F3A-2007 Pitesti
#1
Postat 20 September 2007 - 01:46 PM
Un film?
Vreau sa vad si eu evolutia campionului, dar si a urmatorilor doi-trei clasati, sau a celor care au facut programul complet. Bine, nu ma supar nici daca vad evolutii mai incomplete......
Ceva poze cu modelele sau concurentii (chiar daca sunt cam aceleasi/aceeiasi ca anul trecut)? Ar fi bune si poze cu modelele respinse pe motiv de greutate si pilotii lor.
S-a suparat lumea si nu a mai facut poze? Sau nu mai vrea sa le puna?
La japonezi am gasit niste site-uri faine cu F3A. Oameni determinati si dotati. Vin la camp cu haleala, butelii de incalzit mancarea (mi-e foame si la asta ma gandesc). Era un site cu foarte multe poze, pe ani.
Aici e campionatul de anul asta:
http://www.oxai-rc.c...tail.aspx?ID=40
Uite ca am gasit site-ul cu jurnal de zbor:
http://f3a.sakura.ne.jp/radiocontroll/flig...ightreport.html
Disciplina si organizarea de tip samurai.....
Modelul campionului national de la noi "Synergy", are vreo legatura cu modelul multiplului campion mondial Christophe Paysant Le-Roux - http://icwww.epfl.ch/~pasini/index.php?men..._p_synergy.html ?
Aici e pagina campionului mondial:
http://www.cplr.com.fr/ ?
Sper ca nu a mai pus cineva pe forum legaturile astea....
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2
Postat 20 September 2007 - 02:16 PM
Deci cam 28 de ani de experienta (nu doar de profundor si directie la motoplanor cu Mk-16 ca de-astia or fi si pe la noi).....
De 17 ori campionul Frantei, etc........
Istoria nasparlie a lu' patria noastra multilateral dezvoltata, nu a facut posibil un astfel de destin aeromodelistic, in timp ce la "ei" sunt mai multi de-alde Christophe....
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 20 September 2007 - 02:17 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#3
Postat 20 September 2007 - 02:35 PM
Model meu este Synergy si este cel proiectat de catre Christophe Paysant Le-Roux . Insa nu este cel din link-ul pus de tine. Acela este un Synergy 90 pt 3D. Cel de F3A este alt model , se numeste Synergy , simplu , fara altceva si este de dimensiuni si caracteristici specifice acestui domeniu. Pun si o fotografie a modelului respectiv.
John
#5
Postat 20 September 2007 - 03:35 PM
Multumesc John de informatii, mai pune aici cu poze si completari, ca nu stim. Nu vreau frecventa pe care lucrezi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif , ci poze mai de detaliu cu modelul, constructia, echiparea, daca exista..... Mai ales ca e facut de tine. Eu sunt de partea asta a lucrurilor: cu modele facute si nu cumparate (pe cat se poate :D ).
Despre zbor, imi este foarte clar ca atunci cand il faci, nu prea se lasa cu poze si filme, dar cred ca sunt destui care au fost martori anul asta la concurs si ar avea ce sa puna.
John, am inteles ca zbori foarte mult si consumi combustibil ca atare. Consumi si motoare? Adica vii in fiecare an (la concurs) cu motor nou? De curiozitate, cam cate ore de zbor faci pe an? Am obsesia asta.... Ai model de rezerva?
Nu ca le-as vrea, dar planurile modelului se cumpara pe bani, sau trebuie sa fii prieten cu Christophe?
Unele modele (inclusiv a lu' CPLR) au o aripioara undeva in dreptul cabinei. Aia e ca sa faca fluxul de aer de la elice mai potrivit pentru profundor? Se poarta si la modele electrice de polistiren.
Alte intrebari:
Unii campioni, cum e americanul ala care a inceput pe la 6 ani (nu-mi) amintesc numele (ceva cu Chip), dar si CPLR se dedau si la 3D-isme fie cu modele mari, fie electrice de 300 grame. Practica si John asa ceva, sau numai acrobatie de precizie si numai cu motoare cu piston?
Practici si la simulatorul de zbor?
Pilotezi cu degetele mari, americaneste, sau cu cate vreo trei degete pe joystick?
Campionul ala american Chip, dar parca si Bill Hempel, piloteaza numai cu degetele mari. Se pare ca pana la urma, cel mai bine e cum te-ai invatat.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#6
Postat 20 September 2007 - 04:12 PM
Din pacate nu am poze cu modelul nici in faza de constructie si nici dupa aceea. Mie nu imi place sa fac fotografii din pacate. Si aceea pe care am postat-o a fost facuta de altcineva. Planuri ale acestui model nu exista , am intrebat si eu pe cei de afara, se cumpara practic un pseudo kit care reprezinta 5-10% din ceea ce ar trebui sa iasa la finalul constructiei (un fuselaj de fibra gol complet si o pereche de polistirene pt aripi taiate pe cnc) pe care trebuie trebuie sa le aduci apoi la stadiul de model F3A, adica sa completezi restul de 90%.
Echiparea este urmatoarea: Motor Webra 160AAR +carburator MC +rezonator Webra. Servou-ri digitale Futaba pe toate comenzile, mai putin cele 2 de la carburator.
Ca si timp de zbor nu as putea sa cuantific dar oricum ma straduiesc sa fac cam 200 de zboruri pe an numai cu modelul de F3A. Da in general, merg la concurs cu motor nou. Anul acesta am trimis motorul la fabrica cu 3 saptamini inainte pt a se face un RK complet. In plus in trusa am alt motor de rezerva identic gata pregatit pentru fi instalat rapid in model.
Model de rezerva nu am avut cu mine la concurs, am insa unul acasa ce trebuie finalizat pentru la anul pentru a avea 2 modele.
Aripioara de pe modelul lui Cristophe are rolul de a regla fluxul de aer pe directie nu pe profundor , si aduce imbunatatiri in momentul in care modelul se afla la cutit si reduce cursa necesara pe directie pentru a tine modelul in pozitia respectiva sau in figuri ce impun trecerea prin acea pozitie.
Referitor la 3D , nu prea imi place desi am un model mare pe benzina si pt asa ceva, iar simulator aproape 0. Nu l-am mai instalat pe calculator de un an de zile .
Cel mai bine pilotezi cum esti obisnuit. La aero pilotez in stilul european ce cele 3 degete, iar la navo si auto cu degetul mare , "americaneste".
Cu stima ,
John
#7
Postat 20 September 2007 - 04:46 PM
Tare motorul! Cam cat ar fi raportul tractiune statica maxima / greutate maxima la modelul de concurs? E in jur de 2? Se poate face hovering cu modelul?
Inteleg ca ai doua servo la motor. Unul e pentru clapeta carburatorului si unul pentru dozaj (jigler)? Ai facut vreo modificare pentru a doua actionare? Jiglerul daca ai comanda pe el, il folosesti curent in zbor, sau numai la reglarea la sol a motorului? Il actionezi in concurs? A fost nevoie vreodata? Folosesti vreun mixaj clapeta/jigler peste care poti sa intervii si direct pe jigler?
Zic si eu......
Ai alimentare la bord pentru bujie?
Nu vreau sa te deranjez cu intrebarile, dar nu-mi amintesc sa fi vazut vreo asemenea discutie pe forum si nu cred ca dezavantajaza pe nimeni. Pe mine chiar ma complexeaza toate complicatiile astea prinvind modelul tau si modul de antrenament, atat cat inteleg prin cele 200 de zboruri.
Oricum, pentru azi ajunge si multumim (cred ca sunt mai multi interesati de cum se pune problema la F3A).
Salutare,
ma duc la Poli,
ca s-au umplut
cumulatori'
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#8
Postat 20 September 2007 - 06:17 PM
Intr-adevar raportul de tractiune este 2 dar nu se poate face hovering cu un astfel de model pentru ca suprafetele de comanda si cursele acestora nu sint dimensionate pentru 3D.
Referitor la motor : in cazul acesta lucrurile sint putin mai complicate . Carburatorul acesta este unul optional la acest motor , are 2 jiglere din fabrica ,1 de aer si 1 de combustibil. Ambele lucreaza permanent in timpul functionarii motorului , mai exact atunci cind deschizi clapeta de aer se deschide procentual si jiglerul de combustibil. Raportul intre cele 2 trebuie sa il faci prin intermediul unui mixer neliniar cu minim 5 puncte pe o statie profesionala care are in soft asa ceva . In plus peste acest mixer intre cele 2 servo-uri exista un alt mixer care permite sa modifici pozitia jiglerului de combustibil , manual cu ajutorul unui potentiometru din statie si care face override peste curba stabilita anterior intr-un procent de 30%. Toate acestea le folosesc atunci cind zbor ,fie ca este antrenament sau concurs. Alimentare permanenta la bujie nu am si nu este necesara. Cind motorul,bujia,combustibilul,rezonatorul,elicea si reglajul fac un tot unitar ca sistem de propulsie si sint combinate in formula necesara nu ai nevoie de curent la bujie permanent.
John
#9
Postat 25 September 2007 - 10:35 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#10
Postat 26 September 2007 - 09:30 AM
Dom*PROFESOR, la 25 Sep 2007, 22:35, a spus:
Eu va rog frumos, chiar daca nu am avut nici o legatura cu evenimentul.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#11
Postat 26 September 2007 - 02:27 PM
INCAS, la 26 Sep 2007, 09:30, a spus:
Dom*PROFESOR, la 25 Sep 2007, 22:35, a spus:
Eu va rog frumos, chiar daca nu am avut nici o legatura cu evenimentul.
Dac ma rugati frumos va pun si poze, in fond a fost concursul nostru, munca noastra.Va spun eu ca modelele au fost de TOP, trebuiau gadilate un pic....
Exact!
Niste poze ar prinde bine!
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
#18
Postat 27 September 2007 - 12:00 AM
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#21
Postat 27 September 2007 - 12:12 AM
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#22
Postat 27 September 2007 - 12:15 AM
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#23
Postat 27 September 2007 - 12:22 AM
In paranteza fie spus John lucreaza cu cantarul de fo 5 ani.Daca o piesa i se pare lui ca mai poate fi subtiata fuge repede la strung si mai ia un span.
Extravagance-ul lui a iesit la limita si avand in cap obsesia cantarului a mai cumparat un model, pe Synergy care a iesit lejer la 4700 de grame cu tot cu combustibil.
Parca e un facut ca in fiecare an sa existe discutii.Pacat.Era simplu sa se scie doar atata : se aplica FAI si PUNCT.In loc sa fim o comunitate ,desi mica, unita si puternica parca cineva are interes tot timpul sa ne dezbine.Nu-i asa?
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#25
Postat 27 September 2007 - 12:26 AM
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#26
Postat 27 September 2007 - 12:28 AM
Asta cu cantarirea dupa concurs se face doar la finalisti daca exista fo suspiciune ca s-a incarcat modelul.cantarirea oficiala se face inainte.cel putin la FAI
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#27
Postat 27 September 2007 - 12:30 AM
Imagini atasate
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003