Modelism - RHC Forum: Motor BL B2845-8T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Motor BL B2845-8T Ce LiPo ar fi indicat?

#1 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

  Postat 25 November 2007 - 02:06 PM

Va salut cu respect!
As vrea sa-mi spuneti ce capacitate ar fi suficienta pt un LiPo (3 celule) sa-mi dea o autonomie de aprox 10....15 minute la max. pt un navo de 1500g echipata cu un motor BL B2845-8T. (direct drive si elicie de fi 35mm). Merita sa cumpar de 5000, sau e suficient un 3300mA? (1500 grame total)
Multumesc!
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#2 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 28 November 2007 - 04:21 AM

motorul tau cit curent trage? Asa calculezi cit dureaza (te tin) bateriile.
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2007 - 06:09 AM

Cu un mic amendament. Punand baterii de capacitate mai mare dar si mai grele motorul va trage mai greu sa tina modelul in aer. Consumul va fi mai mare. Deci durata de zbor nu se mareste considerabil.
Vreau sa spun ca cu baterii de 5 000mAh in loc de 2 500mAh durata de zbor nu se va dubla.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 28 November 2007 - 06:12 AM

0

#4 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 28 November 2007 - 07:33 AM

Vrea sa echipeze un navomodel!. Motorul ce amperaj nominal si maxin are? Desi fiind navomodel diferenta de grame dintre cei doi acc lipo nu cred ca-i atat de mare dar capacitatea e aproape dubla.

Model: B2845-8T
KV: 3745 rotatii/Volt
Diametru: 28mm
Lungime: 45 mm
Greutate: 135 grame
Diametru ax motor 3.175
Rezistenta interna: 0.027 Ohmi
Tensiune recomandata: 6-12V
Curent de mers in gol: 1.4A
Curent de eficienta maxima: 28 A
Curent maxim: 38A/60 sec
Putere maxima: 270W/60 sec
Eficienta: 83%


28A x 11.1 V =311 W la motor
la acc:
3.3 A x 11.1 V =36.6W
5A x 11.1V=55.5W

(36.6w x 60min)/ 311w=7 min
(55.5wx60 min)/311w=10.7 min

calculele sunt aproximate si sper sa nu fi gresit undeva.
Timpii astia sunt timpi la incarcarea motorului cu puterea nominala.
Acun depinde si de conduita cu care se pilotea navomodelul .E alegera ta.

Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de Guest11: 28 November 2007 - 07:56 AM

0

#5 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 28 November 2007 - 07:52 AM

Da, durata de zbor nu va fi dubla de loc, mai ales dupa lansarea la apa a barcii. Poate doar daca o lanseaza din avion, sau de pe un deal. Vezi deci ca se poate si asa!

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 28 November 2007 - 07:52 AM

0

#6 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 November 2007 - 09:24 AM

Eu am scris fratilor ca e pt navo.... Nu ati fost atenti http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif oricum, sunteti amabili ca mi-ati raspuns si va multumesc. Ramane in continuare deschis pt alte idei....
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#7 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 November 2007 - 09:39 AM

Guest11, calculele sunt OK, dar cred ca in realitate nu e asa, deoarece este fff important pasul si diametrul eliciei....
Neglijand alte ''balarii" gen frecari in arbore, articulatii,hidrodinam./aerodinam, etc, sa inteleg ca aceste calcule sunt pt situatia cea mai defavorabila, cu Pmotor la max si ca in realitate voi sta mai bine? ( in realitate, pe balta motorul sta la max cam 75 la suta din timpul cursei) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#8 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 28 November 2007 - 03:30 PM

Ba io am fost atent (si a mai fost cineva), vezi mai sus.

Eu nu prea inteleg ce calculeaza el acolo, in principiu un acumulator de 1000mAh (luam un exemplu simplu) iti da 1A timp de o ora, sau 10A timp de 6minute. Vezi si tu mai departe. Scade ceva pentru pierderi (pe rezistenta interna a acumulatorului), fire, speedo, etc. un motor 540 in gol ia cam 0.3A. In sarcina ia si mai mult, dar deja pe la 16-20A se incinge tare. Daca sarcina e prea mare, se arde pur si simplu. Calculele mele se bazeaza pe faptul ca bateria mea de 4200mA tine pe masina mea stoc cam 15 minute. Asta inseamna un curent mediu de 16,8A. De aicea as zice ca pe barca tine mai mult, dar depinde si ce motor ai. Banuiesc ca al tau fiind mai puternic intra in limitare la turatie mai mare (si curent mai mare). Sigur, asta nu inseana ca barca va merge neaparat mai repede caci aicea intervine randamentul elicei. Pe barca mea (Robbe Paula, motor normal, cam trei kile de barca, elice tot cam de 3-4cm) m-am plictisit jucindu-ma cu o baterie, si nu s-a dus.

Calculele nu sunt asa simple, dar cred ca suntem foarte aproape. Cred ca poti sa scoti cam 10 minute din bateria aia.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 28 November 2007 - 03:36 PM

0

#9 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 November 2007 - 09:25 PM

E bine! Conform teoremei << putin, dar la maxim>> per ansamblu e bine... Am comandat egalizorul, mai am de luat acumulatorul... :) E belea ca m-am bagat in mai multe proiecte de o data, si e greu, dar ies eu la capat...
Multumesc de raspunsuri!
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#10 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 28 November 2007 - 10:36 PM

Calculul e facut ptr motor la eficienta maxima. Pasul elicei e o treaba hidraulica la care nu ma pricep dar fata de avioane cred ca testele se fac mai usor in apa cu elicea si cu ampermetrul pe motor(poate chiar cada de baie).Elicea trebuie aleasa astfel incat la maxim sa-ti dea randamentul optim.Se poate una ca asta grozavie?!?
Numai bine si scuze ptr baliverne:)

Aceasta postare a fost editata de Guest11: 28 November 2007 - 10:50 PM

0

#11 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 28 November 2007 - 10:55 PM

la navo eu urmaresc cat mai mult pe linie, ca viraje normal am doua la tura, iar dupa viraj, plec progresiv, sa nu-i dau ``varfuri`` in ESC, si in acu. deasemenea, nu ``incarc ``brusc cuplajele. Deci cred ca sunt valabile calculele tale.
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#12 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 29 November 2007 - 05:03 AM

Da, nu e numai randamentul elicei. Masurat static (tinind barca pe loc in cada, in timp ce motorul merge) curentul o sa fie eronat pentru ca nu se atinge starea de echilibru care se atinge cind barca merge pe apa sub propulsia elicei. Parerea mea e ca masuratoarea o sa arate un curent mai mare in cada din cauza asta.

Dar mai e o aproximare introdusa aicea de faptul ca controloarele de viteza (regulatoarele) functioneaza in curent alternativ, sau mai corect spus in impulsuri de 2-4kHz, deci valorile efective ale marimilor de care discutam trebuie luate in calcul. Nu stiu exact ce marimi sunt raportate (ba chiar cred ca tot ce s eraporteaza pe baterii, motoare e masurat in curent continuu, deci deja o eroare introdusa acolo. O alta pierdere neluata in calcul e consumul servourilor care poate fi mare mai ales daca se folosesc servouri de cuplu si viteza mare. Asta bineinteles consuma bateria mai rapid. D-aia am zis ca e mult mai complicat s acalculezi decit sa te bazezi pe un pic de experienta, bun-simt si ceva cifre aproximative. Daca vrei sa faci calcule mai exacte trebuie sa faci eforturi care nu se justifica prin obtinerea unui rezultat fenomenal de exact. Si nu mai ai timp sa te joci cu dracia!

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 29 November 2007 - 05:04 AM

0

#13 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 30 November 2007 - 09:25 PM

Multumesc pt raspunsuri.
Cand imi ``revin`` cu banii, iau de 5000 mA. Sunt sigur din cele discutate ca merita diferenta de bani si deci nu are sens pt cateva sute de mii sa nu iau de 5A.
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro