Vom avea productie de trenulete in RO ! Fleischmann muta o fabrica langa Resita
#4
Postat 12 April 2008 - 07:38 PM
Sper sa fie de bun augur!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 12 April 2008 - 07:42 PM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 13 April 2008 - 07:59 AM
bitex, la 12 Apr 2008, 20:38, a spus:
Sper sa fie de bun augur!
E buna si o halta pana la urma; nimic nu e etern, asta o pot spune deja nemtii!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 April 2008 - 08:00 AM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 13 April 2008 - 08:47 AM
Articolul e prea telegrafic sa se poata intelege ceva din el. Nici unde, nici cand, nici cat, nici ce.
"urmeaza sa fie puternic restructurata" nu inseamna ca se va produce ceva sau ca se vor produce tot trenulete.
"Capacitatile de productie din Nurnberg si Dinkelsbuhl sunt considerate ca lipsite de viitor." Si de ce ar avea viitor in Romania? Adica ce avem noi si n-au ei?
E doar o justificare pentru concedierea celor 115 oameni.
E ca industria de potcoave, cand e sa dispara zici ca o restructurezi si te apuci de altceva.
Parerea mea :D
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 08:49 AM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 13 April 2008 - 07:26 PM
bitex, la 13 Apr 2008, 08:47, a spus:
E doar o justificare pentru concedierea celor 115 oameni.
Cred ca problema e la salarii adica la forta de munca ieftina.Daca salariul mediu in germania e sa zicem de 1200 euro in romanica e de 250.1200 euro neto pe muncitor inseamna pentru intreprinzator cam 2000 de euro bruto care-l plateste pe luna pe cap de muncitor.
Pe cand la 250 de euro neto vine cam 500 euro bruto.Deci o economisire de 1500 de euro pe cap de muncitor zic eu de loc neglijabil.Luat la 100 de mucitori pe an inseamna peste 1,5 mil euro economie.
Plus ca vom avea in jurul resitei trenulete fleischmann la pret redus http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif .
Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 13 April 2008 - 07:28 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#8
Postat 13 April 2008 - 08:25 PM
In Germania pentru 1200 net patronul plateste cam 2000 euro?
In Romania salariul mediu net este mai mare de 300 euro, diferenta se mai micsoreaza cu cel putin 100 euro.
Daca se mai adauga bonuri de masa, prime de craciun, paste, cadouri de 8 martie, ziua copilului, faptul ca sarbatorile sunt mai multe ca nicaieri, ca 10% din muncitori sunt permanent in concediu medical, ca weekendul incepe de joi dimineata si se termina luni seara, diferenta nu stiu cat mai este asa de atractiva. Si chiar daca tot ar fi, apar alte costuri de productie care sunt mai mari decat in Germania, chiar daca ar aduce toata tehnologia lor. Curentul electric e mai scump, apa, gazele... Cam totul! Apoi infrastructura nu-i.
100 de muncitori calificati nu gasesti in momentul asta in Romania nici daca-i cauti cu lupa. Si care sunt, nu vin pe 300 euro. Cred ca nici femeie de serviciu serioasa nu gasesti cu 300 euro. Si dureaza 1-2 ani pana faci din agricultor, muncitor serios. Si dupa ce devine serios, pleaca unde-i bine platit. Putin probabil sa aduci pentru 300 euro un muncitor calificat, tanar, in Resita. Tura asta cand spun "calificat" ma refer sa aiba macar liceul sau sa inteleaga bine ce aude. Nu sa stie meserie, ca la noi nu se mai practica obiceiul.
Pentru conditii de munca si seriozitate ca in Germania si romanii au pretentia sa fie platiti tot nemteste. Asta nu stiu daca iau in calcul nemtii. Altfel se lucreaza romaneste, cu specialisti care vin la munca intre doua "partide" de dat cu sapa, gata obositi. Vin la job sa se odihneasca. Un regim de genul asta suporta patronii italieni care fac textile, poate grecii... Dar nemtii au nevoie de mai mult. Nu cred ca rezista.
O singura solutie vad, sa construiasca aici si sa aduca muncitorii din Orient. Ca inca e posibil, cat o mai fi.
Sincer eu m-as bucura sa reuseasca. Si nu numai ei!
Nu stiu daca domeniul trenuletelor a ramas ce a fost candva. Asta ar fi problema.
PS. Diferenta asta de salariu (daca nu cumva una si mai mare) a existat de cand lumea. De ce tocmai azi si nu acum 15 ani? De asta nu cred ca salariul e motivul. Cine s-a gandit la salariu a facut mutarea cu multi ani in urma. Acum cam e urmatoarea etapa, cu mutatul mult mai spre dreapta pe harta. Si aproape nu mai construiesti nimic acolo, ca au gata construit. Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 08:38 PM
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 13 April 2008 - 08:51 PM
de ce acum si nu cu 15 ani in urma? Foarte simplu, pentru ca acum 15 ani Romania nu oferea unui inverstitor obisnuit cu piata germana nici o siguranta. Acum e totusi o situatie mult schimbata, chiar daca departe de a fi perfecta.
#10
Postat 13 April 2008 - 09:32 PM
Eu sunt in IT pe cont propriu. Am lucrat pt Germania, Italia, Franta si acum US, in ordinea lungimii contractelor.
Stiu romanca plecata in Germania, avand contracte grele cu BMW si mediul bancar, care a incercat sa faca o afacere pe IT aici, si dupa 3-4 ani a abandonat, fiind escrocata de nu se poate.
Hai sa zicem ca in IT sunt numai inteligente si muncitorii nu sunt asa smecheri sa fenteze un patron german.
Dar...
> In Germania ... patronul plateste ...
Va garantez eu ca aia din mecanica fina cum sunt trenuletzele nu lucreaza pe 2000...
> faptul ca sarbatorile sunt mai multe ca nicaieri,
Fals ! sunt mai putine ca oriunde in EU ! De 4 ani de cand lucrez pt US tinem si sarbatorile lor, care le acopera pe ale noastre mai putin Pastele si 1 Dec. Stii cate sunt ?!!! 18 zile pe an !!! si americanul e salon, nu ni le considera parte din concediu...
> ca 10% din muncitori sunt permanent in concediu medical, ca weekendul incepe de joi dimineata si se termina luni seara...
Povesti cu zane... intreaba la ce multinationala mai merg astea...
> apar alte costuri de productie care sunt mai mari decat in Germania
Asta asa este, dar de alta natura... un partener care te escrocheaza, un sistem care te obliga la spagi permanente, nu cu muncitorii vor avea problemele cele mai mari.
> 100 de muncitori calificati nu gasesti in momentul asta in Romania nici daca-i cauti cu lupa. Si care sunt, nu vin pe 300 euro.
Adevarat, dar cred ca in Resita, Hunedoara, Cugir au cam ramas de la combinate destui pe dinafara... Si neamtul fii sigur ca nu vine de capul lui, are deja niste wabo implantati aici de ani care probabil la ora asta deja fac cursuri cu noi angajati.
> Si dureaza 1-2 ani pana faci din agricultor, muncitor serios.
1-2 generatii poate... Am trait la Bals, Olt, la Osii si Boghiuri experienta industrializarii fortate de la inceput. Nu stiu cati pot intelege cum lucreaza un om numai cu gandul la ora 4 sa se urce in autobuz sa se duca acasa sa dea de mancare la porc... cum ziceti si dv: "...intre doua "partide" de dat cu sapa..."
> Si dupa ce devine serios, pleaca unde-i bine platit.
Aici sunt mai putin de acord. Omul de la tara pe care l-ai invatat o meserie are un alt fel de simt al onoarei si recunostiintei si nu iti face chestii din astea.
#11
Postat 13 April 2008 - 10:43 PM
Barfesc ca-i weekend si e la liber, nu ca m-ar interesa problema sau ca as intelege ceva. Plus ca sunt doar ipoteze, n-au zis nimic clar, restructurarea inseamna multe. Diferenta de salariu e mult mai mare decat ce zicem noi pe aici. O fabrica din asta ar putea avea 200 masini si 100 oameni dintre care doar 50 sa stea printre ele, sau si mai putini.
Ar fi frumos sa se gaseasca tineri care sa munceasca, altfel revin la partea cu concediul medical. Ceilalti nu fac fata.
Onoarea si recunostinta, termeni pe care angajatul roman i-a cam apropiat de cot... Pentru multi fluturasul e important, restul sunt detalii.
Sper sa vina si sa faca ceva si la noi, poate vor fi locomotiva unui nou inceput. Parerea mea, daca e sa raman in tema, au cam pierdut trenul. Sper sa ma insel. Nu inteleg de ce romanii fac productia in strainatate si nemtii vin s-o faca la noi. Stiu ei ceva, ce noua ne scapa? Poate se bazeaza mai mult pe ei decat pe noi. De fapt se bazeaza mai mult pe tehnologia lor.
Eu nu inteleg nici acum de ce firma cu care lucrez face mai ieftin piese in Germania decat in Romania. De ce din 100 repere nu putem face nici macar unul mai ieftin ca in Germania sau oriunde in lume? Poate n-am gasit inca Resita noastra in Romania. Problema legata de informare.
Sper sa avem noroc si sa reusim sa facem niste arculete, cam ca alea de pix... Desi garantez ca le putem cumpara mai ieftin, de pe net.
O sa cumpar si eu un trenulet facut la noi, daca o sa am ocazia. Daca traiesc s-o vad si pe asta.
PS. Daca e sa nu mai fiu carcotas, 100 oameni incap in 10 valize cu un chinez priceput la butoane... Asa ca nu-i mare lucru partea cu angajatii sau cu salariul lor. Investitia si tehnologia ar fi importante. Presupun ca piata de desfacere in Romania nu prea este, asa ca nici asta n-ar conta.
Revenind la subiect, partea cu trenuletele cum evolueaza? Care este tendinta, vazuta de cei care stiu ce-s alea trenulete? Cum au evoluat lucrurile in Romania? Sunt mai multi pasionati ca inainte? Sau mai putini? Cum credeti ca este situatia in alte tari?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 11:01 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 16 April 2008 - 07:48 AM
Din cate stiu eu, cu exceptia Marii Britanii, in restul tarilor europene, protectia sociala este destul de costisitoare, deci angajatorul plateste destul de mult penru salariat la stat.
Inca de la revolutie aud zicandu-se: de ce nu vin investitori caci avem forta de munca? Pai trecand peste instabilitatea manifestata in primii ani, cred ca ceea ce a contat foarte mult este faptul ca nu de forta de munca bruta este nevoie ci de forta de munca calificata. Imi este greu sa cred ca cei care relocheaza productia vor veni sa lucreze cu "chinezi" - adica lucrul manual. Mai degraba cu operatori de masini cu comanda numerica. Cat despre calitatea produselor ramane de vazut. Hai sa nu ne gandim la drobul de sare.
#13
Postat 18 April 2008 - 12:32 PM
1 instruire
2 motivare
3 control si pedepse
Daca acestea sunt rezolvate nu mai este nevoie de adus forta de munca de afara. Lucrurile pot merge foarte bine cu muncitori romani.
#14
Postat 18 April 2008 - 12:53 PM
De exemplu legat de aero sau auto captive, pot sa spun ca in Romania activitatea e din ce in ce mai putina. Nu stiu in Europa sau in lume.
Despre RC se observa ca se dezvolta, in toate ramurile. La trenulete cum este? Cum e piata in afara Romaniei? Restructurarea ar putea insemna si schimbarea profilului firmei? E rentabil pentru firma de continuat cu trenulete?
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 18 April 2008 - 01:21 PM
In tarile fostului bloc socialist din contra, este un boom. Din ce in ce mai multi descopera ca modelele actuale chiar merita sa fie colectionate (deosebit de detaliate si mecanici bune, plus dezvoltarea sistemului de control digital cu mari avantaje fata de cel analogic). Este cred ca acum cca. 3 ani in modelismul RC. Iar cat priveste comerciantii de trenulete de la noi din tara... e tot ca acum 3 ani in Rc :) . Certuri intre ei, denigrari, cenzurari pe forumuri, ma rog - tot tacamul, stiti voi. Dar apar in continuare noi comercianti cu magazine (fizice si/sau virtuale) si incetul cu incetul se cern cei buni si utili consumatorilor de cei pusi pe tunuri, tzepe sau in general neseriosi.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 April 2008 - 06:57 AM
#16
Postat 19 April 2008 - 06:39 AM
"Angajatii francezi sunt campioni mondiali la numarul de zile de concediu pe care le iau intr-un an, relateaza The Telegraph. Indemnul presedintelui Nicolas Sarkozy adresat francezilor "sa ne intoarcem la munca" are un suport real, potrivit rezultatelor unei statistici realizate de un institut de sondaje din Statele Unite, care arata ca Franta este campioana mondiala la numarul anual de zile libere. Astfel, francezii isi iau in medie 37 de zile de vacanta pe an, fiind urmati in top de italieni, cu 33 de zile de vacanta, conform datelor datelor furnizate de institutul american Harris Interactive. Britanicii au 26 de zile libere pe an, iar americanii se situeaza pe ultimul loc in top, cu doua saptamani de concediu. In timp ce aproape jumatate dintre italieni au declarat ca sunt gata sa munceasca in plus, peste 80% dintre francezi sunt total impotriva acestei idei."
#17
Postat 19 April 2008 - 08:14 AM
Imi pare bine ca mai sunt pasionati de trenuri, fie 1:1, fie modele. Cred ca ar trebui mai mult pus accentul pe aspectul digital, ca e loc destul.
Telefon: 0721 385365
#19
Postat 02 May 2008 - 04:53 PM
Am luat adresa de net de pe geam, am verificat-o si exista. Acolo am mai gasit vreo 4 adrese de magazine. Nu stiu cate sunt doar online au cate sunt doar in Bucuresti.
Ca sa nu am discutii si daca cineva e interesat, dau adresa pe IM si apoi va descurcati voi :rolleyes:
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 02 May 2008 - 07:19 PM
Vio, daca crezi ca inceperea productiei in Romania va duce musai si la gasirea in magazine, te inseli. Poate sa existe o legatura productie in Ro. - gasit modele in "talcioc" (din cele furate) dar nu si gasit in magazine din Ro.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 May 2008 - 07:23 PM
#22
Postat 02 May 2008 - 09:41 PM
Concluzie: sa cumpere doar cunoscatorii si dupa o examinare amanuntita, dublata de proba functionarii daca totusi tin mortis.