Modelism - RHC Forum: cum are stabilitate in zbor mai mare un avion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

cum are stabilitate in zbor mai mare un avion

#1 Useril este offline   burlan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 22-April 05

Postat 17 July 2007 - 09:17 AM

cum are stabilitate mai mare un aeromodel cand are fuselajul mai lung si anvergura aripilor mai scurta sau invers ?
BAFTA SI BURLAN
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 July 2007 - 11:02 AM

burlan, la 17 Jul 2007, 09:17, a spus:

cum are stabilitate mai mare un aeromodel cand are fuselajul mai lung si anvergura aripilor mai scurta sau invers ?

Defineste stabilitate.

Oricum ar fi, gandeste-te un pic.. aripi mai mici = portanta mai mica .

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 17 July 2007 - 11:03 AM

DT
0

#3 Useril este offline   burlan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 22-April 05

Postat 17 July 2007 - 11:20 AM

la stabilitate ma refeream la usurinta cu care se piloteaza si sa faca mai greu crashuri,adica sa fie mai stabil in aer.
Dar lungimea fuselajului nu are influenta,cel putin la manevrabilitate?
BAFTA SI BURLAN
0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 July 2007 - 12:03 PM

Sunt aeromodele mici, cu fuselaj scurt si aripi scurte, relativ rezistente si usor de pilotat (de ex. EZ-ul, Piper cub...), dar sunt si mari, numai pentru avansati, care la un crash major se fac taietei.

Un aeromodel cu fuselaj mai lung are stabilitate mai mare dar manevrabilitate mai mica decit unul cu fuselaj scurt.
0

#5 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 17 July 2007 - 10:56 PM

Stabilitatea unui aeromodel este capacitatea acestuia de a reveni intr-o atitudine de zbor coerenta dupa ce a fost scos din aceast stare. Nu are legatura directa cu alungirea aripii, si nici cu ,,cat de mare e portanta''!

Are legatura cu dimensiunile suprafetelor ampenajelor, unghiul diedru al aripi si ampenajului orizontal, dimensiunile fuselajului, pozitia CG si a aripii pe fuselaj (adica CG fata de CP cumva...)

big
FROGS CAN FLY!
0

#6 Useril este offline   burlan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 22-April 05

Postat 05 August 2007 - 06:13 PM

ii intreb pe cei mai mai avansati un avion cu at este mai stabil cu cat are fuselajul mai scurt si anvergura aripilor mai mare si unghiul diedru mai pronuntat?E corect?
BAFTA SI BURLAN
0

#7 Useril este offline   evrikus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 28-January 07

Postat 05 August 2007 - 07:01 PM

nu. cu cat centrul de greutate e mai jos decat centrul de presiune si daca este echilibrat static si dinamic...
parerea mea... :D
Paratroopers never died..they go to hell to regroup and strike again...
0

#8 Useril este offline   zola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 21-July 07

Postat 12 August 2007 - 05:34 AM

precizare un avion serios (balsa)nu se face teitei sa face surcele:D cat despre stabilitatea unui model... in nici un caz nu v-a venii din dimensiuni ci doar din forma!
stabiltiatea este perfect proportionala cu aerodinamicitatea
adevarat este ca un model de 2m anvergura se comporta altfel decat cele mai mici(suprafata portanta mare.... )
daca vrei neaparat sa intelegi toate aste da-mi o adresa de email si iti trimit pagini intregi cu formule dar nu te ajuta prea mult..
sfatul meu este urmatorul=>cauta un plan gata facut si asa incepe(sunt facute de oameni mai destepti ca noi/mine)


bafta!
Oto si crevetii lui..
0

#9 Useril este offline   zola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 21-July 07

Postat 12 August 2007 - 05:45 AM

ai mai pus intrebarea asta o data:) uite un fapt concret=> luam in discutie doua modele aripa wendy si piper club
aripa wendy fuselaj mic mic mic (daia nu il vezi :D :D ) unghi diedru lipsa, centrul de greutate corespunde cu centrul de presiune concluzie=> greu controlabila la viteze mici (nici la alea mai mari nu-i este prea docila... am strica vreo 3 pe urma m-am lasat de aripi...nu recomand :D
piper club=?>unghi diedru rezonabil centru de presiune ridicat centru de greutate jos(aripa parasol) concluzie=>model frumos cumine nu fuge de acasa, da ca aspiratorul etc.... de aceia ii zice TRAINER http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
bafta!
Oto si crevetii lui..
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 August 2007 - 04:26 PM

burlan, la 5 Aug 2007, 18:13, a spus:

ii intreb pe cei mai mai avansati un avion cu at este mai stabil cu cat are fuselajul mai scurt si anvergura aripilor mai mare si unghiul diedru mai pronuntat?E corect?

Dimpotriva. Fuselajul trebuie sa fie lung pentru ca stabilizatorul sa dea un cuplu pronuntat. Dupa cum stii cuplul este forta inmultita cu bratul fortei.
Arunca o privire si pe aici:
http://adamone.rchom....com/index5.htm
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro