Modelism - RHC Forum: Circuit redundant pentru acumulator 12v - 10 A - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Circuit redundant pentru acumulator 12v - 10 A

#1 Useril este offline   CPN 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-January 08

Postat 04 February 2008 - 10:56 PM

Salut!

Vreau sa montez in barca 2 acumulatori, si nu stiu cum sa fac circuitul ca atunci cand ramane fara curent acumulatorul principal, sa treaca automat pe celalalt acumulator.

Daca ma poate ajuta cineva cu o schema, va raman recunoscator.

Va multumesc anticipat! :wub:
0

#2 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 04 February 2008 - 11:29 PM

Cred ca am eu ceva ce te intereseaza!Dar nu stiu pe unde este schema...eu folosesc asa ceva pe post de ups ...am sa o caut maine si o postez.
Cu stima George j.
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#3 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 04 February 2008 - 11:29 PM

Scuze revin maine :wub:

Aceasta postare a fost editata de george10: 04 February 2008 - 11:31 PM

Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#4 Useril este offline   CPN 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-January 08

Postat 04 February 2008 - 11:39 PM

Multumesc mult George.


:wub:
0

#5 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 06 February 2008 - 01:08 PM

cam asta am gasit acum..in locul punti se monteaza celalalt acumulator(cel pe care vrei sa-l inlocuiesti)..
mai vorbim..sa gasesc si celelalte scheme..
daca vrei sa vorbim intra pe meil si lasa o adresa!
Cu stima George

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  upies.gif (6.37K)
    Number of downloads: 294

Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#6 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 06 February 2008 - 01:14 PM

vezi ca in schema asta acumulatorii functioneaza simultan, ca si cum ar fi pusi in paralel. de fapt "puntea" iti incarca acumulatorul de balast. cand pica tensiunea de la priza se stinge ledul si ramane acumulatorul.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 06 February 2008 - 01:19 PM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#7 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 07 February 2008 - 04:06 PM

exista astfel de montaje, se numesc Switch sau ceva de genul asta , oricum nu stim la ce tensiune vrei sa lucreze, cati volti au acumulatorii ? stiu ca astfel de switch lucra pentru acumulatorii de maxim 6 volti.

Aceasta postare a fost editata de aclaimed: 08 February 2008 - 11:43 PM

Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#8 Useril este offline   CPN 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-January 08

Postat 08 February 2008 - 11:10 PM

Trebuie sa lucreze pe 12v.
0

#9 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 08 February 2008 - 11:38 PM

CPN, la 8 Feb 2008, 23:10, a spus:

Trebuie sa lucreze pe 12v.

Battery Switch este un comutator electronic de siguranta ce asigura alimentarea unui receptor din doua pachete de 4 sau 5 celule NiCd sau NiMH. Daca acumulatorul de baza se termina sau sufera o intrerupere (deci nu mai furnizeaza curent la receptor) atunci Battery Switch comuta automat pe celalalt pachet de acumulatori.
- tensiune de lucru: 4.8 - 6 Volti
- curent sustinut: 3.5 A in mod continuu (5 A pentru scurt timp)

asa ceva gasesti .
Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#10 Useril este offline   zakeram 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 29-October 07

Postat 14 February 2008 - 04:06 PM

poti sa incerci prin relee... altfel nu faci decat sa-l incarci pe primul cu al doilea.
lucrurile de calitate se fac greu!
0

#11 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2008 - 09:29 PM

ai o schema ceva? :D
0

#12 Useril este offline   zakeram 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 29-October 07

Postat 17 February 2008 - 10:21 PM

imi cer scuze c-am intarziat...,dar s-au inregistrat mai multe pb. de ordin personal...
marian, catamaranul pe care l-ai vazut are acest sistem de ,,back-up,,
sa ma iertati, n-am sa va desenez ...si eu am luat totul pas cu pas - la scheme nu prea ma pricep
necesar:
2 acumulatoare
2 contacte cu retinere
1 servo
2 leduri (preferabil de culori diferite)
2 relee (2 contacte normal inchis/deschis - astea in functie de ce voltaj si amperaj aveti)

minus acc 1 legat la ,,-,, releu 1
minus acc2 legat la ,,-,, releu 2
plus acc1 legat la contact cu retinere 1 apoi la ,,+,,releu 1
(idem) aac2 contact 2 releu 2
minusurile de la iesiri relee 1+2 se leaga la minus alimentare regulator si minus led 1(verde) minus led 2 (rosu)
plusurile de la iesiri relee 1+2 se leaga la plus alim regulator si plus leduri

ATENTIE!!!
unul din contacte de lasa deschis (sa zicem c1).
la terminarea terminarea accumulatorului 1 se comanda servo si se deschide celalalt contact (c2), apoi se inchide cel lasat initial deschis(c1).
(daca l-ai inchide pe primul... si apoi ai incerca deschiderea celui d'al doilea, n-ai avea tensiune)

nu stiu cat de complicat va pare sau cat de bine m-am facut inteles, dar eu le-am luat ,,babeste,, (am descoperit ,,comunitatea,, dvstra dupa ce mi-am consumat ceva bani si nervi testand diverse...)

Aceasta postare a fost editata de zakeram: 17 February 2008 - 10:26 PM

lucrurile de calitate se fac greu!
0

#13 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2008 - 10:54 PM

deci sa inteleg ca tu comuti manual acumulatorii intre ei..

eu cautam o schema electronica care sa faca treaba asta automat
0

#14 Useril este offline   zakeram 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 29-October 07

Postat 20 February 2008 - 09:58 AM

mariandmd, la 17 Feb 2008, 22:54, a spus:

deci sa inteleg ca tu comuti manual acumulatorii intre ei..

eu cautam o schema electronica care sa faca treaba asta automat

nu marian!
daca iei si pui totul pe hartie iti dai seama... ai o singura chichita de care sincer n-am vb, asta ca sa nu complic mai mult - e simplu de rezolvat, iar cine e interesat isi da seama imediat. (e vb de alimentarea releelor - eu am pus mecanice) .
cu atentie faci totul din rc.
ai un comutator general. cand ai inchis circuitul la general (ai alimentat barca), unul din contactele cu retinere (c1 sau c2 - de la relee 1 resp 2) tre sa fie pe inchis, celalalt pe deschis - altfel regulatorul nu este alimentat, implicit nici servoul care deschide/inchide circuitele 1/2.
...si mare atentie acum... barca e pe apa si da semne de oboseala. vrei sa treci pe acc2 (ai mers pana acum pe 1), mai intai inchizi circuitul de la cel pe care vrei sa treci (adica in acest moment barca e alimentata de la ambele acumulatoare) si apoi deschizi circuitul de la cel pe care l-ai ,,obosit,,.... ai inteles? daca ai deschide circuitul de la acc1, cel pe care l-ai folosit pana in prezent, te dezbraci si te duci dupa barca - ptr ca ai oprit alimentarea.
(sau ca sa nu ai pb, o lasi alimentata pe doua pana ajunge la mal si apoi rezolvi pe mal, fara riscuri, problema. - intr-adevar, in cazul barcilor sigilate e riscant. adica: sa presupunem ca n-am coordonat bine miscarile si am oprit acc ... barca nu mai este alimentata - ne dam seama de acest lucru pentru ca nici unul din ledurile martor (rosu resp verde) nu este aprins. se deschide capacul si manual apesi pe unul din comutatoare... si gata. daca-i sigilata...
cum ti se pare?

Aceasta postare a fost editata de zakeram: 20 February 2008 - 10:06 AM

lucrurile de calitate se fac greu!
0

#15 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2008 - 10:25 PM

am inteles cum ai facut conbinatia
eu vreau sa gasesc si fac un montaj care sa-l pot regla ca de exemplu cind scade un acumulator sub, sa zicem 11,7V sa comute automat pe celalant.
mi-ar place sa pot regla eu tensiunea la care sa schimbe pe celalant acumulator
0

#16 Useril este offline   zakeram 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 29-October 07

Postat 22 February 2008 - 09:45 AM

aaa... e altceva. recunosc, e marfa ideea. mi-ai dat tema pentru acasa :) ... ce-mi trece imediat prin cap acum e una din schemele pentru voltmetru, doar ca tre un pic schimbata. ledurile se aprind la tensiuni diferite, asa-i? sa zicem ca ultimul se aprinde la 12v (primul era la 15v - 2 la 13v ...parca). legat in paralel la un releu doar sa inchida circuitul pe al doilea acc si regulator... dar e mai complicat sa-l faci pe primul sa se decupleze...sau sa-l decuplezi dupa ce ajunge pe mal...?
lucrurile de calitate se fac greu!
0

#17 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 22 February 2008 - 01:57 PM

oare e asa de greu ? In plus solutia cu servourile care actioneaza mecanic nu este cea mai buna . Din cauza tremurarilor servourilor se poate sa intre nava in vrie. In plus de asta sunt prea multe comenzi pe statia RC.
Iar daca nava este la 200 de metrii nu mai vezi "semnul de oboseala"
Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#18 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2008 - 09:58 PM

se poate face cu ajutorul unei scheme gen voltmetru cu c.i. lm 339 parca si poti jongla din rezistentele pentru calibrare ca sa deschida un circuit cand ajunge la o anumite tensiune si sa-l inchida pe celalant cu ajutorul altui circiut gen temporizator de timp
deci (voltmetrul) actioneaza un releu care pune in circuit a doua baterie la o anumita tensiune iar un releu de timp o deconecteaza pe cealalanta dupa o durata de timp, sa zicem il reglam la 10 secunde
am sa mesteresc la o schema in privinta asta

nu are rost sa folosesc un canal de la statie ca sa fac asta si vorba lui aclaimed nu mai ai cum sa-ti dai seama la distanta daca acumulatorul a obosit

Aceasta postare a fost editata de mariandmd: 22 February 2008 - 10:02 PM

0

#19 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 26 February 2008 - 09:28 PM

aclaimed, la 22 Feb 2008, 14:57, a spus:

oare e asa de greu ? In plus solutia cu servourile care actioneaza mecanic nu este cea mai buna . Din cauza tremurarilor servourilor se poate sa intre nava in vrie. In plus de asta sunt prea multe comenzi pe statia RC.
Iar daca nava este la 200 de metrii nu mai vezi "semnul de oboseala"

...si cum face bre un navomodel care intra in vrie? :D
...tabula crasa, mortua est!
0

#20 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 29 February 2008 - 01:18 PM

face rau Bre.
Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#21 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 February 2008 - 01:28 PM

face la fel ca si mine cand raman fara tigari pe balta :D)
0

#22 Useril este offline   nelu bv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 01 March 2008 - 07:12 PM

si cand intra in vrie simti mansa de la statie cum vibreaza ?
Decat sa bei si sa conduci mai bine fumezi si zbori !!!!!!!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro