Modelism - RHC Forum: Tuning seria 755 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Tuning seria 755

#1 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:09 PM

Pentru cei ce vor sa incerce sa modifice un motor seria 755 pentru a obtine unul de turatie mare pentru barci de viteza, descriu in cele ce urmeaza procedeul.

Un motor seria 755 de la orice scula electrica pe acumulatori.
Pentru inceput se desface motorul pe parti componente, se debobineaza rotorul de sarma existenta si se debucseaza lagarele originale.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#2 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:11 PM

se trece la bobinarea rotorului si inlocuirea lagarelor cu alunecare cu larare cu rostogolire (rulmenti).
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#3 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:13 PM

atentie la scoaterea sarmei originale sa nu se deterioreze izolatia de pe tolele rotorului si sa nu se rupa "urechile" care fac prinderea sarmei pe colector.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#4 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:17 PM

personal am bobinat pe fiecare infasurare cate 8 spire CuEm cu diametrul de 0,65mm.
....rotorul se bobineaza in acelasi sens pe fiecare infasurare, galet cu galet, se prinde sarma pe fiecare ureche de placuta colectoare dupa ce in prealabil a fost pe portiunea de prindere dezizolata de emailul cu care e acoperita.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#5 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:19 PM

se monteaza ventilatorul pe rotor si se lipeste dupa ce in prealabil sarma se impregneaza cu lac bachelitic.
se bobineaza cat mai strans cu putinta pentru a nu da posibilitatea bobinajului ca la turatii mari sa se deplaseze.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#6 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:21 PM

se pozitioneaza rulmentii, unul este seria 625 cel din fata rotorului iar cel din partea dinspre colector seria 605. Sunt rulmenti care rezista la turatii de 55000 rpm.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#7 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 01:23 PM

gata de lupta

tensiune de alimentare 7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#8 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 27 December 2007 - 05:05 PM

Ceva vibratii naspa la max? Intreb ca nu ai echilibrat rotorul si ma gandesc ca la 25K rpm... Tu la ce il vei pune?

Aceasta postare a fost editata de HESS: 27 December 2007 - 05:07 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#9 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 05:34 PM

rotorul se centreaza in camp magnetic la fel ca si elicile
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#10 Useril este offline   ag81sri 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-November 07

Postat 27 December 2007 - 06:16 PM

Spre rusinea mea, nu cunosc cum se echilibreaza in camp magnetic nici eliciile si, deci nici rotorul; Ar fi instructiv, poate nu numai pentru mine, cum se executa aceasta echilibrare, eventual cum arata "utilajul pentru echilibrare", care sunt pasii de urmat, care sunt valorile de obtinut si cum se masoara acestea, sau daca este o metoda pur practica, cam cand se considera ca s-a terminat operatia, etc.
Cu plecaciune !
0

#11 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 06:55 PM

cu un dispozitiv asemanator
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#12 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 27 December 2007 - 07:05 PM

OldMann, la 27 Dec 2007, 17:34, a spus:

rotorul se centreaza in camp magnetic la fel ca si elicile

Industrial stiu cum se face, ca am lucrat la ANA imep, dar eu intrebam daca ai facut freo echilibrare ceva, ca la turatia aia e normal sa-ti dea ceva vibratii... Ai ``scos`` ceva material, ai pus rasina, asta te intrebam, cum ai facut (home) ? Nu ma refer la ``centrarea`` axiala a rotorului dupa magnet, ma refer la centrarea dinamica a rotorului ca piesa de revolutie.
Si daca te-ai hotarat pe ce il vei pune?

Aceasta postare a fost editata de HESS: 27 December 2007 - 07:06 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#13 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 27 December 2007 - 07:08 PM

Lac bachelitic unde se gaseste? :D
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#14 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 27 December 2007 - 07:31 PM

am scris mai sus, un dispozitiv asemanator cu cel de sus, unde rotorul sta in echilibru intre cei doi magneti. se roteste singur pe partea mai grea. conditia e ca axul sa nu atinga magnetii sa stea foarte aproape de ei.

lac bachelitic.... la atelierele de bobinaj motoare.

probabil ca pe o barca de viteza, sau poate pe un aeroglisor, nu stiu inca.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#15 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 27 December 2007 - 07:57 PM

Multumesc de informatii, chiar ai facut treaba buna. Un lucru nu mi-ai spus: am inteles cum ai determinat partea mai grea a rotorului, dar cum ai echilibrat practic? Ai ``scos`` material din rotor in partea grea,sau ai pus rasina pe bobinaj in partea opusa (parte usoara)?
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#16 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 27 December 2007 - 08:06 PM

OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:

gata de lupta

tensiune de alimentare 7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.

...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.
...tabula crasa, mortua est!
0

#17 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 27 December 2007 - 11:18 PM

ipsihi, la 27 Dec 2007, 20:06, a spus:

OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:

gata de lupta

tensiune de alimentare  7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
                                      12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.

...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.

Eu zic ca omul a avut motorul asta, dar ii trebuia altceva, ceva cu turatie mare (mai ales daca spune de aeroglisor...). Nu cred ca s-a apucat sa-l rebobineze asa, degeaba. In ceea ce priveste curentul consumat, asta nu e chiar asa de rau.... Nu poti avea un motor de putere mare si sa consume 1A, si daca s-ar putea si la 3V ;)
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#18 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 28 December 2007 - 07:29 AM

ipsihi, la 27 Dec 2007, 20:06, a spus:

OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:

gata de lupta

tensiune de alimentare  7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
                                      12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.

...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.

nu mi se pare deloc mare consumator daca il comparam cu Venti 600,
in cazul meu mai usor fac piese adaptoare pentru ax de 5mm decat pe 3,17mm.
uita-te putin la Venti 600 ca pentru o tractiune de 700g "papa" 30A.
si mai este un avantaj, pretul de cost cu care achizitionez motoarele, e mai ieftin decat un pachet de Kent.



pentru HESS... pentru usurarea rotorului dai efectiv gauri in rotor, in tole, ochiometric, incerci sa aproximezi.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 28 December 2007 - 07:34 AM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#19 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 05:16 PM

Ok... deci l-ai ``usurat``in zona mai grea. E mai bine asa, ca daca faceai cu rasina si nu era de calitate, sau nu o puneai bine zbura la turatia aia...
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#20 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 28 December 2007 - 05:26 PM

am mai modificat inca trei bucati.

dupa teste in gol: la 45 min rodaj la o tensiune de 5V; alimentat la tensiunea de 12V curent consumat 6,3A, temp 45 ' C, la 10 min functionare continua.

in sarcina (elice aero 25-12) curentul creste la 22A tensiunea 10,8V (accu Pb-Acid 12V 7,5Ah), tractiunea 2,6Kg, turatie 14300-14800rpm.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#21 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 05:31 PM

Chiar as fi curios cu venti 600hs/bb ce ai obtine, pastrand conditiile de test identice! (in sarcina ma intereseaza, ca in gol, desi se vorbeste mult, e egal cu ZERO). Eu chiar am o parere buna despre Venti 600...

Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 05:32 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#22 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 05:34 PM

In general, la motoarele de turatie mare, tendinta de a consuma ``mai mult`` in gol e normala..... Deasemenea, in gol ce randament are un motor??? ;) Zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 05:36 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#23 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 28 December 2007 - 05:52 PM

pentru venti 660

Masuratori de tractiuni si curent:

Elice EPD8040, 8 NiMH 3300 mA
- Curent: 22 A
- Tractiune: 650 g

Elice EPD8040, LiPo 11.1V/ 4400 mA
- Curent: 30 A
- Tractiune: 790 g

Elice EPD9050, 7 NiMH 3300 mA
- Curent: 26 A
- Tractiune: 700 g

Elice EPD9050, 8 NiMH 3300 mA
- Curent: 30 A
- Tractiune: 810 g

Elice EPD9050, LiPo 11.1V/ 4400 mA
- Curent: 33 A
- Tractiune: 850 g
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#24 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 28 December 2007 - 05:54 PM

diferenta intre 600 si 660 e de lagare, 660 e pe rulmenti
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#25 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 06:08 PM

Nu prea sunt deloc de acord ca intre 600si 660 este doar dif de lagare.... Nu vreau sa intru in amanunte. Dar eu ziceam daca ai face un test cu 600HS/BB in comparatie cu al tau, ala modificat. Sa vedem la aceeasi sarcina si U de alim, cat consuma si ce tractiune are. Repet, comparat cu asta modificat de tine. Asta eram curios...
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#26 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 06:11 PM

Venti 600HS/BB:
Specificatii:
Diametru: 37 mm
Lungime: 57 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 3 - 9 V
Turatie: 22.000 rpm
Curent nominal: 12 A
Curent cu axul blocat: 89 A
Greutate: 200 g

Venti 660:
Specificatii:
Diametru: 36 mm
Lungime: 65 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 4 - 11 V
Turatie: 17.600 rpm
Curent nominal: 16 A
Curent cu ax blocat: 84 A
Greutate: 270 g
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#27 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 06:14 PM

Si nu mai confundati: Venti 660 nu are NICI UN rulment, iar Venti 600HS/BB nu are rulmentI, are DOAR UN rulment in fata (iesire ax), chiar daca cei ce-l vant spun`` cu rulmenti``!!!!!
Eu le-am avut pe amandoua, si asa era. Daca acum or fi pus si la 660 un rulment, poate; dar eu spun ce am avut pe barca. Intre astea doua, la 1,3 Kg, am fost mai multumit de 600hs/bb.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 06:17 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#28 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 06:20 PM

Daca cineva a cumparat de curand un 660, chiar il rog sa spuna daca are rulmenti....
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#29 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 28 December 2007 - 07:08 PM

...am eu 2, nu au decat un rulment!
...tabula crasa, mortua est!
0

#30 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 December 2007 - 07:09 PM

ipsihi, la 28 Dec 2007, 19:08, a spus:

...am eu 2, nu au decat un rulment!

600hs/bb, sau 660??? I-au pus si lui 660 un rulment, ca lui 600Hs/bb?

Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 07:11 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro