Intrebare?? Acumulator baraca?? incarcator auto pt. baterie 12V 10AH??
#1
Postat 14 December 2007 - 09:44 PM
Am cumparat o barcuta pt. nadit care are o baterie BT10-12(12V 10AH).
Problema este ca are un lacas strict unde sta bateria . Lungime x latime x innaltime --- 15cm x 6,5cm x 11 pana la 15 cm.
As dori sa mai cumpar o baterie dar nu gasesca sau nu stiu eu de unde sa iau. Vreau o baterie la fel sau mai mare cu aceleasi dimensiuni.
Si cea mai usturatoare intrebare pe care vreau sa vi-o adresez: Pot gasi un incarcator auto la care sa incarc acest tip de baterie???? Si daca da, unde il pot gasi.?
Va multumesc!! anticipat si va doresc Sarbatori Fericite!!
#2
Postat 15 December 2007 - 08:27 PM
Bine ai venit printre noi!
Vad ca esti din Bucuresti si nu cred ca e o problema pentru tine sa gasesti atat acumulatorul cat si incarcatorul ....
Pe strada Maica Domnului sunt vreo 7- 10 magazine de electronice unde ai putea incerca sa intrebi exact ce ai nevoie .... (Acumulator si incarcator relativ ieftin !)
Daca citeai pe aici gaseai discutii referitoare la acumulatorii plumb-acid...
ai mai jos doua link-uri pentru acumulatori ...dar te sfatuiesc sa ajungi mai intai pe Maica Domnului unde gasesti sigur si incarcator si acumulator....
http://www.gpbatteries.ro/other/phoenix_ta...abele_12_24.php
http://www.multiplan...terii_bacs.html
Daca vrei exact acelasi acumulator iti recomand un search pe google cu firma producatoare a acumulatorului si specificatiile (12V10Ah)
Bucuresti/Rahova
#3
Postat 15 December 2007 - 09:41 PM
Ma gandeam si eu la Maica Domnului, dar inca nu am ajuns, luni, marti o sa ma duc sa caut si o sa incerc si la cele doua adrese pe care mi le-ati dat si la care am gasit acc. aprox. la fel.
as maiavea 2 intrebari daca se poate...
1. sa-mi iau un invertor de la 12 V la 220 V, adica de la auto si sa incarc cu un incarcator normal acumulatorul, sau sa caut un incarcator de la 12 V. Nu stiu daca se poate gasi de la 12 V saincarc un asemenea acumulator.
2. Daca as incarca de acasa un acumulator si l-as tine in masina 2-3 zile, neconectat la nimic, crede-ti ca si-ar pierde din amperaj, putere???
Merci! inca o data si Sarbatori Fericite!!
Aceasta postare a fost editata de Mugur Ioan: 15 December 2007 - 09:46 PM
#4
Postat 15 December 2007 - 10:33 PM
Mugur Ioan, la 15 Dec 2007, 21:41, a spus:
Ma gandeam si eu la Maica Domnului, dar inca nu am ajuns, luni, marti o sa ma duc sa caut si o sa incerc si la cele doua adrese pe care mi le-ati dat si la care am gasit acc. aprox. la fel.
as maiavea 2 intrebari daca se poate...
1. sa-mi iau un invertor de la 12 V la 220 V, adica de la auto si sa incarc cu un incarcator normal acumulatorul, sau sa caut un incarcator de la 12 V. Nu stiu daca se poate gasi de la 12 V saincarc un asemenea acumulator.
2. Daca as incarca de acasa un acumulator si l-as tine in masina 2-3 zile, neconectat la nimic, crede-ti ca si-ar pierde din amperaj, putere???
Merci! inca o data si Sarbatori Fericite!!
DUTE PE VADECUM,SI VEI GASI "APROAPE TOTUL DESPRE CELULE DE ACUMULATORI"
#5
Postat 16 December 2007 - 12:22 AM
Aceasta postare a fost editata de nch: 16 December 2007 - 12:23 AM
Bucuresti/Rahova
#6
Postat 16 December 2007 - 11:16 AM
Aceasta postare a fost editata de paulp: 16 December 2007 - 11:17 AM
#7
Postat 16 December 2007 - 11:52 AM
Iar un invertor.... nu imi omoara bateria de la masina, sau cum produce el amperajul necesar. Incarc acumulatorul cu motorul pornit, dar chiar tine locul unei prize?? Nu prea stiu cum sunt si de aceea nu stiu daca sa am incredere in el.
#8
Postat 16 December 2007 - 04:34 PM
2. Accu Pb acid stau si cateva luni fara probleme, cand sunt incarcati 100%, spre deosebire de NiMh, care pierd cca 1% pe zi. Cand ajungi acasa, dupa pescuit, incarca bateria, altfel in cateva luni se duce naibii, se sulfateaza tinuta descarcata.
3. Pe balta, poti conecta accu tau la borna de bricheta a masinii si se incarca lejer de la alternator, dar numai cu motorul pornit. Sa nu lasi bateria auto si cea pt navomodel in paralel dupa oprirea motorului, risti sa devina una sarcina celeilalte si se pot distruge (teoretic, practic mai poti uita... :) ). Atentie la polaritate!
4. Daca ai un incarcator auto la 220V normal ( ce da 5-7 sau 10 A), inseriaza cu bateria ta un bec de semnalizare de 21W/12V, va limita curentul de incarcare cat sa o protejeze. Va dura ceva mai mult incarcarea, dar acasa ai timp.
Trebuie totusi atentie la accu astia cu gel, la depasirea curentului de incarcare, incep sa fiarba, cedeaza supapa de siguranta si cam poti sa-i arunci. La aia cu acid normal, mai completezi cu apa distilata, dar aici?! :)
#9
Postat 17 December 2007 - 01:04 PM
Am fost astazi si mi-am luat baterie 12V10AH , incarcator la 220 V si invertor auto de 300W.
Invertorul pot sa-l conectez si la bricheta si la baterie direct. Are cineva idee in cat timp iti descarca bateria?? Foloseste cineva?? Trebuie sa stau tot timpul cu motorul pornit sau sa-l pornesc din cand in cand.??
#10
Postat 18 December 2007 - 07:11 AM
Mugur Ioan, la 17 Dec 2007, 13:04, a spus:
Am fost astazi si mi-am luat baterie 12V10AH , incarcator la 220 V si invertor auto de 300W.
Invertorul pot sa-l conectez si la bricheta si la baterie direct. Are cineva idee in cat timp iti descarca bateria?? Foloseste cineva?? Trebuie sa stau tot timpul cu motorul pornit sau sa-l pornesc din cand in cand.??
Ce faci frate, cu 300W? Discoteca si orga de lumini pe balta? :angry: Cam in doua ore maxim, ti-a descarcat bateria cu motorul oprit. Acuma-i drept ca incarcatorul suge mult mai putin decat cei 25A pe care-i poate lua invertorul. Fa si tu niste masuratori, ce amperaj ia din baterie ansamblul invertor-incarcator-accu tau si ne dam seama.
Repet, cu motorul pornit poti pune accu de 12V/10Ah direct la bricheta, sa se incarce.