Modelism - RHC Forum: cum indrept axul unui motor? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

cum indrept axul unui motor?

#1 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 21 September 2007 - 04:30 PM

salut
..azi am iesit la zbor cu Cessnutza mea si am avut o aterizare mai putin lina,reusind sa stramb putin axul motorului. Motorul este electric,seria 480 si axul are aprox.2mm diametru.Cum se poate rezolva?
mersi
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#2 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 21 September 2007 - 05:00 PM

pai ia un patent si invelestel in carpa ca sa nu strici filetul axului, iar apoi prin incercari strambi putin cate putin pana ajunge drept :)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#3 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 21 September 2007 - 05:20 PM

asa am incercat si eu cu celalalt motor, insa nu iese prea bine asa ochiometric.. auzisem tot pe forum de ceva cu o menghina si cu un instrument de masurat unghiul cu care e indoit axul. Mai astept solutii :)
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 September 2007 - 05:31 PM

Motorul ala costa 18.3 ron. Renunta si tu la cola si bomboane 2-3 zile si ai banii. Crezi ca merita sa te chinui ?

Daca tu crezi ca merita, indreapta-l la ochi. Cessnutza ta nu o sa pateasca nimic daca zbori cu axuletzul la un picutz descentrat. Tremura un pic.. pierzi 50 de ture la motor .. nu-i bai . Oricum daca ai dat cu saracuta de pamant incat sa indoi axu nu cred ca e in cea mai buna forma nici ea. Asa ca un pic e vibratii nu o sa iti afecteze zborul. Problemele vor veni din alta parte.

Bafta mare si zbor frumos.
DT
0

#5 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 21 September 2007 - 07:11 PM

pana ii vine motoru...poate omu o vrea sa iasa la zbor, asa ca io zic sa incerce sa il indrepte .

Daca vibratiile nu sunt mari atunci poti sa il lasi fara probleme asa, dar daca vibratiile sunt mari trebuie indreptat pt ca o sa ai probleme in aer
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#6 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 21 September 2007 - 07:31 PM

@zod

cessnutza e ca noua. era vant, am venit la aterizare, am facut un viraj sa o pun cu varful in vant. virajul a fost destul de departe si in viraj altitudinea a scazut ff mult. Cred ca statia nu am mai emis bine din cauza ca era modelul prea jos. am pierdut comenzile si de la mai putin de un metru a cazut pe o aripa (viteza era ff mica) si apoi in bot. avionul nu are absolut nimic, iar axul e strambat ff putin, insa se produc mici vibratii care afecteaza puterea motorului (ce-i drept, destul de putin). Intrebarea era daca se pot indrepta axurile cu o tehnica exacta..
ce ma fac daca trantesc un brushless de 100E? Il arunc si iau altul?

@florin

zboara bine, vibratii mici, putin mai "lenes" motorul - nu mai trage asa. Oricum mai am inca 2 motoare 480. Intrebarea era mai mult pentru viitorul motor brushless pe care il iau pt formosa 2. Acolo chiar as vrea sa stiu daca pot indrepta bine axul cu vreo scula
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#7 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 21 September 2007 - 07:55 PM

Se poate pe strung si cu un strungar care stie meserie....numai ca asa ceva e cam rar

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 September 2007 - 07:55 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 September 2007 - 07:56 PM

asegarceanu, la 21 Sep 2007, 20:31, a spus:

si in viraj altitudinea a scazut ff mult. Cred ca statia nu am mai emis bine din cauza ca era modelul prea jos. am pierdut comenzile si de la mai putin de un metru a cazut pe o aripa (viteza era ff mica) si apoi in bot.

asta e greseala de "manuta".virajul daca nu il sustii cu un pic de profundor,pierzi altitudine.e si normal sa fie asa,nu mai fac teoria proiectiilor.
cand virezi langa sol e si mai rau....(apropos ai vazut avion real cu pilot incepator sa vireze langa sol?),nici nu apuci sa clipesti ca avionul e in pamant.
ceea ce ai facut tu acolo a fost o angajare clara in limita de viteza.statia emitea corect ,te asigur.


si acum sfaturile:nu schimba pe brushless pana nu tii in aer si aterizezi modelul cu motorul 480.ca o sa plangi dupa bani si tehnici sa repari motoare bl.

vezi ca ti-am trimis si un mi.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 September 2007 - 08:28 PM

asegarceanu, la 21 Sep 2007, 19:31, a spus:

ce ma fac daca trantesc un brushless de 100E? Il arunc si iau altul?

Da.

PS: Eram sigur ca dai exemple aiurea. Aici e vorba de un speed 480. Nu de un brushless de 100 euro.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 21 September 2007 - 08:28 PM

DT
0

#10 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 21 September 2007 - 08:30 PM

:)(
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#11 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 21 September 2007 - 08:31 PM

ZOD nu mai fi atat de sigur. am un axi de aproape 100E si imi mai iau inca un BL pt o formosa 2. la alea ma refeream. 480 mai am inca 2.
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#12 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 21 September 2007 - 08:43 PM

faza e ca daca ai luat virajul numa din eleroane-profundor e nasol :( , daia a picat, s-a angajat si a cazut in interior :) .Data aviatoare cand iei viraj la inaltime mica foloseste si directia si ai sa vezi cum se schimba treaba
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 September 2007 - 09:00 PM

asegarceanu, la 21 Sep 2007, 20:31, a spus:

ZOD nu mai fi atat de sigur. am un axi de aproape 100E si imi mai iau inca un BL pt o formosa 2. la alea ma refeream. 480 mai am inca 2.

Sa le stapanesti sanatos.

Ce legatura are. cu speed-ul 480 ? Copilu relax aici nu e competitie care are scule mai scumpe (stiu oameni care au de peste 15 mii scule de modelism si nu scot 2 cuvinte.. mi-ar fi rusine sa zic ca am un brushless de 100 eur). Ti-am explicat clar ca pt problema ta solutia e sa il arunci sau sa il zbori asa.

Din experienta un brushless de 100 eur merge pe un model de 3 kg acro si fro 1.5-2 pt 3D. ... daca dai cu el sa se indoaie axu.. aia e cea mai mica problema a ta.(alte mase.. la impactul cu pamantul nu mai ramane nimic)

Am mai zis-o si o mai zic. Si eu imi iubeam jucarioarele cu speed 400 (zagi am avut fro 4) dar sunt doar niste polistirene. Scopul lor e sa va invete sa zburati cat mai bine. Nu mai plangeti atata dupa ele. Chiar daca nu aveti bani.. o cessna din aia se lipeste si zboara inca 20 de ani la fel cu axu stramb si juma de eleron si profundor ( niciun model pana la funtana nu a avut aripile drepte la mine). Modelismul e scump. Jucariile sunt ieftine.. alegeti .. modelism sau jucarii . Inca odata sa se inteleaga foarte bine, cessna zagi si mai stiu io ce beaver isi au rolul lor. carne de tun dam cu ele toti de toti peretii pana prindem cu statia. Dupa aia daca te tin buzunarele mai departe daca nu .. lipici si scotch.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 21 September 2007 - 09:02 PM

DT
0

#14 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 21 September 2007 - 09:59 PM

Ceea ce am apreciat intotdeauna pe acest forum sunt sfaturile la obiect: omu' intreaba cum sa indrepte axul, voi raspundeti din ce cauza l-a dat de pamant.
Asegarcene, intreaba tata de ce l-ai dat de pamant si poate o sa ti se raspunda cum sa indrepti axul, cine stie?

Ceea ce pot eu sa-ti spun este ca am avut cessna cu motorul de care zici tu si mi s-a intamplat sa stramb axul da' ca lumea( era cam la aprox. unghi de 90) si am reusit sa-l indrept cu patentul din aproape in aproape. Dupa indreptare zbura la fel ca inainte din motiv ca cessna e un model care iarta multa imperfectiuni de reglaj. La modele mai mari poti sa uiti de indreptari de ax; altul si gata.
Acum, referitor la achizitionarea unui brushless pe modelul formosa; pe acel model motorul se prinde pe spate( nu al avionului ci al motorului) iar elicea se prinde pe un ax care la randul lui se prinde pe carcasa exterioara a motorului deoarece aceea se invarte. Axul elicei are 6mm fata de 2mm pe cere l-ai strambat tu. In cazul unui contact dur cu solul iti garantez ca nici axul nici motorul nu vor pati nimic( un ax de 6mm suporta forte exponential mai mari decat unul de 2mm, iar motorul avand in vedere ca la BL se invarte carcasa exterioara dupa multe buseli de genul asta va prinde cel mult un joc in lagare) , avionul in schimb.......
ZOD ti-a dat niste sfaturi pertinente la care ar trebui sa mai reflectezi. Lasa-te de umblat pe la strungari si alte minunatii d'astea pt. ca te vor costa mai mult decat un motor si nici nu se va indrepta nimic.
0

#15 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 22 September 2007 - 08:50 AM

@nimsoc
mersi de sfat

repet (a treia oara cred ) nu 480-ul e problema. D'astea mai am si o sa-l inlocuiesc. Daca ziceti ca la un brushless nu prea se stramba axul, e ok. Pe mine m-a speriat cat de usor s-a strambat. e ca si cum a cazut modelul din mana, intai a cazut pe aripa si a atenuat socul si apoi in bot si totusi axul s-a strambat...

@zod, nu vreau sa intram in polemici si nu cred ca e important cine are modele mai scumpe p-aici si cine are polistirene. Toti avem o pasiune :(. Noi sa fim sanatosi B)
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 September 2007 - 02:14 PM

Axul de la Rimfire...bl-ul celor de la Great Planes....are si un santulet facut pe ax imediat la iesirea din "clopot". Scopul este ca axul sa se rupa imediat si sa salveze rulmentii. Si te rog sa ma crezi ca se rupe instant.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 September 2007 - 02:15 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro