Modelism - RHC Forum: Speed 300 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Speed 300 Problema mare

#1 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

  Postat 18 May 2008 - 08:11 PM

Am un motor speed 300 (370) si azi la ultimul zbor a murit motorul, ajungand acasa am desfacut motorul si am constatat ca una dintre perii este rupta.
Ce as putea face sa repun motorul in functiune?? :D
0

#2 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 18 May 2008 - 08:13 PM

poza

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1211134405.jpg

0

#3 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 18 May 2008 - 10:22 PM

nu ma ajuta nimeni???
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#4 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 18 May 2008 - 10:27 PM

mad_john, la 18 May 2008, 21:11, a spus:

Am un motor speed 300 (370) si azi la ultimul zbor a murit motorul, ajungand acasa am desfacut motorul si am constatat ca una dintre perii este rupta.
Ce as putea face sa repun motorul in functiune?? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

...sa cumperi unul nou, lipit nu merge din cauza temperaturii de pe armaturi!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#5 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 12:26 AM

pai este mai greu,trebuie inlocuita peria daca gasesti asa ceva la un motor de la uscator de par dar avnd in vedere pretul lui care nu este chiar atat de mare,poti cumpara unul nou,si ai si reductor de schimb cu ocazia asta....daca nu stii de unde sa cumperi iti dau eu adrese de la cateva magazine on-line de la noi sau alte tari..
Poate Zboara intr-o zi
0

#6 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 19 May 2008 - 05:19 AM

In caz ca nu reusesc sa rezolv cu peria cum as putea sa scop pinionul de pe ax fara sa ii avariez dinti, inafara de presa si metoda cu incalzitul ca nu am reusit. Pinionul este din alama si are 12 dinti
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 May 2008 - 07:09 AM

Motorul trebuie schimbat. Daca l-ai ars, probabil l-ai supra alimentat (tensiune), asa ca trebuie sa-ti regindesti propulsia. Pinionul iese la cald, respectiv il incalzesti temeinic cu o bricheta dupa care il scoti usor (daca e cald inca).
0

#8 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 02:34 PM

mad_john, la 19 May 2008, 05:19, a spus:

In caz ca nu reusesc sa rezolv cu peria cum as putea sa scop pinionul de pe ax fara sa ii avariez dinti, inafara de presa si metoda cu incalzitul ca nu am reusit. Pinionul este din alama si are 12 dinti

orri faci rost de o bricheta care are flacara aia puternica,sistem anti-vant si incalzeti cu ea pinionul ori pui direct la aragaz si flacara sa vin cat mai mult pe pinion,nu trebuie sa se inroseasca tii 2-3 minute maxim dupa care,pui intre pinion si carcasa motorului o foarfeca si ridici usor in sus si asta e,iar cu periile daca gasesti la alt motor..
Poate Zboara intr-o zi
0

#9 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 19 May 2008 - 03:54 PM

Am gasit un motor Jonson care are diametrul capacului identic cu 300-le si periile identice cu pastila de carbon, acuma il montez si sa vad ce face, iar de supra tensiune nu cred ca este vorba deoarece zbor cu NiMh de 9,6v la 600mAh si 8,4v la 1000mAh.
0

#10 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 19 May 2008 - 09:45 PM

Esec total, motorul merge dar nu are nici pr jumate puterea initiala. Imi spune si mie cineva care are asa ceva ce tensiune de alimentare foloseste si ce marime de elice???
0

#11 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 09:45 PM

mad_john, la 19 May 2008, 15:54, a spus:

Am gasit un motor Jonson care are diametrul capacului identic cu 300-le si periile identice cu pastila de carbon, acuma il montez si sa vad ce face, iar de supra tensiune nu cred ca este vorba deoarece zbor cu NiMh de 9,6v la 600mAh si 8,4v la 1000mAh.

Pai daca se potriveste capacul sau macar priile cred ca este o cale de a le schimba,si nu e vorba de tensiune prea mare,pur si simplu daca motorul era nou si nu ai facut rodajul ( se face si la motorul electri dar cel pe perii) nu mai stiu cum si cat tmp se face rodajul dar stiu ca se face la turatie mica,posibil ca asta a fost cauza defectarii motorului tau,inca ceva,am vazut undeva pe un forum ca facea rodajul la motor asa: lua un pahar cu apa si tinea motorul in apa ( nu neaparat cu mana,il fixezi cumva) dar lamelele de contact afara,restul in apa,asa se curata mai usor si nu se depune mizeria de la carbuni pe axul motorului sau in alte locuri,mult noroc....daca mai ai intrebari ma cauti pe mess Fantomas_xp ( id de mess)
Poate Zboara intr-o zi
0

#12 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 19 May 2008 - 11:23 PM

Fantomas_xp, la 19 May 2008, 21:45, a spus:

mad_john, la 19 May 2008, 15:54, a spus:

Am gasit un motor Jonson care are diametrul capacului identic cu 300-le si periile identice cu pastila de carbon, acuma il montez si sa vad ce face, iar de supra tensiune nu cred ca este vorba deoarece zbor cu NiMh de 9,6v la 600mAh si 8,4v la 1000mAh.

Pai daca se potriveste capacul sau macar priile cred ca este o cale de a le schimba,si nu e vorba de tensiune prea mare,pur si simplu daca motorul era nou si nu ai facut rodajul ( se face si la motorul electri dar cel pe perii) nu mai stiu cum si cat tmp se face rodajul dar stiu ca se face la turatie mica,posibil ca asta a fost cauza defectarii motorului tau,inca ceva,am vazut undeva pe un forum ca facea rodajul la motor asa: lua un pahar cu apa si tinea motorul in apa ( nu neaparat cu mana,il fixezi cumva) dar lamelele de contact afara,restul in apa,asa se curata mai usor si nu se depune mizeria de la carbuni pe axul motorului sau in alte locuri,mult noroc....daca mai ai intrebari ma cauti pe mess Fantomas_xp ( id de mess)

Tensiune (Volti) mare nu ai, dar curentul (Amperi) e maricel......adugand si temperatura de lucru care si aia depinde de racirea de care dispune motorul in modelul respectiv si uite cu se aduna mai multi factori care duc la prajirea motorului.......rodajul de care zici tu este de fapt asezarea periilor pe colector si se face la turatie mare si in gol, adica fara sarcina ca sa aibe un consum mic, ca altfel la turatie mica pana se tocesc periile ca sa se aseze bine pe colector si sa aibe suprafata mare de contact ......te apuca batranetile....... :)
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#13 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 21 May 2008 - 08:07 AM

mad_john, la 19 May 2008, 21:45, a spus:

Esec total, motorul merge dar nu are nici pr jumate puterea initiala. Imi spune si mie cineva care are asa ceva ce tensiune de alimentare foloseste si ce marime de elice???

Daca ai inlocuit motorul original cu unul care "pare" identic e f. posibil sa nu ai aceeasi putere pt ca rotorul poate fi diferit (numarul de infasurari si grosimea sarmei). Da-le jos capacele din spate si vezi daca intr-adevar sunt identice. Daca da, atunci inlocuieste doar capacul cu periile nu tot motorul.

Ai aici un link catre o discutie despre rodajul motoarelor cu perii:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...t=2130&st=0&hl=

De asemenea daca ai umblat la capacul cu periile (l-ai dat jos sau l-ai rotit) trebuie refacut timingul la motor.
Ai aici un link care explica cum trebuie facuta chestia asta exact la un motor ca al tau:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....&threadid=97414

Aceasta postare a fost editata de Sebathorus: 21 May 2008 - 08:17 AM

Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#14 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 28 May 2008 - 08:46 PM

Azi am reusit sa ard bobinajul la un motor nou care are la activ vreo 10-12 pack-uri si care chiar nu a fost fortat. Am zburat cu elicea recomandata, tensiunea recomandata doar greutatea modelului este mai mare decat cea recomandata, credca a venit timpul sa trec la motoare fara perii.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro