Modelism - RHC Forum: Rodaj OS 25 FX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Rodaj OS 25 FX

#1 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 03 February 2008 - 09:24 AM

Am comandat si sper sa-l primesc in curind un OS 25 FX. De pe net am luat manualul si am inceput sa-l citesc. Acolo e data o procedura destul de complicata de rodaj dar scurta. In primul rind imi recomanda un combustibil cu 18% ulei . Ce am gasit in vinzare are declarat cam 15-16% ulei. O recomandare de combustibil imi da si mie cineva?

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 03 February 2008 - 09:30 AM

0

#2 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2008 - 12:12 PM

Formuleaza o cerere de combustibil pe bursa. Metanol cu ulei de ricin, fara nitrometan. Catzi litri spune ca ai nevoie. Nu este un combustibil comercial, este mai mult home-made, deci asa o sa vada colegii care mai au pe acasa. Alternativa e sa cauti metanol si sa iei uleiul de la Kele sau alt magazin. Cinstit, si eu trebuie sa caut asa ceva, tot pentru rodaj, dar mai incolo.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#3 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 February 2008 - 12:37 PM

daca bine retin eu parca tornado de heli avea 18% ulei...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#4 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2008 - 01:18 PM

Dex, trebuie sa ne spuna intai ce ulei este recomandat. De regula la rodaj cam toti cer CastorOil, adica ricin. Pentru racire/spalare. Tornado sincer nu stiu cum este, dar sigur are ceva nitrometan la heli, iar ulei poate sintetic. Nu stiu, mai bine colegul Paul_L sa ne dea mai multe amanunte. Dupa rodaj, eu am folosit Tornado si Graupner cu ulei sintetic si sincer, se spala mult mai usor modelul dupa. B)

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 February 2008 - 02:28 PM

Dexter_Jr, la 3 Feb 2008, 12:37, a spus:

daca bine retin eu parca tornado de heli avea 18% ulei...

da .. dar are nitro...

Cumpara orice marca de combustibil pt rodaj dar sa fie fara nitro . Vezi ce scrie pe cutie si completeaza cu ulei pana la 18-20% .

cauta si tu cu google "Cool Power", "Tornado" ,"Roktan" etc.. si vezi unde ii gasesti. Acolo gasesti si ulei.

Recomandare ... ca in manual.. la rodaj orice dar cu mult ulei.. il lasi la sol sa borboroseasca el si sa scuipe ulei peste tot.. inca 1-2 rezervoare in aer si dupa aia incepi cu ceva bun Cool Power sau Tornado .. dupa inca fro 2-3 .. incepi sa scoti tot ce poti din el.. Oricum tine cont de ce scrie in manual.. asta cu rodajul e un fel de dezbatere cum e aia cu avionu pe banda rulanta.. unii zic ca e prostie sa il faci la sol.. altii pana nu ii dau 10 rezervoare la sol nu se lasa.

Io folosesc cu succes Cool power.. si imi place cum merge motorul.. cum raspunde cum porneste.
DT
0

#6 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 03 February 2008 - 02:37 PM

Ce scrie in manual despre rodaj:


RUNNING-IN ("Breaking-in")
All internal-combustion engines benefit from extra
care when they are run for the first few timesknown
as running-in or breaking-in.
This allows the working parts to mate together under
load at operating temperature. Therefore, it is vitally
important to complete the break-in before allowing the
engine to run continuously at high speed and before
finalizing carburetor adjustments.
However, because O.S. engines are produced with
the aid of the finest modern precision machinery and
from the best and most suitable materials, only a
short and simple running-in procedure is called for
and can be carried out with the engine installed in the
model. The process is as follows.
Install the engine with the propeller intended for
your model. Open the needle-valve to the advised
starting setting and start the engine. If the engine
stops when the glow plug battery disconnected,
open the needle-valve to the point where the engine
does not stop.Run the engine for one minute
with the throttle fully open, but with the needlevalve
adjusted for rich, slow "four-cycle"operation.

Now close the needle-valve until the engine
speeds up to "two-cycle"operation and allow it to
run for about 10 seconds, then reopen the needlevalve
to bring the engine back to "fourcycle"
operation and run it for another 10 seconds.
Repeat this procedure until the fuel tank is empty.
Re-start and adjust the needle-valve so that the
engine just breaks into "two-cycle" from "fourcycle"
operation, then make three or four flights,
avoiding successive "nose-up" flights.
During subsequent flights, the needle-valve can be
gradually closed to give more power.
However, if the engine shows signs of running too
lean, the next flight should be set rich. After a total
of ten to fifteen flights, the engine should run
continuously, on its optimum needle-valve setting,
without loss of power as it warms up.
After the completion of the running-in adjust the
carburetor at optimum setting referring to
MIXTURE CONTROL VALVE ADJUSTMENT
section and SUBSEQUENT READJUSTMENT
section.

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 03 February 2008 - 05:21 PM

0

#7 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2008 - 03:33 PM

Pana acum este standard la ce spun cei de la OSMAX. Insa ce spune de ulei?? Asta conteaza.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#8 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 03 February 2008 - 05:20 PM

Faza cu 18% nu o da numai pentru rodaj. Mie mi s-a parut interesant ( poate ca novice) ca se rodeaza cu acceleratia deschisa la maximum si numai un rezervor la sol. Restul de rodaj sunt 10-15 zboruri. Treaba cu mersul in "patru timpi" si in "doi timpi" nu mi-e prea clar. In "patrutimpi" ar fi o detenta la patru ture, in "doi timpi" e o detenta la doua ture, cum se face asta din amestec....

Despre combustibil:

Select, by practical tests, the most suitable fuel from
among the best quality fuels available in your country
for model use. For the best performance, a fuel
containing 5% to 20% nitromethane is preferable.
Lubricants may be either castor-oil or a suitable
synthetic oil ( or a blend of both ) provided that they
are always of top quality.
For consistent performance and long engine life, it is
essential to use fuel containing AT LEAST 18%
lubricant by volume. Some fuels containing coloring
additives tend to deteriorate and may adversely affect
running qualities.
Once a satisfactory fuel has been selected and used
for a while, it may be unwise to needlessly change
the brand or type. In any engine, a change of fuel
may cause carbon deposits in the combustion
chamber or on the piston head to become detached
and lodged elsewhere, with the risk of this causing
unreliable operation for a while. If, however, the
adoption of a different fuel is unavoidable, check the
engine for the first few flights on the new fuel, by
temporarily reverting to the running-in procedure.

0

#9 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2008 - 06:25 PM

Citeaza

Insa ce spune de ulei??
La capitolul rodaj trebuie citit, nu la utilizare generala... Acolo spune ca poti folosi ce gasesti mai bun in tara ta. Sau in buzunarul tau...

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#10 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2008 - 08:47 PM

Ia Tornado cu 1% nitro; ia de la farmacie ulei de ricin si pune in cantitatea de combustibil pentru rodaj. Nu porcai tot combustibilul cu ricin, ca o sa cureti la model .... :puke:
La 2t fata de 4t difera (in cazul de fata) sunetul, care la 2t e ca un guitat. Lasa-l bogat, sa scuipe mult ulei, nu conteaza. Fa exact ca in prospect si vei fi supermultumit de motor
0

#11 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 06 February 2008 - 07:54 AM

In manual nu zice sa nu folosesc la rodaj combustibil cu nitrometan. Chiar imi zice in caz ca schimb tipul combustibilului sa repet procedura de rodaj . Nu ar trebui sa rodez cu acelasi combustibil cu care o sa zbor la care sa mai pun ulei sa ajung la 18% volum ? Daca rodez cu combustibil cu 15% nitrometan e vreo problema ?
0

#12 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2008 - 10:20 AM

Cu nitrometan creste temperatura. Interesul tau e sa mentii ansamblul piston/cilindru la o temperatura optima de rodaj. La fel cu uleiul de ricin, el raceste si spala concomitent interiorul motorului. Normal o sa vezi ca rodajul e terminat cand nu va mai scuipa particule metalice foarte fine in suspensie de ulei. Adica atunci cand va scoate curat pe esapament.

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 06 February 2008 - 10:35 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 February 2008 - 10:31 AM

Paul_L, la 6 Feb 2008, 07:54, a spus:

Daca rodez cu combustibil cu 15% nitrometan e vreo problema ?

Da , vei reduce viata motorului si poate nu va merge niciodata la capacitate maxima daca nu il rodezi cat de cat in conditii normale.

Si am vazut ca ai citit ca se face cu acceleratia la maxim.. se face cu acceleratia la maxim dar cu jicolrul principal deschis tot la maxim.. Astfel motorul nu o sa se tureze prea mult... o sa fie cam ca la o treime de gaz.

E pacat pt 10 -15 ron cat costa 1 litru de metanol fara nitro sa te apuci sa faci rodajul cu 15 % nitro..

Pe de alta parte s-ar putea sa nu fie atat de dramatic .. dar tot ce am zis e posibil.. Nu stiu pe nimeni sa fi facut cu 15% nitro rodajul (daca e cineva sus 2 degetele si sa-i spuna omului daca e ok sau nu).. de altfel putin stiu sa mearga la capacitatea aia cu 15% nitro... (poate cunosc io prea putini modelisti cu motoare de capacitatea aia)
DT
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 February 2008 - 12:11 AM

Eu. Toate motoarele OS le-am rodat cu 15% nitro. De ce?
1. Asa m-a sfatuit nenea de la magazin. Si sincer este meserias.
2. In cartea motorului spune ca daca schimbi carburantul trebuie sa refaci rodajul. Deci eu inteleg ca trebuie sa rodezi cu ceea ce vai zbura.
3. In schimb in manualul motorului eu nu am gasit nici o mentiune sa folosesti la rodaj mai putin nitro.

Folosesc carburant WildCat Extra. 15% nitro cu 16% ulei pentru cele cu rulmenti si 18% ulei pentru cele pe bucsi. Fabricantul s-a jurat ca nu-i nevoie de mai mult de 16% ulei (are si ceva ricin).

Nu am avut nici o problema cu nici unul din motoare.

PS. @Pavcostel. Imi pare rau. Dar eu stiu ca nitrometanul micsoreaza temperatura motorului.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 February 2008 - 12:13 AM

0

#15 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

  Postat 07 February 2008 - 02:09 AM

dan_mitea, la 7 Feb 2008, 00:11, a spus:

Eu. Toate motoarele OS le-am rodat cu 15% nitro. De ce?
1. Asa m-a sfatuit nenea de la magazin. Si sincer este meserias.
2. In cartea motorului spune ca daca schimbi carburantul trebuie sa refaci rodajul. Deci eu inteleg ca trebuie sa rodezi cu ceea ce vai zbura.
3. In schimb in manualul motorului eu nu am gasit nici o mentiune sa folosesti la rodaj mai putin nitro.

Folosesc carburant WildCat Extra. 15% nitro cu 16% ulei pentru cele cu rulmenti si 18% ulei pentru cele pe bucsi. Fabricantul s-a jurat ca nu-i nevoie de mai mult de 16% ulei (are si ceva ricin).

Nu am avut nici o problema cu nici unul din motoare.

PS. @Pavcostel. Imi pare rau. Dar eu stiu ca nitrometanul micsoreaza temperatura motorului.

Nitrometan - cifra octanica mai mare ca ceaa alcoolului....deci de unde si temperatura mai mare la adere....ca de aia se si pune in combustibil.....ca sa tureze motorul pana ii sare filamentul la bujie.... :( .....evident ca partea cu filamentul e o metafora....

P.S. Apropo de nenea de la magazin.....ar spune si ca Vlaicu era Englez, ca sa-si vanda marfa......un om Meserias poate fi considerat acela care a rodat si testat motoare, pana s-a plictisit si stie exact si ce turatie are un anumit tip de motor cu o anume elice si cu un anume tip de combustibil....dar nu din prospect....ci din teste facute cu manuta lui.....arzand vre-o 3-4 litri de combustibil / motor cu mai mulde firme de elicii si pasi si diametre identice pe fiecare firma de elicii.......ala poate fi considerat intr-adevar MESERIAS.....a, si cel mai important, dupa ce a crapat vre-o cateva sute de motoare noi, ca podus, nu ca model......ca sa le poata cunoaste limitele

Scuze pt. Dan si tot respectul.....aceasta este doar parerea mea fata de un adevarat meserias

Unul ar fi si pe la noi......chiar 2.......din ce cunosc personal......unul din ei fiind acela care mi-a pus mansa de aeromodel in mana.....iar celalalt se stie...impatimit de termice ...... :(

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 07 February 2008 - 02:25 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 February 2008 - 04:53 AM

Nu pot sa-l suspectez ca vrea sa-si vanda marfa. Pe raft sunt bidoanele cu procent de nitro de la 5 la 30. Toate au acelasi pret. De ce ar vrea sa-mi vanda ceva necorespunzator? Sa-si piarda un client? Este reprezentantul si al lui OS si al lui Widcat. A vorbit cu amandoi.
De meserias sa stii ca este. Printre altele este membru fondator al unui club de aeromodele. A zburat muuuuuuuuuuuult. Magazinul este plin de modelele lui pensionate. Eu l-am vazut de cateva ori pilotand heli printre rafturi si aterizandu-l pe tejghea. Si sa spuna marinarul daca are mult loc liber.
Cat despre nitro eu imi mentin pozitia ca raceste motorul.
Radule te rog frumos sa ne lamuresti. Cu toate ca stiu ca tu nu folosesti nitro.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 February 2008 - 05:38 AM

0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 February 2008 - 08:44 AM

dan_mitea, la 7 Feb 2008, 05:53, a spus:

Cat despre nitro eu imi mentin pozitia ca raceste motorul.
Radule te rog frumos sa ne lamuresti. Cu toate ca stiu ca tu nu folosesti nitro.

Daca de mine vorbesti Dan, eu folosesc nitro...simplul motiv este ca nu se prea mai gaseste combustibil fara.
Parerea mea am expus-o intr-un subiect mai vechi, o sa-l caut eventual si il pun tot aici; de regula, daca folosim nitrometan in amestec, aprinderea se face la temperaturi mai joase, insa, in procente ridicate de nitrometan, stresul motorului creste si odata cu acesta si temperatura. Poti face constatarea asta masurand temperatura unui motor la care folosesti nitro, in relanti....va fi mai rece decat cel fara nitro. In regim nominal insa, calimera se schimba....temperatura motorului cu nitrometan este mai mare decat la cel fara. (poate si pentru ca produsul de ardere are capacitate calorica mai mare, chiar daca se aprinde la temperaturi joase initial)
Revenind la meseriasi, eu cred ca cei mai meseriasi si mai experimentati, sunt cei ce produc motorul. Daca ei recomanda un anumit regim de rodaj sau un anumit combustibil, o fac in cunostinta de cauza, cel putin in privinta produsului lor. Daca vine alt meserias de la magazin si zice ca e mai bine cu 15% nitro, personal eu l-as scuipa in fata, dar in lumea asta orice a ajuns sa fie permis, deci de ce nu, faceti rodaj cu mult nitro. In definitiv, eu poate ca mai pastrez vechile cutume ale vremurilor cand nu se gaseau motoare si doream sa le pastrez o viata...astazi ne permitem sa le schimbam anual, daca s-au uzat prematur sau s-au spart (si ma refer strict din punct de vedere al posibilitatilor de achizitionare, nu imi permit sa spun nimic de preturi, acesta fiind apanajul si hotararea fiecaruia in parte).
Poate ca adevarul ar fi undeva pe la jumatate si anume ca o cantitate decenta de nitrometan face bine motorului: acesta merge mai "rotund", mai regulat, relantiurile sunt mai joase si mai stabile, motorul are ardere mai completa si nu formeaza depunerile mai repede in timp...urmand ca odata cu cresterea procentajului de nitrometan sa creasca si hazardul. Acum fiecare tip de motor sau proba isi disputa cantitatea necesara de nitrometan din combustibil....daca la auto se merge si cu 30-35% nitro, ar fi absurd ca cineva sa vina cu un procent de 1-5% sa zicem. Pomeneam undeva iar in forum despre o proba de aeromodelism in USA care se numeste 1/2A (Half A) unde la motorase de 0.8-1.5cc se foloseste nitrometan in amestec cu ulei, fara metanol. Totul ajunge sa se tranforme in filozofie pana la urma.
Ca sa nu derapez si mai tare de la subiect, revin la rodaj si afirm ca eu nu cred ca daca schimbi combustibilul, trebuie sa o iei cu rodajul de la inceput....un nou reglaj da, categoric se impune, dar rodaj in nici un caz. In definitiv, conditiile de functionare sunt rar identice....elice diferita, presiuni, temperaturi si umiditati atmosferice diferite, deci regimuri si stresuri diferite....extrapoland astfel, chiar credeti ca de fiecare trebuie sa reluam rodajul?
Ar mai fi cateva de zis, undeva, la motoarele acestea cromate sau nikelate nu sunt nici eu de acord de multe ori cu metoda de rodaj, mutandu-ma astfel in banca celor pe care mai devreme ii scuipam.

Later edit: am uitat sa pomenesc de faptul ca astazi motoarele au facut progrese uimitoare si ca sunt foarte robuste, iar un rodaj defectuos nu le omoara, cel mult sa le mai scurteze din viata.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 February 2008 - 08:55 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#18 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 07 February 2008 - 01:22 PM

Eu ma bucur ca pot folosi ceva din experienta @Marinaru in motoare termice si vreau sa profit de ea. Nu am mai tinut motoare termice de areomodel in mina de 20 ani si s-a schimbat destul de mult in tehnologia lor. Ce pot face este sa iau sa analizez foarte bine specificatiile din manuale si sa le adun cu experienta voastra .

In manual nu zice absolut nimic de carburant pentru rodaj in mod special ci doar o procedura de rodaj in care motorul merge alternativ 10 secunde cu un amestec foarte bogat (4t) si 10 secunde cu un amestec mai putin bogat ( 2t) Cind merge cu amestecul foarte bogat de fapt se face o spalare a motorului de materialul de uzura aparut in celelalte secunde cind merge cu un amestec aproape normal . La faza cu utilizarea unui singur carburant si in cazul in care il schimbi sa repeti procedura de rodaj producatorul are o justificare foarte clara :

In any engine, a change of fuel
may cause carbon deposits in the combustion
chamber or on the piston head to become detached
and lodged elsewhere, with the risk of this causing
unreliable operation for a while. If, however, the
adoption of a different fuel is unavoidable, check the
engine for the first few flights on the new fuel, by
temporarily reverting to the running-in procedure.


Altfel spus cu alt carburant depunerile de carbon (calamina) se pot desprinde si trebuie spalate.

In alta ordine de idei manualul recomanda utilizarea unui carburant cu 5--20% nitrometan

For the best performance, a fuel
containing 5% to 20% nitromethane is preferable.
Lubricants may be either castor-oil or a suitable
synthetic oil ( or a blend of both ) provided that they
are always of top quality.
For consistent performance and long engine life, it is
essential to use fuel containing AT LEAST 18%
lubricant by volume.


De aici logic este sa folosesti acelasi carburant si pentru rodaj. Un 15% nitrometan se incadreaza in limitele indicate.

Ce a zis Dan Mitea e in deplina concordanta cu specificatiile manualului OS.

Acum intrebarea este : Eu ca incepator pe cine sa cred ? Cum sa fac ? Mie nu-mi place sa gresesc chiar daca cei citeva zeci de euro care sunt pretul unui motor nu sunt un capat de tara. Eu prefer sa fac o analiza mai adinca si mai completa inainte de a ma apuca de treaba decit se fac una post mortem de ce s-a stricat.

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 07 February 2008 - 01:24 PM

0

#19 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 February 2008 - 05:23 PM

Paul_L, la 7 Feb 2008, 14:22, a spus:

Altfel spus cu alt carburant depunerile de carbon (calamina) se pot desprinde si trebuie spalate.

deci nici o legatura cu un nou rodaj...e doar un fapt!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 February 2008 - 05:28 PM

motoare rodate de mine,primul cu ajutorul marinarului ,restul de unul singur cu sfaturile celor ce erau pe camp.

-magnum 2,5 cm3 -rodat cu "combustibil de rodaj RHC" (inca exista pe vremea aia),fara nitro 18% ulei.
motorul a mers acceptabil spre slab ,pana am inceput sa folosesc 5% nitro. cand am trecut la nitro,era o minunatie.motorul merge si acuma.
-magnum 7,5 cm3 x 2 buc. Rodate direct cu 10% nitro,fara probleme merg si acuma,pornesc la prima pala.
-os max 20 cm3 ,rodat direct cu 10% nitro ,merge perfect si acuma,porneste la prima pala; dupa aterizare am 78 de grade celsius pe chiulasa,zbor cu el de doi ani merge impecabil.

concluziile sa le traga meseriasii....
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 February 2008 - 05:43 PM

dan_mitea, la 7 Feb 2008, 05:53, a spus:

Eu l-am vazut de cateva ori pilotand heli printre rafturi si aterizandu-l pe tejghea. Si sa spuna marinarul daca are mult loc liber.

Aaaa...mai mult loc era sub fusta lu tanti! :rolleyes:
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#22 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 07 February 2008 - 09:01 PM

Concret:
Ia Tornado cu 5 sau 10% nitro. In general motoarele mici au nevoie de mai mult nitro. Cu 1% nitro randamentul motorului este mai slab. La motoarele mai mari diferenta e mica dar la cele mici fiecare procent de nitrometan se simte.
Toarna combustibil intr-o sticla de Fanta 0.5 litri (e mai zdravana ca altele) si apoi ia de la farmacie o sticluta de 20ml cu ulei de ricin si amesteca-l cu combustibilul din sticla. Astfel vei obtine un combustibil cu ~ 19% ulei bun (Tornado foloseste ulei sintetic de calitate). Rodeaza motorul conform prescriptilor din manual cu combustibilul asta. Jumatate de litru este suficient (2-3 rezervoare). Mai departe mergi cu combustibilul din bidon, fara sa-i mai adaugi ulei de ricin. Daca nu ai cumparat si bujia OS recomandata ( A3 sau Nr. 8 ) iti recomand sa folosesti o bujie Rossi Nr. 3 sau Enya Nr. 4, pentru toata utilizarea motorului. Fereste-te de bujiile Robbe. Ca elice, ideala este Graupner Nylon Super 9x5 (alea gri cu pala lata) dar poti folosi cu succes si o elice 9x6 (cu 10% nitro).

Mult succes!

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 07 February 2008 - 09:05 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#23 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 February 2008 - 10:52 AM

de unde iei combustibil tornado gasesti separat si ulei facut tot de tornado...la bidon de 1l parca.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#24 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 08 February 2008 - 02:47 PM

Ce tot o dam atat cu nitro sau fara......pe vremea lu impscatu`, faceam zeama cu 75 si 25% si pt. concurs schimbam la 80 si 20%.....si mergeau motoarele de behaiau....asa ca daca la un amarat de rodaj ne strofoacam atat......pai cand o fi la zbor..... sa puna electric ca sa nu se uzeze motorul termic.... :)

Deci, ia 5 litri din ala de la Tornado cu 5%, mai baga-i cam vre-o 200 ml , chiar 300 ml de ulei de ricin si da-i rodaj......halesti vre-o 3-4 rezervoare .....si da-l la zbor.....ce tot atata palavrageala.......inseamna ca daca era JET.....deja se organiza comitet de rodaj....... :( :( :(

Ca elice, personal o prefer de lemn......sunt mai bine centrate si in caz de capotaj se rupe si nu in omoara motorul, plus ca e si mai usoara.....9x5 de lemn de la KELE e super......am pus chiar pe un OS .25 si rupe......trage 1,35kg la verticala fara limita.......

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 08 February 2008 - 02:56 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#25 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 February 2008 - 03:09 PM

zgr_44, la 8 Feb 2008, 14:47, a spus:

ce tot atata palavrageala.......inseamna ca daca era JET.....deja se organiza comitet de rodaj....... :) :( :(

alea nu trebuie rodate
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#26 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 08 February 2008 - 08:28 PM

Dexter_Jr, la 8 Feb 2008, 15:09, a spus:

zgr_44, la 8 Feb 2008, 14:47, a spus:

ce tot atata palavrageala.......inseamna ca daca era JET.....deja se organiza comitet de rodaj....... :D :D :D

alea nu trebuie rodate

Stiu......norocul lor......ma refeream ca si complexitate.......
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#27 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 16 February 2008 - 08:27 PM

Astazi pe un frig de -5 grade i-am dat drumul impreuna cu ACS. A luat-o la pala, nu foarte usor , poate ar fi fost mult mai bine cu un demaror . Merge frumos , i-am facut procedura de rodaj cam cum zice in manual dar cu timpi mai mari la trecerile intre 4T si 2T pentru ca era atit de frig in suflul elicei ca nu prea reuseam sa reglam amestecul pina s-ti inghete mina bocna. Eu zic totusi ca e remarcabil sa o ia la pala la minus 5 grade un motor nou nout nerodat, nereglat. A ars cam 200 ml de combustibil si ne-am dat batuti ca nu mai rezistam la frig. Combustibil Tornado cu 10% nitro si cu adaos de ulei sintetic pina la cam 20 %.

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 16 February 2008 - 08:51 PM

0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2008 - 09:14 PM

Felicitari.
Este normal sa porneasca usor. Este un motor din ultima generatie facut de o firma renumita.
Sa stii ca la fel de usor pornea si fretele lui vitreg cel la jumatate de pret. eu l-am utilizat si la mai putin de -15 grade.
Abia astept sa-l zbori.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Cand ai sa-ti iei demaror....este inevitabil....sa nu-l mai primezi.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2008 - 09:16 PM

0

#29 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 16 February 2008 - 09:32 PM

dan_mitea, la 16 Feb 2008, 21:14, a spus:

Cand ai sa-ti iei demaror....este inevitabil....sa nu-l mai primezi.

Primez ? Ce vrei sa zici ?

Hai sa pun si o poza a bancului de rodaj

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4464.jpg
0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2008 - 03:49 AM

De obicei asa se procedeaza cand pornesti "la pala". Procedeul este descris pe larg la modelul "LA":
http://manuals.hobbico.com/osm/10-15-25-25...25la-manual.pdf
pagina 16-17.
Eu sunt sigur ca ati facut ceva asemanator ca sa-l porniti: picaturi in carburator, etc, etc,
Daca pornesti cu demarorul este periculos. In manualul tau ai o nota in acest sens:

"Attention :
Do not choke the carburettor air intake when applying
the starter. This could cause an excessive amount of
fuel to be drawn into the cylinder which may initiate
an hydraulic lock and damage the engine."

Daca imi permiti as sugera:
-al treilea furtun, cel cu surubul, nu este necesar. Simplitatea mareste fiabilitatea. Asta-i de la marinar citire si are absoluta dreptate.
-cand incarci rezervorul scoti furtunul din toba (ca sa nu intre excesul de carburant in motor) si introduci carburantul prin furtunul ce-l tragi din surubul de reglaj.
-tuburile de alama sa le scoti in compartimentul motor. Le curbezi in sus si introduci furtunele acolo. Eu am trantit rapture pentru ca aveam un furtun fisurat in spatele panoului de foc. Trebuie sa poti observa usor tot.
-daca ai filtru bun pompa de alimentare cu carburant nu mai este absolut necesar filtru langa motor. Scapi de o complicatie in plus.
-rezervorul de carburant il infasori in burete si-l atasezi cu elastic pentru a evita spumarea carburantului.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 February 2008 - 04:03 AM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro