Modelism - RHC Forum: Cositorire linii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cositorire linii Asigurarea continuitatii circuitului

#1 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 26 October 2007 - 12:31 PM

Am un set pe 9 mm si unul pe 12 mm cu tipul vechi de sina din tabla, si nu mai noul profil I.
Am urmatoarea problema: la trecerea de pe un segment de linie pe altul, datorita discontinuitatii in cale, pe un circuit de cale ceva mai mare, are loc o cadere de tensiune semnificativa si asta datorita contactului imperfect dintre sine. Sigur, probabil cand voi poza sinele pe o bucata de lemn (lucru pe care vreau sa il fac in curand) s-ar putea sa se mai diminueze problema. S-ar putea ca daca mai strang acolo in zona cu un patent cu ceva, treaba sa fie aproape OK. Dar, cel mai bine mi s-ar parea pur si simplu sa cositoresc un fir de cupru pe ambele cupoane de sina pentru a face legatura electrica intre ele, adica exact cum era si mai este la calea ferata cu joante.
A incercat cineva? Eu am facut o incercare aseara, dar nu prea am avut sanse. Poate daca slefuiam putin stratul de nichel?
A, si pentru a nu primi un sfat de genul schimba sinele, tin sa precizez ca din anumite motive tin sa le folosesc pe acestea pe care le am.

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 26 October 2007 - 12:33 PM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 26 October 2007 - 12:45 PM

Mda, din pacate liniile cu sine profil U au o "reticienta" la cositorire.

Nu trebuie sa strangi cu un patent. La liniile H0, am sa ma uit si la N cand ajung acasa, "limba" care intra in profilul U este din doua bucati. Daca o "cracanezi" putin o sa intre fortat in cealalta sina.
Daca este dintr-o bucata fa-o sa arate ca un S si intra fortat.

Ce intelegi prin traseu lung?

Daca depaseste 2 m este normal sa ai caderi de tensiune. Remedierea consta in adugarea unui bloc de alimentare cam la jumatatea lungimii traseului.

Spor!
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#3 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 26 October 2007 - 01:03 PM

Din pacate la N si TT, limba care intra in sina este dintr-o singura bucata. Sau cel putin asa este la ceea ce am eu.
Cat despre lungimea traseului, patesc chestia asta chiar si la un simplu oval format la TT din 4+4 linii curbe si 1+1 linii drepte.
De fapt, nu caderea de tensiune ce poate duce la o scadere a vitezei ma deranjeaza pe mine ci faptul ca, in anumite zone se produce de fapt intreruparea circuitului electric.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 15-August 06

Postat 26 October 2007 - 01:51 PM

Pai nu ramane decat o solutie...capitala.

Desfaci sinele de pe traverse si le lasi 24 de ore intr-o solutie de feruginol sau deruginol.
Dupa ce le scoti le clatesti bine de tot cu apa, le usuci si le remontezi.
Acelasi tratament si pentru clemele de legatura.
Ai grija la montaj unde fixezi clemele.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
0

#5 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 26 October 2007 - 09:31 PM

Pacific 231.000, la 26 Oct 2007, 12:31, a spus:

.....12 mm cu tipul vechi de sina din tabla, si nu mai noul profil I......

Salut, eu sunt de la auto,teoretic, dar ma pasioneaza tot ce inseamna modelism.
Am vazut ca discutati de un nou profil de sina tip I. Acum circa18 ani am avut si eu cateva vagonete, locomotive si sine profil U..!!! ..cu aceleasi probleme de contact.
Curiozitatea mea era daca imi poate arata cineva, poza, site, cum arata noile sine tip I si eventual explica intr-o fraza avantajele lor, mod de imbinare.....

multumesc mult
ORIGINAL SERIES
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 October 2007 - 04:04 AM

LDH, la 26 Oct 2007, 14:51, a spus:

Desfaci sinele de pe traverse si le lasi 24 de ore intr-o solutie de feruginol sau deruginol.

Sinele pe traverse de plastic se pot curata prin scufundare intr-o baie cu lichid de frana. Acesta nu ataca materialul plastic cum o fac decanolul, carburolul etc. Dupa ce se constata ca rugina a disparut, sinele se vor spala cu apa calda si detergent si se vor usca imediat cu un feon, pentru a indeparta urmele de lichid de frana care pot sa duca la oxidarea in continuare a sinelor. Precis ca in urma ruginii va ramane metalul necromat, dar o usoara ungere cu un spray cu ulei siliconic le va proteja in viitor. Inainte de a pune trenul sa circule pe ele, startul de ulei de pe sina se va sterge cu o carpa moale.
Rugina si murdaria ce pot apare in timp pe sina se pot indeparta cu un burete special ca cel oferit de ROCO.

sau eternul alcool tehnic(ai grija ca acesta e posibil sa-ti albeasca plasticul sinei-deci dai cu un betigas de urechi doar pe metal).sau frecare cu lemn moale(chibrit ,balsa etc)

pentru cositorire pasta decapanta Rothenberger Rosol 3. Se poate gasi la magazinele pentru instalatii, fiind dedicata cositoririi tevilor de instalatii sanitare.
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 29 October 2007 - 09:03 AM

@Uncle
Sinele profil "I' sunt sine care imita in sectiune sina reala folosita la alea ferata, spre deosebire de sina "U" intoarsa care si ea a fost candva folosita la caile ferate (intr-o forma asemanatoare - din material turnat).
Sinele I, in afara de faptul ca imita in sectiune profilul sinei reale, pot fi flexibile, ceea ce elimina necesitatea achizitiei de sine curbate cu raze prestabilite. Ma mult decat atat, cand se curbeaza sina, se produce o inclinare a ei catre interior ca la calea ferata. Pantele/rampele sunt mai usor de facut cu asemenea sine flexibile deoarece au elasticitate si in plan vertical. Spre deosebire de sinele U care sunt mama/tata pentru a putea asambla un cupon cu urmatorul, cele I au niste adaosuri speciale pentru a conecta doua cupoane. De asemeni, senzatia mea este ca rezista mult mai bine la rugina in timp. Pretul sinelor I este mai mult sau mai putin prohibitiv, depinde de unde o iei. Din cate stiu eu, sina I care nu este flexibila este mult mai ieftina decat cea flexibila. Desigur ca pentru acest tip de sina exista macaze, bretele de incrucisare etc. Poate ca ar fi maulte de spus despre aceste sine, dar las pe altul mai priceput ca mine sa o faca, dar celor care vor sa o ia de la zero cu sina, le recomand sa o ia cu sina I chiar daca mai gasesc sina U.
Ceva poze poti vedea aici: http://www.fleischmann.de/?pid=17&trackgau...auge=5&label=14
Poate in aceasta poza se vede poate un pic acest tip de sina: http://www.fleischma...ts/big/9316.jpg

@Silviu66
Multumesc pentru raspuns. Ca o concluzie a mesajului tau, o degresare, curatare si decapare corespunzatoare imi asigura o cositorire fara probleme a sinelor.

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 29 October 2007 - 09:08 AM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#8 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2007 - 10:42 AM

Daca cositorirea directa a doua capete de profil U nu va fi rezistenta (crapa la eventuala miscare a sinelor daca nu sunt bine fixate pe blat), incearca cu bucatele de sarma de Cu de 0,2-0,3 mm diam si 7-9mm lungime, puse cam ca la sinele reale 1:1.
Sina flexibila nu e mai scumpa decat cea neflexibila raportat la lungime, ba chiar e un pic mai ieftina. Asta la toti producatorii mai cunoscuti. Dar trebuie sa ti cont sa iei in considerare acelasi producator si acelasi tip de sina (cu terasament incorporat sau nu). Alea de la Fleischmann (o firma mai scumpa dar cu o calitate indiscutabil supereioara) au terasament (si acesta tot flexibil) si sunt mai scumpe decat sine de la Roco dar fara terasament insa per total sunt mai ieftine decat daca ai cumpara sinele simple si terasament separat, pe care apoi mai trebuie sa le suprapui si sa le fixezi cu ceva. Foarte ieftine sunt sine Atlas luate de pe Tower, mai ales in pachete bulk : revin la 0,3$ bucata de 12,5 cm lungime http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LX6086&P=0 dar interesant ca pret este si un pachet de sine si macaze necesar la echiparea unei diorame: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXPG78&P=0 . Chiar si macazele (manuale sau electrice) sunt la preturi mult mai mici ca cele din Europa, incat merita aduse cu tot cu taxe de transport si tva. Nu stiu cat e vama, daca e tot 0% ca la modelismul rc.
Si e vorba de sine facute tot din aliaj nichel argint, care e acum la moda prin toata lumea si care ar fi mai rezistent la oxidare.


0

#9 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 30 October 2007 - 01:00 AM

merg lipite cu fludor. totul depinde de decapare. aceasta se poate realiza cu aspirina, dar trebuie avut grija ca ataca virful letconului, deci e exclusa utilizarea acestuia. eu recomand asa:

-se scot sinele de pe traverse
-cu o pila fina sau un cutter se riciie zona in care se va face lipirea. daca nu merge, atunci
-se piseaza aspirina - acid acetil salicilic
-se ia cu un bat de chibrit ud si se depune pasta formata in locul in care se va realiza lipirea
-se va folosi un pistol de lipit cu ansa de cupru 'home-made' ca sa nu ne para rau dupa virful de letcon
-se incalzeste zona cu pistolul de lipit si se topeste fludor direct pe zona de lipit - atentie! fumul degajat este toxic si irita ochii! , deci e bine de utilizat in spatii bine ventilate
-se neutralizeaza cu apa dupa o curatare cu o perie a surplusului de aspirina topita, altfel, peste 3 ani ne trezim cu gauri in sina. ca metoda ar fi bine sa se mentina incalzirea in zona pina nu mai iese fum, dar asta inseamna sa topim tot ce inseamna plastic, de aceea recomand scoaterea de pe traverse a sinelor.

eu am folosit din greu aspirina pt lipit pe suprafete oxidate si a mers de fiecare data. daca tot nu prinde, atunci insemna ca e de rau si trebuie altceva ce nu cunosc...
0

#10 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 31 October 2007 - 03:21 AM

Multumesc Pacific 231.000.
foarte interesant.
ORIGINAL SERIES
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro