Modelism - RHC Forum: aeromodel Mustang p51d - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

aeromodel Mustang p51d Probleme decolare

#1 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 19 July 2007 - 08:50 PM

Salutare,

Sunt nou pe aici si doresc sa va intreb si eu ceva:

Am un avion Mustang P51 D si dupa ce m-am chinuit sa-l montez am ajuns la prima incercare de decolare.
L-am asezat pe pozitie si am actionat maneta de pornire.
Motorul s-a turat a plecat si dupa maxim 2 m a s-a rasturna fix in bot. Am zis ca o fi prea greu in bot si am schimbat pozitia bateriei. Acuma alta problema, se invarte ca un titirez si nu pot sa-l controlez. Daca puteti sa ma ajutati cu ceva sfaturi si ce pot face ca sa decoleze in sfarsit. Precizez ca am ala el o telecomanda cu 4 canale si motorul este destul de puternic.

Multumesc anticipat
0

#2 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 22 July 2007 - 02:56 PM

stasy, la 19 Jul 2007, 20:50, a spus:

Salutare,

Sunt nou pe aici si doresc sa va intreb si eu ceva:

Am un avion Mustang P51 D si dupa ce m-am chinuit sa-l montez am ajuns la prima incercare de decolare.
L-am asezat pe pozitie si am actionat maneta de pornire.
Motorul s-a turat a plecat si dupa maxim 2 m a s-a rasturna fix in bot. Am zis ca o fi prea greu in bot si am schimbat pozitia bateriei. Acuma alta problema, se invarte ca un titirez si nu pot sa-l controlez. Daca puteti sa ma ajutati cu ceva sfaturi si ce pot face ca sa decoleze in sfarsit. Precizez ca am ala el o telecomanda cu 4 canale si motorul este destul de puternic.

Multumesc anticipat

Din nou va zic salutare,

Am postat si eu zilele trecute un mesaj si vad ca nu vrea nimeni sa ajute un biet boboc in ale aeromodelismului.

Daca nu sunt insistenta as dori totusi o mica lamurire despre cum post sa decolez in sfarsit.

Multumesc si astept raspuns!
0

#3 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 July 2007 - 03:15 PM

...ai scris cam la modul general.....da si tu niste date: anvergura, lungime, motorizare, nr. de comenzi....etc-etc-etc.....
No brain, no headache.....
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 July 2007 - 04:17 PM

Bine ai venit. Eu zic sa pui CG-ul acolo unde este prevazut in plan. Modificarile le faci dupa ce zbori bine modelul. Ai mai zburat ceva? Daca nu, cauta un alt model.....parerea mea. Acesta il vei pastra pentru mai tarziu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa si asteptam detalii.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 July 2007 - 04:22 PM

0

#5 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 23 July 2007 - 12:09 PM

pitts, la 22 Jul 2007, 15:15, a spus:

...ai scris cam la modul general.....da si tu niste date: anvergura, lungime, motorizare, nr. de comenzi....etc-etc-etc.....

Salut,

Asta cam asa este, am scris cam putin despre datele tehnice ale avionului.

Specificatii:
3 servo - derivor,profundor si eleroane (control pe toate directiile)
Radiocomanda 4 canale
Anvergura aripi: 960 mm
Lungime avion: 780 mm
Greutate: 650g
Motor: 390
Cutie de viteze: 1:3.1
Timp de zbor: 18 min.
Timp incarcare acumulator: 4 ore
Raza de actiune radiocomanda: 200 m
Acumulator avion: 9.6V 1000 mAh niMh reincarcabil

Cam asa sta problema.

Si inca un amanunt. Cand il pun in pozitie de decolare si actionez maneta trage stanga.
0

#6 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 23 July 2007 - 12:13 PM

Se poate si asa ?, la 22 Jul 2007, 16:17, a spus:

Bine ai venit. Eu zic sa pui CG-ul acolo unde este prevazut in plan. Modificarile le faci dupa ce zbori bine modelul. Ai mai zburat ceva? Daca nu, cauta un alt model.....parerea mea. Acesta il vei pastra pentru mai tarziu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa si asteptam detalii.

Multumesc pentru raspuns,


De zburat am mai zburat (mai mult pe simulatoare), am mana cat de cat dar numai cand avionul este in aer. Drept sa spun de decolat de jos n-am mai decolat niciodata. La aterizari stau mai bine. Mai am un pseudo avion luat din Metro, Fast3 se cheama cu 1 servo pe directie, pe care am invatat sa zbor. Acum e putin modificat dupa atatea crash-uri dar zboara destul de bine. La un avion mai complex nu ma descurc si de aceea va cer voua care sunteti zburatori inraiti sfatul.



O zi buna!
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 July 2007 - 01:22 PM

Eu l-as pastra pentru mai tarziu. Vezi ca s-a discutat mult si aprins despre modelele adecvate primelor zboruri.
Este normal sa traga stanga cu gaz maxim. De vina este cuplul elicii. Trebuie sa compensezi din eleroane.
200 m este tare putin. Daca il scapi un pic mai departe risti sa-l pierzi.

PS. La mine este exact invers. Decolarea este simpla si aterizarea cu semn de intrebare. Hai sa facem o echipa. Eu le decolez si tu le aterizezi. Cand este sus mai negociem paratajarea timpului de zbor. Ce zici?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 23 July 2007 - 01:25 PM

0

#8 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 23 July 2007 - 02:00 PM

Se poate si asa ?, la 23 Jul 2007, 13:22, a spus:

Eu l-as pastra pentru mai tarziu. Vezi ca s-a discutat mult si aprins despre modelele adecvate primelor zboruri.
Este normal sa traga stanga cu gaz maxim. De vina este cuplul elicii. Trebuie sa compensezi din eleroane.
200 m este tare putin. Daca il scapi un pic mai departe risti sa-l pierzi.

PS. La mine este exact invers. Decolarea este simpla si aterizarea cu semn de intrebare. Hai sa facem o echipa. Eu le decolez si tu le aterizezi. Cand este sus mai negociem paratajarea timpului de zbor. Ce zici?

Da interesanta sugestie.....

Ai dreptate in ceea ce priveste raza de actiune dar ce pot face?
Daca exista o solutie ca sa-i maresc raza de actiune ar fi oK.

Despre partea cu echipa mai ramane de vazut in cat timp voiu invata...


Multumesc pentru sfaturi si sper sa ma descurc.
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 July 2007 - 03:55 PM

un mic amendament...trebuie sa compensezi din DIRECTIE cat rulezi la sol,nicidecum din eleroane....
deci daca dai full gaz din prima trege dreapta de mansa de directie...pana il vezi ca ruleaza drept.(fara sa il decolezi,doar sa te inveti cu miscarile mansei-la inceput "maxim" dreapta,si pe masura ce prinzi viteza lasi si comanda mai mica pe directie).din eleroane poti compensa exact din momentul in care avionul se ridica..si eleroanele incep sa aibe efect.(daca e chiar imediat risti sa dai cu aripa de pamant asa ca tot mai bine cu directia...pana iei putina altitudine.)
daca eram eu la mansa il decolam aruncat din mana sa nu ma screm sa iau viteza cu un motor seria 300.
cel mai bine apari si tu pe camp cu modelul ,si in 10 min avionul e in aer.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
sfaturi utile gasesti gramada pe forum,dr pilotajul nu-l inveti pe forum din pacate....


p.s. scuze abia acum ti-am vazut locatia...

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 23 July 2007 - 03:57 PM

flying is my life...
0

#10 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 23 July 2007 - 05:54 PM

stasy, la 23 Jul 2007, 14:00, a spus:

Ai dreptate in ceea ce priveste raza de actiune dar ce pot face?
Daca exista o solutie ca sa-i maresc raza de actiune ar fi oK.  

Despre partea cu echipa mai ramane de vazut in cat timp voiu invata...


Multumesc pentru sfaturi si sper sa ma descurc.

Pai..exista solutii,adica una si buna.Cumpara o radiocomanda mai buna.Raza de actiune este cu mult mai mare decat ceea ce detii tu acum.Eu asa am facut si de atunci(acum vreo cateva zile)parca este altceva...plus ca radiocomanda este cu mult mai fina la comenzi decat ceea ce aveam inainte(chinezarie).

Stima,

Aceasta postare a fost editata de aantikk: 23 July 2007 - 05:55 PM

0

#11 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 23 July 2007 - 06:51 PM

SILVIU66, la 23 Jul 2007, 15:55, a spus:

un mic amendament...trebuie sa compensezi din DIRECTIE cat rulezi la sol,nicidecum din eleroane....
deci daca dai full gaz din prima trege dreapta de mansa de directie...pana il vezi ca ruleaza drept.(fara sa il decolezi,doar sa te inveti cu miscarile mansei-la inceput "maxim" dreapta,si pe masura ce prinzi viteza lasi si comanda mai mica pe directie).din eleroane poti compensa exact din momentul in care avionul se ridica..si eleroanele incep sa aibe efect.(daca e chiar imediat risti sa dai cu aripa de pamant asa ca tot mai bine cu directia...pana iei putina altitudine.)
daca eram eu la mansa il decolam aruncat din mana sa nu ma screm sa iau viteza cu un motor seria 300.
cel mai bine apari si tu pe camp cu modelul ,si in 10 min avionul e in aer.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
sfaturi utile gasesti gramada pe forum,dr pilotajul nu-l inveti pe forum din pacate....


p.s. scuze abia acum ti-am vazut locatia...

Multumesc frumos pentru raspuns

Astazi il incerc intr-un rulaj fara decolare si va informez de rezultat.
Pe camp nu pot sa ies deoarece la noi nu se practica aeromodelismul. Avem la marginea orasului un loc mai degraba un stadion in paragina unde sper sa fie destul loc sa decolez si sa-l aduc inapoi (adica sa nu-l pierd prin gradinile care se gasesc pe acolo).
De aruncat din mana l-am aruncat dar nu era setat de loc, a mers aproape 2 metrii si s-a dus vertiginos in bot. Asa ca mai bine ma obisnuiesc cu el si pe urma vad.
Atat as dori pentru inceput o rulare sa vad cam cum se comporta.
Inca o data multumesc si sper sa ma mai ajutati si pe viitor.


Sa auzim numai de bine!
0

#12 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 23 July 2007 - 10:07 PM

Asa ceva am patit si eu, cu un Mess 109bf. Luat nou nout, montat si zburat.Mai zbura , mai cadea,mai lipit si tot asa pana lipiciul la tras pe dreapta:).La motorizarea lui de 400 si greutatea cu acest motor zbura doar la lansaj destul de serios (adica cu viteza mare), altfel ba in bot ba pe o aripa, ba pe coada.CG-ul ca la carte.Pus pe el motorizare brushless cu li-po si asa se mai tinea saracul catusi de putin in aer(lipici mult pe el).O singura evolutie care ma incantat cu el am avut cu aceasta motorizare dar intradevar la viteza, unde elementele de comanda isi faceau treaba.Cred ca P-ul tau e din aceiasi clasa.Musai lansat cu viteza si motor bun.
Numai bine!
0

#13 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 24 July 2007 - 06:40 AM

Guest11, la 23 Jul 2007, 22:07, a spus:

Asa ceva am patit si eu, cu un Mess 109bf. Luat nou nout, montat si zburat.Mai zbura , mai cadea,mai lipit si tot asa pana lipiciul la tras pe dreapta:).La motorizarea lui de 400 si greutatea cu acest motor zbura doar la lansaj destul de serios (adica cu viteza mare), altfel ba in bot ba pe o aripa, ba pe coada.CG-ul ca la carte.Pus pe el motorizare brushless cu li-po si asa se mai tinea saracul catusi de putin in aer(lipici mult pe el).O singura evolutie care ma incantat cu el am avut cu aceasta motorizare dar intradevar la viteza, unde elementele de comanda isi faceau treaba.Cred ca P-ul tau e din aceiasi clasa.Musai lansat cu viteza si motor bun.
Numai bine!

Buna,

Am inteles cam ce ai vrut sa-mi spui dar vreau sa te intreb daca schimb motorul si bateria, ar trebuie sa schimb si celelalte componente electronice ale avionului? Ma gindesc ca nu mai este acelasi voltaj.

O zi buna
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 July 2007 - 01:19 PM

Problema ar fi daca tu poti sa-l stapanesti la viteza pe care o cere acest model pentru un zbor corect....zic si eu. In plus are si aripa jos. Chiar cu un mic diedru si tot este un factor ce ingreuneaza inceputul.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 24 July 2007 - 01:22 PM

0

#15 Useril este offline   stasy 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 19-July 07

Postat 25 July 2007 - 09:34 AM

stasy, la 23 Jul 2007, 18:51, a spus:

SILVIU66, la 23 Jul 2007, 15:55, a spus:

un mic amendament...trebuie sa compensezi din DIRECTIE cat rulezi la sol,nicidecum din eleroane....
deci daca dai full gaz din prima trege dreapta de mansa de directie...pana il vezi ca ruleaza drept.(fara sa il decolezi,doar sa te inveti cu miscarile mansei-la inceput "maxim" dreapta,si pe masura ce prinzi viteza lasi si comanda mai mica pe directie).din eleroane poti compensa exact din momentul in care avionul se ridica..si eleroanele incep sa aibe efect.(daca e chiar imediat risti sa dai cu aripa de pamant asa ca tot mai bine cu directia...pana iei putina altitudine.)
daca eram eu la mansa il decolam aruncat din mana sa nu ma screm sa iau viteza cu un motor seria 300.
cel mai bine apari si tu pe camp cu modelul ,si in 10 min avionul e in aer.... ;)
sfaturi utile gasesti gramada pe forum,dr pilotajul nu-l inveti pe forum din pacate....


p.s. scuze abia acum ti-am vazut locatia...

Multumesc frumos pentru raspuns

Astazi il incerc intr-un rulaj fara decolare si va informez de rezultat.
Pe camp nu pot sa ies deoarece la noi nu se practica aeromodelismul. Avem la marginea orasului un loc mai degraba un stadion in paragina unde sper sa fie destul loc sa decolez si sa-l aduc inapoi (adica sa nu-l pierd prin gradinile care se gasesc pe acolo).
De aruncat din mana l-am aruncat dar nu era setat de loc, a mers aproape 2 metrii si s-a dus vertiginos in bot. Asa ca mai bine ma obisnuiesc cu el si pe urma vad.
Atat as dori pentru inceput o rulare sa vad cam cum se comporta.
Inca o data multumesc si sper sa ma mai ajutati si pe viitor.


Sa auzim numai de bine!

Salutare si o zi mai racoroasa,

Am ascultat de sfaturi si am rulat cu avionul cum ai zis si chiar a mers!!!

Am facut rulajul pe un teren de handbal din curtea unei scoli si P-ul meu dupa 3 sau 4 metrii s-a ridicat cam 75 cm de la sol de nu mai stiam cum sa-l pun jos (era beton pe jos si un gard la cam 15 metrii mai incolo). Am taiat motorul si l-am lasat sa cada si surpriza a aterizat putin pe coadadar si inclinat foarte putin pe stanga (din aceasta cauza mi-a sarit si roata, nimic grav poate ca a fost mai bine asa ca s-a oprit milimetric de gard). In wekend il scot la un test de zbor si cred ca o sa ma descurc. Pina la urma o sa-l lansez din mana ca e mai sigur. Am gasit o portiune de teren acolo unde fac lansarea cu maracini la 30 - 40 cm inaltime, in caz de crash sa nu sufere mari stricaciuni.
Ce sa mai va zic urati-mi bafta si sa nu-l rup.


Va salut pe toti sper sa ne vedem vreodata (poate cand ajung prin Bucuresti)
Bafta....
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro