Modelism - RHC Forum: Minicompresor de aer - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Minicompresor de aer imi poate da cineva o idee?

#1 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 10 January 2004 - 11:46 PM

Nu stiu daca s-a mai discutat pe forum despre un compresor de aer facut din compresorul unui frigider. Am vazut ca sunt facute, functioneaza, deci se poate. Cine a mai facut imi poate da niste detalii, niste explicatii? Ce probleme sunt, merita efortul? Banuiesc ca au debit mic dar pot obtine presiuni mari. Se intervine in constuctia lui? Sunt probleme cu uleiul din interior? Presupun ca pentru vopsirea modelelor, curatare, eventual scule de mâna cu turbina sau alte asemenea maruntisuri, sunt bune. Am vazut in comert câteva modele mari, dar zgomotoase. Doresc ceva silentios si mic, de tinut in casa. Daca s-ar putea si ieftin ar fi perfect...
Sau alte variante de compresoare fiabile, pentru presiune mare ? Am mai auzit de cele pentru pneurile auto (alimentate la 12V) dar nu-mi plac (am unul), am auzit de cele facute din motoare termice (despre care inca nu stiu mare lucru), am auzit ce cele de prin comert. Am vazut unul cumparat, facut in Vest cu compresor ca de frigider. Face zgomot mai mic decât o sursa normala de PC, e mic, scoate 16 atm., dar costa aproximativ 3000$. Parerea mea e ca nu face banii. Si cred ca merita sa intreb un tehnician de pe la un service din oras. Totusi o intrebare pe forum nu strica...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#2 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 11 January 2004 - 12:07 AM

Este o idee interesanta , si pe mine ma intereseaza asa ceva. Nu cred ca ar conta debitul , mai degraba presiunea maxima cu care poate umple recipientul. Compresor auto 12V am si eu (manometrul arata max 18 bar) , dar nu mi-a trecut prin cap sa umplu o butelie cu el ca sa vad cum merge. Cred ca un stingator ar merge ca recipient , nu ?
0

#3 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 January 2004 - 12:16 AM

Trebuie verificata presiunea maxima pentru care a fost facut stingatorul, facut un dop serios (modificat cel existent) si nu vad de ce n-ar merge. Trebuiesc puse musai un presostat si o supapa de siguranta. In rest cred ca e OK. Nu conteaza ca-i debitul mic, daca nu-i mare consumul si compresorul face fata. Am un compresor vechi pentru anvelope care nu are manometru pe el. Dar nu cred ca ajunge la 3-4 atm. Poate astea mai moderne sa ajunga pe la 10? Nu stiu daca un compresor intr-o treapta e asa puternic. S-ar putea sa fie, daca zici ca asa scrie pe el. Nu vreau sa obtin mai mult de 4-6 atm.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 12:20 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#4 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 11 January 2004 - 12:28 AM

Cred ca are supapa de siguranta din constructie dar nu sunt sigur la ce presiune refuleaza.
Exista pistoale de vopsit mai mici si mai finute decat cele folosite pentru auto ?
La compresorul auto pe manometru scrie 18 bar , dar eu am umflat roti la max 4.5 (si a fost cam lenes). Nu stiu la cat incarca max , de regula manometrele indica mai mult decat este posibil de obtinut cu compresorul

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 12:36 AM

0

#5 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 11 January 2004 - 12:50 AM

Eu folosesc o butelie de la un stingator, la care am dat afara praful, dupa care am grunduit interiorul. Am folosit capul original, manometrul si in loc de manerul de actionare on/off am montat un sistem de apasare gradata, cu un surub cu cap fluture prevazut cu un arc. Butelia rezista pana la 25 atm (are diam. de 160 mm/400 mm lungime). Sunt foarte multumit de ea!
In ceea ce priveste sursa de aer, initial am folosit un compresor auto, dar dezavantajele, respectiv zgomotul infernal, obligativitatea folosirii unei surse de 12V cc, uzura foarte rapida a compresorului (pracic la ora actuala el nu mai merita aceasta denumire dupa o utilizare de aproximativ 50 ore), incalzirea acestuia la mai mult de 10 min. de functionare continua, m-au obligat sa folosesc in final un compresor de frigider arctic caruia i-am montat doar un filtru pe tur (motorul fiind uzat mai scuipa ulei cu aer).
Vreau sa va spun ca am obtinut o instalatie silentioasa, puternica (motorul imi incarca pana la 15 atm.).
Mai vreau sa-i montez un cap nou care sa-mi permita si incarcarea cu aer in paralel (in momentul de fata eu trebuie sa incarc butelia si dupa aia pot sa montez aerograful), si sa pun totul intr-o cutie adecvata (drept este ca spun asta de 10 ani si tot cu matele intinse stau cand am de vopsit... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ) si sa-i montez o supapa de siguranta.
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 12:55 AM

Eu m-am jucat cu un compresor de frigider. Este foarte bine facut din punct de vedere mecanic. Are debitul mic deoarece (in afara de diametrul mic al pistonului ) refuleaza printr-o teava lunga si cu diametrul foarte mic. Deci trebuie procedat asa :
-tai capsula.
-maresti cat poti teava de refulare. Vezi cat iti permite blocul de supape.
-trage in afara capsulei admisia si pune-i un filtru. Bineinteles trebuie sa-l lasi mobil in continuare.
-inchizi la loc capsula. Este nevoie sa o inchizi deoarece ungerea se face prin aruncarea uleiului intr-o ceata fina in interior.
Eu am vrut sa-l folosesc pentru mai multe acvarii. Avand debitul prea mare am incercat sa-i reduc turatia. Nu merge doar din tensiune. Ar trebui umblat si la frcventa. Dar este mai complicat. Trebuie tinut cont ca la turatie mica nu mai ai ungere. Atentie.
Ar mai fi o varianta. La iesire din Bucuresti catre Ploiesti este reprezentanta lui Fini. Au tot felul de compresoare cu, fara motor, mici si mari....piese de schimb...supape.... alegi cel mai mic compresor si il antrenezi cu turatie mica. Este cea mai buna solutie...parerea mea. Zgomot mic, ungere buna, fiabilitate. Doar ca o sa fie ceva mai mare. Ca motor , de exemplu, cel de la masina de spalat sau altceva cu turatie mica si fara perii.
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 January 2004 - 01:10 AM

Multumesc pentru raspunsul la obiect. Oricum, cred ca cele de frigider se comporta bine. Daca se face si o instalatie electrica buna (protectie termica, la suprasarcina, la suprapresiune), cred ca se obtine un compresor bun. Daca-i rost de tinut in casa cred ca sunt necesare masuri de protectie ceva mai mari.
Daca tot folosesti si esti in tema, o parere de utilizator: merita sa incercam sa construim ceva, sau mergem pe ideea cumpararii? Sau altfel formulat, gasim in comert compresoare la fel de ieftine si de bune ca cele (montate) "home made"?

Da, exista si mult mai mici. Exista si un subiect despre aerografe pe forum. Am inteles ca jetul poate fi foarte fin (mic in diametru). Acolo e vorba de arta, nu mai e vopsitorie. Si sculele sunt pe masura pretentiilor.

PS Problema la compresoarele astea este tocmai capsula. Daca la taiere mai merge, cum faci montarea? Am vazut varianta cu doua gulere sudate pe exterior, o garnitura si suruburi. Pare complicat. Dedebitul e chiar asa de mic incât sa trebuiasca demontate si modificate? Doar nu se utilizeaza continuu aerul. Mai ia si omul o pauza ca nu-i robot.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 01:16 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 11 January 2004 - 01:29 AM

Sunt de gasit compresoare la cca 3.000.000 lei in Metro. Sincer sa fiu nu stiu cat de fiabile sunt (din auzite nu prea sunt), dar cel putin arata ca un compresor. Cred ca daca ar fi sa incep de la zero, mi-as lua unul din acesta. Momentan sunt multumit de cel pe care il am. Recunosc ca mai am momente de ...depresie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif cand imi vine sa cumpar unul. Cel de care vorbeam (la 3.000.000) este cel mai ieftin pe care l-am vazut, in rest preturile cresc exponential (ca si marimea dealtfel). Conteaza uneori foarte mult aspectul sculelor cu care lucram (chiar daca nu recunoastem asta).
De cele mai multe ori la cei pasionati, lucrurile definitive sunt improvizatiile.
Montarea instalatiei mele intr-un format cat mai elegant ar rezolva problema esteticului.
Scuze pentru divagatie!
Oricum instalatia merge excelent, si pana la urma asta conteaza.

PS
Nu am taiat si nu am modificat absolut nimic la acest compresor. Debitul de aer este mai mult decat suficient. Sa nu uitam ca aici vorbim de compresoare pentru activitatea de modelism. Eu mi-am vopsit si masina cu el si a mers foarte bine.

Aceasta postare a fost editata de Bibanu: 11 January 2004 - 01:36 AM

0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 January 2004 - 01:43 AM

Compresorul din laboratorul in care lucrez, cu care curat eu placile electronice de praf este exact cel din poza de sus, de pe link-ul http://www.jun-air.com/
Si motor de frigider are, nu altceva. Niste nervuri de racire, o fereastra pentru nivelul uleiului si restul e ce se stie. Rezervorul de aer e bun. In rest nika deosebit.
Ce folos ca nu fac nimic cu el si ca e folosit aiurea. Adica maxim 2 atm si de 5 ori pe an. Bani irositi. Numai eu ce mai bag 4 atm in butelia aia. "Aici e banii dumneavoastra." Important e ca nu face zgomot. Alea de prin magazine, cu aspectul clasic, fac mult zgomot. Arata bine, dar ce folos... Poate merita cumparat unul si schimbat compresorul (dar pastrat restul). E totusi prea mare.
Ca veni vorba de "mare", ce parere aveti de compresoarele alea folosite la "bratarile" aparatelor digitale de masurat tensiunea arteriala (in loc de para aceea...)? Alea care functioneaza la baterie. A demontat cineva un compresor ca ala? Curat "mini".

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 01:45 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 05:39 AM

Cele care "fac zgomot " o fac deoarece au turatie mare pentru debit. Cel de frigider are debit mic. Daca vrei poti sa-l si calculezi. Volumul dintre PMI si PMS x cate rotatii pe minut si ai debitul. Mai pui si ceva pierderi.
Cu desfacutul. Eu am presupus ca pornesti de la o capsula defecta. Deci oricum trebuie operata. Am gasit si capsule pe care dupa demontare a fost suficient sa rotesc putin motorul si a pornit. Erau doar putin intepenite. Dar altele trebuiesc bobinate. Norocul fiecaruia. Daca cumperi una noua mai bine iei ceva proiectat pentru ce-ti trebuie. Nu ? Eventual il folosesti la turatie mai mica pt. comfort acustic. Parerea mea.
Despre capsulat. Poti sa-l si sudezi. Marea majoritate face asa. Invelit in carpe ude si sudat cate putin. Dar mie nu-mi plac lucrurile definitive. Eu am folosit flanse si garnituri. Daca vrei sau trebuie sa te mai uiti in el ? Sa nu uitam ca folosim un lucru reconditionat.
Daca nu ii pui admisia in exterior ai sanse foarte mari sa traga ulei. Trebuie sa-i pui decantor. Si ce faci ca scade nivelul uleiului din interior ? In regimul lui normal circuitul fiind inchis nu conteaza pentru ca uleiul ajunge tot in baie. De fapt cred ca este si bine asa pentru ca are ungerea mai buna. Dar noi avem nevoie de aer curat.
Despre cele mini. Nu am vazut de cat pe deasupra asa ceva. Dar oare cat timp functioneaza ? Sunt proiectate din start pentru un regim intermitent cu pauze lungi.....
Parca tot cele de la Fini.
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 05:46 AM

Scuze. Am mai citit o data mesajul lui B. Ce-ti spuneam cu uleiul ? Nu scuipa deoarece este uzat ci fiindca asa trebuie. Si la unul nou va fi la fel. Eu am masurat presiunea la unul reconditionat si am ajuns la 80 atm. L-am oprit fiindca manometrul era pus direct, fara butelie, si mi-a fost frica sa nu faca ceva poc. Ma repet. Este proiectat pentru presiune dar nu pentru debit.
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 January 2004 - 10:53 AM

Chiar stiam ce debit au cele de frigider, dar am uitat. Oricum e mic, dar daca se umple un rezervor de câtiva litri si consumul este mic, e OK. Oricum, e folosit la scule cu consum mic. Daca tot trebuie demontat se poate face o fereastra transparenta pentru a vedea nivelul de ulei si un dop pentru completare. Sau cred ca se poate scoate toata mecanica si monta in alta carcasa. Nu vorbesc de compresor uzat si reconditionat ci de unul nou, ca nu-i scump. In caz exceptional se mai umbla si la supape

Ziceam si eu asa, poate cele foarte mici pot fi folosite in modelism. Ca masa unei capsule cu aer comprimat (sau a unui servo cu mecanica serioasa) poate fi mai mare ca a unui minicompresor ca ala. Nu prea stiu mare lucru de presiunea pe care o face, ca nu stiu cum e construit. Dar la un tren de aterizare sau daca sunt necesare forte foarte mari cred ca ar merge.
PS Daca se pot procura distribuitoare proportionale ieftine si mici poti sa faci toata mecanica actionata pneumatic.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 11:09 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 11 January 2004 - 12:31 PM

Salve.

Eu am facut un compresor pentru aerograf. Compresorul este de frigider, second-hand import Germania.
Trebuie lasat uleiul in el si pornit destul de des, altfel se gripeaza. Compresorul costa la "reparatii frigidere" SH cam 600-800.000 lei. Reparatorii de compresoare (de ex. langa Cismigiu pe Stirbei Voda) cunosc deja problema.
Butelia o am si eu din extinctor. I-am sudat o tabla suport cu suruburi si puferi de cauciuc pentru motor. Are si un maner in forma de L dintr-o teava + un maner de cauciuc (de la ghidon de bicicleta).
Am montat preso-stat mecanic (foarte important !!!! ) si un filtru decantor. Fara filtru aerul este contaminat cu ulei si la desen cu aergraful se vede...
Instalatia urca la aprox. 14-15 atm dar eu nu folosesc decat pe la 1-2 atm. pentru aerograf. Chiar folosit incontinuu debitul dat de motor este mai mare decat consumul de aer la un aerograf, deci supapa sta mai mult deschisa.
Motorul de frigider este modelul cel mai mic (mai gasiti si mai inalte sau choiar mari pt. combine frigorifice )
Nivelul de zgomot este exceptional, se aude doar fasaitul aerografului.

Compresoare mai serioase gasiti la Metro si Carrefour facute de FIAM. Incep pe la 4-5 milioane. Am vazute destule la lucru, merg foarte bine chiar si pentru vopsit auto.

P.S. La compresorul de frigider nu ai ce sa tai !! Il pui asa cum este ! La priza de intrare de aer poti sa ii pui un filtru de aer. Eu am pus unul de automodel RC http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif , dar merge si un filtru de benzina cu hartie usor adaptat.

Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 11 January 2004 - 12:34 PM

0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 05:38 PM

Sunt absolut de acord. Precizez doar ca daca ai unul defect si esti obligat sa-l operezi ar fi bine sa-i schimbi teava de refulare cu una mai mare. Cea originala este lunga si cu diametru mic. Si atunci ii scoti si admisia afara...parerea mea. Daca este nou ar fi pacat sa-l tai.
0

#15 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 11 January 2004 - 08:35 PM

Ce rost are sa iei unul nou ???

Ah, si daca tot este maniac cu "unul nou" mai bine faci asa:
-iei compresorul de la frigiderul tau, il pui la compresorul de aerograf si pe ala nou il pui la frigider. Astfel frigiderul tau, cel vechi, va mai merge cca. 10 ani .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Diferenta in buzunar este de cca. 1,5 milioane (aprox. 50$ US).

Sic.

P.S. "Reparatul" consta in taierea carcasei, rebobinare, sudarea carcasei la loc. Totul costa maimult decat unul SH intreg. Nici cei de la reparatii nu mai vor sa auda de "decalotare + bobinare".

Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 11 January 2004 - 08:37 PM

0

#16 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2004 - 09:54 PM

Eu am folosit compresorul de frigider in sens invers adica pt . a crea vid la fabricarea unui fuselaj din
fibra de sticla.Intrucit trebuia sa functioneze neintrerupt cam 50 de minute pina la intarirea rasinii am folosit
2 bucati pe care le porneam si decuplam alternativ cam dupa 10 min de functionare ca sa nu se supraincalzeasca.Au functionat foarte bine desi erau de tipuri diferite si mai vechi.Le-am luat de la depozitul
de gunoaie al orasului pe gratis ca abia asteptau sa scape de ele.Compresoarele de la Metro cu 3 mil.de lei
functioneaza fara ulei ca au pistonul din teflon.Dar si uzura e mare la ele.Partea proasta e ca mi se pare
nici nu exista piese de schimb pentru ele.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#17 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 12 January 2004 - 02:19 AM

Mi-a spus un amic ca pistonul este metalic dar are un manson de teflon care tine loc de segmenti. Uzura este destul de rapida.
0

#18 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 12 January 2004 - 08:18 AM

Salut Bitex...copilul care nu plange, nu primeste tzatza!!!...la o suta de metri de tine este clubul meu, unde te asteapta un compresor de frigider adaptat deja, cu o butelie de 5 litri, pregatit parca pentru tine...e orfan de cativa ani...poate il adopti tu!
Acasa mai am si eu unul, cu butelie de 1 L (din autosifon)!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#19 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 January 2004 - 09:15 PM

Acum am primit si "tzatza" de rigoare ca m-a vazut mai plângacios. Am cel putin o scurta vreme ce studia...
Incerc sa fac si eu unul si poate corectez câteva din probleme. Debitul este cu adevarat mic si se simt in aer vaporii de ulei (e mirosul specific). Trebuie facut ceva la rezervor astfel incât sa se filtreze bine aerul si uleiul sa curga inapoi in recipient sau sa se poata completa periodic. Dar trebuie neaparat filtrat. Daca la turbine merge putina atmosfera cu ulei, la altceva pot fi probleme. In schimb la capitolul zgomot e perfect. Fara frigiderul de rigoare nu face nici un zgomot. Doar cel al evacuarii aerului pe furtun. Ca tot e vorba de aer si scule dau un link http://www.airgraver.com/video.htm
Sunt FTR secventele video. Le-am copiat pe toate si inainte de culcare mai vizionez un filmulet...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 January 2004 - 09:39 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#20 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 20 January 2004 - 12:17 PM

Iar ma bag ca musca-n lapte, dar ma simt dator sa va atentionez...

Compresoare mici sau mari, dar fiti atenti cu recipientele sub presiune... Nu le bagati pe sub masa ca s-ar putea sa ramaneti fara mostenitori in cel mai bun caz... Am operat un "meseriash" care tot asa a improvizat ceva compresor si care i-a explodat sub masa la care lucra... norocul lui ca masa a ecranat mult din suflu... nenorocul a fost ca pe langa compresor era o cutie cu deseuri metalice... i-am scos din coapsa un shurub care a mai spart si femurul... NU este nevoie de presiuni foarte mari ca toata joaca sa devina periculoasa... Nu mai vorbesc de cati MORTI si schilozi au facut cercurile de la rotile de masini mari... si nici acolo nu sunt zeci de atmosfere... asa ca tineti-l mai departe cand lucrati cu el

ParanoiDak :huh:
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#21 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 January 2004 - 12:52 PM

Saru' mâna pentru sfat! Am avut ocazia sa vad ce inseamna presiunea in recipiente si iau totdeauna masuri de siguranta. In multe cazuri nici macar clasica plasa sau carcasa de protectie nu rezolva mare lucru. Tot ce trece prin ochiul plasei se opreste in ochiul operatorului... O sa incerc sa am grija si in continuare. Daca mai poti, mai insista cu ce stii privind macar protectia carcasei modelistului, ca interiorul e deja ros de pasiune...
Te-ar tenta sa revii cu ceva sfaturi, fragmente din articole, trimiteri la acele articole, link-uri sau ce se poate privind câteva notiuni de prim ajutor? Nu mare lucru. Macar link-uri sau 2-3 vorbe (daca ai timpul sau materialul de rigoare) despre o trusa de prim ajutor buna de luat la câmp, de avut in atelierul de lucru, de cum se face sau cum nu se face in caz de mici accidente, intoxicatii. Sau macar ceva legat de importanta existentei unei truse si a unor minime cunostinte de prim ajutor. Specific iesirii la câmp e câmpul cât e el de intins. Nu telefon, nu salvare, nu apa curenta, modelul luat cu raspundere fix in ceafa, vârsta care nu totdeauna e un aliat si multe altele.

PS. Rezumat? Nu improvizatii, nu cu butelia sub scaun, nu cu femurul lânga suruburi sau invers...
Apropo, si pistoalele de jucarie cu bile din plastic pot face upgrade la vederea mono... desi sunt destinate copiilor in principiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#22 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 20 January 2004 - 02:36 PM

Bitex...

Referitor la sfaturi de prim ajutor in camp... cu cea mai mare placere... Linkuri se gasesc o groaza, unele sunt bune, dar cele mai multe sunt "avioane"... Am avut chiar surpriza sa urmaresc pe "Descopery" zilele trecute un reportaj (do it yourself surgery) care m-a lasat "paf" cand am vazut ce ineptii debiteaza, cum ii invata pe oameni sa se coasa singuri sau sa se amputeze, etc... CEA MAI MARE GRESEALA ! Sutura unei plagi inofensive poate aduce o moarte groaznica, in doar cateva ore!!!
Daca imi veti da un pic de timp voi puncta cateva manevre esentiale, simple si care pot salva vieti... voi deschide un articol in "Generalitati" pentru a nu devia de la subiectul cu compresoarele...

Aceasta postare a fost editata de Daktari: 20 January 2004 - 02:43 PM

Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 January 2004 - 03:02 PM

Multumesc mult pentru intentie si pentru ajutor. Sper sa nu abuzam de timpul tau. Macar niste link-uri mai omenesti ca nu tot ce zboara se manânca. Si cel putin eu cum sunt specialist nevoie mare parca n-as vrea sa incerc toate variantele pâna dau de cea buna. Sau n-as incerca pe pielea mea, ca asa e moda. Pe lânga kilogramele de materiale carate inutil la câmp, ce mai conteaza 200 grame in plus (cu ce trebuie intr-o trusa). N-as baga mâna in foc ca trusele auto au ce trebuie in ele sau ce-i acolo mai e bun, uneori, dupa ani de stat in soare...
Repet, daca si când ai timp.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 21 January 2004 - 10:01 AM

Buna idee Bitex !!!!

Treaba cu primul ajutor trebuie sa devina un "must"(lucru obligatoriu) pe camp, la auto, la barci si mai ales la rachete.
Concursurile Federatiei prevad existenta obligatorie a unui medic. Din pacate de multe ori este fictiv...!!!
Voi atentiona la prima sedinta ca acest lucru sa devina obligatoriu.

Se intampla numeroase accidente si in afara concursurilor.
Eu mi-am taiat un deget la Clinceni regland jiglorul de la aero RC neatent. Drumul de la Clinceni la Spitalul Municipal a fost foarte lung !!!! Era Duminica, celelalte spitale din drum erau inchise.
Peste o saptamana a patit-o Iliutza chipilica. L-a luat elicea aproape de vene (a reglat modelul din fata). Sange din belsug, iarasi salvare improvizata Cinceni-Bucuresti.
Am mai vazut destule accidente cu modele cazute aproape de masinile pilotilor, aterizari in spatele altui pilot, in capota masinilor, etc.
La barci l-am vazut pe Gyuri scalpat aproape de un FSR urcat pe o vasla a barcii de recuperare.
La auto captive au existat modele care au parasit pista si au trecut prin gardurile de protectie (2 kg x 200 km/h= moarte sigura)
La automodele RC copilul nesupravegeat a lui Gabi a fost lovit de o masina in plina viteza. Din fericire nu l-a lovit grav, dar doamne fereste putea sa ii rupa piciorul sau si mai rau.
Despre prepararea motoareleor de rachete ce sa mai zic....Arsuri, explozii, etc.

Cred ca subiectul merita o discutie separata, atat a normelor de protectie cat si a primului ajutor sub indrumarea unor cadre medicale. Nu este de joaca !

Ar fi tare pacat sa anuntam si accidente foarte grave !!!!

P.S. daktari nu esti paranoi deloc. Si ca sa exempific si eu treba cu presiune si recipientele, povestesc o intamplare prosteasca a mea. Nu de mult am vrut sa beau o bere. Era pe balcon si era foarte rece. Am zis sa o bag sub robinet la apa calda. Si asa am facut, doar ca am uitat-o. Nu dupa mult timp o bubuitura s-a auzit in bucatarie. Eticheta de Tuborg era infipta in mobila de bucatarie. Peste tot cioburi infipte. Noroc ca nu era nimeni pe acolo. Cum se spune prostia se plateste, dar de cele mai multe ori sunt accidentate persoane care nu aud ecat vina de a fi in preajma.
Asa ca mare atentie la improvizatiile cu compresoare si cu .....bere :)

Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 21 January 2004 - 10:08 AM

0

#25 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2180
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2004 - 02:48 PM

va salut!
vreau si eu ceva mai multe detalii despre cum s-ar putea obtine dintr-un compresoras o pompa de vid, fara prea mari pretentii in ceea ce priveste parametrii de presiune obtinuti.
precizez ca am acasa un compresor din acela de frigider, cu o butelie adaptata de vreo 2,5 litri, de care ma folosesc sa vopsesc caroseriile si alte obiecte mici.
s-ar putea transforma intr-o pompa de vid?
multumesc,
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#26 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 21 January 2004 - 07:28 PM

Foloseste teava pe care trage aer. Cu butelie tampon, si timp mare pentru scazut presiunea cred ca merge si la termo-formare (caroserii, etc).
Si aspiratorul este tot o pompa de vid. Depinde ce presiune iti trebuie.
0

#27 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 01:38 PM

@BItex O solutie la ce vrei tu cred ca poate fi compresorul meu luat de la o firma de desmembrai auto pe nimic, nu are ungere piston de teflon e relativ mic scoate cam 5 bari si debit incomparabil cu unul de frigider, butelia e din 2 filtre de ulei alamite limitarea de presiune din alimentare (incepe sa tremure sil opresti tu) protectie la supra presiune un furtun de cauciuc care daca uiti sa-l opresti pocneste si salveaza sitoatia. Il folosesc asa de vreo 2 ani si a facut ceva treaba pana acum, fara sa provoace accidente sau uzuri sesizabile doar ca din cand in cand mai tre scoasa apa din butelie.



O sa revin cu foto poate te ajuta
0

#28 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 02:15 PM

Cam asa arata compresorul meu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02010001.JPG

0

#29 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 02:17 PM

Vazaut de sus

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02010002.JPG

0

#30 Useril este offline   KRI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 04-February 03
  • Gender:Male

Postat 01 February 2004 - 06:52 PM

PiccoMaster, la 21 Jan 2004, 19:28, a spus:

Foloseste teava pe care trage aer. Cu butelie tampon, si timp mare pentru scazut presiunea cred ca merge si la termo-formare (caroserii, etc).
Si aspiratorul este tot o pompa de vid. Depinde ce presiune iti trebuie.

la termoformare eu zic ca e un pic cam mare vidul creat de un compresor de frigider si daca lexanul este suficient incalzit il cam gaureste prin gaurile de absorbtie, eu am reusit operatia chiar cu aspiratorul, ce-i drept poate erau cam mari gaurile din placa pe care faceam termoformarea
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro