Modelism - RHC Forum: intrebare despre warbirds - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

intrebare despre warbirds

#1 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 19 September 2007 - 06:51 PM

din cate am inteles pana acum:

aripa parasol (montata deasupra fuselajului) ajuta la echilibrarea avionul pt ca CG este sub suportul fortei portante, greutatea si forta portanta formand un cuplu de forte care tind sa echilibreze avionul.

aripa mediana (montata la mijlocul fuselajului) este "neutra" dpdv al echilibrarii avionului. In mod normal avionul sta in aer "asa cum il pui"

aripa joasa (low wing) - folosita la multe avioane war birds - ce avantaje are? din cate imi explic eu, ea tinde sa dezechilibreze avionul pentru ca fortele greutate si portanta formeaza un cuplu de forte care tind sa intoarca avionul cu rotile in sus..

INTREBARE: care sunt avantajele low wing?
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#2 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 19 September 2007 - 07:25 PM

pai iti da manevrabilitate si viteza.... la un WARbird, astea sunt importante daca vrei sa iesi cu viata dintr-un dogfight...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#3 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 19 September 2007 - 08:17 PM

e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#4 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 20 September 2007 - 07:18 AM

asegarceanu, la 19 Sep 2007, 20:17, a spus:

e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?

hehe, si inca n-a inceput sa intrebe de profile, unghiuri, etc.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 September 2007 - 07:30 AM

asegarceanu, la 19 Sep 2007, 21:17, a spus:

e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?

DA!

Manevrabilitate inseamna instabilitate!!!

1) Centrul de greutate e sub centrul de presiune (aripa sus)= stabilitate
2) Centrul de greutate este la nivelul centrului de presiune (aripa mediana)= echilibru indiferent
3) Centrul de greutate e deasupra centrului de presiune (aripa jos)= manevrabilitate

Glosar:
Centrul de greutate(CG)= rezultanta tuturor fortelor masice de pe avion
Centrul de presiune(CP)= rezultanta tuturor fortelor aerodinamice de pe avion

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 September 2007 - 07:32 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   Aircobra 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 24 October 2007 - 11:11 AM

asegarceanu, la 19 Sep 2007, 18:51, a spus:

aripa joasa (low wing) - folosita la multe avioane war birds - ce avantaje are? din cate imi explic eu, ea tinde sa dezechilibreze avionul pentru ca fortele greutate si portanta formeaza un cuplu de forte care tind sa intoarca avionul cu rotile in sus..


.... La centrarea modelului ( CG ), tocmai pozitia asta o are!
CU ROTILE IN SUS
Aircobra
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro