Circuit redundant pentru acumulator 12v - 10 A
#1
Postat 04 February 2008 - 10:56 PM
Vreau sa montez in barca 2 acumulatori, si nu stiu cum sa fac circuitul ca atunci cand ramane fara curent acumulatorul principal, sa treaca automat pe celalalt acumulator.
Daca ma poate ajuta cineva cu o schema, va raman recunoscator.
Va multumesc anticipat! :wub:
#2
Postat 04 February 2008 - 11:29 PM
Cu stima George j.
tel.0724686263
#3
Postat 04 February 2008 - 11:29 PM
Aceasta postare a fost editata de george10: 04 February 2008 - 11:31 PM
tel.0724686263
#5
Postat 06 February 2008 - 01:08 PM
mai vorbim..sa gasesc si celelalte scheme..
daca vrei sa vorbim intra pe meil si lasa o adresa!
Cu stima George
Fisiere atasate
-
upies.gif (6.37K)
Number of downloads: 294
tel.0724686263
#6
Postat 06 February 2008 - 01:14 PM
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 06 February 2008 - 01:19 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#7
Postat 07 February 2008 - 04:06 PM
Aceasta postare a fost editata de aclaimed: 08 February 2008 - 11:43 PM
#9
Postat 08 February 2008 - 11:38 PM
CPN, la 8 Feb 2008, 23:10, a spus:
Battery Switch este un comutator electronic de siguranta ce asigura alimentarea unui receptor din doua pachete de 4 sau 5 celule NiCd sau NiMH. Daca acumulatorul de baza se termina sau sufera o intrerupere (deci nu mai furnizeaza curent la receptor) atunci Battery Switch comuta automat pe celalalt pachet de acumulatori.
- tensiune de lucru: 4.8 - 6 Volti
- curent sustinut: 3.5 A in mod continuu (5 A pentru scurt timp)
asa ceva gasesti .
#10
Postat 14 February 2008 - 04:06 PM
#12
Postat 17 February 2008 - 10:21 PM
marian, catamaranul pe care l-ai vazut are acest sistem de ,,back-up,,
sa ma iertati, n-am sa va desenez ...si eu am luat totul pas cu pas - la scheme nu prea ma pricep
necesar:
2 acumulatoare
2 contacte cu retinere
1 servo
2 leduri (preferabil de culori diferite)
2 relee (2 contacte normal inchis/deschis - astea in functie de ce voltaj si amperaj aveti)
minus acc 1 legat la ,,-,, releu 1
minus acc2 legat la ,,-,, releu 2
plus acc1 legat la contact cu retinere 1 apoi la ,,+,,releu 1
(idem) aac2 contact 2 releu 2
minusurile de la iesiri relee 1+2 se leaga la minus alimentare regulator si minus led 1(verde) minus led 2 (rosu)
plusurile de la iesiri relee 1+2 se leaga la plus alim regulator si plus leduri
ATENTIE!!!
unul din contacte de lasa deschis (sa zicem c1).
la terminarea terminarea accumulatorului 1 se comanda servo si se deschide celalalt contact (c2), apoi se inchide cel lasat initial deschis(c1).
(daca l-ai inchide pe primul... si apoi ai incerca deschiderea celui d'al doilea, n-ai avea tensiune)
nu stiu cat de complicat va pare sau cat de bine m-am facut inteles, dar eu le-am luat ,,babeste,, (am descoperit ,,comunitatea,, dvstra dupa ce mi-am consumat ceva bani si nervi testand diverse...)
Aceasta postare a fost editata de zakeram: 17 February 2008 - 10:26 PM
#13
Postat 17 February 2008 - 10:54 PM
eu cautam o schema electronica care sa faca treaba asta automat
#14
Postat 20 February 2008 - 09:58 AM
mariandmd, la 17 Feb 2008, 22:54, a spus:
eu cautam o schema electronica care sa faca treaba asta automat
nu marian!
daca iei si pui totul pe hartie iti dai seama... ai o singura chichita de care sincer n-am vb, asta ca sa nu complic mai mult - e simplu de rezolvat, iar cine e interesat isi da seama imediat. (e vb de alimentarea releelor - eu am pus mecanice) .
cu atentie faci totul din rc.
ai un comutator general. cand ai inchis circuitul la general (ai alimentat barca), unul din contactele cu retinere (c1 sau c2 - de la relee 1 resp 2) tre sa fie pe inchis, celalalt pe deschis - altfel regulatorul nu este alimentat, implicit nici servoul care deschide/inchide circuitele 1/2.
...si mare atentie acum... barca e pe apa si da semne de oboseala. vrei sa treci pe acc2 (ai mers pana acum pe 1), mai intai inchizi circuitul de la cel pe care vrei sa treci (adica in acest moment barca e alimentata de la ambele acumulatoare) si apoi deschizi circuitul de la cel pe care l-ai ,,obosit,,.... ai inteles? daca ai deschide circuitul de la acc1, cel pe care l-ai folosit pana in prezent, te dezbraci si te duci dupa barca - ptr ca ai oprit alimentarea.
(sau ca sa nu ai pb, o lasi alimentata pe doua pana ajunge la mal si apoi rezolvi pe mal, fara riscuri, problema. - intr-adevar, in cazul barcilor sigilate e riscant. adica: sa presupunem ca n-am coordonat bine miscarile si am oprit acc ... barca nu mai este alimentata - ne dam seama de acest lucru pentru ca nici unul din ledurile martor (rosu resp verde) nu este aprins. se deschide capacul si manual apesi pe unul din comutatoare... si gata. daca-i sigilata...
cum ti se pare?
Aceasta postare a fost editata de zakeram: 20 February 2008 - 10:06 AM
#15
Postat 20 February 2008 - 10:25 PM
eu vreau sa gasesc si fac un montaj care sa-l pot regla ca de exemplu cind scade un acumulator sub, sa zicem 11,7V sa comute automat pe celalant.
mi-ar place sa pot regla eu tensiunea la care sa schimbe pe celalant acumulator
#16
Postat 22 February 2008 - 09:45 AM
#17
Postat 22 February 2008 - 01:57 PM
Iar daca nava este la 200 de metrii nu mai vezi "semnul de oboseala"
#18
Postat 22 February 2008 - 09:58 PM
deci (voltmetrul) actioneaza un releu care pune in circuit a doua baterie la o anumita tensiune iar un releu de timp o deconecteaza pe cealalanta dupa o durata de timp, sa zicem il reglam la 10 secunde
am sa mesteresc la o schema in privinta asta
nu are rost sa folosesc un canal de la statie ca sa fac asta si vorba lui aclaimed nu mai ai cum sa-ti dai seama la distanta daca acumulatorul a obosit
Aceasta postare a fost editata de mariandmd: 22 February 2008 - 10:02 PM
#19
Postat 26 February 2008 - 09:28 PM
aclaimed, la 22 Feb 2008, 14:57, a spus:
Iar daca nava este la 200 de metrii nu mai vezi "semnul de oboseala"
...si cum face bre un navomodel care intra in vrie? :D
#20
Postat 29 February 2008 - 01:18 PM
#22
Postat 01 March 2008 - 07:12 PM