Modelism - RHC Forum: compresor DIY - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

compresor DIY petnru aerograf

#1 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 09 March 2009 - 04:56 PM

Compresorul are ca model de baza constructiile altor compresoare similare care le-am gasit pe net, in principal cele ale colegilor de pe forumul Cartula, carora le multumesc pt consultanta, sfaturi si sugestii.Constructia am pornit-o dupa ce am citit mai multe articole scrise de ei despre acest subiect, amintesc cateva:
Cartula 1
Cartula 2
Cartula 3
Scopul acestei constructii a fost in principal obtinerea unui compresor dedicat deservirii unui aerografului cu dubla actiune precum si mentinerea unor costuri reduse.Aerograful cu dubla actiune impune anumite cerinte din partea compresorului respectiv o anumita constructie si anumite componente.Foarte important pentru mine a fost sa obtin si un compresor silentios, pentru ca un compresor conventional (pt hobby) nu e foarte departe ca pret.Inconvenientele lui sint in primul zgomotul -incompatibil cu locuitul la bloc si marimea lui.
COMPONENTE
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN4961explicatii2.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN4962.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN4963.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN4958.jpg




1.Rezervor de aer (la origine o butelie de stocare freon presurizat, la care i-am taiat manerele, gulerul de tabla si robinetul ).Se poate gasi la orice atelier de reparatii frigidere.Pret de achizitie -22,5 lei
2.Compresor de frigider (adica motorul si pompa).Are 850 W e mare , greu si urat si are pe putin 30 ani de viata.L-am salvat de la reciclare -10 lei
3.Presostat- dispozitiv electro-pneumatic care asigura un pragul maxim-minim al presiunii din rezervorul de aer prin pornirea si oprirea automata a motorului (a compresorului propriu zis).Provine de la acelasi atelier de reparatii frigidere, la origine a deservit ceva instalatie penumatica.Are doua scale gradate si doua suruburi de reglaj , o scala este pentru stabilirea valorii medii a presiunii iar cealalata stabileste intervalul de presiune in care lucreaza.Am setat o valoare maxima la 3.2 bari si val. minima la 2.1 bari.Pretul-22,5 lei
4.Regulator de presiune.Ca sa obtin o anumita presiune la iesire este nevoie de acest dispozitiv, petnru vopsirea cu aerograful este nevoie de presiuni CONSTANTE .In functie de tipul de vopsea, vascozitate si de efectul dorit e nevoie de presiuni intre aprox 0.6-1.5 bari.
5.Doua manometre, unul e conectat la rezervor -pt verificarea periodica a bunei functionari a presostatului iar celalalt este pentru vizualizarea presiunii de la iesire.Manometrele impreuna cu regulatorul si 2 T-uri au costat 78 lei.
6.Valva de purjare a condensului.Desi suna foarte pompos are o functie simpla.Pe durata exploatarii din cauza diferentelor de temperatura se poate aduna in rezervor condens sau chiar ulei de la motor.Am construit aceasta valva cat se poate de simplu , dintr-un surub obisnuit M10 +1 piulita +2 garnituri clingherit.Tija surubului l-am aplatizat pe o parte, prin polizare, pe toata lungimea filetata, astfel incat aerul sa aiba un canal de iesire in momentul in care se desface dar putin filetul.Piulita am cositorit-o pe butelie, dupa ce am dat in prealabil in locul respectiv o gaura cu diametru corespunzator.
CONSTRUCTIE
I.Pe butelia pt aer am sudat doua bucati de vinclu pe post de picioare precum si 2 segmente de teava profi rectangular care servesc ca suport pentru motor.Am adaptat vechiul sistem de suspensii cu arc al motorului in ideea de a fi cat mai silentios.Imbinarile le-am facut prin sudura electrica.
II.Pe locul vechiului robinet al buteliei am lipit prin cositorire o reductie , in care am infiletat ansamblul format din cele 2 T-uri, manometrele si regulatorul de presiune.Pt etansarea racordurilor am folosit banda de teflon.
III.Pe unul din suportii motorului am fixat presostatul, care l-am conectat prin intermediul unei tevi de cupru la un racord demontabil de tip olandez.Practic atat presostatul cat si motorul (OUT-ul mai exact)sant conectate prin intermediul unui T-eu in aceeasi piulita de tip olandez.Partea fixa a racordului demontabil am cositorit-o deasemenea pe rezervorul de aer.Intrucat nu am gasit acest T-eu la marimea potrivita tevilor de cupru (care sint de 6 respectiv 8 mm diam) am fost nevoit sa il confectionez eu.Am cumparat cel mai mic racord olandez (de 1/2 toli) si in el am introdus prin doua gauri laterale cele doua tevi.Fixarea si etansarea s-a realizat prin incarcare progresiva cu cositor.
IV.Am realizat conexiunile electrice intre motor si presostat si am facut proba.Dupa cateva mici reglaje am vazut ca e OK, l-am desfacut, l-am slefuit si polizat pe unde era cazul.Dupa aceea l-am dat cu grund ( spray) iar dupa uscarea lui l-am vopsit cu vopsea argintie pt jante auto (spray).
UNELTE NECESARE
-aparat de sudura electric, flex cu diferite panze de debitare /slefuire,pistol de gaurit/burghie,lampa cu gaz/cositor/decapant, chei fixe,pistol de lipit,surubelnite, etc.
In final cateva mici precizari.Constructia se poate simplifica mult daca racordurile cositorite se inlocuiesc cu racorduri te tip"bradut"+furtun de presiune- caz in care nu mai e nevoie de dispozitivele de lipit prin cositorire.De asemenea , componenetele se pot fixa pe o placa de material lemnos-caz in care nu mai e nevoie de aparat de sudura.Eu persoanal am dorit un compresor compact, silentios si mai...aratos, pornind dupa conceptul compresoarelor de serie.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro