vreau niste pareri. detali tehnice
#1
Postat 30 September 2007 - 03:49 PM
#2
Postat 30 September 2007 - 04:47 PM
on-topic: cauti pe net site-uri care vand astfel de motoare si tot acolo ai si datele lor tehnice. Din cate am vazut eu pe net ... un singur motor pe benzina de 35-40cc te duce de la 900 la 1400 ron. Pai iti trebuie cam 3000 Euroi...
#3
Postat 01 October 2007 - 05:26 PM
Porumbeu, la 30 Sep 2007, 16:47, a spus:
on-topic: cauti pe net site-uri care vand astfel de motoare si tot acolo ai si datele lor tehnice. Din cate am vazut eu pe net ... un singur motor pe benzina de 35-40cc te duce de la 900 la 1400 ron. Pai iti trebuie cam 3000 Euroi...
Mersi dar nu prea le am nici cu calculatoarele nici cu romana .Dar asta nu ma ajuta de loc poate ma-m exprimat gresit in loc de intrebarea ? la X cm3 ?kg ridica pe o portanta de X cm2. Rectific :-X CP cata greutate poate ridica la o portanta totala de Xcm2 a avionului si ce turatie trebuie sa aiba un motor de aeromodel .Turatia imi trebuie exacta (INTRE X TURE SI X TURE SA AIBA MOTORUL )restu de necunoscute cu aproximatie este suficient .cu cite notiuni am eu despre aeromodele si cu formula aceasta cred ca m-as descurca ; de bani dai in colo ca se fac .Faza ii ca sant ceva motoare din Rusia proiectate pt biciclete intre 25 cm3-35cm3 care se gasesc ft usor sau daca nu motoare de drujba idea e sa fie pe benzina ca totusi consuma ceva la capacitatea lor astept sugesti
#4
Postat 01 October 2007 - 07:03 PM
jeery, la 1 Oct 2007, 18:26, a spus:
2.Faza ii ca sant ceva motoare din Rusia proiectate pt biciclete intre 25 cm3-35cm3 care se gasesc ft usor sau daca nu motoare de drujba idea e sa fie pe benzina ca totusi consuma ceva la capacitatea lor
3.astept sugesti
1.nu este suficient nimic in aproximatie.
2.uita de idee
3.inscrie-te la facultatea de aeronave.
#5
Postat 01 October 2007 - 07:40 PM
Daca te apuci de construit asa ceva inatai si intai ori te apuci sa inveti sa pilotezi ori vb de pe acum cu cineva care are destul experienta incat sa te indrume si sa il piloteze. Asa pe forum.. nu prea functioneaza
Nu cred ca il scoti la 15 kg la 3 m anvergura si cu 2 motoare. Un compozit (fibra de sticla carbon.. nomex sau alte nebuneli de se folosesc acum) de 2.6 m cu 1 motor (ce-i drept de 100cc ) ajunge la 12-13 kg. Din ce zici tu si cum nu ai experienta cu asa ceva nu o sa il scoti la 15 kg nici mort. (e o expresie nu o lua de buna)
Doi daca vrei sa zboare nu folosi decat motoare speciale de modelism. Altfel o sa iasa mult prea greu motoarele alea nu au destula putere cuplu bla bla. Uita-te de curiozitate cum arata chiuloasa unui motor de modelism (pe net nu tre sa il ai in mana) si dupa aia opreste pe cineva in strada sa vezi cam cat metal e in plus la un motor de scuter asa scurt fara complicatii. Deci varianta cade. Un motor de aero de 50 cc te duce undeva la 2 kg cu aprindere +/- 100 g ala de bicicleta la pariu ca la 49 cc depaseste 3 kg (asa dupa ochiu meu)
In alta ordine de idei.. poate ar fi bine, avand in vedere ca nu ai nici motorul nici avionul sa gasesti un plan si sa stabilesti exact ce anume construiesti. Vrei tu bimotor.. ok.. cauta plan ceva facut de cineva care se pricepe si o sa gasesti exact dimensiuni o sa vezi ce motoare iti trebuie etc.
Vino intai cu planul exact , cred ca tractiunea e cea mai mica problema pt ca motoarele o sa le cumperi mai incolo.. Te-ai gandit ce electronica iti trebuie ? La asemenea magaoaie ... iti trebuie fro 6-8 servouri .. si alea destul de rele (si scumpe) Si mai trebuie si alimentate.. si doar nu o sa le alimentezi cu bateriile de la ceasu lu bunicu.. si iti trebuie si un powerbox ... ca alea sug curent mult (sti de ce trebuiesc alimentate separat nu ?)
De curiozitate ca sa continuam discutia ... sti cum se calculeaza CG-ul ? Sti cum verifici calajul aripii ? Ce profil de aripa ai ales ? Si mai avem intrebari.
Ca sa te multumesc din ce stiu eu un motor de 50 cc la 6000-6200 cu un 23x8 are tractiune undeva la 8.5-9kg. In termeni aproximativi. Sper sa nu ma insel un motor sa zicem MVVS de 26 cc benzina cu un 18x8 ai tractiune maxim undeva la 6-6.5 . Toate astea depind foarte mult de ce elice folosesti si cat esti de dibaci in a regla motorul. Sti sa reglezi un motor ? Eu nu stiu .... aa. ma fac io ca invart de jicolr dar invart in speranta ca o sa fie mai bine..
Te mai intreb ceva.. din ce vrei sa faci aripa ? Daca o faci din balsa ... clasic.. ai o masa destul de mare si de drepta ca sa poti sa o faci dreapta netorsionata .. daca o faci polistiren cu balsa .. ai pompa de vacuum (presupun ca sti pt ce iti trebuie) ? La cat de mare vrei sa il faci te-ai gandit cu ce il acoperi? Cu folie din asta termocontratibila.. mai nou se foloseste autocolant.. dar si ala se pune intr-un fel...vezi subiecul cu YAK-ul.
Baietii s-au ofticat un pic din cauza ca sunt siguri ( de altfel ca si mine) ca ai 0 experienta in constructia acestei chestii.. Si in loc sa faci ceva constructiv o sa te cramponezi in asa ceva.
Incearca sa iti raspunzi la intrebarile alea de le-am pus eu mai sus si dupa aia continuam discutia.
Parerea mea e ca daca vrei modelism cumpara un Easyglider si mai vorbim.
Una peste alta ... vise avem cu totii.. daca doar tractiunea motoarelor te-a oprit pe tine sa faci un hercules cu 4 motoare pe benzina.. esti tare . .. dar ma indoiesc .. daca e asa cum zici tu .. asteptam poze.
#6
Postat 01 October 2007 - 08:24 PM
#7
Postat 01 October 2007 - 08:29 PM
SILVIU66, la 1 Oct 2007, 19:03, a spus:
jeery, la 1 Oct 2007, 18:26, a spus:
2.Faza ii ca sant ceva motoare din Rusia proiectate pt biciclete intre 25 cm3-35cm3 care se gasesc ft usor sau daca nu motoare de drujba idea e sa fie pe benzina ca totusi consuma ceva la capacitatea lor
3.astept sugesti
1.nu este suficient nimic in aproximatie.
2.uita de idee
3.inscrie-te la facultatea de aeronave.
cind spuneam de aproximatie spuneam de o mica marja de eroare(limite de toleranta) mersi mult si sper ca nu is prea indrasnet.
#10
Postat 01 October 2007 - 09:24 PM
jeery, la 1 Oct 2007, 20:24, a spus:
OK...Io am incercat sa fiu ok. Si tu faci misto de noi ?
Tabla zici ... ? De ce nu incerci niste ramforsari din fonta ca e tare.
Poti sa ne spui cati ani ai ?
PS: avand in vedere ca tu faci misto de noi cu tabla.. putem sa facem si noi misto de tine ? Daca tu esti Jerry ... fratele tau e Tom ?
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 01 October 2007 - 09:42 PM
#11
Postat 03 October 2007 - 01:31 PM
Citeaza
din tabla zici ?vrei sa treci granitza cu el ?sau sa il izbesti de vre-o cladire importanta ?
#12
Postat 05 October 2007 - 11:04 AM
Pe You tube poti vedea exemple.
Din acelasi motiv, as pune motoare aero, de incredere, rodate si cu amestecul reglat mai bogat.
-
Personal ,mi-as incepe experienta bimotoare cu un model simplu, cu motoarele situate cat mai aproape de fuselaj si cu usoara tractiune spre exterior.
Eventual un fost trainer cu aripa sus, "dotat" cu 2 motoare mai mici ( decat cel initial ).
Ceva la 1800-2000mm. anvergura si motoare de max 10ccm.
Oricum ,ceva de care sa nu-ti para rau ca s-a facut praf.
Sincronizarea turatiei motoarelor e o alta problema majora.
Turatia trebuie sa fie sincronizata, pe toata plaja de turatie a motoarelor, nu numai la maxim sau relanti.
Pe forumurile straine gasesti cativa care zboara bi/multi motoare.
Isi impartasesc experienta , deci poti "fura" cel putin teoretic niste TIP-uri.
Bafta!
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
#14
Postat 12 October 2007 - 07:27 PM
sa zicem ca ii dadeati lista cu toate cele necesare, dar bani atatia, de unde avea? atelier,scule,planuri????
copilu daca mai intri sa stii ca nu vorbim in nume de rau decat in speranta ca o sa faci pasul pe care l-am facut eu la 18 ani!
bafta!
0721.798.720
#15
Postat 19 October 2007 - 08:56 PM