Modelism - RHC Forum: Mini-Girl , ARF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mini-Girl , ARF Acrobat din balsa, ieftin si frumos

#1 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:08 AM

Aeromodelul este construit clasic, din balsa acoperit cu film transparent, produs de Modell Expert si livrat sub forma ARF la pretul de 79Euro.

La prima vedere se remarca un contrast intre modul foarte ingrijit in care sunt lucrate componentele si ambalajul fara insemne & prospectul sumar din trei foi xeroxate.

Caracteristici:
Anvergura: 856mm
Lungime: 890mm
Greutate gol / echipat: 238g / 450g
Motor recomandat / instalat de mine: Speed 400 / TowerPro BM2410-08

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:11 AM

Kitul se monteaza foarte usor. Aripile, fuselajul si ampenajul sunt deja impanzite destul de ingrijit.

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:14 AM

Toate piesele din lemn sunt decupate CNC-laser si daca ai o astfel de scula sa tot decupezi...vezi poza cu fuselajul

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#4 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:17 AM

Carlinga este din lexan vopsit si in final trebuie decupata la dimensiunile necesare. Se fixeaza de fuselaj prin 4 surubele.

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#5 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:25 AM

Capota motorului este din fibra de sticla. Se prinde de fuselaj tot prin patru surubele, operatiune ce trebuie facuta la sfarsitul montajului astfel incat spatiul dintre capota si con/elice sa fie de 2-3mm.
Aeromodelul a fost conceput sa foloseasca servomecanisme micro sau nano, eleroanele fiind actionate doar de un singur servomecanism.
Pentru cine ar dori sa experimenteze un model cu flapsuri, in aripa este prevazut un loc unde se poate instala inca un servomecanism, astfel incat eleroanele sa fie actionate independent.

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#6 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:32 AM

Toate accesoriile necesare se gasesc intr-o punguta dar trebuie mentionat ca nu vine cu furci de cuplaj, sau conectori reglabili iar echiile sunt din plastic si arata cam suspect.
Am cumparat furci si conectori reglabili de 1.8mm si am pastrat totusi echiile originale.

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#7 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:40 AM

In final a rezultat un aeromodel rigid si usor de transportat (aripa se prinde de fuselaj prin doua suruburi M4 cu piulite captive).

Echiparea modelului:
Motor: TowerPro BM2410-08, brushless 12A
Elice: GWS 9x4.7
Regulator: TowerPro 15A, programabil
Baterie: LiPo 3 celule, 1250mA
Servomecanisme: eleroane TowerPro SG90, profundor TowerPro SG90, carma Graupner c141
Radiocomanda: nelipsitul si nemuritorul SIMPROP SSM

Fisiere atasate


Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#8 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:45 AM

L-am incercat in zbor duminica trecuta, pe un teren situat in spatele magazinului Praktiker Militari.
De mentionat, pentru incepatori, ca desi e un aeromodel simpatic si usor de montat, pilotarea lui cere experienta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ERASER: 10 June 2007 - 08:21 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#9 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 07:56 AM

In aer:
Motorul instalat de mine este destul de puternic si aproape ca ii permite modelului sa faca hovering. Fiind un aeromodel cu anvergua mica, rezulta o tendinta permanenta de rotire a fuselajului in sensul opus rotatiei elicii, tendinta ce se schimba in functie de turatia motorului. Tot timpul zborului a trebuit sa trimez eleroanele. La o statie cu software poate merge facut un mixaj throttle/aileron ca sa compenseze cuplul motorului.
Altfel zboara bine, se comporta ca un Formosa II, destul de manevrabil si foarte rapid. Este totusi capabil sa planeze pe o panta cu inclinare mica si se poate veni la aterizare cu motorul oprit.
Problema: trenul de aterizare este foarte jos si plasat departe de bot. Elicea sta doar la 1,5-2 cm de sol si la aterizare se poate rupe sau se poate stramba axul motorului ( i did' it ;) ). (vezi fotografia "dupa zbor")

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ERASER: 10 June 2007 - 08:23 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#10 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 10 June 2007 - 08:05 AM

Concluzii:

Daca vreti un model electric din balsa, este o alternativa la Formosa / Formosa II / SuperStar si alte acrobaturi din depron la un pret foarte bun.

Arata superb, la sol, dar...

Este mai greu ca un model din depron, are anvergura mica, profil biconvex asimetric => incarcare mare + viteza mare => mai greu de pilotat, deci nerecomandat incepatorilor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ERASER: 10 June 2007 - 08:09 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 June 2007 - 04:24 PM

Foarte frumos. Felicitari. Mie imi merge drept la inima.
Sa-l stapanesti sanatos si sa-l zbori mult si fara incidente.
0

#12 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 July 2008 - 07:26 PM

Am schimbat receptorul cu un Multiplex Micro 5/7, receptor foarte bun dar sensibil, care a fost bruiat de regulatorul Tower Pro. Drept urmare modelul a incasat o tranta pe spate la 30grade. Partea frontala a fuselajului, capota si carlinga au fost distruse. Am reusit sa adun la loc capota originala atat cat sa pot trage o matrita de ipsos si sa fac alta noua dintr-un PET de 1l. Carlinga am lipit-o si n-ar fi rau sa trag o matrita si dupa ea dar deocamdata o las asa ca pare destul de zdravana. Primii 40cm din fuselaj au fost refacuti cu balsa de 4mm in loc de sandwich-ul original din balsa de 2mm si placaj de 1mm. Nu am renuntat la receptorul Multiplex ci am tinut cont de motto-ul meu.
Anume, marea schimbare consta in inlocuirea motorului electric brushless cu un termic OS Max 10 FP, mic si usor care asigura o tractiune statica de ~450g cu o elice Master Airscrew 7x5. Deci Mini Girl a devenit un mini F3A termic, motorul supraalimentat cu un carburator Perry si montat cu cilindrul in jos se incadreaza perfect sub capota. Am folosit un rezervor Jamara de 55ml pe care-l papa in 5 minute si ceva, deci cam 4 minute de zbor in forta. Greutatea a iesit de 715g cu plinul facut si ar trebui sa stea in zbor orizontal la ~ 15m/s, adica 54Km/h. Am upgradat si trenul de aterizare cu alte roti, model identic cu cele originale dar de 60mm in loc de 45 carora le-am pus bucse de bronz si se invart liber fara joc si vreo rezistenta sesizabila. Ultima modificare a constat in montarea a inca un servo pentru eleroane, in asa fel incat sa pot face comanda diferntiala si flaperon, deoarece aterizarea la 50km/h ar distruge prinderea trenului de aterizare.
Cu 86cm anvergura si greutatea de 715g, cred ca in acest moment, este cel mai mic aeromodel cu motor termic de p'aici. Piper-ul meu de 118cm anvergura (Krick Modelltechnik, conceput pt motor 480 si convertit de mine la termic) motorizat tot cu .10 care desi are 280 g in plus fata de specificatii, ajungand la 863g, e foarte vioi in aer, iar Mini Space Walker-ul lui Dan Mitea, cu motor .10 trebuia sa aiba 820g. De aici trag concluzia ca modelul s-ar putea sa fie un mic proiectil foarte manevrabil.
Sper sa ajung la Brasov (Hobbyconstruct) si sa-l inaugurez acolo.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 28 July 2008 - 10:17 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#13 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2008 - 11:26 PM

Salut si la mai multe zboruri cu el. Din cate am inteles tragea destul de bine motorul...de ce ai comutat pe termic?

Mai ai cumva vreo poza cu el in care sa se vada prinderea motorului ? cu motorul TowerPro BM2410-08 instalat ?

Merci
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 July 2008 - 02:22 AM

Felicitari. Este un model reusit care iti va aduce doar satisfactii.
Sa-l zbori muuuuuuuuuuuuuult si fara incidente.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro