Modelism - RHC Forum: barci jet - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

barci jet

#1 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 10 November 2003 - 10:45 PM

am vazut prin reviste de modelism straine....niste barci super mortale...dar dupa cum spune si titlul...erau cu jet.....principiul de functionare il cunosc...dar acum cand vreau sa ma apuc si eu de un asa sistem numai de dragul constructiei....m-am lovit de niste probleme....

forma tuburilor....daca il fac prea incovoiat....elicea trebuie sa traga in sus si greutatea apei iar dupa aceea sa o dea afara...ar mai fi elicea....cu cate pale?mi-a trecut prin cap si o elice elicoidala...toate ca toate....dar un motoras de 3000-5000 rot/min face treaba buna?


10x
0

#2 Useril este offline   hat shat 

  • 1 cartonas galben
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 10-August 03

Postat 11 November 2003 - 12:07 AM

Stai sa o luam pe rand. UNU- o elicie cu minim 6 pale la un motor cu minim 12000rpm e de ajuns. DOI- motor care sa aiba minim 11000rpm ca altfel nu ai forta. TREI- acuu de minim 12V si minim 2A e de ajuns. PATRU- sa nu fie barca grea. CiNCI- sa aiba o forma care sa permita scurgerea curentilor de apa foarte usor. SASE- sa nu fie grea de pupa (sa nu stea prova in aer cu linia nivelului de plutire) ca altfel risti sa se rastoarne la viteza mare. SAPTE- sa nu fie grea de prova (daca vezi ca e solicitare pe prova mai pune plumb in pupa) ca pierzi viteza si se supra incalzeste motorul. OPT- racire la motor cu apa(din tubul care aspira apa trage un furtun catre o perna care inconjoara motorul ca sa-l raceasca/evacuarea apei din perna o bagi pe tubul care scoate apa si da propulsie mai sporita). NOUA- sa nu fie prea usoara ca nu ai stabilitate si in curbe risti sa o rastorni. ZECE- sa nu fie prea grea ca pierzi viteza, supraincalzesti motorul, iei curbe foarte mari, pierzi mult curent degeaba.

Lamurit? :)
Born to fly... & Born to crash...
0

#3 Useril este offline   hat shat 

  • 1 cartonas galben
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 10-August 03

Postat 11 November 2003 - 12:40 AM

Daca ai nelamuriri si nu stii ceva undeva eu sunt disponibil !













I am born 2 fly.............................. :) B) B) B) B) B) B) B) :D :D
Born to fly... & Born to crash...
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 November 2003 - 12:50 AM

Stai sa o luam pe rand, ca cineva scrie prostii pe aici:
1. elice cu cat mai multe pale = poate sa insemne randament mai mic, nu mai mare! depinde de regimul de functionare!
2. la turatii foarte mari randamentul iar... scade... se poate ajunge chiar la fenomenul numit cavitatie, adica elicea ta nu mai trage deloc, sau aproape...
3. 12 V si 2 A? la ce? daca ai un motor de 7,2 V ce sa faci cu 12? sa il arzi? ok! motoarele din seria 400 papa cam 5-7 pana spre 10A depinde de sarcina. acum, daca folosesti accu ce sa debiteze 2A se vede ca nu iti ajunge. Daca insa este vorba de 2Ah atunci se schimba calculul.
4. sa nu fie barca grea. ok. dar cum sa fie? pai cum iti iese din calcule, adica din proiectare.
5. sa aiba o forma care sa ce???? pai forma carenei se studiaza si se proiecteaza/concepe in functie de regimul de functionare, incarcatura, pe ce fel de apa (cat de agitata adicatelea) va merge etc.
6. centrul de greutate trebuie sa fie acolo unde spune proiectantul, nu la pupa sau la prova, asa la plezneala
7. asta e tare: daca e grea de prova motorul se supraincalzeste! no coment!
8. racirea motorului si a accu este necesara. dar se poate face si cu aer. daca o faci cu apa cauta pe forum ca s-a discutat subiectul. este extrem de simplu: o teava retezata piezish care culege presiune dinamica (apa) si o duce la motor apoi o evacueaza. de unde ,,propulsie sporita,, nu prea pricep.
9. si 10 - vezi punctul 6.

de ce nu iei un plan de constructie? asta este calea cu sanse mari de izbanda. ca daca asculti de meseriashi carora le place doar sa se vada scriind mesaje aiurea, nu iesi la cale.

dixit.
BigBoot
FROGS CAN FLY!
0

#5 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2003 - 08:23 AM

Big, la 11 Nov 2003, 00:50, a spus:

7. asta e tare: daca e grea de prova motorul se supraincalzeste! no coment!

Bei nene Rapangiu Roshu ce ieshti!

Cum no coment?

Pei dacatelea prova e mai grea, adica grea-bine-de-tot, pluta sta cu botul in apa si cu kuru in sus. Daca kuru e prea sus, halicea iese din apa, iese din apa si tzevusca aia de suge... apa la motor, motorul se tureaza, nu se raceste, deci se incalzeste!

Vezi nea ca e simplu! Totul e decat exercitziu de ... aia, cum se cheama...
Aaaa... Logica! Da. cum matale nu pricepe la barci...

Magellan, cu rabdare si ciocan
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 November 2003 - 09:21 AM

Valteras, la 11 Nov 2003, 08:23, a spus:

Magellan, cu rabdare si ciocan

...baaaa...de mic copil te stiu c-ai copiat la scoala, ca asa ai reusit sa termini pana la urma si profesionala...da sa ajungi sa incalci dreptul intelectual....!!!Auzi la el, nici semnatura proprie nu are!
Sa-ti deschizi o firma de plastografie !!! B) B) B) :)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 11 November 2003 - 09:22 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 November 2003 - 05:01 PM

Multumesc pe acesta cale colegilor mei devotati, de cvorum, care au avut binevointa a ma complecta la modul fericit si vivace intru implinirea idealului de a deslushi pe altii colegi in problema barcii cu jet puternic cum numai aeroplanele are!

Marinar cu rabdare la hambar mai zis si Valterash- FloPlastigorash

Adica sfrijitu'AlMare
FROGS CAN FLY!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro