Tuning seria 755
#1
Postat 27 December 2007 - 01:09 PM
Un motor seria 755 de la orice scula electrica pe acumulatori.
Pentru inceput se desface motorul pe parti componente, se debobineaza rotorul de sarma existenta si se debucseaza lagarele originale.
#4
Postat 27 December 2007 - 01:17 PM
....rotorul se bobineaza in acelasi sens pe fiecare infasurare, galet cu galet, se prinde sarma pe fiecare ureche de placuta colectoare dupa ce in prealabil a fost pe portiunea de prindere dezizolata de emailul cu care e acoperita.
#5
Postat 27 December 2007 - 01:19 PM
se bobineaza cat mai strans cu putinta pentru a nu da posibilitatea bobinajului ca la turatii mari sa se deplaseze.
#10
Postat 27 December 2007 - 06:16 PM
Cu plecaciune !
#12
Postat 27 December 2007 - 07:05 PM
OldMann, la 27 Dec 2007, 17:34, a spus:
Industrial stiu cum se face, ca am lucrat la ANA imep, dar eu intrebam daca ai facut freo echilibrare ceva, ca la turatia aia e normal sa-ti dea ceva vibratii... Ai ``scos`` ceva material, ai pus rasina, asta te intrebam, cum ai facut (home) ? Nu ma refer la ``centrarea`` axiala a rotorului dupa magnet, ma refer la centrarea dinamica a rotorului ca piesa de revolutie.
Si daca te-ai hotarat pe ce il vei pune?
Aceasta postare a fost editata de HESS: 27 December 2007 - 07:06 PM
#14
Postat 27 December 2007 - 07:31 PM
lac bachelitic.... la atelierele de bobinaj motoare.
probabil ca pe o barca de viteza, sau poate pe un aeroglisor, nu stiu inca.
#15
Postat 27 December 2007 - 07:57 PM
#16
Postat 27 December 2007 - 08:06 PM
OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:
tensiune de alimentare 7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.
...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.
#17
Postat 27 December 2007 - 11:18 PM
ipsihi, la 27 Dec 2007, 20:06, a spus:
OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:
tensiune de alimentare 7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.
...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.
Eu zic ca omul a avut motorul asta, dar ii trebuia altceva, ceva cu turatie mare (mai ales daca spune de aeroglisor...). Nu cred ca s-a apucat sa-l rebobineze asa, degeaba. In ceea ce priveste curentul consumat, asta nu e chiar asa de rau.... Nu poti avea un motor de putere mare si sa consume 1A, si daca s-ar putea si la 3V ;)
#18
Postat 28 December 2007 - 07:29 AM
ipsihi, la 27 Dec 2007, 20:06, a spus:
OldMann, la 27 Dec 2007, 14:23, a spus:
tensiune de alimentare  7,4V consum in gol 8A, turatie 25000rpm
                   12V consum in gol 10A, turatie - nu mai indica tahometrul ca merge cap de scala pana la 30000rpm.
...si care este avantajul unei asemenea modificari ,atat timp cat motorul devine ultraenergofag;daca in gol ia intre 8-12A , in sarcina consumul creste de cel putin 2,5 ori, ori calitatile care fac un motor performant sunt tocmai consumul redus,cuplu mare la tensiuni mici si o turatie eficienta raportata la necesitati.
nu mi se pare deloc mare consumator daca il comparam cu Venti 600,
in cazul meu mai usor fac piese adaptoare pentru ax de 5mm decat pe 3,17mm.
uita-te putin la Venti 600 ca pentru o tractiune de 700g "papa" 30A.
si mai este un avantaj, pretul de cost cu care achizitionez motoarele, e mai ieftin decat un pachet de Kent.
pentru HESS... pentru usurarea rotorului dai efectiv gauri in rotor, in tole, ochiometric, incerci sa aproximezi.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 28 December 2007 - 07:34 AM
#20
Postat 28 December 2007 - 05:26 PM
dupa teste in gol: la 45 min rodaj la o tensiune de 5V; alimentat la tensiunea de 12V curent consumat 6,3A, temp 45 ' C, la 10 min functionare continua.
in sarcina (elice aero 25-12) curentul creste la 22A tensiunea 10,8V (accu Pb-Acid 12V 7,5Ah), tractiunea 2,6Kg, turatie 14300-14800rpm.
#21
Postat 28 December 2007 - 05:31 PM
Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 05:32 PM
#22
Postat 28 December 2007 - 05:34 PM
Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 05:36 PM
#23
Postat 28 December 2007 - 05:52 PM
Masuratori de tractiuni si curent:
Elice EPD8040, 8 NiMH 3300 mA
- Curent: 22 A
- Tractiune: 650 g
Elice EPD8040, LiPo 11.1V/ 4400 mA
- Curent: 30 A
- Tractiune: 790 g
Elice EPD9050, 7 NiMH 3300 mA
- Curent: 26 A
- Tractiune: 700 g
Elice EPD9050, 8 NiMH 3300 mA
- Curent: 30 A
- Tractiune: 810 g
Elice EPD9050, LiPo 11.1V/ 4400 mA
- Curent: 33 A
- Tractiune: 850 g
#25
Postat 28 December 2007 - 06:08 PM
#26
Postat 28 December 2007 - 06:11 PM
Specificatii:
Diametru: 37 mm
Lungime: 57 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 3 - 9 V
Turatie: 22.000 rpm
Curent nominal: 12 A
Curent cu axul blocat: 89 A
Greutate: 200 g
Venti 660:
Specificatii:
Diametru: 36 mm
Lungime: 65 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 4 - 11 V
Turatie: 17.600 rpm
Curent nominal: 16 A
Curent cu ax blocat: 84 A
Greutate: 270 g
#27
Postat 28 December 2007 - 06:14 PM
Eu le-am avut pe amandoua, si asa era. Daca acum or fi pus si la 660 un rulment, poate; dar eu spun ce am avut pe barca. Intre astea doua, la 1,3 Kg, am fost mai multumit de 600hs/bb.
Aceasta postare a fost editata de HESS: 28 December 2007 - 06:17 PM