Nu intaleg un lucru... un sfat daca se poate reg+bat+mot
#1
Postat 03 March 2008 - 05:22 AM
Sunt nou pe acest forum, dar si in aeromodelism.
Problema sta in felul urmator:
1. regulatorul JESECO18 - JES ECO 18 Brushless - Corrente continua 18Amp, Corrente massima 20Amp (30s), N.ro celle 2/3 LiPo - 6/10 NiMH, BEC
regulatorul aici
2. bateria Lipo EVOLITE 2500mA 3S - 2500mAH 11,1V, 18C 45A Continui, 28C 70A Burst
bateria aici
3. motorul Hacker - 03 A20-30M - Potenza max 150W (per 15 secondi), Regolatore da 18A per brushless, Giri x Volt 980, Assorbimento 11A (14A per 15 secondi), N. celle 3 Li-Po
motorul aici
si as vrea sa stiu daca toate trei se impaca...
Va multumesc anticipat,
MojiTTo
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#2
Postat 03 March 2008 - 09:34 AM
Daca pui o elice prea mare, ai sa depasesti 18 A nominal, si regulatorul are sa decupleze (ori interpreteaza ca scurt, ori se supra incalzeste si decupleaza termic). Faci niste teste, si daca nu depasesti 15 A in mina, ar trebui sa se impace bine.
#3
Postat 03 March 2008 - 10:45 AM
MojiTTo, la 3 Mar 2008, 05:22, a spus:
motorul aici
si as vrea sa stiu daca toate trei se impaca...
Va multumesc anticipat,
MojiTTo
Daca motorul are 14A 15 sec maxim ,asta insemna ca daca-i pui elice prea mare creste consumul de curent si s-ar putea sa-l arzi.Oricum daca un amarit de BL 2408 duce 8x5 s-ar putea sa duca si asta da mai bine pune-i ceva mai mic si cresti treptat
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#4
Postat 03 March 2008 - 11:27 AM
Bafta.
#5
Postat 03 March 2008 - 12:55 PM
@ZOD, bateria o pun pe un model care cantareste gol circa 380gr, nu am gasit scris care ar fi greutatea maxima permisa pt acest avion
Multumesc pt raspunsurile prompte si rapide.
MojiTTo
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#6
Postat 03 March 2008 - 01:17 PM
MojiTTo, la 3 Mar 2008, 12:55, a spus:
@ZOD, bateria o pun pe un model care cantareste gol circa 380gr, nu am gasit scris care ar fi greutatea maxima permisa pt acest avion
Multumesc pt raspunsurile prompte si rapide.
   MojiTTo
Am vazut mai tarziu si linkul....
Pare ok.. am vazut chestia aia zburand.. i-as pune totusi un acumulator mai mic.. In specificatiile unui vanzator din romania recomanda acumulator de 800-900.. sa zicem 1000... la greutate cam la jumate din cat vrei sa ii pui tu.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 March 2008 - 01:22 PM
#7
Postat 03 March 2008 - 01:44 PM
MojiTTo
Aceasta postare a fost editata de MojiTTo: 03 March 2008 - 01:50 PM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#8
Postat 03 March 2008 - 02:00 PM
Muuuult mai rezonabil ar fi sa iei doi acumulatori mai mici si implicit mai usori. In timp ce zbori unul il incarci pe celalalt (ceilalti).
Nu uita ca zeul in aviatie se numeste greutate.
Ai zburat alte modele? Ceea ce ai ales tu nu prea este pentru primul contact cu zborul.
Baftaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 March 2008 - 02:04 PM
#9
Postat 03 March 2008 - 02:17 PM
MojiTTo, la 3 Mar 2008, 13:44, a spus:
MojiTTo
ok... deci la jumate...
E o greseala comuna la incepatori care uita aspectul greutatii cum zice si Dan... si vor sa zboare 1 ora din prima.. te lamuresti tu cum sta treaba dupa ce zbori prima oara...
Avionasul ala deprobarcamasinutanavadinrazboiulstelelor si asa e ciudat ca avion... ar fi bine sa ramai in recomandari..NU zic ca nu o sa zboare.. dar ala e ingust.. instabil.. daca il faci si greu la inceput nu o sa poti sa il zbori si o sa ai impresia ca ai dat banii degeaba pe el..
Daca vrei autonomie mai mare.. mai ia un acumulator si ai 2 gata incarcati.. nu sacrifica calitatea zborului pt cantitatea lui.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 March 2008 - 02:18 PM
#10
Postat 03 March 2008 - 02:44 PM
In momentul in care am toate piesele, incep constructia, sper sa ma apuc pana la sfarsitul saptamanii!
MojiTTo
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#11
Postat 19 March 2008 - 12:01 AM
trebuind sa astept vreo doua saptamani pt. avion (nu-l avea nimeni pe stoc), m-am hotarat sa las balta electricile si sa incep cu un termic, oricum visam sa ajung de la electric la termic. Prin urmare, dupa multe sapaturi in adancurile internetului, am descoperit o mica fabrica in apropiere, unde se realizeaza doar modele termice. A doua zi am fost prezent la portile fabricii (au si un magazin acolo), cand m-au vazut si strain si nestiutor, am fost invitat la un tur al micului atelier si campului de rigoare. Am intalnit niste persoane de nota 10+, care m-au indrumat sa incep cu un trainer, READY mk-2, evident facut de ei, si folosit foarte mult in scolile din Italia. Modelul m-a incantat din prima, drept urmare am si ajuns cu un KIT acasa.
Azi am inceput lucrul la primul meu avion, sunt foarte bucuros, nu prea am spor, dar sper sa-l termin cat mai repede... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Aceasta postare a fost editata de MojiTTo: 19 March 2008 - 12:08 AM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#13
Postat 19 March 2008 - 01:42 AM
1. ...
Aceasta postare a fost editata de MojiTTo: 19 March 2008 - 01:43 AM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#14
Postat 19 March 2008 - 02:14 AM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#17
Postat 19 March 2008 - 04:58 AM
Eu as fi ales un kit clasic din balsa...cal de povara.
Nu pune la suflet si sa-ti aduca numai bucurii.
PS. Cam asa ceva:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXDJB9&P=0
poti rasfoi manualul excelent pentru a vedea tehnici de constructie.
sau SIG sau Great Planes.....
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 March 2008 - 01:37 PM
#18
Postat 19 March 2008 - 03:22 PM
Pare fragil la prima vedere, asa am crezut si eu, dar nu e adevarat, citez direct de la sursa:
"TEN TIMES STRONGER THEN BALSA
Following our technology and material we can declare that our models are almost indestructible.
Spare parts are easy replaceables and always availables."
Ca-i de scoala nu me-au spus doar fabricantii, pe toate site-urile unde l-am gasit de vanzare (l-am cautat doar in Italia) plus forumul pe care-l mai frecventez aici, se spune ca este un model trainer cu motor termic perfect adaptat pt. incepatori, READY fiind recunoscute printre cele mai bune, stabile, facile, robuste, se recomanda incepatorilor. Un ultim citat:
"ARC Modelfly is a company founded and managed by modellers. Our products are known for the characteristic to be absolutely different from the products of our competitors. And not only, our kits are ALMOST READY TO FLY , that means to assembly our model aircraft is very easy also for the beginners, and only few hours are necessary, but also without any possibility to make mistakes, because every piece fit to the other.All the pieces of the kit are made of high quality plastic, and blow moulded to perfection, so to allow the modellers to assemble very easy.Most pieces are made so that it’s impossible to fit them each other in the wrong way.
Moreover, the ABS plastic made the model impact resistant, the model can take may real punishments, so that especially the new pilot can take the fear of crashing. Our models can survive impacts that send the models wood made, straight to the scraps. Most crashes usually result in a broken propeller and in one or a couple of broken plastic bolts, pieces which can be easily replaced in a few minutes, so that the beginners can keep the model again during the same day."
Aceasta postare a fost editata de MojiTTo: 19 March 2008 - 05:31 PM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#19
Postat 19 March 2008 - 06:52 PM
In caz de impact oare se pot repara sau se schimba cu totul?
Ai pe cineva alaturi la primele zboruri?
Si motorul este cam maricel. Trebuie multa atentie la primele zboruri.
Cat are incarcarea alara?
Oricum arata bestial.
Muuuuuuuuuuuuuuuuulta bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 March 2008 - 06:55 PM
#20
Postat 19 March 2008 - 09:05 PM
Daca trebuie reparat ceva se poate cumpara chiar si jumate aripa (aripa fiind compusa din doua parti), etc.
Mai multe detalii o sa gasiti AICI, unde am inceput un kit review.
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!