DURA LUBE Revigorare moto
#2
Postat 25 January 2008 - 04:18 PM
#3
Postat 25 January 2008 - 05:32 PM
Posibil sa gresesc cu schimbatul segmentului.. sa trebuiasca si camasa+ piston..
Pe de alta parte am incercat cu duralube (imi ramasese ceva de la masina ) pe un OS de 6.5 cc .. si nu s-a schimbat nimic..
#4
Postat 25 January 2008 - 06:14 PM
Duralube prelungeste viata motorului reducind frecarile ,asta pentru motoarele in 4 timpi cu sistem de ungere separat de cel de alimentare, la mototoarele in 2 timpi nu stiu daca exista Duralube pentru amestec si la turatii asa de mari (5/10 mii). Din experinta la motoarele in 4 timpi efectul dura 2/3 schimburi de ulei (max 45000 km) Concluzie: scump doamna ,scump rau..)
Bafta si CAVOK
#5
Postat 25 January 2008 - 06:43 PM
e posibil sa mearga cu ulei pentru motoare in doi timpi ( alea pentru scuter , trabant ... ). Poate o fi mai eficient ca uleiul de ricin..Acum nu stiu daca poate sa fie eficient la 10-15mii de ture.
Aceasta postare a fost editata de Porumbeu: 25 January 2008 - 06:44 PM
#6
Postat 25 January 2008 - 07:20 PM
Discutie mai veche, aici:
AICI!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 25 January 2008 - 07:22 PM
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 25 January 2008 - 08:38 PM
andreycosmin, la 25 Jan 2008, 11:52, a spus:
Ore o functiona ca la motoarele obisnuite auto??/
Nu poti sa amesteci. Nu ``revigoreaza``. Nu functioneaza nimic la fel ca la auto.
#8
Postat 25 January 2008 - 10:40 PM
in cartea tehnica nemtii spun ca daca vrei sa prelungesti viata pistonului, camasii si a segmentilor sa adaugi in benzina ULEI DE TRANSMISIE !!!!!!! (cutie de viteze, grup conic) in proportie de 0,5 pana la 1%, nu mai mult, dar cu riscul de a pierde un pic din putere - nu specifica .
turatia maxima e de 6000. nu stiu dk va ajuta la ceva, personal nu am incercat pt ca nu am avut nevoie, motorelul inca rupe cuplaje elastice si toceste cruci cardanice la cei 47 de ani.....
PS: cartea tehnica are tot 47 de ani !!!!!
Poate-mi da o bucata de branza...
#9
Postat 26 January 2008 - 02:31 AM
Nu cumparati duralube decat de la peco si supermaket-uri desi nici pe acolo nu bag mana in foc ....se falsifica la greu!!!! In nici un saz nu luati di Vitan!
Ce am observat eu cand l-am fosit!
1. Motor vw 1,6D
2. turatie ralanti ~ 900 r/p min
3. cativa vecini martori ...ca toti muream de curiozitate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Cu spune in prospect , am incalzit motorul . Am oprit si am turnat duralube.
Dupa 2 minute motorul avea o turatie in ralanti de ~2300 r/minut fara sa-i fi facut nimic ....
Am plecat cu ea in probe....vreau sa spun ca nu-mi venea sa cred ca merg cu aceeasi masina ! zgomotele s-au redus iar schimbarea treptelor era mult mai elastica....
eu m-am convins ....e adevarat ca e scump si e adevarat ca mi-am luat si tzeapa odata :rolleyes:
Mai am cateva picaturi intr-un bidon si o sa pun la tubul pupa la barcuta cu ampermetrul montat! ...si va spun si voua cum a fost!
deasemenea si xado pare sa fie ok ...astia au si vaseline speciale . Cred ca o sa i-au de proba dar e vreo 50E cateva grame
http://www.xado.ro/
Bucuresti/Rahova
#10
Postat 26 January 2008 - 02:33 AM
andreycosmin, la 25 Jan 2008, 11:52, a spus:
Ore o functiona ca la motoarele obisnuite auto??/
Eu l-as folosi cu incredere dar numai dupa rodaj ! dar sincer nu stiu in ce proportie ...cred ca 0.5% ar fi ok , ba chiar si mai putin! 0,1...0,2 %
Am avut si eu cateva mobre in copilarie si nu vad o diferenta majora fata de motoerele termice pt. modelism .... Daca ajuta un motor auto de 5-6 mii de ture de ce nu ar ajuta si unul de 10-15 mii?
Aceasta postare a fost editata de nch: 26 January 2008 - 02:36 AM
Bucuresti/Rahova
#12
Postat 26 January 2008 - 07:44 PM
Si domnii ce l-au folosit la auto/moto sa stie ca indiferent ce baga, nu revigoreaza, nu repara, decat protejaza, amelioreaza. (sau distrug.....alea tzepuite)
Am o intrebare: ce este ``schimbarea mai elastica `` a vitezelor? Inca o chestie: Ralanti la 2300rpm inseamna altceva, nu ca iti merge motorul bine!!!
Stii ce corectii face UCI cand ``vede `` o astfel de valoare? Un sfat (pt auto): dati banii pe un ulei BUN si schimbati-l la timp, decat sa bagati ``ALTCEVA``. Cartograma UCI facuta de fabricant, tine cont si de chestiile astea, astfel recomandand uleiurile in functie de:
*Tara (da! conditii climaterice....)
*Tip motor (dies/benz, regimuri suportate.etc, etc)
*``calitatile`` declarate (si verificate prin teste proprii) ale uleiurilor recomandate
*``Alte caracteristici`` tehnico-constructive specifice motorului respectiv (capacitate circuit reabsorbtie, tip decantor, tip si material cuzineti,piston/biela, lagaruiri, jocuri termice...etc etc..
*Alte mii de chestii ;)
Fiind forum de modelism, hai sa oprim uleiul sa mai curga... :D
Aceasta postare a fost editata de HESS: 26 January 2008 - 09:05 PM
#13
Postat 26 January 2008 - 08:49 PM
si totodata a imbunatatirii performantelor motorului prin scaderea fortei de frecare, si odata cu asta a temperaturii din motorul de
modelism.
#14
Postat 26 January 2008 - 09:01 PM
Nu trebuie sa inventam apa calda... Pierdem timp, si tot acolo ajungem....
Nu sunt in masura sa iti spun care este cel mai bun tip/marca de combustibil, pt ca nu am atata experienta. Cat priveste obtinerea de parametrii magici (la un anume tip de motor), secretul consta in principal in procentul nitro. (la fel si pretul). Dar, cum imi place sa spun, compromisul..... regimuri inalte....viata mai scurta, ca la om ;)
Deci nu mai cauta aditivi, uleiuri, combinatii. Intreaba pe forum care este cel mai bun tip de combustibil pt motorul tau. Chiar, ce motor ai? :D
#16
Postat 26 January 2008 - 10:14 PM
HESS, la 26 Jan 2008, 19:44, a spus:
Si domnii ce l-au folosit la auto/moto sa stie ca indiferent ce baga, nu revigoreaza, nu repara, decat protejaza, amelioreaza. (sau distrug.....alea tzepuite)
Am o intrebare: ce este ``schimbarea mai elastica `` a vitezelor? Inca o chestie: Ralanti la 2300rpm inseamna altceva, nu ca iti merge motorul bine!!!
Stii ce corectii face UCI cand ``vede `` o astfel de valoare? Un sfat (pt auto): dati banii pe un ulei BUN si schimbati-l la timp, decat sa bagati ``ALTCEVA``. Cartograma UCI facuta de fabricant, tine cont si de chestiile astea, astfel recomandand uleiurile in functie de:
*Tara (da! conditii climaterice....)
*Tip motor (dies/benz, regimuri suportate.etc, etc)
*``calitatile`` declarate (si verificate prin teste proprii) ale uleiurilor recomandate
*``Alte caracteristici`` tehnico-constructive specifice motorului respectiv (capacitate circuit reabsorbtie, tip decantor, tip si material cuzineti,piston/biela, lagaruiri, jocuri termice...etc etc..
*Alte mii de chestii ;)
Fiind forum de modelism, hai sa oprim uleiul sa mai curga... :D
bai ma lasi
Ia reciteste ce am postat mai sus inca odata !
Daca un motor 1,6 diesel are turatia la ralanti de 8-900 ture si dupa ce pun duralube in el urca turatia la ~2300 ture fara sa fi facut nici o alta modificare la reglaje ce inseamna? - Ca s-a....redus forta de frecare ...nu?
Chiar asa te intreb eu pe tine : Ce este ``schimbarea mai elastica `` a vitezelor? :D tu conduci? ai permis?
Daca vrei cu adevarat sa vezi diferenta faci cinste cu un duralube si o vezi cu ochii tai http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Concluzii :
1. Daca am observat diferenta la un motor termic 1:1 de ce nu ar imbunatati functionarea unui motor de modelism care are fix aceleasi principii de functionare ....? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
2. Cantitatea nu o cunosc....experimentele le faceti voi ca eu nu am pe mana un motor termic
Numai bine!
N.
Aceasta postare a fost editata de nch: 26 January 2008 - 10:17 PM
Bucuresti/Rahova
#17
Postat 26 January 2008 - 10:50 PM
acum diferenta intre un motor normal si unul de modelism in ceea ce priveste ungerea este ca unul se unge prin spatele pistonului cu uleiul din baie iar celalalt cu uleiul din combustibil insa partile care se ung sunt tot alea de ce nu ar functiona principiul duralube si la motoarele de modelism????????
#18
Postat 26 January 2008 - 11:38 PM
Pai ``vizibil inseamna mai mult consum DEGEABA, inseamna mg Co/100Km mai mult, etc.
``Invizibil`` inseamna uzura prematura DVA (care e 20milioane la tine), uzura galeti mai mare, efort ``pornire zero CA`` cel putin dublu in curea, asta daca realizezi ca timpii ``stagnati`` pe un astfel de ralanti la o perioada de... sa zicem un an de utilizare auto inseamna fff mult...
``schimbarea elastica ``a vitezelor e ca perla ``cat baga la ora`` sau ``cat consuma la suta``
Sa stii ca motorul consuma gram/cal putere.ora; rigiditate ambreiaj, acros CV, bourdonnementCV, aciclismCV, sirenajCV,graillonement CV etc nu inseamna schimbare`` elastica sau neelastica``, iar auto nu baga viteza.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/tongue.gif
Iar pt ca ma intrebi de carnet, era o vorba: cati Km ai......cu spatele? :D
Poate peste 0.5mil ,...cu fata! :D O medie de 38500Km/an, de cand am carnet, deci foarte putin.
#19
Postat 26 January 2008 - 11:43 PM
Eu cred ca ei stiu mai multe..... Iar faptul ca nu folosesc inseamna ceva!
#20
Postat 27 January 2008 - 03:08 AM
1. Se da un motor 1.6 D care se afla la temperatura optima de functionare 80-90 grade (temp apei) care are o turatie de ralanti de 900 rotatii pe minut . punct
2. se opreste motorul si se toarna un flacon de duralube sau orice altceva similar. punct
3. se reporneste motorul , iar acesta vazand cu ochii pe turometru cum creste turatia pana la aproximativ 2300 rpm ,
acum s-a inteles? Ce s-a intamplat cu motorul ? A intrat vreun pitic mic cu o forta nemaipomenita si a inceput sa invarta motorul de nebun? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
Evident ca a trebuit sa reglez iar regimul de ralanti pentru ca doar nu stateam cu el in 2300...lol
Eu as face ceva de genul:
1.una bucata motor
2. rodaj conform instructiunilor fabricantului
3. apoi un rodaj la rece cu cativa mililitri de duralube timp de cateva ore
4. Motorasul fiind angrenat de un motor electric de vreo 3000 rpm
5. Nu raspund pentru eventualele daune cauzate de sfaturile mele :D
Aceasta postare a fost editata de nch: 27 January 2008 - 05:14 AM
Bucuresti/Rahova
#22
Postat 27 January 2008 - 11:18 AM
`` rodaj conform instructiunilor fabricantului
3. apoi un rodaj la rece cu cativa mililitri de duralube timp de cateva ore``
Daca faci rodaj conform constructorului, ceea ce e cel mai indicat, ce rost (mai are sens?) mai are ``un rodaj (inca unul?) la rece cu ......
Las-o! Fa ce ai spus prima data si atat!Dar fa-l complet!
Si ca sa nu te dezamagesc iar, iti spun ca acele firme care faceau rodaj la rece prima data, si APOI rodaj cald fara sarcina, au renuntat majoritatea. Acum fac doar cald.
Si inca o chestie: pistonul auto are ALTA FORMA decat cel de modelism!!
Inca ceva pt tine: La auto boltul pistonului NU E PE CENTRUL PISTONULUI, la cel de modelismDA. Iti spune cevva? Aici e secretul cu ``a antrena`` motorul si ``a fi antrenat``. Deasemenea ``smecheria`` cu sensul de rotatie.
Iar cu motorul tau nu e nici o chestie ciudata , i-ai micsorat fortele de frecare, asta-i tot, dar tu nu specificasei ca i-ai MICSORAT apoi ralanti-ul, iar eu nu aveam de unde sa stiu ca poti face asta, considerand ca ai un auto cu UCI.
Daca spuneai asta de la inceput era OK. Eu am crezut ca mergi asa. Reciteste si vezi ca nu ai spus ca i-ai micsorat ralanti-ul, decat acum, in ultimul post.
Aceasta postare a fost editata de HESS: 27 January 2008 - 12:41 PM
#23
Postat 27 January 2008 - 11:26 AM
mariandmd, la 27 Jan 2008, 10:52, a spus:
mai ai pitici?
vreau si eu unu sa-l bag in barca sa faca treaba pe acolo :D)
La barca e beton!!! Am bagat eu la rulmentii motorului si la ax :D
#24
Postat 27 January 2008 - 12:33 PM
Aditivii, uleiurile si ``protectorii`` din gama auto sunt conceputi pt motoare auto ce NU se caracterizeaza ca si cele de modelism prin consum (prin combustie directa) de ulei.
De aceea producatorii urmaresc alte ``calitati`` nu de ardere ``completa, fara reziduri``, pt ca la auto nu e cazul.
Sunt mii de chestii de spus, dar a freca doua fiare sau un rulment cu duralube, nu este o concluzie ca la fel de ``bine`` se comporta intr-un motor de modelism.
Sfatul meu este sa NU folositi NIMIC din gama auto la modelism.
Mi-ar fi mai usor decat sa scriu atat, sa va spun: merge, frate, tot ce e ulei merge... Nu vreau sa-mi bat joc de nimeni si de banii nimanui.
Fiecare citeste si face ce vrea...
Aceasta postare a fost editata de HESS: 27 January 2008 - 01:45 PM