Modelism - RHC Forum: Decathlon Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon

#61 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 December 2008 - 02:27 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Dec 9 2008, 02:09 PM, a spus:

1.Hobanele lui sunt 99% decorative ( scale ) pentru ca sunt prinse in fuselajul de spuma cu niste holtzsuruburi
minuscule si de multe ori sar si la transport . Eu le am scos.

2.Trenul este util mai mult la aterizare

3.Motorul se poate schimba cu brushless si deja s-a schimbat tot - decoleaza de jos in 2 metri daca ai
noroc si nu capoteaza ( poti schimba rotile cu unele putin mai mari - si de asemenea pack-ul ).

4.Problema la Decathlon este sistemul de actionare a eleroanelor , si trebuie verificat de nou daca
tinand cu o mana de eleron si miscand cu cealalta de tija de comanda are joc, de obicei este foarte mare
iar in aer chiar nu mai are efect sau chiar mai rau.
Deci trebuiesc sarmele relipite in eleron sau mai elegant montate servouri pe aripa cite unul pe fiecare eleron.

5.Pe aripa am lipit pe ambele parti cate o tija de carbon de 2 mm ( una linga bordul de atac iar cealalta inspre eleroane.)

6.La profundor am pus de asemenea o tija de carbon de 2mm .

7.In rest daca inveti sa si aterizezi este super pentru distractie ne avand nici un gabarit mare.

1. Si la mine erau decoratie pana le-am lipit cu superglue, fara ele are tendinta sa aplaude.

2. Nici acolo nu il folosesc, capoteaza de parca are 2 tije, nu si roti pe ele.

3. Asta am de gand sa fac, dar intai fac proba cu acumulatorul lui standard (motor de 700 grame forta).

4. Exact cu asta am avut probleme, pana am refacut legatura din eleron a tijei, am sapat pe langa, am bagat 2 scobitori (una deasupra tijei, una dedesubt) si turnat 2 picaturi de monocomponent, care s-a expandata si a umplut locul. Acum au joc cel mult 4 grade, unul fata de altul.

5. Eu am bagat 2 bete de frigarui in ea (la primul crash avut s-a facut in 2 bucati aripa fix de la mijloc), un pic inclinate sa ramana unghiul diedru acelasi.

6. Aici nu a fost nevoie sa umblu deloc, pana acum dupa 3 lovituri primite nu are nici un semn, totusi mi se pare subtire, s-ar pute sa aplic si eu metoda.

7. Complet adevarat, este super pentru distractie.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#62 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 December 2008 - 02:59 PM

Daca s-au creat reflexele care pot asigura un salt calitativ se merita modelul din poza.
Iar ca buget nu este exagerat.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 December 2008 - 03:01 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#63 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 December 2008 - 03:20 PM

Inca nu am primit kit-ul...dar deja am o mare nelamurire....unde e mai bine sa il zbor?

Daca caut ceva cu asfalt, ar fi bine pentru trenul de aterizare, in schimb se rupe nasol la crash. Dupa cum spuneti ca rotile sunt mici ci pt. beton, banuiesc ca pe iarba nu poti decat sa il zbori fara tren de aterizare , lansat din mana si aterizat pe burta....

Eu as alege varianta fara tren de aterizare la inceput, dar cum sa fac sa dau o sansa de scapare si elicei ?

ps. oricum pana la primul zbor voi baga ceva simulator pt. obisnuirea cu radiocomanda. Am luat deja de pe net FMS-ul si din tastatura sau cu joystik-ul nu am probleme de orientare (ma refer la efectul comenzilor cand aeromodelul vine spre mine sau cand e pe spate). Doar ca nu stiu ce setari sa dau la FMS-2.0 care il am sa para mai real. Am incercat (cum scria pe aici pe forum) sa dau vant 5m/s si ceva turbulente...dar in cazul asta aeromodelul e luat de vant de pe pista inainte sa il "ating"...daca bag motor il salt si il tin in aer...dar nu se pune problema ca am control asupra lui...mai mult contrez tendintele lui de a fugi pe plan.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#64 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 December 2008 - 04:10 PM

Elicea rezista foarte bine (si daca nu se gaseste de schimb sub numele de elice Cessna ArtTech). In primul rand, opresti motorul la aterizare, in al doilea rand incearca sa aterizezi pe burta, nu pe bot ;) .

La mine am dat si cu motor turat, si cu motor oprit, si cu cazatura direct in bot si inca e fix la fel elicea (e foarte elastica -buna pe de o parte ca rezista la lovituri, dar rea pe de alta, ca e elastica si pierde forma si eficienta la turatie mai mare).
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#65 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 December 2008 - 10:31 PM

A venit!!!!!!!
Cand am ajuns acasa era mandatul in posta...s-a dus "mosu" l-a luat de la posta...a venit acasa si ..logic ca n-a putut sa il ascunda...
Am avut ceva treaba dar oricum am desfacut pachetul si am analizat modelul.
Ca prime impresii...e dragut...pare mult mai solid decat imi inchipuiam...dar am de lucru la asamblare. Multe bavuri, ampenajele nu prea pica exact pe unde ar trebui....locul unde intra aripa nu permite si intrarea comensilor pt. eleroane...deci trebe sa mai decupez eu un pic...mai am....dar se face...nu e bai.
Maine ma duc sa iau un bison monocomponent (ca evident o sa imi fie de folos) si acumulatori pt. statie. Am eu unii pe acasa dar nu sunt toti de acelasi tip, asa ca voi lua 8 bucati sa ii folosesc doar la statie. Sper sa gasesc si fara incarcator (ca am vreo 3 pe acasa).

O sa incerc sa fac si ceva poze.

Bafta si mai vorbim.

ps. cand folosesc radiocomanda pe simulator pe pc, e nevoie de acumulatori?..sau nu? Poate pare stupida intrebarea, dar in instructiuni nu scrie... Joystick-ul se alimenteaza prin usb..dar radiocomanda fiind prin cablu audio banuiesc ca necesita acumulatori.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#66 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 09 December 2008 - 10:42 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 9 2008, 10:31 PM, a spus:

ps. cand folosesc radiocomanda pe simulator pe pc, e nevoie de acumulatori?..sau nu? Poate pare stupida intrebarea, dar in instructiuni nu scrie... Joystick-ul se alimenteaza prin usb..dar radiocomanda fiind prin cablu audio banuiesc ca necesita acumulatori.

Da, e nevoie. Partea buna e ca (in majoritatea cazurilor), modulul radio este dezactivat cand bagi cablul de simulator, deci consuma mult mai putin.
0

#67 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 December 2008 - 11:09 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 9 2008, 11:31 PM, a spus:

....locul unde intra aripa nu permite si intrarea comensilor pt. eleroane...deci trebe sa mai decupez eu un pic...mai am....


Acolo nu stiu sigur daca trebuie decupat, ci intai bagata aripa cu comenzile eleroanelor(adica spatele intai), apoi tras in spate pana in servo si pus pe pozitie in fata, prins suruburile si atat.

Daca trebuie, fa numai cu cutterul doua mici locasuri fix unde intra tijele de comanda, dar numai daca trebuie.

Sa verifici eleroanele, sa nu aiba joc mare (daca au incearca sa fixezi mai bine acolo - cu monocomponentul la mine s-a fixat grozav).

Spor la lucru si succes
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#68 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 December 2008 - 11:09 PM

Inca ceva ce am observat acum. desi stiam, si si ceilalti au confirmat ca e statie E-fly 35mhz...pe a mea scrie clar E-Fly Tx 40.665 Mhz
si receptorul care e pe avion e de asemenea de 40. A si receptorul are 6 canale desi statia are doar 4.

Maine la servici cred ca sunt zombi daca nu reusesc sa ma dezlipesc de el si sa ma duc la culcare :-)


ps. l-am asezat asa de forma sa vad cum arata...

edit...ma duc sa ma uit la eleroane...si sa fac o poza cu tijele alea.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 09 December 2008 - 11:10 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#69 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 December 2008 - 11:19 PM

Da am verifcat...la un eleron o sa trebuiasca sa tai autocolantul ala care e lipit peste si sa lipesc tija pt. ca are joc destul de mare.
Cat despre aripa...uite niste poze... Nu intra tijele...trebuie sa mai latesc (1-2mm) pic gaura si sa fac doua canale (cam 5mm) catre coada...exact in dreptul tijelor.

edit:...sau as putea sa mai incerc ceva. am vazut ca tijele sunt infiletate spre servo. sa le mai infiletez un pic pe fiecare in parte, mai ales ca si asa nu au lungimi egale.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 09 December 2008 - 11:25 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#70 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 December 2008 - 11:43 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 9 2008, 11:19 PM, a spus:

Da am verifcat...la un eleron o sa trebuiasca sa tai autocolantul ala care e lipit peste si sa lipesc tija pt. ca are joc destul de mare.
Cat despre aripa...uite niste poze... Nu intra tijele...trebuie sa mai latesc (1-2mm) pic gaura si sa fac doua canale (cam 5mm) catre coada...exact in dreptul tijelor.

edit:...sau as putea sa mai incerc ceva. am vazut ca tijele sunt infiletate spre servo. sa le mai infiletez un pic pe fiecare in parte, mai ales ca si asa nu au lungimi egale.

Numai sa nu devina eleroanele flapsuri permanente, adica bracate in jos de la strans prea mult - din strans, dat drumul la tije reglezi eleroanele sa stea egal.

Daca trebuie decupat decupeaza, dar numai strictul necesar sa se miste / sa incapa bine (prea mult duce la apropierea de piulitele ingropate).

Stima si respect,

Catalin C.

PS: Tijele vor fi numai cu baza lor in apropierea marginii la aripa (aripa intra destul de mult in lacas), deci nu vor avea o miscare ampla inainte inapoi (adica nu trebuie decupat mult).

Aceasta postare a fost editata de protheus: 09 December 2008 - 11:45 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#71 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 December 2008 - 12:17 AM

da, am inteles...ai dreptate.
Daca umblu la tije modific pozitia eleroanelor. acum ele sunt "la linie"...deci voi decupa doar strictul necesar.

O seara buna...
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#72 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 December 2008 - 09:10 AM

Salutare,
revin cu inca un amanunt pe care l-am observat aseara (dar n-am mai scris). Aripa are inglobata o bagheta de carbon (e adevarat cam scurta). Pe aici am citit ca e recomandabil, pentru intarirea aripilor sa bagam o bagheta (pastrand diedrul).
Uite o poza ...voi ce ziceti?...sa o las asa cum e...sa o scot sa bag una mai lunga?...

Eu l-as cam lasa asa...ca oricum, intr-un fel sau altu'...tot pe Terra o sa ajunga.

A si inca ceva...intr-o punguta sunt 2 suruburi de plastic (cu care o sa prin aripa), elicea de rezerva si inca doua piese. Dupa parerea mea acele doua piese sunt de rezerva..pt. ca toate comenzile le au deja montate.

Fisiere atasate


Pacat ca Slz nu zboara.
0

#73 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 10 December 2008 - 09:33 AM

Daca montantii din plastic (cei 4) ii asiguri cu o picatura de superglue(CA), ajunge numai bagheta aceea, dar daca vrei sa nu utilizezi montantii poti pune o tija mai lunga acolo, de preferat de carbon.

Alea 2 sunt furci pentru suprafetele de comanda, si da, sunt de rezerva.

Succes
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#74 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 December 2008 - 09:44 AM

Am bagat la cap.
Si inca o intrebare (deja devin sacaitor...dar asta e), ce fel de acumulatori ar fi recomandati pt. statie?
Eu ma gandeam sa iau unii cam de 2000mA. Pe ideea ca acei 8 acumulatori vor fi probabil Ni-M si atunci ca sa ii incarc trebuie sa fie complet descarcati. Accu de pe avion e Li-Po si din cate stiu merge incarcat oricum (fara a depasi incarcarea maxima)...si tine cam 10-15min de zbor. nu stiu cum sa ma exprim mai bine, dar ideea ar fi ca vreau la statie niste acumulatori care sa ma tina comparabil cu accu de pe avion. Cum deocamdata nu am incarcator de la 12v pt. avion cel mai probabil voi face un zbor pe saptamana si acela in weekend.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#75 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 December 2008 - 09:53 AM

Nu e absolut nici o legatura intre cele doua...
Cele mai flamande statii de care am auzit si tot tineau 2 ore, ori, ca sa zbori doua ore continuu ar trebui sa ai 2-3 randuri de acumulatori pt avion si un charger capabil sa le incarce in 30 minute not stop.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#76 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 December 2008 - 10:48 AM

Buun...eu imi faceam griji ca niste acumulatori de 2000mA sa nu fie prea "mici" si sa fie nevoie de unii de 2500...2700.

Deci o sa iau de 2000mA..... am auzit de o oferta la altex 8 bucati (exact cat imi trebuie) vreo 60 ron...trebuie sa ma duc sa vad. Incarcator pt. ei am ..si la 220v si la 12v.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#77 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 10 December 2008 - 11:45 AM

Ai mei sunt la statie 1600 mAh, NiCd (nu am gasit NiMh cand am avut nevoie) si ma tin cate 8-9 zboruri.

Ai un LED la statie, e verde cand e buna bateria, si rosu cand trebuie sa reincarci acumulatorii. Daca esti in zbor cand se face rosu LED-ul la statie, mai poti merge la sigur inca 5 minute inainte sa il aduci jos, numai nu la distanta foarte mare - cand incepi sa observi numai forma generala a avionului (asemanator cu ce se vede pe cer forma avioanelor cu reactie), atunci e cam departe :rolleyes: .


Succes

PS: Azi e vreme faina afara, dar ca de obicei, lucrez de imi sar ochii, astept sa vad cum o fi week-end-ul.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#78 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 December 2008 - 12:59 PM

Sincer eu sper sa nu fie asa frumos in weekendul asta....
1. ca am treaba...
2. ca o sa fiu tentat sa il incerc si cred ca as grabi lucrurile inutil. Azi ma apuc de asamblat si probabil o sa incarc acumulatorii pt statie...deci abia maine bag primul simulator cu radiocomanda....as zice ca 2 zile nu sunt suficiente pt niste automatisme in privinta comenzilor de la RC...mai ales ca am intiparite reflexele de la 1:1....iar aici palonierele sunt..."la mana" :rolleyes: si pe acelasi stick cu motorul.

dar ca tot veni vorba, as avea de pus 2 intrebari:
1. nu scrie nimic despre incarcarea acumulatorului (in afara de faptul ca nu trebuie sa depaseasca 2 ore incarcarea). Se face ceva special la primele incarcari...formatare ceva ca la tel mobile?...incarcare si descarcare completa?...sau pur si simplu il pun la incarcat si dupa 2 ore il scot?
2. O intrebare legata de zbor. Principala mea grija este sa evit angajarea, dar e posibil din lipsa experientei sa il duc in limita si sa fuga pe un plan. Cum se procedeaza in acest caz ? La 1:1 e clar: motor redus, ma duc cu comenzile dupa el, apoi scot din "picior" si apoi din inclinare. In nici un caz nu dau mansa invers ca sare pe celalalt plan. Daca sunt f. aproape de sol si nu am inaltime sa "ma duc dupa el cu comenzile" ....se da picior invers, planul pe care a fugit se va ridica (nu explic acum de ce)...redrezez si il asez jos (idem contarea din eleroane este interzisa ...si in acest caz in general chiar fatala). Repet asta e pt. 1:1 ...cum se face in cazul aeromodelelor?...instinctul mi-ar spune ca aerodinamica e aceiasi si ca se procedeaza la fel...dar cum in general raportul putere/greutate e total diferit...nu stiu...astept un sfat avizat.

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 10 December 2008 - 01:02 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#79 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 11 December 2008 - 10:58 AM

Salut...
mai am o intrebare/nelamurire.
locul destinat acumulatorului si receptorului este destul de larg, astfel ca cele doua componente nu stau fixate. As vrea sa le fixez cu scai sau cu niste bucatele de burete care sa le tina presate (aceasta varianta ar fi buna si in cazul unui crash), dar nu stiu cat de rau se incalzesc aceste 2 componente in timpul functionarii. Varianta cu scai ar permite o aerisire corespunzatoare, dar in cazul unui crash nu e cea mai fericita varianta. Varianta cu burete ar fi buna pt. amortizare/fixare, dar practic anuleaza aerisirea.
Deci cat de necesara este aerisirea receptorului si a acumulatorului?

ps. mentionez ca regulatorul l-am fixat la locul lui si are o buna aerisire.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#80 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 11 December 2008 - 12:30 PM

La mine acumulatorul intra fix in locasul lui de pe burtica avionului, receptorul cu o bucatica de burete-banda pe ambele fete cu lipici l-am fixat de unul din pereti.

Daca ai acumulatorul de 1300mAh, 7,4v LiPo atunci se fixeaza sigur cand inchizi portita. Daca nu e fixat, pune un pic de banda izolir cu ambele parti lipicioase si fixeaza-l usor, dar lasa-i loc sa respire ca se incalzeste cand zbori cu el, cu toate ca portita unde e el e un grilaj prin care trece aerul cum vrea.

Burete nu trebuie, ca nu e chiar asa sensibil de socuri (acumulatorul), dar la receptor e bine sa pui (el nu se prea incalzeste).

Recomand pentru acumulator sa cumperi un incarcator dedicat LiPo si un egalizator (daca o celula din cele 2 se consuma mai mult decat trebuie, cam "decedeaza": la fel si daca se incarca una prea mult).

Eu am cea mai ieftina,dar buna alegere pentru LiPo (numai pentru LiPo-LiIon), un Robbe LiPoly 300 (acum se gaseste versiunea cu egalizator intern) si un egalizator Lipoly equalizer tot de la Robbe.

Cu incarcatorul standard risti mai mult decat sa strici acumulatorul, ci si sa dai foc la casa/garaj/etc, deoarece la incarcare excesiva (incarcatorul ala care e mai mult transformator de priza, nu blocheaza la supraincarcare), aceste packuri tind sa se......carbonizeze (explodeaza, fac o flacara si un fum nociv).

Succes
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#81 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 11 December 2008 - 03:01 PM

Inca nu am pus acumulatorul la incarcat. Am verificat totusi si are ~7,6v acum. incarcatorul cu care a venit are un led care teoretic ar trebui sa se stinga la incarcarea completa. Cum spuneam exista o mentiune ca incarcarea nu trebuie sa depaseasca 2 ore. (parca). nu se specifica absolut nimic despre prima inarcare. La mine acumulatorul are cam 3mm stanga dreapta fata de locas, dar din cauza firelor care pleaca spre lateral ma cam chinui sa il bag. Oricum am retinut...receptorul o sa il "captusesc" in burete...acumulatorul il las asa cum e...eventual un pic de scai.


Aseara am lipit/intarit comenzile eleroanelor pt. ca aveau joc maricel. Profundorul l-am aranjat sa stea pe pozitia neutru. Directiei insa nu i-am dat inca de cap....tot sta un pic dreapta...iar servo nu e pe centru. Din tija (piesa aia de plastic din cap) pot sa aduc directia pe neutru, dar ma sacaie pozitia neutra a servo-ului. In rest...am observat ca doar profundorul are o cursa frumusica...directia si mai ales eleroanele au cursa destul de mica. Din trimere...aproape ca nici nu se misca. A si inca ceva...motorul (canalul 3) este pe reverse ca sa se accelereze la impingerea stickului. Cu ocazia asta era sa fac si o prostie, pt. ca initial era pe normal si la conectarea acumulatorului a fost fix in plin....recunosc ca m-am cam speriat. Facusem totul ca la carte...pornit RC, motor "redus complet" (dupa parerea mea) apoi am conectat acumulatorul...a bipait un pic receptorul si apoi motorul s-a dus in plin.

Mersic pt. indrumari. In seara asta cred ca o sa fie RTF. Sunt curios cum pica centru de greutate fata de ce dau ei in manual.

ps. inca ceva....e recomandat sa las carenajele la roti sau sa le scot? Mi-e sa nu il bau in bot la prima decolare.

edit: m-am uitat acum la un magazin online la incarcatorul de care spui...e cam 150ron...dar nu pricep...e la 12v ?? (la bricheta auto) sau la 230v cu sursa. Explicatiile de pe siera nu sunt prea clare...sau eu sunt prea batut in cap la ora asta sa le pricep.

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 11 December 2008 - 03:08 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#82 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 11 December 2008 - 03:41 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 11 2008, 03:01 PM, a spus:

edit: m-am uitat acum la un magazin online la incarcatorul de care spui...e cam 150ron...dar nu pricep...e la 12v ?? (la bricheta auto) sau la 230v cu sursa. Explicatiile de pe siera nu sunt prea clare...sau eu sunt prea batut in cap la ora asta sa le pricep.



incarcatorul respectiv se conecteaza la o sursa stabila de 12 V, sau direct la bateria auto (cand esti pe camp).
eu personal folosesc ca sursa de 12V o sursa de comp de 450W, modificata, si merge f bine in combinatie cu incarcatorul respectiv (asa cum are si protheus, incarcator + EQ)
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#83 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 December 2008 - 03:45 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 11 2008, 03:01 PM, a spus:

edit: m-am uitat acum la un magazin online la incarcatorul de care spui...e cam 150ron...dar nu pricep...e la 12v ?? (la bricheta auto) sau la 230v cu sursa. Explicatiile de pe siera nu sunt prea clare...sau eu sunt prea batut in cap la ora asta sa le pricep.

Nu esti batut in cap, esti cel mult obosit :blink:.
Pe site scrie clar:

Citeaza

Specificatii:
Voltaj intrare: 11 - 15 V

Deci trebuie sa-i dai cu 12 V (e facut pentru incarcare de la sursa de 12 V, asta ca sa-l poti folosi si pe camp de la acumulatorul masinii). Deci iti trebuie si o sursa de 12 V cc separata. Daca estimezi ca te va tine mai mult acest hobby si eventual vei folosi mai multi acumulatori, iti recomand sa incerci un "Compact Duo-Power 6S-EQ Charger". Pentru ceva mai multi bani, ai si un adaptor pentru 230 Vca si de asemenea un incarcator capabil sa-ti incarce toate tipurile de acumulatori folositi in acest moment in modelism, inclusiv faimoasele celule LiFe. L-am avut pe predecesorul astuia si singurul motiv pentru care l-am dat e doua, :blink: si anume (1) nu stia LiFe, si (2) avea egalizor separat asa ca l-am inlocuit cu ceva care are si sursa si egalizorul incorporate, deci mai putine sarme de legat si insirat (Graupner Ultramat 16, cauta pe google). Repet: efortul merita doar daca te va tine modelismul mai multa vreme, altfel nu se justifica banii.

P.S.: Allen a apucat sa dea submit la post inaintea mea :o

Aceasta postare a fost editata de ave: 11 December 2008 - 03:47 PM

Ave
0

#84 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 11 December 2008 - 03:49 PM

aici ai mare dreptate Ave, daca acest hobyy este de durata, atunci se merita un incarcator destept, altfel... variante ieftine si simple.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#85 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2008 - 03:52 PM

Ma intreb daca "Compact Duo-Power 6S-EQ Charger" nu e un "banal" B6, doar ca e impachetat mai pompos de Robbe.
Daca e asa, poti lua linistit "originalul" din Asia la sub 60$ livrat la usa. Fara vama ca nu trece de pragul de 47 Euro.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#86 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 11 December 2008 - 03:58 PM

Compact Duo-Power 6S-EQ Charger parca stie si de CIP BID, pe cand B6 nu, desi amandoua fac si au cam aceleasi caracteristici.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#87 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 December 2008 - 04:01 PM

Vezi postarearenatoa, la Dec 11 2008, 03:52 PM, a spus:

Daca e asa, poti lua linistit "originalul" din Asia la sub 60$ livrat la usa. Fara vama ca nu trece de pragul de 47 Euro.

Daca are si adaptor de 230 V pentru EU, ar fi perfect...
Ave
0

#88 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2008 - 04:37 PM

Asa, zii de BID (explicatii aici http://www.krikke.ne.../robbe8470.pdf), sa isi ia si baterii scumpe...

Vezi postareaallen_g30, la Dec 11 2008, 03:58 PM, a spus:

Compact Duo-Power 6S-EQ Charger parca stie si de CIP BID, pe cand B6 nu, desi amandoua fac si au cam aceleasi caracteristici.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#89 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 December 2008 - 04:58 PM

Vezi postarearenatoa, la Dec 11 2008, 04:37 PM, a spus:

Asa, zii de BID (explicatii aici http://www.krikke.net/Robbe/robbe8470.pdf, sa isi ia si baterii scumpe...

Poi stai nene, n-a zis nimeni ca daca ai charger cu BID tre' sa iei si cipuri pentru fiecare baterie in parte. Sigur, poate ar fi util asa, dar daca nu ai inca 10 lei la fiecare baterie, nu te obliga nimeni.

U know, it's a feature, not a must...
Ave
0

#90 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 11 December 2008 - 05:29 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 11 2008, 03:01 PM, a spus:

1.incarcatorul cu care a venit are un led care teoretic ar trebui sa se stinga la incarcarea completa

2.am observat ca doar profundorul are o cursa frumusica...directia si mai ales eleroanele au cursa destul de mica

3.e recomandat sa las carenajele la roti sau sa le scot?


1. el poate se stinge ledul, dar nu se opreste incarcararea (am si eu de acela ca a venit cu avionul) si daca nu esti pe faza (un film, un telefon, te tine de vorba cineva la usa), el tot incarca pana face packul ce stie el la supraincarcare (adica BUF).

2.Profundorul are cursa cat ii trebuie, directia cu toate ca se misca putin de tot, are un efect imens (cel putin la mine), eleroanele au destul incat sa zbori in stil de trainer - o metoda de a compensa ciudateniile din stickuri facute de incepatori (dai repede din manse cursa completa, el tot calm se misca).

3. Eu nu le-am scos, am scos direct trenul de aterizare si aterizez pe burtica - rotile sunt prea mici si pentru iarba proaspat taiata (am incercat si din 4 incercari am avut 4 capotari la aterizare calma ca la carte) si pe beton de ce sa ma risc?. Intotdeauna de pe la 2m inaltime, cand cobori, opreste motorul complet, sa aiba timp elicea sa incetinesca incat sa nu pateasca nimic la aterizare.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro