Modelism - RHC Forum: Vom avea productie de trenulete in RO ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Vom avea productie de trenulete in RO ! Fleischmann muta o fabrica langa Resita

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 April 2008 - 07:59 AM

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...ta-germania.htm
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2008 - 05:00 PM

Pacat ca inca o firma la care raportul calitate/pret era ridicat, isi va scadea calitatea produselor si nu numai din cauza relocarii productiei.


0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 April 2008 - 06:29 PM

Sure... complexul Logan...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 April 2008 - 07:38 PM

Tare mi-e teama ca-i o scurta halta in drumul spre Orient. Avantajul fortei de munca e anulat de multe altele, cu specific romanesc...
Sper sa fie de bun augur!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 12 April 2008 - 07:42 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 April 2008 - 07:59 AM

bitex, la 12 Apr 2008, 20:38, a spus:

Tare mi-e teama ca-i o scurta halta in drumul spre Orient. Avantajul fortei de munca e anulat de multe altele, cu specific romanesc...
Sper sa fie de bun augur!

E buna si o halta pana la urma; nimic nu e etern, asta o pot spune deja nemtii!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 April 2008 - 08:00 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 April 2008 - 08:47 AM

Da, nici nu incep productia ca-si dau seama in ce au intrat. Partea cu placutele de frana nu e importanta pentru modelism si aia cu trenuletele e o picatura intr-un ocean.
Articolul e prea telegrafic sa se poata intelege ceva din el. Nici unde, nici cand, nici cat, nici ce.
"urmeaza sa fie puternic restructurata" nu inseamna ca se va produce ceva sau ca se vor produce tot trenulete.

"Capacitatile de productie din Nurnberg si Dinkelsbuhl sunt considerate ca lipsite de viitor." Si de ce ar avea viitor in Romania? Adica ce avem noi si n-au ei?
E doar o justificare pentru concedierea celor 115 oameni.
E ca industria de potcoave, cand e sa dispara zici ca o restructurezi si te apuci de altceva.
Parerea mea :D

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 08:49 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 April 2008 - 07:26 PM

bitex, la 13 Apr 2008, 08:47, a spus:

? Adica ce avem noi si n-au ei?
E doar o justificare pentru concedierea celor 115 oameni.

Cred ca problema e la salarii adica la forta de munca ieftina.Daca salariul mediu in germania e sa zicem de 1200 euro in romanica e de 250.1200 euro neto pe muncitor inseamna pentru intreprinzator cam 2000 de euro bruto care-l plateste pe luna pe cap de muncitor.
Pe cand la 250 de euro neto vine cam 500 euro bruto.Deci o economisire de 1500 de euro pe cap de muncitor zic eu de loc neglijabil.Luat la 100 de mucitori pe an inseamna peste 1,5 mil euro economie.
Plus ca vom avea in jurul resitei trenulete fleischmann la pret redus http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif .

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 13 April 2008 - 07:28 PM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 April 2008 - 08:25 PM

Initial m-am gandit ca salariile ar fi motivul, dar tot sunt greu de convins...
In Germania pentru 1200 net patronul plateste cam 2000 euro?
In Romania salariul mediu net este mai mare de 300 euro, diferenta se mai micsoreaza cu cel putin 100 euro.
Daca se mai adauga bonuri de masa, prime de craciun, paste, cadouri de 8 martie, ziua copilului, faptul ca sarbatorile sunt mai multe ca nicaieri, ca 10% din muncitori sunt permanent in concediu medical, ca weekendul incepe de joi dimineata si se termina luni seara, diferenta nu stiu cat mai este asa de atractiva. Si chiar daca tot ar fi, apar alte costuri de productie care sunt mai mari decat in Germania, chiar daca ar aduce toata tehnologia lor. Curentul electric e mai scump, apa, gazele... Cam totul! Apoi infrastructura nu-i.

100 de muncitori calificati nu gasesti in momentul asta in Romania nici daca-i cauti cu lupa. Si care sunt, nu vin pe 300 euro. Cred ca nici femeie de serviciu serioasa nu gasesti cu 300 euro. Si dureaza 1-2 ani pana faci din agricultor, muncitor serios. Si dupa ce devine serios, pleaca unde-i bine platit. Putin probabil sa aduci pentru 300 euro un muncitor calificat, tanar, in Resita. Tura asta cand spun "calificat" ma refer sa aiba macar liceul sau sa inteleaga bine ce aude. Nu sa stie meserie, ca la noi nu se mai practica obiceiul.
Pentru conditii de munca si seriozitate ca in Germania si romanii au pretentia sa fie platiti tot nemteste. Asta nu stiu daca iau in calcul nemtii. Altfel se lucreaza romaneste, cu specialisti care vin la munca intre doua "partide" de dat cu sapa, gata obositi. Vin la job sa se odihneasca. Un regim de genul asta suporta patronii italieni care fac textile, poate grecii... Dar nemtii au nevoie de mai mult. Nu cred ca rezista.
O singura solutie vad, sa construiasca aici si sa aduca muncitorii din Orient. Ca inca e posibil, cat o mai fi.
Sincer eu m-as bucura sa reuseasca. Si nu numai ei!
Nu stiu daca domeniul trenuletelor a ramas ce a fost candva. Asta ar fi problema.

PS. Diferenta asta de salariu (daca nu cumva una si mai mare) a existat de cand lumea. De ce tocmai azi si nu acum 15 ani? De asta nu cred ca salariul e motivul. Cine s-a gandit la salariu a facut mutarea cu multi ani in urma. Acum cam e urmatoarea etapa, cu mutatul mult mai spre dreapta pe harta. Si aproape nu mai construiesti nimic acolo, ca au gata construit. Parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 08:38 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 13 April 2008 - 08:51 PM

Diferenta o face salariul. Si o sa stea in Romania cat diferenta o sa ramana semnificativa.
de ce acum si nu cu 15 ani in urma? Foarte simplu, pentru ca acum 15 ani Romania nu oferea unui inverstitor obisnuit cu piata germana nici o siguranta. Acum e totusi o situatie mult schimbata, chiar daca departe de a fi perfecta.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 April 2008 - 09:32 PM

Cateva chestii sunt zise bine, dar mai sunt cevea goluri de umplut...
Eu sunt in IT pe cont propriu. Am lucrat pt Germania, Italia, Franta si acum US, in ordinea lungimii contractelor.
Stiu romanca plecata in Germania, avand contracte grele cu BMW si mediul bancar, care a incercat sa faca o afacere pe IT aici, si dupa 3-4 ani a abandonat, fiind escrocata de nu se poate.
Hai sa zicem ca in IT sunt numai inteligente si muncitorii nu sunt asa smecheri sa fenteze un patron german.
Dar...

> In Germania ... patronul plateste ...
Va garantez eu ca aia din mecanica fina cum sunt trenuletzele nu lucreaza pe 2000...

> faptul ca sarbatorile sunt mai multe ca nicaieri,
Fals ! sunt mai putine ca oriunde in EU ! De 4 ani de cand lucrez pt US tinem si sarbatorile lor, care le acopera pe ale noastre mai putin Pastele si 1 Dec. Stii cate sunt ?!!! 18 zile pe an !!! si americanul e salon, nu ni le considera parte din concediu...

> ca 10% din muncitori sunt permanent in concediu medical, ca weekendul incepe de joi dimineata si se termina luni seara...
Povesti cu zane... intreaba la ce multinationala mai merg astea...

> apar alte costuri de productie care sunt mai mari decat in Germania
Asta asa este, dar de alta natura... un partener care te escrocheaza, un sistem care te obliga la spagi permanente, nu cu muncitorii vor avea problemele cele mai mari.

> 100 de muncitori calificati nu gasesti in momentul asta in Romania nici daca-i cauti cu lupa. Si care sunt, nu vin pe 300 euro.
Adevarat, dar cred ca in Resita, Hunedoara, Cugir au cam ramas de la combinate destui pe dinafara... Si neamtul fii sigur ca nu vine de capul lui, are deja niste wabo implantati aici de ani care probabil la ora asta deja fac cursuri cu noi angajati.

> Si dureaza 1-2 ani pana faci din agricultor, muncitor serios.
1-2 generatii poate... Am trait la Bals, Olt, la Osii si Boghiuri experienta industrializarii fortate de la inceput. Nu stiu cati pot intelege cum lucreaza un om numai cu gandul la ora 4 sa se urce in autobuz sa se duca acasa sa dea de mancare la porc... cum ziceti si dv: "...intre doua "partide" de dat cu sapa..."

> Si dupa ce devine serios, pleaca unde-i bine platit.
Aici sunt mai putin de acord. Omul de la tara pe care l-ai invatat o meserie are un alt fel de simt al onoarei si recunostiintei si nu iti face chestii din astea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 April 2008 - 10:43 PM

Daca s-au hotarat sa vina, stiu ei ce fac.
Barfesc ca-i weekend si e la liber, nu ca m-ar interesa problema sau ca as intelege ceva. Plus ca sunt doar ipoteze, n-au zis nimic clar, restructurarea inseamna multe. Diferenta de salariu e mult mai mare decat ce zicem noi pe aici. O fabrica din asta ar putea avea 200 masini si 100 oameni dintre care doar 50 sa stea printre ele, sau si mai putini.

Ar fi frumos sa se gaseasca tineri care sa munceasca, altfel revin la partea cu concediul medical. Ceilalti nu fac fata.
Onoarea si recunostinta, termeni pe care angajatul roman i-a cam apropiat de cot... Pentru multi fluturasul e important, restul sunt detalii.

Sper sa vina si sa faca ceva si la noi, poate vor fi locomotiva unui nou inceput. Parerea mea, daca e sa raman in tema, au cam pierdut trenul. Sper sa ma insel. Nu inteleg de ce romanii fac productia in strainatate si nemtii vin s-o faca la noi. Stiu ei ceva, ce noua ne scapa? Poate se bazeaza mai mult pe ei decat pe noi. De fapt se bazeaza mai mult pe tehnologia lor.
Eu nu inteleg nici acum de ce firma cu care lucrez face mai ieftin piese in Germania decat in Romania. De ce din 100 repere nu putem face nici macar unul mai ieftin ca in Germania sau oriunde in lume? Poate n-am gasit inca Resita noastra in Romania. Problema legata de informare.
Sper sa avem noroc si sa reusim sa facem niste arculete, cam ca alea de pix... Desi garantez ca le putem cumpara mai ieftin, de pe net.

O sa cumpar si eu un trenulet facut la noi, daca o sa am ocazia. Daca traiesc s-o vad si pe asta.

PS. Daca e sa nu mai fiu carcotas, 100 oameni incap in 10 valize cu un chinez priceput la butoane... Asa ca nu-i mare lucru partea cu angajatii sau cu salariul lor. Investitia si tehnologia ar fi importante. Presupun ca piata de desfacere in Romania nu prea este, asa ca nici asta n-ar conta.
Revenind la subiect, partea cu trenuletele cum evolueaza? Care este tendinta, vazuta de cei care stiu ce-s alea trenulete? Cum au evoluat lucrurile in Romania? Sunt mai multi pasionati ca inainte? Sau mai putini? Cum credeti ca este situatia in alte tari?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 11:01 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 16 April 2008 - 07:48 AM

Cred ca pana la urma totul se reduce la costuri salariale.
Din cate stiu eu, cu exceptia Marii Britanii, in restul tarilor europene, protectia sociala este destul de costisitoare, deci angajatorul plateste destul de mult penru salariat la stat.
Inca de la revolutie aud zicandu-se: de ce nu vin investitori caci avem forta de munca? Pai trecand peste instabilitatea manifestata in primii ani, cred ca ceea ce a contat foarte mult este faptul ca nu de forta de munca bruta este nevoie ci de forta de munca calificata. Imi este greu sa cred ca cei care relocheaza productia vor veni sa lucreze cu "chinezi" - adica lucrul manual. Mai degraba cu operatori de masini cu comanda numerica. Cat despre calitatea produselor ramane de vazut. Hai sa nu ne gandim la drobul de sare.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#13 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 18 April 2008 - 12:32 PM

Problema se reduce la trei directii foarte bine conturate cum a subliniat un coleg trenulist:

1 instruire
2 motivare
3 control si pedepse

Daca acestea sunt rezolvate nu mai este nevoie de adus forta de munca de afara. Lucrurile pot merge foarte bine cu muncitori romani.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 April 2008 - 12:53 PM

Care este evolutia domeniului in timp? Care este tendinta actuala? Nu am cunostinte despre ce-i legat de trenulete, de aceea intreb.
De exemplu legat de aero sau auto captive, pot sa spun ca in Romania activitatea e din ce in ce mai putina. Nu stiu in Europa sau in lume.
Despre RC se observa ca se dezvolta, in toate ramurile. La trenulete cum este? Cum e piata in afara Romaniei? Restructurarea ar putea insemna si schimbarea profilului firmei? E rentabil pentru firma de continuat cu trenulete?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2008 - 01:21 PM

In Europa cel putin, e intr-un usor regres. Probabil ca din cauza ca pasionatii au colectionat ce au vrut si acum isi admira modelele. Cum nu prea apar des modele noi, nici nu mai cumpara ca in anii trecuti. Plus ca aceste colectii se pot transmite din tata in fiu deoarece majoritatea producatorilor au folosit materiale si tehnologii ce fac ca sa dureze destui ani un model de calitate (au fost si exceptii cu folosirea unor aliaje ce se dezintegrau in putini ani, de ex. la Maerklin).
In tarile fostului bloc socialist din contra, este un boom. Din ce in ce mai multi descopera ca modelele actuale chiar merita sa fie colectionate (deosebit de detaliate si mecanici bune, plus dezvoltarea sistemului de control digital cu mari avantaje fata de cel analogic). Este cred ca acum cca. 3 ani in modelismul RC. Iar cat priveste comerciantii de trenulete de la noi din tara... e tot ca acum 3 ani in Rc :) . Certuri intre ei, denigrari, cenzurari pe forumuri, ma rog - tot tacamul, stiti voi. Dar apar in continuare noi comercianti cu magazine (fizice si/sau virtuale) si incetul cu incetul se cern cei buni si utili consumatorilor de cei pusi pe tunuri, tzepe sau in general neseriosi.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 April 2008 - 06:57 AM



0

#16 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 April 2008 - 06:39 AM

37 zile lucratoare = aproape doua luni de concediu pe an... Eu nu imi mai amintesc cand am avut 3 saptamani ultima oara...

"Angajatii francezi sunt campioni mondiali la numarul de zile de concediu pe care le iau intr-un an, relateaza The Telegraph. Indemnul presedintelui Nicolas Sarkozy adresat francezilor "sa ne intoarcem la munca" are un suport real, potrivit rezultatelor unei statistici realizate de un institut de sondaje din Statele Unite, care arata ca Franta este campioana mondiala la numarul anual de zile libere. Astfel, francezii isi iau in medie 37 de zile de vacanta pe an, fiind urmati in top de italieni, cu 33 de zile de vacanta, conform datelor datelor furnizate de institutul american Harris Interactive. Britanicii au 26 de zile libere pe an, iar americanii se situeaza pe ultimul loc in top, cu doua saptamani de concediu. In timp ce aproape jumatate dintre italieni au declarat ca sunt gata sa munceasca in plus, peste 80% dintre francezi sunt total impotriva acestei idei."
... cu picioarele pe pamant ...
0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 April 2008 - 08:14 AM

Recunosc ca am fost oarecum derutat de concediul meu (62 zile lucratoare pe an ca avem si sarbatorile incluse in el), dar stiu ca in Romania sunt putine zile libere date pentru sarbatori si nici concediul (in general) nu-i cel mai mare. Preferam sa cred ca din cauza timpului redus de lucru avem rezultatele astea. Nici nu vreau sa ma gandesc cum altii au randament mai mare la un numar de zile lucratoare mai mic decat la noi.

Imi pare bine ca mai sunt pasionati de trenuri, fie 1:1, fie modele. Cred ca ar trebui mai mult pus accentul pe aspectul digital, ca e loc destul.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#18 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 May 2008 - 04:44 PM

Pana la urma cand incepe productia ? mai asteptam mult ? sau inca mai trebuie sa apelam la "prieteni" care pleca prin Germania sa ne aduca cate ceva...
Pana la urma in Bucuresti mai e vre-un magazin sau ba ?
0

#19 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 May 2008 - 04:53 PM

Am vazut unul in complexul din Crangasi, dar era inchis si nu stiu decat ce am vazut prin vitrina. Nu stiu nici cine se ocupa de magazin.
Am luat adresa de net de pe geam, am verificat-o si exista. Acolo am mai gasit vreo 4 adrese de magazine. Nu stiu cate sunt doar online au cate sunt doar in Bucuresti.
Ca sa nu am discutii si daca cineva e interesat, dau adresa pe IM si apoi va descurcati voi :rolleyes:
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#20 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2008 - 07:19 PM

ATENTIE! Fiti foarte circumspecti cu cel din Cringasi! Este cunoscut de mult ca deosebit de neserios, l-am verificat si eu si m-am convins ca asa este. Deci daca va place "sa traiti periculos", incercati-l. :rolleyes:

Vio, daca crezi ca inceperea productiei in Romania va duce musai si la gasirea in magazine, te inseli. Poate sa existe o legatura productie in Ro. - gasit modele in "talcioc" (din cele furate) dar nu si gasit in magazine din Ro.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 May 2008 - 07:23 PM



0

#21 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 May 2008 - 09:15 PM

Multam fain de informatia cu magazinul. Nici nu stiu daca sa-mi para bine sau rau ca am adus vorba despre el...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#22 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2008 - 09:41 PM

Sunt marea majoritate second-hand, reconditionate, recombinate din mai multe bucati, cu probleme mari la mecanica, piese lipsa sau crapate. Au fost cazuri cand pe site era prezentat un model ce arata bine iar in pachetul platit ramburs era o ruina. Astea se discuta pe forumuri. Ce am vazut eu concret? Am fost mintit cu un pret dubios de tentant pentru "un produs nou si nescos din cutie" fapt ce m-a facut sa specific ca in nici un caz nu vreau sa-mi fioe trimis prin posta ci vin sa-l ridic personal de la sediu. Dupa 3 amanari din partea lor, am fost in sfarsit invitat la ei unde mi s-a spus ca produsul a fost intre timp cumparat de altcineva. Probabil ca starea lui era departe de a fi a unuia "nou si nescos din cutie". In rest, in afara de multe carcase si subansamble de vagoane demontate, era foarte mult material rulant prafuit, cu aspect de folosit si vreo trei start seturi antice, ce nu se mai pot vedea in ofertele de cativa ani incoace.
Concluzie: sa cumpere doar cunoscatorii si dupa o examinare amanuntita, dublata de proba functionarii daca totusi tin mortis.


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro