Modelism - RHC Forum: Blade tracking - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Blade tracking metode de reglaj...

#1 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

  Postat 02 April 2008 - 11:50 AM

Pentru ca e o chestiune des intalnita la heli, deschid acest toping si va intreb:

Cum reglezi un tracking daca palele sunt echilibrate, si acesta apare si intr-o parte si in cealalta?
Daca modifici lungimea linkage-ului la pala care e mai sus, nu modifici si unghiul la respectiva pala, in comparatie cu cealalta? Astept pareri...

Multumesc
Primus

Aceasta postare a fost editata de Primus: 02 April 2008 - 11:51 AM

0

#2 Useril este offline   serby 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 27-December 05

Postat 02 April 2008 - 12:22 PM

Pala care este mai sus atunci cand rotorul principal se invarte e mai sus pentru ca are forta ascensionala mai mare, pentru ca are pasul mai mare! Pentru a remedia acest lucru,se regleaza linkage-ul corespunzator,cu o tura odata,pana cand pasul palei,micsorandu-se,va face ca ambele pale sa se invarta in acelasi plan!
0

#3 Useril este offline   andreycosmin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-January 08

Postat 02 April 2008 - 04:55 PM

Ca sa iti dai seama care pala e mai sus o colorezi un pic cu un marker la capat pe una dintre ele de preferat cu un marker pentru tabla magnetica ca ala se sterge usor
0

#4 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 04 April 2008 - 09:39 AM

Salut Dacian
Pun o adresa care va lamuri modul in care ar trebui facut tracking-ul ,sper sa-ti fie de folos http://www.geocities.com/capecanaveral/695...51/tracking.htm
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#5 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 04 April 2008 - 09:58 AM

Citeaza

Pala care este mai sus atunci cand rotorul principal se invarte e mai sus pentru ca are forta ascensionala mai mare, pentru ca are pasul mai mare!


Si daca trackingul e ok in normal mode, iar in idle-up nu mai e?
Mersi
0

#6 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 04 April 2008 - 10:04 AM

Multumesc Dane, sunt cateva chestii care merita incercate...
Toate bune!
0

#7 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 04 April 2008 - 12:27 PM

Regajul se face cu gazul la 50% si 0* la pale si teoretic ar trebui sa fie bine in ambele moduri ,daca nu se ajusteaza usor din curbe .

Bafta si CAVOK
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#8 Useril este offline   Rhaoul 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Jocurile de noroc si alcoolul :)

Postat 19 April 2009 - 10:49 AM

Vezi postareaPrimus, la Apr 2 2008, 12:50 PM, a spus:

Pentru ca e o chestiune des intalnita la heli, deschid acest toping si va intreb:

Cum reglezi un tracking daca palele sunt echilibrate, si acesta apare si intr-o parte si in cealalta?
Daca modifici lungimea linkage-ului la pala care e mai sus, nu modifici si unghiul la respectiva pala, in comparatie cu cealalta? Astept pareri...

Multumesc
Primus


Salut ,

Eu sunt incepator si unde am gasit tot ce mi-a trebuit sa invat ..... ce si cum a fost YouTube .

Sincer, nimeni nu te invata mai bine decat specialistii in RC !!!

Spre exemplu link-ul pentru Blade Traking este http://www.youtube.c...h?v=aS03pSOzc3w.

Multumesc !

Cu Stima,

Raul
Avioane

YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF

Heli

Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
0

#9 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2009 - 03:09 PM

Vezi postareaPrimus, la Apr 2 2008, 12:50 PM, a spus:

Pentru ca e o chestiune des intalnita la heli, deschid acest toping si va intreb:

Cum reglezi un tracking daca palele sunt echilibrate, si acesta apare si intr-o parte si in cealalta?
Daca modifici lungimea linkage-ului la pala care e mai sus, nu modifici si unghiul la respectiva pala, in comparatie cu cealalta? Astept pareri...

Multumesc
Primus



Dupa stiinta mea, corectati-ma daca gresesc, scopul reglarii tracking-ului presupune ca planul in care se invarte o pala sa coincida cu cel al celeilalte pale. Deci e vorba de a anula o eventuala diferenta de inaltime a varfurilor celor 2 pale. Atunci cum poate aparea, conform intrebarii de mai sus, "si intr-o parte si in cealalta" ?
Si anularea acestei diferente de inaltime se face exact cu modificarea lungimii link-urilor si implicit unghiului acelei pale. Din intrebarea de mai sus reiese ca ar fi o problema modificarea unghiului unei pale in raport cu cealalta. E asta o problema?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#10 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2009 - 03:16 PM

Vezi postareaPrimus, la Apr 4 2008, 10:58 AM, a spus:

Si daca trackingul e ok in normal mode, iar in idle-up nu mai e?
Mersi


Chiar nu inteleg cum ar putea fi tracking-ul bun in normal si rau in idle-up 1,2,3 etc. Daca reglajele mecanice sunt corecte si simetrice deasupra swashplate-ului nu vad cum ar putea sa difere tracking-ul in functie de curbele de pitch.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 April 2009 - 05:39 PM

Vezi postareamisumat, la Apr 19 2009, 04:16 PM, a spus:

Chiar nu inteleg cum ar putea fi tracking-ul bun in normal si rau in idle-up 1,2,3 etc. Daca reglajele mecanice sunt corecte si simetrice deasupra swashplate-ului nu vad cum ar putea sa difere tracking-ul in functie de curbele de pitch.


Daca e o problema de geometrie in cap (de obicei ca rezultat al socurilor sau uzurii), tracking-ul se regleaza numai pentru o anumita viteza (zbor la punct fix). Daca rotorul intra in viteza mai mare (sau mai mica), din diverse motive (curbe, idle...), echilibrul dispare si apare bataia (tracking).
0

#12 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 19 April 2009 - 05:48 PM

Dragi colegi :)
Ma bucur ca ati reluat aceasta discutie de acum un an si ceva... la vremea aceea eram mai la inceput si intrebam si eu, ca majoritatea incepatorilor.

Tracking-ul poate fi "spot on" la hovering, iar in idle up, cand avem alte turatii, deci alte forte, sa nu mai fie OK, mai ales daca ai niste pale care flexeaza.
Intre timp am prins ceva experienta, si incep setarea head-ului din modul Idle up, cu stick-ul de pitch la centru... masurand unghiul pe ambele pale.

Lasam discutia deschisa pentru cine mai are de completat, intrebat, etc...

Un Paste Fericit! :rolleyes:
0

#13 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 April 2009 - 06:11 PM

Inainte de a monta palele sau imediat dupa echilibrare,pindeti-le cu un surub una peste alta si priviti unghiurile de la capat,daca axele imaginare nu sunt paralele
Imagine atasata: pale.JPG

urmeaza operatiune de reglare a trakingului,care mai trebuie facuta si in cazul cand palele privite din lateral formeaza un unghi,deci trakingul corecteaza deformarile palelor.Acesta insa este bun numai la o anumita turatie si un anumit unghi.Eu am evitat acest reglaj sortand palele(cam costisitor) dar nu ai probleme.Ce m-a deranjat este faptul ca si pale asazise de marca au aceasta problema.Si inca ceva cand nu se zboara o perioada mai mare de timp e bine sa nu tinem palele pliate ci in pozitie de zbor (mai ales la palele de lemn).
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro