O problema.. Acumulator LiPo nou
#1
Postat 10 May 2008 - 04:06 PM
Nu am curaj sa-l bag la incarcat. Astept ceva sfaturi de la voi.
Acumulatorul este de la Botos. iar incarcatorul este Power Peak compact 6S EQ tot de la Boto
Salut si numai bine domnilor.
#2
Postat 10 May 2008 - 04:33 PM
Aproape la fel am facut si eu. Am pus acumulatorul invers la ESC, fum, etc.
Acumulatorul era exact la fel ca al tau.
S-au ars niste lamele (din pacate prea subtiri si prea inguste) care fac legatura intre celulele acumulatorului (inseriere). Ele sunt la capatul cu firele.
Trebuie desfacut complet pachetul (operatie delicata) si refacute legaturile. Celulele sunt lipite intre ele (daca nu au distantiere) cu o folie dublu-adeziva, pe care am taiat-o cu rabdare, folosind o ata de papiota. Trebuie atentie, ca se poate taia insasi invelisul celulei.
Din pacate lamelele sunt greu de lipit si in urma ispravii, cele arse, sunt scurtate. Eu le-am taiat pe toate, sa pot sa operez in voie, da' nu-s sigur ca e cel mai bine.
L-am desfacut pe al meu, dar nu ma incumet sa-l lipesc inca.
Problema e ca folia celulelor e metalizata (oare?) si la lipitura, risc sa pun in scurt celula prin invelisul ei - asa mi se pare. Cand o sa am curaj mai mult, o sa incerc, dar deocamdata sunt un pic sceptic.
Uitasem: ruperea legaturilor face sa ai voltaj zero cand masori acumulatorul. Daca masori la mufa de egalizare, o sa gasesti o celula vie. Toate-s la fel de vii, dar nu-s legate. :)
Si pana la urma, vorba unui coleg: degeaba ne chinuim sa punem mufe aurite, de zeci de amperi, daca la interior, legaturile cedeaza asa usor.....
Pe de alta parte, asta poate sa fie intelepciunea producatorului: face special treaba asta, ca sa nu-ti dai foc la casa cand faci scurt. Elegant, nu?
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 10 May 2008 - 04:36 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#3
Postat 10 May 2008 - 06:12 PM
O sa va spun si eu experienta mea. In general sunt de aceeasi parere cu Incas, cu cateva observatii. La pacurile pe care le-am desfacut, intre celule si fire se afla o placuta de conexiune destinata rigidizarii mecanice. Lamelele sunt cositorite la placuta aia. Daca o lamela de la celula este distrusa, nu mai ai tensiune nici la mufa de egalizare, care e conectata la placuta ca si firele groase.
Plasticul care contine celula, desi are aspect metalic, nu este conductiv, deci nici o grija.
Am vazut doua tipuri de celule: unele cu lamelele din otel si care nu au problema topirii in caz de scurt circuit si care se cositoresc usor. Al doilea tip are lamelele din aluminiu si au sudate prin puncte cate o bucata de otel sau nichel, tocmai ptr cositorire usoara. Daca s-a topit lamela de aluminiu, refacerea pacului este foarte dificila. Ceea ce ar fi posibil este sa elimini celula cu lamela defecta si sa faci un pac 2S.
Daca te hotarasti sa desfaci pacul, sugestia mea este sa lucrezi cu lumina suficienta, sa folosesti o lupa si sa fii odihnit. :) , ca sa eviti accidentele de orice fel. Dupa ce ai desfacut invelisul, masoara tensiunile si descarca celulele valide cu o rezistenta de putere pana la 3.5V/celula. In felul asta, in caz de ceva, e mai putina energie in caz de scurt circuit. Eu asa fac, lucrez numai cu pacul dscarcat. Recent am trepanat doua pacuri care dadeau semne de oboseala, am masurat celulele individuale si am facut un nou pac din cele mai bune celule ramase. Am aplicat masurile de siguranta de mai sus.
Daca nu te simti suficient de increzator sa faci operatia, cere ajutorul cuiva care a mai facut asa ceva.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#4
Postat 10 May 2008 - 06:45 PM
Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 10 May 2008 - 06:47 PM
0721.798.720
#5
Postat 10 May 2008 - 10:43 PM
asta inseamna ca negru este minusul comun al fiecarei celule ,iar galben,albastru si rosu sunt firele de plus al fiecarei celule in parte? Informarea corecta ma va ajuta si-mi va usura munca de recuperare a pachetului de acumulatori.Va rog sa ma ajutati si-n privinta asta.Multumesc anticipat.Salut si numai bani domnilor.
Imagini atasate
#7
Postat 11 May 2008 - 03:50 AM
rba, la 10 May 2008, 22:43, a spus:
asta inseamna ca negru este minusul comun al fiecarei celule ,iar galben,albastru si rosu sunt firele de plus al fiecarei celule in parte?
Nu! Minusurile nu sunt comune. Celulele sunt in serie. Celulele sunt conectate ca si cum ai pune una peste alta niste baterii rotunde. Minusul pacului (firul negru) coincide cu minusul primei celule. Celula a doua are minusul pe prlusul primeia si as amai departe: minusul celulei n+1 este pe plusul celulei n. Firele galben, albastru, rosu sunt prizele dintre celule. Rosu este plusul pacului si plusul celulei de la capatul de la plus. Uite si o schema.
Cirip
Imagini atasate
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#8
Postat 11 May 2008 - 06:05 AM
Miezu_eu, la 10 May 2008, 19:45, a spus:
Ce decapant ai folosit? Ti-as recomanda sa folosesti "apa tare" sau pasta ce contine clorura de zinc....zic si eu. Cu conditia ca banda sa nu fie din aluminiu.....
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 May 2008 - 06:08 AM
#9
Postat 11 May 2008 - 07:52 AM
Cirip are dreptate, celulele sunt in serie. Fii atent insa daca folosesti balancer ca sunt mai multe standarde. Practic difera atat conectorul in sine ( plasticul si pasul pinilor) cat si dispunerea la conector! Ordinea ramane la fel, insa sunt balancere care folosesc mufa cu 5 pini atat la 2S cat si la 3S si 4S! In acest caz firul negru se pune ultimul, ramane liber intre firul ultimei celule si negru(minusul).
Parerea mea e sa vezi ce s-a dus. Daca sunt tresele de aluminiu, lasa-l naibii. Nu vei putea sa-l lipesti suficient de solid cu nimic sa si reziste la vibratii sau la socurile inerente unui zbor sau automodel. Din pacate.
Bafta!
Costel
#12
Postat 12 May 2008 - 01:21 PM
rba, la 12 May 2008, 11:15, a spus:
Baftosule. Sa fii iubit.