din cate am inteles pana acum:
aripa parasol (montata deasupra fuselajului) ajuta la echilibrarea avionul pt ca CG este sub suportul fortei portante, greutatea si forta portanta formand un cuplu de forte care tind sa echilibreze avionul.
aripa mediana (montata la mijlocul fuselajului) este "neutra" dpdv al echilibrarii avionului. In mod normal avionul sta in aer "asa cum il pui"
aripa joasa (low wing) - folosita la multe avioane war birds - ce avantaje are? din cate imi explic eu, ea tinde sa dezechilibreze avionul pentru ca fortele greutate si portanta formeaza un cuplu de forte care tind sa intoarca avionul cu rotile in sus..
INTREBARE: care sunt avantajele low wing?
Pagina 1 din 1
intrebare despre warbirds
#3
Postat 19 September 2007 - 08:17 PM
e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
35 MHz, canal 70
#4
Postat 20 September 2007 - 07:18 AM
asegarceanu, la 19 Sep 2007, 20:17, a spus:
e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?
viteza de ce? asta nu depinde de motorizare?
hehe, si inca n-a inceput sa intrebe de profile, unghiuri, etc.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#5
Postat 20 September 2007 - 07:30 AM
asegarceanu, la 19 Sep 2007, 21:17, a spus:
e mai manevrabila aripa joasa decat cea mediana?
DA!
Manevrabilitate inseamna instabilitate!!!
1) Centrul de greutate e sub centrul de presiune (aripa sus)= stabilitate
2) Centrul de greutate este la nivelul centrului de presiune (aripa mediana)= echilibru indiferent
3) Centrul de greutate e deasupra centrului de presiune (aripa jos)= manevrabilitate
Glosar:
Centrul de greutate(CG)= rezultanta tuturor fortelor masice de pe avion
Centrul de presiune(CP)= rezultanta tuturor fortelor aerodinamice de pe avion
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 September 2007 - 07:32 AM
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 24 October 2007 - 11:11 AM
asegarceanu, la 19 Sep 2007, 18:51, a spus:
aripa joasa (low wing) - folosita la multe avioane war birds - ce avantaje are? din cate imi explic eu, ea tinde sa dezechilibreze avionul pentru ca fortele greutate si portanta formeaza un cuplu de forte care tind sa intoarca avionul cu rotile in sus..
.... La centrarea modelului ( CG ), tocmai pozitia asta o are!
CU ROTILE IN SUS
Aircobra
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
Arata acest topic
Pagina 1 din 1