Modelism - RHC Forum: Decathlon Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon

#271 Useril este offline   tedy66 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 19-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucecea, Botosani
  • Interests:Modelism - aero, RC, constructii, planuri ptr aeromodele RC

Postat 25 August 2013 - 05:56 PM

Dar bag seama ce nu-i nimeni acasa aici? In ce an suntem???????????? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/mad.gif
0

#272 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2067
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 August 2013 - 09:08 AM

Încerc să-ţi răspund atât cât mă pricep (nu am modelul)
Dacă axul are diametrul de 3mm, se poate schimba foarte bine cu puţină muncă cu unul confecţionat din tijele de oţel de la ghidajele din interiorul unei unităţi defecte de CD sau DVD de calculator.
Elicea poate fi şi 9x6, eventual fă o probă....
Din datele de catalog ale motorului poţi folosi cu succes acumulatorii LiPo pe care îi ai (conform catalogului suportă doar 2s)
Timp de zbor depinde de poziţia manşei (ca la maşină cât de greu îţi este piciorul), aproximez un 5 minute.
Modul de lansare este strict opţiunea ta. La terenul de zbor eu am renunţat definitiv la roţi datorită condiţiilor locale şi asta nu mă împiedică să zbor.
Până să-l lansezi cu motor ar fi bune să-l vezi cum planează fără şi să-i corectezi tendinţele prin adăugare de greutate, trimaj sau cel mai recomandat prin deplasarea acumulatorului în interior. Aşa cum povesteşti, modelul este uşor de bot sau în cazul în care "planează" fără motor lansat din mână, recomandabil ar fi să umbli le unghiul motor şi să-l dai mai în jos în paşi mici prin probe.
Ia legătura cu modeliştii din zonă şi solicită-le ajutorul. Este greu să te pronunţi de la distanţă. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#273 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 28 August 2013 - 10:45 AM

Vezi postareatedy66, la 25 August 2013 - 05:56 PM, a spus:

Dar bag seama ce nu-i nimeni acasa aici? In ce an suntem???????????? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/mad.gif

........- daca mai aveti careva piese de schimb, chiar folosite, pentru Decathlonul Art-Tech - fuselaj, capota motor, poate ne intelegem la un pret... Caci, oricum, Sierra Modelsport Bt. nu mai aduce modelul acesta...
..asta am mai gasit vezi daca te satisface si vorbim pe privat..(oleaca de cosmetizeala si merge decat deloc)..bafta

Fisiere atasate


0

#274 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 27 September 2013 - 08:50 AM

Salut...n-am mai scris de mult pe forum...dar uite o fac acum.
Vezi mai jos cateva raspunsuri punctuale (cu rosu).

Vezi postareatedy66, la 20 August 2013 - 08:01 AM, a spus:

Salutare, prieteni! Si bine v-am gasit!

Ca un vechi posesor de Decathlon, incerc si eu sa intru in legatura cu voi. Sunt un super-incepator, atata timp cat inca nu am zburat nici 2 minute cu el fara sa-l dau de pamant.
Mai mult a stat la reparat decat la zbor. Dupa cum laudati voi modelul asta, singurul raspuns pentru mine este: nu stiu sa pilotez. Pe FMS stiu, in aer e nashpa. Am o versiune FMS cu putine modele, zbor cu Pitts si
mai gru cu un Su, parca 28... in nici un caz n-am Decathlon si nici Cesna, care seamana, am inteles, ca si comportament. Statia mea e o Futaba SkySport in 4 canale si 40 MHz, de prin 2005, dar nefolosita decat f. putin (din pacate!)
Ultima data am sfaramat un motor brushless c2830-21, i-am rupt axul, dupa ce l-am echipat cu o elice APC Electro 9x6, care l-a dus in 10 secunde la 20 m inaltime (nu l-ai echilibrat...motorul original era mult mai greu decat un brushless), m-am speriat probabil, l-am scapat intr-o vrie si n-am mai avut timp sa-l aduc pe orizontale!!!
Acum am trecut la motorul original, ca n-am altul (si nici bani!), dar inca nu l-am zburat. Imi amintesc ca motorul original, cu o elice 8x4 GWS, nu-l ridica de jos, asa ca ma astept la orice, numai sa zboare nu.(gresit..cu motorul original zbura chiar foarte bine...si facea si un pic de acrobatie mai ales cu accu li-po)
Mai ales ca dupa atatea reparatii are in jur de ... 700 g. (?)(aici ai o problema..e cam greu pt. motorul original)
I-am intarit si eu eleroanele, cum spuneti voi, desi n-am inteles bine ce era de facut, se pare ca nu aveau joc, totusi am bagat ceva lipici pe placutele cu holtzsuruburi care fixeaza tijele in eleron.
Trenul de aterizare l-am reconstruit, cu roti mari si usoare de la Robbe. Capota e blenduri, e carpita de n ori, dar nu se mai gaseste decat in afara si nu merita...(pana inveti sa zbori uita de tren...lansat din mana si aterizat pe burta)

In final, cateva intrebari pentru cei care au zburat cu motorul original sau au upgradat la brushless:
- la un motor brushless C2830-21 - utilizat de obicei ptr. Cesna si Wing Dragon - se poate schimba axul??? (da...dar nu cred ca se merita)
- ce elice sa folosesc: 8x4, 8x4 3pale, 8x6 (nu gasesc nicaieri!)(motorul original avea 8x4 - 2 pale parca (cu lipo 2s)..la brushless eu merg cu 9x5-2 pale (lipo 3s)), 9x4, 9x6, 10x6???, caci nu mai are greutatea originala! (apropos: care ar fi fost greutatea originala, pe bune, nu din hartoage,
ca numai acc. NiMH avea cred 100 g??)
- sa-l lansez numai din mana, caci nu am un teren atat de dreapt, incat sa nu capoteze? iar pe asfalt, sorry, nu ma duc dacat atunci cand ma hotarasc sa renunt!!!!(cum am spus si mai sus...pana inveti sa zbori ...doar din mana....eventual te ajuta cineva)
- ce acumulator sa folosesc? Originalul a fost (cred) un NiMH, il mai am, dar nu l-am mai folosit, caci nu mai stiu cum si cat se incarca si e si foarte greu. Mai dispun de un acc. 2s LiPo de 1000mAh, 7,4V si de
un acc. 2s de 1300mAh, 7,4 V.(zboara f. bine cu brushless si lipo 3s-1300mah....dar motorul periapt original sigur nu suporta 3s...ca sa nu mai zic ca parca nici regulatorul original nu suporta)
- cat ar trebui sa dureze aproximativ, evident, un zbor cu acesti acc. si elice, sa zicem 8x4 3pale (Cesna)? (pt. un incepator dupa 5min...esti fleasca tot...si fericit...sau nu) Dar cu elicea APC Electro 9x6, care e de 3 ori mai grea?(uita de ea) Cum influenteaza dimensiunile elicei durata de zbor cu acesti acc?(o elice mai mare cu pas mai mare si eventual si cu pala lata iti omoara motorul si acuu....tie iti trebuie acum un pas micut x4)
- dupa ce reusesc sa decolez (daca reusesc!), motorul nu se mai tine in maxim?(nu...poti reduce) pot reduce turatia pana la o turatie la care avionul pierde portanta?(poti reduce pana la o turatie unde avionul zboara frumos fara sa fie nevoie sa il "sustii" din mansa excesiv...daca reduce pana pierde portanta vei fi tentat sa tragi de mansa pentru a pastra altitudinea si te duci in vrie)
- daca avionul complet echipat de zbor sta in echilibru pe doua puncte de sprijin (doua degete, de exemplu) situate in st. si dr. fuselajului, sub aripa, la 4 cm de bordul de atac al acesteia, pot considera ca am un avion echilibrat?(as zice ca esti cam in spate la 4cm...o sa verific cu prima ocazie si iti spun) pun intrebarea pentru ca, echipat cu motorul brushless (decedat!) era usor de bot, pleca in sus pana la pozitia verticala, cadea pe spate, apoi, de obicei... se stingea lumina :( dupa acest moment...
- daca mai aveti careva piese de schimb, chiar folosite, pentru Decathlonul Art-Tech - fuselaj, capota motor, poate ne intelegem la un pret... Caci, oricum, Sierra Modelsport Bt. nu mai aduce modelul acesta...(aici nu te pot ajuta pt. ca batranul decathlon desi e primul meu aeromodel e inca in serviciu si este favoritul meu)

Mii de multumiri, zboruri frumoase si sanatoase tuturor!!!
Cu respect!

Ca idee generala citeste si primele mesaje ale acestui topic...si sfaturile pe care le-am primit eu cand eram in postura ta. Vei afla cum sa il pregatesti, cum sa te pregatesti...apoi cum a decurs primul zbor...s.a.m.d.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 27 September 2013 - 08:51 AM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro