AEROCLUBUL ROMANIEI de ce nu merge?
#1
Postat 12 June 2003 - 01:45 PM
Voi incerca sa fiu concis insa subiectul in cauza este mult prea vast si s-ar putea ca analiza aceasta sa fie totusi ampla.
Deci: In romania AR este autoritate aeronautica delegata care se ocupa atat de licentieri cat si de aviatia sporitva. In domeniul licentierilor exista o delegare de responsabilitati din partea autoritatii aeronautice civile spre AR. Pe partea de aviatie sportiva, AR are activitati de scolarizare, detine aeronave, echipamente auxiliare etc. toate fiind de fapt proprietatea statului. Prima anomalie rezida din faptul ca acest organizm guverneaza doua activitati incompatibile de fapt. In plus sistemul managerial a dus aceatsa activitate in pragul colapsului, si lucrurile acestea se vad foarte bine din exterior. Problemele sunt grave si risca sa devina cronice. As enumera aici faptul ca legislatia noastra este INCA una tributara sistemului comunist. Un singur exemplu: in Romania ca sa zbori in spatiul aerian necontrolat, ai nevoie de o programare a activitatii de zbor, cu 48 de ore inainte si de aprobare din partea serviciilor de trafic. Se vede si din termeni ca saua pe care unii incearca sa o mentina pe aviatia sportiva si privata a Romaniei este o aberatie fara seaman in lume! Chiar si rusia, ukraina etc au adoptat sistemul occidental insa nu este cazul nostru. noi suntem originali...
La asta se adauga un sistem de licentiere draconic, cu fise medicale extrem de detaliate, nemaintalnit in lume. Plus alte complicatii suculente. Care sistem este in fapt irelevant...
Dar ultima gaselnita a AR este taxarea celor care isi mai doresc sa zboare si in aceste conditii. In Codul Aerian Roman este prevazut ca orice activitate de zbor, trafic etc, sportiva este scutita de taxe. Dar nu conteaza! Trebuie sa platim taxe de licentiere si culmea de trafic! Pe langa ca cerem voie sa zburam in spatiul aerian necontrolat, mai trebuie sa si platim ca ne cerem voie!!! Inutil sa va spun ca taxele sunt fixate fara nici o logica. De exemplu : o aprobare de trafic 10 euro pe zi. este enorm pt. o tara ca romania unde salariul mediu este 100 de euro. Dar eu cred ca ochelarii de cal functioneaza foarte bine in cazul acestor domni care nu pot si nici nu stiu sa zboare dar se dau experti prin birourile administrative! Pai ei nici macar nu realizeaza ca au pus deja pe butuci o aviatie sportiva serioasa! Ba mai mult vor sa isi ia si titlul de groparii aviatiei sportive private din Romania! Imi pare nespus de rau dar nu pot sa tac si sa las aceste lucruri asa cum sunt. Imi voi sustine punctul de vedere oricat va fi necesar. Tacerea este o incurajare, le da prilejul sa se creada buni si sa ne creada pe toti o cireada de vite ascultatoare si impotente.
In acest sens doresc sa trimit un memoriu la Ministerul Transporturilor. Banuiesc ca abordarea va fi fara de succes, atat timp cat exista si o recomandare din partea NATO in acest sens, nebagata in seama de potentatii nostrii. Si voi continua. S-a ajuns la culme.
Ovidiu Bora
#2
Postat 12 June 2003 - 02:11 PM
Clasa politica impotenta si nesimtita ia amploare din pacate in defavoarea celor care i-au ales!
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 12 June 2003 - 07:25 PM
banuiesc ?
Pai, asta inseamnea ca 90% din zboruri care am vazut numai in tara cu parapanta au fost illegali ?
Walter Born
#4
Postat 12 June 2003 - 07:37 PM
Poate vii cu ceva idei si pentru noi? Crezi ca nu mi-as fi luat de mult deltaplan sau chiar si ceva cu motor daca legisletia era alta? Imi era greu sa dau pe la un club sportiv? Ce zici?
S-auzim numai de bine!
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 13 June 2003 - 07:37 AM
@Wabo: ai inteles exact. Exceptie este ca nu trebuie sa faci programarea in scris ci la telefon.
@bitex: poti sa sari linistit cu umbrela de pe bloc. Dar daca te gandesti la ceva care si zboara, se schimba putin ... Si mai zic ca daca vrei cu adevarat sa zbori incerci toate variantele, iei atitudine, te agiti. Te apuci de haiducie, daca taxele sunt aberante! Adica actioneri, reactionezi!
big
#6
Postat 13 June 2003 - 09:10 AM
Citeaza
Se aproba! Altfel nu cred ca reusim....
Fratilor, desi eu sunt doar cu modelismul, daca aveti nevoie de mine sunt cu voi, numai sa nu ma puneti sa zbor!!! ;) Acuma pe bune, daca e nevoie de ceva semnatura, sau io mai stiu ce, sunt cu voi.
Si daca tot suntem aici, vreau sa spun ca se intampla si pe la case mai mari: in Germania au pus aia niste taxe pentru statiile de telecomanda de mai ca nu s-au rasculat nemtii. Cica ar ajunge pe la 100 si ceva de euro pe an. Corsarul si wabo ne pot spune mai multe...
#7
Postat 13 June 2003 - 09:52 AM
Sa o inregistrezi licenta pentru ea, trebuie deocamdata sa platesti O DATA PE VIATA ta 130 EUR. Adica NU pe an ci PE VIATA omului care vrea se foloseasca banda respectif.
27 + 40Mhz sint gratis si nu trebuie platit taxa de licenta.
Dar oricum sint dezbateri pe tema asta si este vorba ca sa schimba ceva in viitor apropriat.
--------
Cei care au facut reguli de 10EUR pe ziua de zbor cu siguranta nu sa au gandit la parapantism si nici la planoare sau deltaplane. Imi apare ca sa facut reguli dupa ureche unui birocrat care habar nu are despre ce este vorba la aviatie privata. In sensul asta era de nevoie ca AR sa agite PRO aviatie ci nu contra.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 13 June 2003 - 10:01 AM
Walter Born
#9
Postat 13 June 2003 - 01:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Emilare: 13 June 2003 - 02:01 PM
#10
Postat 13 June 2003 - 02:11 PM
macar sa radem daca de zburat iok!
Big
#11
Postat 13 June 2003 - 02:21 PM
Te rog frumos webmaestre nu mai da cu paru' dupa mine ca asta este o discutie constructiva! dar unele opinii sunt exprimate poetic! Ca numai exprimandu-ma asa ma abtin sa nu dau cu pumnu', securea, paru' si capu' in cine e pe langa mine! de ce? de bucurie! Si exaltare admirativ conteplativa!
trivialul si virulentul BigSeIntoarce
#12
Postat 13 June 2003 - 11:19 PM
incat sa nu realizeze gafa facuta . Sau cine stie ? Oricum Big daca te gandesti sa scrii aceasta scrisoare poti conta pe mine .
#14
Postat 16 June 2003 - 06:42 AM
Insa o scrisoare poate fi redactata si trimisa, in mai multe exemplare, la Ar, la ministerul Transporturilor, la tineret, la CSAT etc. Rumeg putin problema si vedem cum o ticluim.
BigLetters
#15
Postat 16 June 2003 - 09:47 AM
Trebuie sa luam in considerare ca oamenii astia care fac asemenea reguli nu prea au habar de aviatie; pozitiile in care se afla ei nu se ocupa decat cu pile zdravene din pacate... Eu am o colega de facultate care e la Autoritatea Aeronautica (nu spun cum a fost selectata ca ma inervez si ma da webmasteru' afara B) ) si care in anul 5 la examenul de licenta m-a intrebat ce e ala "profundor" !!!!???
Asa ca trebuie sa ne "batem" nu prin metode logice, fiindca nu le pricep :huh:
#16
Postat 16 June 2003 - 10:55 AM
Eram eu ieri la aerodrom la Cluj. Am zburat cu parapanta. Instructor era profesionist si ma ajutat foarte bine, numai ca nu am platit nici eu cele 10 EUR mentionate de BigNervos. O fi platit el cu bani care i am dat pentru 2 carabinere ?
Aceasta postare a fost editata de wabo: 16 June 2003 - 10:56 AM
Walter Born
#17
Postat 16 June 2003 - 02:04 PM
Ma alatur si eu la voi si va sustin! Mersi Wabo de informatie ca nu intelegeam de ce statiile R/C pe frecventa de 35 MHz in cataloage scrie ca nu sunt Gebuehrenfrei (adica nu e gratis).
#18
Postat 16 June 2003 - 09:49 PM
Sefa noastra de promotie (o fata de altminteri cumsecade dar cu o singura calitate - o memorie buna) prin anul 5 ,a intrebat profesorul dupa ce si-a primit "binemeritatul 10" , ce reprezinta si ce vrea ea -demonstratia pe care tocmai o intinsese pe vre-o 3 table. Profesorul a ramas interzis bineinteles iar ea -cu mici pile- lucreaza intr-un minister unde ia decizii tampite privind soarta a mii de oameni. Stiu foarte bine ce spun.
Aceasta postare a fost editata de tomac: 16 June 2003 - 09:50 PM
#19
Postat 17 June 2003 - 09:18 AM
Dupa chestia asta m-am dus afara si m-am bagat cu capul sub cismea sa ma trezesc din cosmar...m-am ciupit, mi-am dat palme...nimic n-a functionat :mellow:
Daca nu credeti intrebati-l pe marinaru ca si el cunoaste persoana; doar ca el e mai norocos si nu a fost coleg de grupa cu ea.
Zambiti, maine va fi mai rau !
#20
Postat 17 June 2003 - 12:24 PM
Altceva este si adevarat si asta. Ca ei care fac parte din cindurcerea si nu au habar, dupa parerea noastra oricum nu au cum si cand sa controleze toate miscarile reale in aer. Asa, ca mai traim tosui in libertate real doar amenintat de legislatie care nu o are nimeni cum sa impune corect.
Avem de ales intre libertatea (anarchia?) "de fapt" existenta sau sa ne inclinam la legislatii prost facute si se ne autostricam placerea de a zbura ? Hai sa folosim libertatea cat mai exista. Nu este intodeuna mai bine ce fac alti in asa zise tarile civilisate. Oricum sint probleme mult mai grave de rezolvat de cat astea cu cateva zeci? de zburatori in tara asta si mai bine capete inteligente si capabile sa fi bagati la probleme mari si pentru noi restul...
Ori am gresit eu ?
Walter Born
#21
Postat 17 June 2003 - 12:42 PM
In alta ordine de idei, AR reflecta starea de spirit a tarii: conducerea multisubrodonata (min. transporturilor, min. tineretului si sportului, CSAT etc) si restul cauzelor duc la starea actuala. Asa cum zice Wabo avem doar 2 posibilitati: sa tacem si sa acceptam sau sa luam atitudine. Nu discut de patrimoniul AR care s-a facut din impozitele nostre, ale partintilor nostrii sau taxele de timbru aviatic, dar ma doare ca nici macar cu aparatul tau nu poti sa zbori. Nu vreau libertinaj sau anarhie. ci doar libertatea aia la care visam cu totii.
In concluzie o intrebare:
Deschidem o scrisoare-memoriu catre minister?
Vreau sa va spun la clubul nostru se face asa ceva. Dar mai este loc!
Big
#24
Postat 17 June 2003 - 03:48 PM
Nu trebuie cine este interesat sa merga dupa sistemul "lor" ca sa aiba efect ?
De cate ori am citit/auzit despre politicieni facant dupa urechile lor ceva si de cate ori s-a schimbat ceva ?
Sunt cam pessimist in privinta politica romaneasca si cred ca trebuie "lobbyism" , daca sa intelege cuvintul asta pe romaneste. Si lobbyism nu este altceva de cat sa dai informatie corecte unde trebuie.
Sa nu fi amestecat cu pile si spagi. Vorbesc despre informatie si comunicare cu persoane involvate in sensul positiv ci nu direct ca afront si opozitie care trage in jos totul fara discutie care sa facut pana acum.
Walter Born
#28
Postat 17 June 2003 - 09:44 PM
#29
Postat 17 July 2003 - 01:17 PM
Cum mergeam plictisit prin taxi spre servici (ca eu ma plictisesc pe drum si ma plimb prin masina de pe un scaun pe altul :D ) am vazut in piata Victoriei o cladire pe care scrie Aeroclubul Romaniei si mi sa aprins beculetzu.
Eram in intirziere ca ma duceam eu sa-i iau de urechi dar cand am timp ma duc sa ma cert cu ei.
Oricum ma plictisesc :D .