Modelism - RHC Forum: rachete hibrid... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

rachete hibrid... imi poate da cineva ceva informatzii??

#1 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 05 January 2008 - 01:43 PM

ma uitam pe youtube la nishte motoare shi dau de un tip de motor cu tipul hibrid?? am vazut...mi-a placut shi am tot cautat sa vad shi alte motoare de acest tip numa n-am gasit nicaieri cum se fabrica...costuri shi asha mai departe....
http://www.youtube.com/watch?v=z4KldD2_lvI...feature=related
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#2 Useril este offline   Pisic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 08-August 07

Postat 05 January 2008 - 01:58 PM

Tare ma indoiesc ca dintr-o cutie de conserve ai putea face un motor.Mai posibil ii asta :hybrid motor.Cel din primul film nu prea avea forta,al doilea a miscat tot bancul acela de testare.
0

#3 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 January 2008 - 03:02 PM

ala nu e motor hybrid nici cand is eu Mos Craciun...
e un fel de arzator de porci supraalimentat...
nici ala din al doilea film nu hybridul "standard" ca sa zic asa...foloseste O2 pe post de oxidant.
Cele mai larg utilizate motoare hibride folosesc Parafina sau PETN sau HTPB si ca oxidant N2O...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#4 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 05 January 2008 - 03:45 PM

am vaz k are ....toate au un tub in spate...
da daca shtii...cum se construiesc motoarele hybrid??? k arata interesant

Aceasta postare a fost editata de DUDE: 05 January 2008 - 03:46 PM

racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#5 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 January 2008 - 04:15 PM

1. ia o carte de gramatica si invata sa scrii corect.
2. da si tu pe google hybrid rocket motor
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#6 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 05 January 2008 - 06:00 PM

corect scriu.........tz ,sh is inlocuitori pt caracterele care nu le pot scrie.....shi gramatic is corecte
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#7 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 05 January 2008 - 06:03 PM

shi ashteptam un raspuns nu o critica.....imi place modul cum sunt tratatzi incepatorii aici
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#8 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 January 2008 - 09:52 PM

Pentru unii de pe forum formula de comunicare gen MIRC devine enervanta.Asta da pe undeva o nota de superficialitate a discutiei.Marturisesc ca si pe mine ma enerveaza stilul in sensul ca nu stii dfaca cel de dupa calculator e intr-adevar interesat sa invete ceva sau asa intr-o pauza de MIRC mai pune o intrebare de baraj ca sa treaca vremea.
Pe viitor daca vrei raspunsuri coerente la subiect fa bine si incearca sa scrii gramatical corect ca si asa gramatica dulce a limbii romane are de suferit mult
mai ales de dupa revolutie.
Acum sa-ti dau cateva idei din cate stiu sau am mai auzit.
Dupa cum stii orice motor racheta are in principiu 2 componente oxidantul si carburantul.La motoarele `solide` cele doua componente se gasesc amestecate intim in corpul motorului si sunt presate.La cele `lichide`cele doua componente sunt in stare lichida si sunt antrenate fie printr-o pompa sau un gaz sub presiune spre camera de ardere.La cele hibride oxidantul este fie lichid fie gazos iar carburantul este cam orice material plastic sau guma care poate arde.Oxidantul se gaseste in partea superioara a motorului intr-un recipient de obicei sub presiune.El comunica cu carburantul din partea inferioara a motorului printr-un tub de legatura.Carburantul care este sub forma solida( cauciuc,guma,material plastic) are un canal in el incat sa permita oxidantului trecerea spre camera de ardere.Partea cea mai grea la un motor hibrid este aprinderea.O data aprins oxidantul trece din recipientul sau spre carburant pe care-l va consuma treptat pana ce cartusul in care era carburantul ramane gol.
De obicei la motoarele de amatori se foloseste ca si oxidant gazul ilariant care se foloseste la anestezie si-l mai gasesti in tuburile de facut frisca tip spray dar in cantitate foarte mica (N2O).Iar ca si carburant o bucata de plastic gaurita incat sa permita oxidantului trecerea.Este o firma din olanda care vinde asemenea kituri de motoare insa nu da si solutii pentru aprindere.Aprinderea trebuie sa produca in acelasi timp si caldura si presiune ca sa `initieze` motorul la inceput.Kitul cred ca ajunge la pretul de cateva sute de euro in functie de marime dar se poate refolosi.

Ei cred ca ti-ai facut o prima impresie cam ce inseamna un motor hibrid.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#9 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 05 January 2008 - 09:59 PM

Skyspy, exista si motoare hibride care au ``stocat`` comburantul in camera de ardere, iar carburantul sa fie adus in aceasta din alt rezervor?
Exista si aceasta situatie, ``inversa`` daca pot sa-i spun asa...?

Aceasta postare a fost editata de HESS: 05 January 2008 - 10:06 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 January 2008 - 12:17 AM

@ Hess
Sincer sa fiu nu am auzit de asa ceva.Nu stiu cum iti inchipui tu camera de ardere ca fiind asa de mare incat sa inmagazineze oxidantul.
Mai pe babeste luat inchiputi-va un motor tip Nakka din acela cu azotat si zahar insa fara azotat in el numai zahar topit cu un core in el sau o gaura spus pe romaneste.
Si din capatul superior ar veni o teava cu gaz ilariant trece prin zahar si-l arde evacuand gazele prin camera de ardere.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 06 January 2008 - 12:50 AM

un astfel de raspuns ashteptam...cum e in partea a II-a a mesajului....iar referitor la partea I-a a mesajului lui Skyspy ....eu nu mai folosesc mircu de vreo 5-6 ani....

multzumesc de raspuns....eram curios sa vad daca pot confectziona unu acasa ....ca pare interesant....shi dupa cum arata mi se pare ca are shi ceva putere insa din videourile care se pot gasi pe youtube observ ca aprnde tot ce e in jurul lui shi in cazul in care s-ar monta pe o racheta....sunt sigur ca nu ar fi foarte placut sa-tzi vezi munca arzand in aier .........nu?
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#12 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 January 2008 - 01:00 AM

DUDE, la 6 Jan 2008, 00:50, a spus:

....iar referitor la partea I-a a mesajului lui Skyspy ....eu nu mai folosesc mircu de vreo 5-6 ani....

.aier .........nu?

aier....nu ,aer.....da
Nu-l mai folosesti dar ai ramas molipsit de la el.
Eu zic sa nu te apuci ca nu-ti iese.Un argument sigur e ca nu poti face rost de N2O.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#13 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 06 January 2008 - 01:45 AM

clar ca nu ma apuc de el ca e prea complcat......abia am timp de rachete simple...m-oi mai complica cu hibrizi amu??
topicu asta l-am deschis ca doar am vrut sa stiu si eu ce-i ala;)
mersi k m-ai luminat :rolleyes:
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#14 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 06 January 2008 - 01:48 AM

eh....si daca ai cap iti poti face tu N2O
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#15 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 January 2008 - 03:20 AM

DUDE, la 6 Jan 2008, 01:48, a spus:

eh....si daca ai cap iti poti face tu N2O

sa te vad io bagand N2O-u ala "home made" intr-un tub la vreo 60-80 de atmosfere...
lasati visele, reveniti cu picioarele pe pamant si invatati teoria de baza...ca nu-i de joaca
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#16 Useril este offline   DUDE 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 13-January 07

Postat 06 January 2008 - 10:10 AM

am zis ca poti face n2o acasa.................n-am zis k il poti pune in tub sub presiune....i o diferenta
racheta catre baza.......am fost lovitzi...repet am fost lovitzi...[B]
0

#17 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 06 January 2008 - 10:15 AM

Nu vreau sa ii tin partea da se poate obtine acasa destul de usor,dar nu poti sa il folosesti ca sa propulsezi o racheta ci doar eventual sa testezi un motor la sol.Eu am reusit la un momentdat sa umplu (cu greu) un balon mai mare pe care lam atasat la un motor care avea ca si combustibil parafina in combinatie cu carbune.De aprins am reusit sa il aprind si motorul a luato ,dar foarte slab,cu o flacara foarte mica.Problema cu gazul ilariant obtinut acasa ii ca nu ii destul de pur pentru a se putea folosi la motoare.

Sunt sigur ca majoritatea a vazut la Mith Busters mitul ,,Confederate rocket'',si ei au facut N2O dar nu aveau ce face cu el si au folosit N2O comercial ,cu care le-am mers chiar bine as zice eu.
O sursa usor buna de N2O ar fi spitalul(daca ai cunostiinte pe acolo) dar si asa ar fi destul de greu sa faci un motor hibrid.Asa ca stai la motoarele cu comb solid ca is f bune.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 06 January 2008 - 10:17 AM

Fiber glass is the best!!!!
0

#18 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 January 2008 - 12:21 PM

hibridele prin definitie sunt motoare cu forta relativ mica dar timp de ardere lung...de ce?
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#19 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 06 January 2008 - 05:18 PM

Skyspy, la 6 Jan 2008, 00:17, a spus:

@ Hess
Sincer sa fiu nu am auzit de asa ceva.Nu stiu cum iti inchipui tu camera de ardere ca fiind asa de mare incat sa inmagazineze oxidantul.
Mai pe babeste luat inchiputi-va un motor tip Nakka din acela cu azotat si zahar insa fara azotat in el numai zahar topit cu un core in el sau o gaura spus pe romaneste.
Si din capatul superior ar veni o teava cu gaz ilariant trece prin zahar si-l arde evacuand gazele prin camera de ardere.

:D Nu ma pricep la hibride... Intreb ca e interesant domeniul.
De fapt cred ca ar fi si probleme cu stocarea comburantului pe termen mai indelungat, deci e mai la indemana sa stochezi carburantul (solid) iar apoi, inainte de lansare sa ``incarci`` si comburantul.
Ceva legat de chimie: sunt ceva conditii de ``compatibilitate`` intre cei doi propergoli? Spre exemplu, pot folosi acid azotic, sau apa oxigenata cu (aproape) orice carburant? Sau azotatul de potasiu merge cu un carburant lichid?
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#20 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 06 January 2008 - 05:22 PM

Dexter_Jr, la 6 Jan 2008, 12:21, a spus:

hibridele prin definitie sunt motoare cu forta relativ mica dar timp de ardere lung...de ce?
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba

Dar avantaje? Au? Care ar fi? Exista si variante ``rentabile``, adica utilizabile, sau doar pt experimente?
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#21 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 January 2008 - 06:06 PM

HESS, la 6 Jan 2008, 17:22, a spus:

Dexter_Jr, la 6 Jan 2008, 12:21, a spus:

hibridele prin definitie sunt motoare cu forta relativ mica dar timp de ardere lung...de ce?
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba

Dar avantaje? Au? Care ar fi? Exista si variante ``rentabile``, adica utilizabile, sau doar pt experimente?

avand in vedere ca in US ai nevoie de niste autorizatii speciale, bunker (care costa cateva mii de $) si inca cateva nebunii ca sa poti folosi si transporta cantitati de combustibil mai mari de vreo 62 de grame parca.... au avantajele lor hibridele
si cum am zis scoti timpi de ardere f lungi. daca ai racheta proiectat bine te duci destul de sus.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#22 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 06 January 2008 - 06:17 PM

Da...... Ce sa zic?! Aia stau mai rau ca noi la capitolul ``legi de legi``.
Pana aici e clar. Iar in legatura cu cealalta intrebare, ``compatibilitatea `` dintre oxidant si carburant?

Aceasta postare a fost editata de HESS: 06 January 2008 - 06:18 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#23 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 January 2008 - 06:45 PM

HESS, la 6 Jan 2008, 18:17, a spus:

Da...... Ce sa zic?! Aia stau mai rau ca noi la capitolul ``legi de legi``.
Pana aici e clar. Iar in legatura cu cealalta intrebare, ``compatibilitatea `` dintre oxidant si carburant?

nu stau mai prost... daca ai ditamai ferma poti sa faci acolo si sa lansezi de pe terenul TAU si motor cu 3kg de combustibil...daca vrei sa il transport se schimba povestea.
nu stiu exact cum e treaba cu bunkerul ala...ala de 2-3000 e mare, in sensul ca daca doamne fereste face ala poc...nu mai ai nici casa. e o vorba de "cutie" speciala cu un nume ciudat...nu mai tin minte acum. e bine pusa la punct legea. autorizatia se ia relativ usor si te-ai scos. costa ceva dar apoi nu mai ai treaba. eventual cu ceva wavier daca lansezi la altitudini mari da' daca esti inregistrat in vreun club te-ai scos si cu aia...

compatibilitatea aia intre oxidant si carburant nu prea stiu ce vrei tu sa afli. ei folosesc ori N2O cu oarece rasina, guma, cauciuc ori oxigen cu aceleasi chestii. atat.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#24 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 07 January 2008 - 03:47 AM

In primul rand, pentru Hess si ceilalti:
Motoarele acestea "hibride" exista bine mersi de multa vreme, sunt produse de serie si pot cumpara relativ usor si fara nici un fel de restrictii. Exista incepand de la cca 10 NS (toate piesele incap intr-o juma de punga de croissant), pana la categoria N (10 000 Ns), deci nu este nimic "experimental". Din pacate pe You tube nu se vede cine stie ce, mai degraba incercari f.f. modeste, homemade. Eu am pus pe forum cateva fotografii cu rachete cu comb hibrid, vedeti in urma sau pe pagina mea de la Google/picasa. Rachetele merg foarte tare, timpii de functionare 2-3 secunde nu mai mult.
Al doilea lucru, si mai important: se pare ca acesta e viitorul, dat fiind problemele tot mai mari care sunt cu motoarele cu combustibili solizi de peste 160 Ns, sau alea 62,5 grame de combustibil. Dracu nu e asa negru cu pastrarea lor, nu e vorba de nici un bunker, ci de cutii metalice amplasate la ceva distanta de casa, plus autorizatie. Nici autorizatia nu e mare lucru, se da destul de usor, conditia e sa nu fi fluierat in biserica in prealabil.
Al treilea aspect: se pot construi sau asambla si acasa, trebuie insa ceva experienta tehnica si simtul masurii. Cel mai greu de facut este intr-adevar valva dintre camere, dar aceea se poate cumpara, ca de altfel tot echipamentul refolosibil de un numar mare de ori (daca gasesti racheta). Trebuie insa multa hotarare inainte de a face acest pas si asta e mai greu. E si cam scump.
0

#25 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 07 January 2008 - 01:48 PM

Esti o mina de aur. Ceva link-uri c? Nu ca as vrea eu sa ma apuc.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :lol: :) :)

Aceasta postare a fost editata de HESS: 08 January 2008 - 09:05 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#26 Useril este offline   Anonim2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 01-September 04

Postat 07 January 2008 - 02:34 PM

Nu vreau sa lipseasca din discutia asta pagina italienilor de la missilistica.it :

http://www.missilist...eam/propuls.htm

Ei au proiectat si testat cele 4 motoare din pagina, de la 400 Ns pana la 28 kNs.
Pagina e doar in italiana dar se poate traduce in engleza pe google.
0

#27 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 07 January 2008 - 02:39 PM

Ce bine ca "ceata" de la racheto a inceput sa se ridice! :<!--emo&:lol:-->http://86.106.173.19/forumrhc2/html/emoticons/ic.gif<!--endemo-->

Aceasta postare a fost editata de HESS: 07 January 2008 - 02:39 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro