Modelism - RHC Forum: Stirling engine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »

Stirling engine sursa de energie: lumanarea

#121 Useril este offline   Pisic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 08-August 07

Postat 06 September 2008 - 07:52 AM

detonate se referea la lamina flow stirling engine,ala cu un cilindru,orizontal,tre sa fii atent la frecarea pistonului cu cilindrul,sa nu pui ulei ca nu merge,regenerator stackul tre sa aiba cam 5-6-7 la un cilindru scurt,la unul mai mare tre sa aiba cam 10 sau mai mult,tre sa fii atent unde pozitionezi flacara.....
0

#122 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 06 September 2008 - 12:58 PM

sa aiab 5,6,7 ce? centimetri? unde trebuie pozitionata flacara? pistonul meu este din plastic shi ca sa reduc spatiul dintre pereti cilindrului shi piston folosesc banda care se pune la instalatiile sanitare in loc de calti e problema cu pistonul? trebuie sa fie facut din ceva anume?
0

#123 Useril este offline   Pisic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 08-August 07

Postat 06 September 2008 - 01:38 PM

aia ii banda de teflon,nu?nu prea mere,daca gasesti un strungar sa-ti faca pistonu,il poate face din aluminiu,sau daca gasesti grafit ii super,mai poti sa il faci din sticla,da tre sa se potriveasca PERFECT,si regeneratoru tre sa aiba cam 6-7 cm lungime,flacara o pui de unde se termina regeneratoru...
0

#124 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 06 September 2008 - 01:57 PM

da banda de teflon este deci nu prea este bun pistonul..... am sa incerc sal fac din grafit
m-am uitat pe youtube shi am vazut ca majoritatea aveau intre flacara si piston acolo de unde e piciorul de sustinere este un reductor ceva
0

#125 Useril este offline   Pisic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 08-August 07

Postat 06 September 2008 - 06:30 PM

ala nu e important,e mai mult de suport,de reductoru ala ii prinsa tija de sustinere a tubului,cel mai mult mi-a placut cel cu roata aceea neagra,ca de cauciuc,care era facut dintr-o eprubeta,pistonul era bagat direct in eprubeta,fara reductor,mergea cu 700 rpm
0

#126 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 07 September 2008 - 03:49 PM

Pentru cine isi permite, cel mai simplu e asa http://www.unitednuc...om/stirling.htm
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#127 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 07 September 2008 - 06:22 PM

Va salut. Iata un motor Stirling facut de mine (al 2-lea). Atinge 350 r.p.m. in zilele lui bune.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 8.JPG

0

#128 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 07 September 2008 - 11:18 PM

Frumos facut, felicitari!
Ai vreun film cu el in functiune?

Cum ai masurat turatia?
0

#129 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 08 September 2008 - 08:17 PM

Vezi postareaKaboom, la Sep 8 2008, 12:18 AM, a spus:

Frumos facut, felicitari!
Ai vreun film cu el in functiune?

Cum ai masurat turatia?



Mersi. As fi pus un filmulet dar iese prea mare si nu-l pot uploada. O sa incerc sa filmez doar cateva secunde.
Ca sa masor turatia am pus o mica pastila magnetica in locul unuia dintre suruburile de pe periferia volantei (au rol de echilibrare) si am folosit o bobinuta drept captator, legata la sonda unui osciloscop. Am numarat 5,5 spre 6 impulsuri pe secunda de unde rezulta o turatie de 330-360 r.p.m. Trebuie sa spun totusi ca in mod normal merge cam cu 260-270 r.p.m. , cand racirea e doar cu aer. Atinge totusi 350 cand pun in capac apa rece. In ambele situatii cuplul este destul de mare, nu-i tocmai usor de oprit cand il prinzi cu degetele de ax. Intentionez sa construiesc si un exemplar perfectionat, racit cu apa si cu radiator de apa si ventilator de racire si cu rulmenti in loc de lagare. Tocmai am recuperat niste rulmentei numai buni de la niste hard-disk-uri paradite.

Aceasta postare a fost editata de eugen66: 08 September 2008 - 08:26 PM

0

#130 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 09 September 2008 - 03:14 PM

Filmul il poti pune pe youtube.com si aici pui doar linkul catre el. Poate faci si un motor Stirling mai mic, ca sa-l poti folosi la un model (ceva vaporas, de exemplu).
0

#131 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 06 October 2008 - 04:27 PM

Va salut,sunt din braila,sunt strungar de meserie si am construit un motor stirling la care am probleme de functionare.Sunt la stadiul de probe.Functionare greoaie.Daca m-ati putea ajuta,va multumesc.
Cam asa arata:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 04102008.jpg

0

#132 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 06 October 2008 - 09:08 PM

Am sa va explic in mare cum l-am facut si poate imi spuneti unde am gresit.Cilindrul mare cel la care se pune sursa de caldura are 130 mm lungime,pistonul din interior 60mm la un diametru de25,la acest piston iam atasat o tija care trece si ea printr-o bucsa de ghidare de lungime 30,careia i-am atasat 2 oringuri(inele) ca sa nu scape presiune.Acum in acest moment daca ii pun o flacara in jur de 250 de grade,pistonul cu tija se misca liber doar 6-7mm.Cilindrul mic are60 mm lungime iar pistonul tot 60 la un diametru de25 mm.Defazajul dintre pistoane este dat de cele doua stifturi de pe cele doua roti (volanti) care sunt pozitionate la 90 de grade unul fata de altul,miscare care este transmisa prin cele doua biele pistoanelor,cu diferite pozitii de excentricitate pe cei doi volanti,tot nu merge.Ce sai mai fac?
0

#133 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 October 2008 - 09:56 PM

Intrebare stupida....
cele 2 vase comunica intre ele? nu vad pe unde... cam asta e cheia ciclului Sirling...
pe langa asta totul trebuie uns foarte bine si folositi rulmenti pe cat posobil sa existe frecari cat mai mici...
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#134 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 October 2008 - 02:20 AM

Poate si "O"-ringurile introduc frecari prea mari. Eu as incerca fara. Doar un bun ajustaj si o buna imperecherea a materialelor. De exemplu otel argint pe bronz grafitat....etc
0

#135 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 07 October 2008 - 04:29 PM

Salut,cei 2 cilindri comunica intre ei printr-o gaura longitudinala data in peretele de sustinere al celor 2 cilindri ,cu un diametru de 8mm intre ei.Rulmentii merg foarte usor,chiar au o inertie foarte mare.Am incercat mai intai si fara oringuri...aceeasi treaba.Care piston pleaca primul,cel de putere urmat de pistonul mic ajutator?,sau invers?.Cea de-a doua versiune adica daca pleaca primul pistonul mic mi se pare mai logica,iar cand o folosesc pe prima adica cand pleaca primul pistonul mare,apare o scapare de aer pe langa tija pistonului mare.La bucsa prin care trece tija pistonului mare,am amplasat si aici 2 oringuri ca sa nu mai scape presiune.Am facut 3 bucse,de 3 dimensiuni,ma refer aici doar la lungime...aceeasi problema.Imi vine sa-i dau foc...de tot.Va multumesc.
0

#136 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 07 October 2008 - 04:37 PM

Cele 2 pistoane sunt facute din bronz(Bz 12)iar ca aderenta folosesc ulei de masina de cusut,am folosit si alte tipuri de ulei,mai vascoase,dar functioneaza mai greu.In interior face un vid foarte puternic.
0

#137 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 October 2008 - 05:03 AM

Ok. Alta idee. Oare aerul cand trece prin peretele metalic nu se raceste sau incalzeste? Poate ar fi mai buna o teava bine izolata?
0

#138 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 08 October 2008 - 08:47 AM

imi dau si eu cu parerea, presupun ca l-ai facut dupa un plan de pe net! am analizat tot ce ati scris, toti, dar imi pun intrebarea daca nu cumva pe volant acele bolturi, de care se laga cele doua biele, nu trebuie asezate la o anumita distanta de centru, fiecare bolt la o anumita distanta! sa verifici asta in plan
asteptam filmulet cu el functional!
doar....eu
0721.798.720

0

#139 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 08 October 2008 - 11:34 AM

Atentie, numai cilindrul/pistonul mic e "de putere", adica numai acolo se produce lucru mecanic. Cilindrul mare nu ar trebui sa aiba un piston clasic ci unul care nu atinge peretii cilindrului. Rolul lui e sa miste masa de aer din zona calda in zona rece.
Verifica sa nu ai frecari mari si etanseitate sa fie cat mai buna.
Dupa ce plan ai lucrat? Arata-ne eventual o poza cu pistoanele dezasamblate.
0

#140 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 08 October 2008 - 03:56 PM

Va multumesc.Planul de lucru din care m-am inspirat este acesta,plan din care nu-mi reies cateva lacune ale mele.
-distantele de la centru volantei pana la boltul de pe volanta.La cilindrul mare distanta de la centrul volantei la bolt este mai mare,iar la cilindrul mic este mai mica.Am incercat si la distante mici si la distante mai mari...degeaba.
-acum am aflat prin acest forum,ca pe langa pistonul din cilindrul mare se face schimbul de aer:cald cu rece.Eu l-am facut la fel de fix ca si cilindrul cu pistonul mic, cand trag de el(la rece), si ii dau drumul formeaza un fel de vacuum si imi trage pistonul inapoi.INTREBARE:Ce toleranta trebuie sa am intre cilindru si piston,stiind ca:Atat cilindrul cat si pistonul sunt facute din bronz,am lungimea de lucru a cilindrului 130 mm,iar lungimea pistonului 60 mm,iar diametrul pistonului este de 25 mm.
-am eliminat astazi toate oringurile,si am egalat distantele de la centrul volantei pana la bolturi,care sunt de 10 mm,adica cursa pistoanelor este de 20 mm,...si merge mai bine,adica am doua puncte moarte,asa cum am mai vazut si la alte tipuri de motoare.As vrea sa stiu exact ce distanta este de la centrul volantei pana la bolt,si daca acestea trebuie sa fie egale sau nu.

Aceasta postare a fost editata de Florinn: 08 October 2008 - 04:00 PM

0

#141 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 08 October 2008 - 04:25 PM

Oare gaura de 8 mm care uneste cei 2 cilindri este suficient de mare? sau este prea mica?
0

#142 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 08 October 2008 - 07:09 PM

Vezi postareaFlorinn, la Oct 8 2008, 03:56 PM, a spus:

Va multumesc.Planul de lucru din care m-am inspirat este acesta,plan din care nu-mi reies cateva lacune ale mele.
-distantele de la centru volantei pana la boltul de pe volanta.La cilindrul mare distanta de la centrul volantei la bolt este mai mare,iar la cilindrul mic este mai mica.Am incercat si la distante mici si la distante mai mari...degeaba.
-acum am aflat prin acest forum,ca pe langa pistonul din cilindrul mare se face schimbul de aer:cald cu rece.Eu l-am facut la fel de fix ca si cilindrul cu pistonul mic, cand trag de el(la rece), si ii dau drumul formeaza un fel de vacuum si imi trage pistonul inapoi.INTREBARE:Ce toleranta trebuie sa am intre cilindru si piston,stiind ca:Atat cilindrul cat si pistonul sunt facute din bronz,am lungimea de lucru a cilindrului 130 mm,iar lungimea pistonului 60 mm,iar diametrul pistonului este de 25 mm.
-am eliminat astazi toate oringurile,si am egalat distantele de la centrul volantei pana la bolturi,care sunt de 10 mm,adica cursa pistoanelor este de 20 mm,...si merge mai bine,adica am doua puncte moarte,asa cum am mai vazut si la alte tipuri de motoare.As vrea sa stiu exact ce distanta este de la centrul volantei pana la bolt,si daca acestea trebuie sa fie egale sau nu.


Salut, ti-ai dat singur raspunsul la intrebarea "de ce nu merge". Daca si pistonul mare era etans fata de cilindru, atunci nu se crea efectul pe care se bazeaza motorul de tipul asta.
La pistonul mare, care face schimbul de aer, trebuie sa ai pana la cilindru cam 2-3 mm.
Distanta de la axul volantei pana la bolturi este jumatate din cursa pistonului. Dar si aici trebuie facuta diferenta intre pistonul de lucru si cel care face schimbul de aer. Asta din urma nu trebuie sa atinga capetele cilindrului. Lasi si acolo vreo 2-3 mm.

Cat despre filmul din care te-ai inspirat, nu e suficient. Pentru a construi un motor, mai ales daca nu ai mai facut altele, iti trebuie un plan serios, cu cote, dimensiuni si materiale. Cauta-ma pe Yahoo messenger sau mail daca vrei planuri de motoare.
0

#143 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 09 October 2008 - 05:53 PM

Distanta de la axul volantei pana la bolturi este jumatate din cursa pistonului.

Corect si logic, dar trebuie sa fie in functie de diametrul pistoanelor...o relatie de legatura, nu la intamplare...

Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 09 October 2008 - 05:54 PM

doar....eu
0721.798.720

0

#144 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 09 October 2008 - 05:59 PM

exact acum am cautat pe google "stirling engine plans" si al 2-lea link am gasit un plan detaliat al uni motor cum ai incercat tu sa il faci...
Ultimul atasament este arhiva tuturor fotografiilor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.gif
  • Imagine atasata: 2.gif
  • Imagine atasata: 2a.gif
  • Imagine atasata: 2b.gif
  • Imagine atasata: 3.gif
  • Imagine atasata: 4.gif
  • Imagine atasata: 5.gif
  • Imagine atasata: 6.gif
  • Imagine atasata: 7.gif
  • Imagine atasata: 8.gif
  • Imagine atasata: 9.gif
  • Imagine atasata: 10.gif
  • Imagine atasata: 11.gif
  • Imagine atasata: 12.gif
  • Imagine atasata: 13.gif
  • Imagine atasata: 14.gif
  • Imagine atasata: L1.gif
  • Imagine atasata: L2.gif

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 09 October 2008 - 06:00 PM

doar....eu
0721.798.720

0

#145 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 09 October 2008 - 08:15 PM

Acestea sunt fotografiile mele,si am sa studiez si aceste planuri.Va multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 07102008_002_.jpg

0

#146 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 09 October 2008 - 08:17 PM

Sau detailat

Sau

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 07102008_006_.jpg
  • Imagine atasata: 07102008_007_.jpg

0

#147 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 11 October 2008 - 04:17 PM

Salut.Am descoperit ca placa mea de sustinere in care am dat gaura de 8 mm dintre cilindri este prea subtire si este din textolit care s-a exfoliat si am observat ca scapa presiune.Trebuie sa fac aceasta modificare.Am modificat si bucsa prin care trece axul de la pistonul mare,este mult mai bine.Va voi tine la curent
0

#148 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 11 October 2008 - 07:48 PM

Mai bine legi cei doi cilindri cu o teava subtire si nu mai faci canal prin placa.
0

#149 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 04 November 2008 - 10:08 AM

Salut Florinn. Inainte de toate, felicitari pentru constructie. As avea totusi cateva observatii de facut:

1. Aripioarele de racire sunt prea mici. Canalele dintre ele printre care trebuie sa circule aer sunt prea inguste. Cred ca la motorul tau racirea este insuficienta. Am atasat o poza care prezinta un exemplu de proportie a acestor aripioare.
2. Cred ca pistonul ala masiv e prea greu si propria lui greutate in cilindrul orizontal genereaza multa frecare, plus ca inertia lui e prea mare. Atasez o poza ca exemplu de realizare a pistonului.
4. Ambielajul trebuie echilibrat. E incredibil cat de mult influenteaza echilibrarea turatia maxima.
5. Diametrul pistonului dizlocuitor - la dimensiunile motorului tau - cred ca trebuie sa fie cu maxim 1mm mai mic decat diametrul interior al cilindrului. Daca aceasta diferenta este prea mare se reduce mult cantitatea de aer plimbata intre capatul cald si cel rece si eficienta scade.
6. Unghiul de faza dintre manetoane trebuie sa fie cam de 80-85 grade nu 90. Nu mai tin minte pe unde am citit asta, dar asa e.
7. Poti reduce scaparile pe langa tija care misca pistonul dizlocuitor reducandu-i diametrul. Cred ca 2-3mm e de ajuns.
8. Suprafetele in contact ale pistonului si cilindrului de forta, tijei si bucsei trebuie extrem de bine lustruite. Un mic joc de 0,1mm intre ele nu e de speriat, va fi astupat de pelicula de ulei de ungere.
9. 8 mm diametrul canalului de trecere este arhisuficient. Sunt convins ca ajungea si daca era de 5 mm.

Totusi cred ca pe ansamblu ai un diametru prea mic al cilindrului de aer. Cred ca acest cilindru ar trebui sa aibe un diametru si o cursa a pistonului dizlocuitor de 1,5-2 ori mai mari decat ale cilindrului de forta si pistonului de forta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#150 Useril este offline   ValiAuto 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 21-November 08

Postat 21 November 2008 - 10:56 AM

Salut. Felicitari pt. inventivitate. Daca reusiti sa porniti un motor, cred ca trebuie sa abordam urmatoarea tema: Peste tot se spune ca motorul termic transforma circulatia caldurii de la sursa calda la sursa rece in lucru mecanic. Dar nimeni nu spune ca asta se poate si de la sursa rece la sursa foarte rece! Temperatura de 7 grd. e o sursa rece in general, dar e o sursa calda fata de -20 grd., de exemplu. Daca tot vine iarna, sursa rece poate fi la indemana si, mai ales, e gratis. Tot iarna mai avem o sursa calda gratis: apa din panza freatica, are 7 grade. Cu cat e mai frig afara, cu atat avem energie mai multa si, in acelasi timp, avem nevoie de energie mai multa. Combinat cu un stirling pe post de pompa de caldura, ne-ar micsora factura la incalzire. E S.F.?
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro