uite aici am postat eu doua linkuri legat de acest subiect. O sa te ajute foarte mult , din cauza ca se explica cum sa faci o echilibrare a palelor si a fly-barului fara folosirea unor dispozitive specializate
Echilibrarea, are rost numai daca palele au centrul de greutate riguros egal (balansate), fara dispozitiv se face cam asa:
- palele se cupleaza impreuna, simetric, cu un bolt in gaura de prindere normala
- se aliniaza
- se suspenda de bolt
- se compenseaza NUMAI IN CENTRUL DE GREUTATE - respectiv daca palele sunt dezvelite, se pileste din pala mai grea, daca palele sunt inveleite, se lesteaza pala mai usoara.
dar sa nu se uite ca pentu un echilibru bun trebuie verificat si dinamic palele ...
si anume trebuie stabilit centrul de greutate pentru fiecare pala in parte si apoi se compara prin suprapunere daca centrele de greutate corespund sau sunt decalate. Daca citesti cele doua linkuri o sa vezi exact metoda.
Apoi se regleaza centrul de greutate a fiecarei pale prin aplicarea unei bande adezive pe capatul palei care are centrul de greutate mai spre varf ... se masoara din nou si se incearca suprapunerea perfecta a centrelor de greutate .
Abea dupa aceasta manevra trebuie echilibrate si static , cu specificarea ca la echilibrarea statica banda se aplica pe centrul palei pentru a nu strica din nou reglajul dinamic.
Dupa cele doua reglaje se poate spune ca palele sunt calibrate ok. Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati.
am aplicat teoria citita in linkurile propuse de mine si a functionat perfect ... nu mai am vibratii in rotorul principal ... ce sa zic decat ca recomand cu incredere linkurile acelea ... am aplicat un scoci pe una dintre pale ( ochiometric in functie de masuratori ) si a mers
In cazul meu reglarea dinamica a dat roade si se pare ca nu a mai trebuit sa fac modificari la reglarea statica ... deci am aplicat o banda isolatoare de plastic pe varful unei pale ( aprocimatic 1,5 cm de banda de plastic alba )