Modelism - RHC Forum: Multiplex Gemini - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Multiplex Gemini Biplan din elapor

#1 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 09:57 AM

Am montat si zburat de cateva ori un gemini. E un acrobat mai de incepatori, mi se pare foarte usor de zburat. Avionul precedent: graupner tipsy (seamana cu ez*, insa e mai mic si mai fasnet)
Nu am folosit kitul de motorizare recomandat, ci am folosit un axi 2814/16 si elice de 10x5. Cu un acumulator lipo 3s de 2250 mah, trage foarte bine zboara cam 8 minute acum, pe frig (eu acum ies dimineata inainte de 8, poate doar in weekend sa prinda vreme mai calduta).
N-o sa intru in detalii cu constructia, pentru ca este foarte simpla (l-am lipit cianoacrilat putin mai vascos, dar nu gel). Manualul este bine detaliat, iar piesele se combina ca la o macheta.
Aripile se lipesc intre ele, insa se pot desface de pe fuselaj (se prind cu 2 suruburi din material plastic), asa ca este relativ usor de transportat.
Ca sa ajung la CG recomandat am folosit plumb (de la vulcanizare... unii autocolanti, dar pe care i-am invelit in scotch, ca sa nu faca cumva vreun scurt - paranoia). 60 de grame, insa mi se pare ca e prea in fata acum (la picaj de 45 de grade, fara motor, trage in sus, iar la aterizare nu prea ridica botul). O sa mai tai din ei. Greutatea totala acum este de 950 grame.

ce am pus pe el:
motor axi 2814/16, regulator HiModel FLY-33
Elice jamara 10x5 (pentru electrice)
acumulator e-tech gp 3s 2250mah
rx hitec hfs-05ms
4 servo multiplex nano-s

Nu am poze din timpul montajului, dar se gasesc pe net (pe rcgroups, si aici ). Filme au aparut deja pe youtube.
Daca mai cere cineva detalii, ii raspund bucuros :rolleyes:
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 November 2007 - 10:50 AM

Poti sa pui niste poze cu al tau ?

Si un moderator sa mute subiectul la KitReview.
DT
0

#3 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 12:40 PM

Scopul nu a fost chiar un kit review, dar poate ar fi bine bagat acolo.
In legatura cu timpul de zbor... am descoperit ca incarcatorul (mpx 5014) detecteaza un peak fals la 1100 mah (acc ffind de 2150) - din cauza sursei de 12v (am vazut pe rcgroups ca mai au si altii problema). Daca i-am dat din nou incarcare, a continuat programul, cu tot ce trebuie (curent in scadere, limitare la 12.6v) asa ca a bagat in total cam 1900 mah. Maine o sa-l vad din nou.
Poze o sa fac (cateva am si facut) si o sa le pun pe forum de acasa, cand voi avea timp.
Deocamdata nu am prins coafa elicei, pentru ca nu am reglat unghiurile. E mai urat asa :rolleyes:
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 November 2007 - 12:53 PM

Nu e neaprat nevoie sa pui din fazele constructiei dar se mai grupeaza informatia... macar sti daca ai asa ceva unde sa te uiti si sa pui intrebari.. Poate o sapuna altcineva din fazele construictiei.. si se completeaza..
DT
0

#5 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 10:16 PM

Avionul:

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 10:22 PM

Compartimentul motorului, unde stau si bateria si ESC-ul. Nu am pus inca un intrerupator, dar intentionez sa pun.
Sistemul de blocare difera de cel de la cabina, care din cate stiu creeaza probleme. Cel de la capota pare mai robust.
ESC-ul sta liber, bateria e prinsa cu arici. In spatele bateriei se vede o parte dintr-un plumb. Am mai taiat din ei, voi vedea maine daca e mai bine (prima iesire a fost fara plumbi, apoi am pus, insa cred ca am exagerat).
Acum, pe frig, tin accu in buzunar pana la locul zborului, apoi il acopar in partea din fata cu un servetel (ca sa-l feresc de curentul de aer rece)

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 10:28 PM

In cabina am pus rx-ul, cu arici. Ariciul vine in kit si este autocolant, lipindu-se excelent atat de rx si acc, dar si de elapor.
Vedeti sistemul de prindere de care ziceam.
Nu se vede in poza, insa intr-un mic spatiu ramas intre jumatatile fuselajului am putut infige inbus-ul care a venit in kit si cu care pot face modificari la servo, si mai pot desface axul elicii (ma rog, nu am avut nevoie inca).

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 22 November 2007 - 10:33 PM

Profundorul a suferit un accident provocat de un fox terrier mai nervos (am ramas fara baterie si nu am reusit sa-l aduc chiar langa mine... terrierul a fost mai pe faza. Noroc ca nu a rupt nimic)
Bechia e pe directie, foarte convenabil la rulaje. Toate rotile sunt din elapor (cred), insa nu par afectate de rulajele pe asfaltul zgrunturos de la palatul copiilor, si nici de cele cateva aterizari derapate ale mele.

Fisiere atasate


0

#9 Useril este offline   dragos_avramescu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 26-September 03

Postat 25 November 2007 - 09:19 PM

Am scos din plumbi, lasand doar 20g. Nu am masurat inca distanta de la bordul de atac, ca sa spun exact unde e CG.
Am aplicat niste downthrust.
Acum zboara bine, in picaj de 45 de grade nu pleaca de pe traiectorie, si nici cu motorul in plin nu mai pleaca in sus. I-am facut si centrarea dinamica (de fapt, nu i-am facut nimic, ca nu a fost nevoie :).
Aterizarile sunt foarte usoare (nu mai pica botul inainte de vreme). Am avut si o aterizare placata, nu s-a intamplat nimic. Trenul este foarte rezistent.
BTW, la sensul normal de rotatie al elicii (in sens trigonometric, privind din fata) sidethrust in ce directie ar trebui sa fie ?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro