Modelism - RHC Forum: Moficare motor electric chinezarie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Moficare motor electric chinezarie

#1 Useril este offline   MaxSteel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 24-March 08

Postat 28 March 2008 - 08:17 PM

Salut!Ati incercat sa modicati clasicele motare de curent continuu care se gasesc in mai toate chinezariile?Cum variaza viteza/puterea la modificarea diametrului firului de cupru sau a numarului de spire?

Aceasta postare a fost editata de MaxSteel: 28 March 2008 - 08:18 PM

0

#2 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 28 March 2008 - 09:03 PM

Nu are rost sa modifici motoare din ``chimezarii``..... Nu ai ce face cu ele!
Old Man daca nu ma insel a prezentat ceva legat de modificarea motoarelor, dar in niciun caz al chinezariilor....

(la un motor dat te poti ``juca`` cu turatia sau cuplul, cu I consumat sau cu U de alimentare, dar nu prea mult cu puterea deoarece te cam incurca gabaritul fizic al motorului...)

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 28 March 2008 - 09:08 PM

0

#3 Useril este offline   MaxSteel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 24-March 08

Postat 28 March 2008 - 10:42 PM

bine, inteleg ca nu-i pot creste foarte mult puterea, ma interesa ca idee/experiment.
0

#4 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 29 March 2008 - 12:35 AM

MaxSteel, la 28 Mar 2008, 20:17, a spus:

Salut!Ati incercat sa modicati clasicele motare de curent continuu care se gasesc in mai toate chinezariile?Cum variaza viteza/puterea la modificarea diametrului firului de cupru sau a numarului de spire?

Eventual niste jaratec! ...si o zana buna in fata ochilor ! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de nch: 29 March 2008 - 12:36 AM

0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 March 2008 - 01:15 AM

Sunt optimizate "la sange". La materialul miezului dat, magnetii dati...etc...s-au jucat ei cu diametrul sarmei de bobinaj ca sa optina puterea maxima.
0

#6 Useril este offline   MaxSteel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 24-March 08

Postat 30 March 2008 - 12:37 PM

dar aveti idee cum pot modifica, din bobinaj, turatia motorului?
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 March 2008 - 02:47 PM

Ai putea sa modifici din bobinaj tensiunea de alimentare. Puterea ramane constanta. Restul este dat de caracteristicile materialelor folosite.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 March 2008 - 02:48 PM

0

#8 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 31 March 2008 - 07:13 AM

S-a mai discutat aceasta problema , eu nu sunt de acord ca puterea ramane constanta , o spun din proprie experienta. Drept dovada propun alimentarea motorasului la tensiune dubla si observarea caracteristicilor. Am bobinat candva si am obtinut putere dubla si turatie mult mai mare. Este suficient inlocuireea conductorului de cupru cu unul la diametru putin mai mare si eventual reducerea usoara numarului de spire. Apare totusi o problema cu periile colectoare care de regula nu rezista mult timp.
In schimb sustin faptul ca nu merita efortul deoarece nu il putem aduce la performanta si fiabilitatea unui motor de modelism.
0

#9 Useril este offline   aflo 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 12-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2008 - 03:32 PM

Prin simpla supravoltare obtii , putere ,turatie, mai mari dar si scaderea fiabilitatii. Avantaj doar iarna, ptr. ca obtii si foarte multa caldura, :) ,dezavantaj la final ai si fum. Poti sa te joci ptr. a te convinge. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Distractie placuta !
0

#10 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 31 March 2008 - 04:49 PM

Singurele modificari utile si aplicabile aproape tuturor motoarelor cu perii de tip clasic sunt:

1 - reglarea si optimizarea avansului pt sensul de rotatie in care este folosit motorul, in concordanta si cu turatia la care urmeaza a fii folosit (avans mare pt turatie mare) se face prin rotirea statorului cu carbunii in sens contrar sensului de rotatie al motorului

2 - rebobinarea cu fir putin mai subtire dar cu executarea a doua bobinaje in paralel => motor cu doua infasurari care are turatia mai mare pt ca rezistenta electrica a celor doua infasurari in paralel este mai mica decat rezistenta infasurarii initiale. Se obtine si un cuplu mai mare deoarece acum sunt doua campuri in paralel. Nu e nevoie sa-l alimentezi la tensiune mai mare. Eu acum cativa ani am reglat avansul si am rebobinat un Speed 300 cu doua infasurari si alimentat cu 7,4 V (2S LiPo) avea si turatie si cuplu mai mare decat versiunea originala alimentata la 9,6 V (8 celule NiMh).

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 31 March 2008 - 04:50 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#11 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 31 March 2008 - 05:15 PM

ERASER, la 31 Mar 2008, 17:49, a spus:

Singurele modificari utile si aplicabile aproape tuturor motoarelor cu perii de tip clasic sunt:

1 - reglarea si optimizarea avansului pt sensul de rotatie in care este folosit motorul, in concordanta si cu turatia la care urmeaza a fii folosit (avans mare pt turatie mare) se face prin rotirea statorului cu carbunii in sens contrar sensului de rotatie al motorului

2 - rebobinarea cu fir putin mai subtire dar cu executarea a doua bobinaje in paralel => motor cu doua infasurari care are turatia mai mare pt ca rezistenta electrica a celor doua infasurari in paralel este mai mica decat rezistenta infasurarii initiale. Se obtine si un cuplu mai mare deoarece acum sunt doua campuri in paralel. Nu e nevoie sa-l alimentezi la tensiune mai mare. Eu acum cativa ani am reglat avansul si am rebobinat un Speed 300 cu doua infasurari si alimentat cu 7,4 V (2S LiPo) avea si turatie si cuplu mai mare decat versiunea originala alimentata la 9,6 V (8 celule NiMh).

Trebuie sa fac precizari ca sa nu fie interpretate gresit spusele mele.
Am sugerat supraalimentarea ca experiment pentru a demonstra ca se poate scoate de la motor putere mai mare
si ca aceasta nu este limitata total de magneti si sectiunea miezului.
In alta ordine de idei rebobinarea pentru a-l face mai puernic duce la acelasi efect.
Nu este nevoie de doi conductori in paralel , un conductor cu diametru mai mare (sa zicem cu sectiune dubla fata de cel original) are acelasi efect.
Rebobinarea cu fir mai subtire nu are sens decat daca se doreste cresterea tensiunii nominale a motorului si pentru a incadra mai multe spire
Este vorba de motoare pentru jucarii (chinezarie = jucarie, cu toate ca si majoritatea modelismelor provin tot din China)), deci nu prea gasim carbuni in acestea decat lamele foarte slabe de Cu care joaca acest rol.
De aici rezulta ca e aproape impoosibil sa ajustam avansul.

Este de retinut ca un motor ideal este acela la care rezistenta bobinajului tinde spre zero. Asta inseamna conductor cu sectiune cat mai mare posibila.
Daca la un motor reusim sa bagam acelasi numar de spire dar cu sarma mai groasa obtinem o crestere a randamentului.
La chinezarii se face cam multa economie la cupru si la toate motoarele o sa observam ca bobinajul lasa mult spatiu liber in crestaturile rotorului.
Dar ma repet , NU merita efortul.
Candva pe vremuri parca se merita pentru ca nu se gaseau motoare atat de usor si la pret accesibil. Acuma nu se mai pune problema.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 31 March 2008 - 05:48 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro