Modelism - RHC Forum: Intrebari de reglaj - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Intrebari de reglaj

#1 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 28 May 2007 - 08:10 PM

Azi mi-a venit elicopterul, un lama V4 (cerusem V3 dar le-au cam incurcat). :((


1.I-am dat putin drumul in timp ce il tineam in mana si am observat ca vibreaza. Da impresia ca paletele nu sunt simetrice. In manual am citit ceva de indreptarea cu mana a paletelor dar nu imi dau exact seama cum. Dau drumul la motor la turatie mica si ma uit la palete si observ ca una trece cu cativa milimetri mai sus decat cealalta dar nu reusesc sa-mi dau seama care :)

2. Pe radiocomanda pe langa joystick-uri mai sunt inca 4 "butonase", acestea au acelasi efect ca si joystickurile?

Multumesc.
0

#2 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 30 May 2007 - 12:27 PM

Salut,

Te sfatuiesc sa iei legatura cu unul dintre "zburatorii" din Timisoara. Cu siguranta te vor ajuta. O parte ii gasesti aici pe forum... sau ii poti gasi cu predilectie in weekend pe aeroportul utilitar din Timisoara.

Bafta
0

#3 Useril este offline   kele 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 13-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Carta, HR

Postat 30 May 2007 - 01:25 PM

Vibratia palelor provine de la modul lor de prindere prin articulatie. Palele se "indreapta" si se autocentreaza de la forta centrifuga, de la o anumita turatie in sus, si dispare vibratia aceea.
Da aripi viselor tale!
0

#4 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 06 June 2007 - 07:33 PM

Dupa ce mi-am inlocuit motoarele la un Lama V4 nu reusesc sa-l reglez sa ramana stabil. Daca incerc sa decolez inpecepe f violent sa se invarta pe loc si devine incontrolabil. Am incercat sa-l tin in mana si sa turez motoarele si se simte o miscare violenta a cozii in stanga-dreapta. M-am uitat in manual si am tot incercat sa-l reglez de la potentiometrul de "Proportional" dar nu observ imbunatatiri.

Ar putea sa-mi explice cineva ce fac cele 2 butoane de reglaj :"Gain" si "Proportional" ?

Multumesc!
0

#5 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 06 June 2007 - 07:50 PM

Salut,

Nu sunt expert in elicoptere, dar reglajele de acolo sunt tipice unui sistem de control cu reactie. Iti propun urmatoarea metodologie:
1)Redu Gain la minim. In acest moment, daca tii elicopterul in mana si il rotesti in jurul axei de giratie, raspunsul cozii (anticuplul) va fi lenes.
2)Cresti progresiv Gain si testezi. Raspunsul anticuplului va fi din ce in ce mai zglobiu. La un mom dat, va incepe sa oscileze. Din acel punct, dai Gain putin inapoi.
3)Urmaresti raspunsul cozii. Daca se simte ca o oscilatie amortizata, umbli la Proportional si incerci sa faci ca oscilatia sa se atenueze cat mai repede. Daca intra din nou in oscilatie ca urmare a modificarii lui Prop., mai reduci Gain.

Ideea este sa faci anticuplul sa raspunda rapid, dar fara oscilatii.

Ptr detalii suplimentare gugal "acordul regulatoarelor PID".

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#6 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 June 2007 - 07:45 AM

Tot asa se comporta daca-i pui compensatorul giroscopic decalat cu 90 de grade. Fly-bar-ul ala de deasupra nu e pus gresit ?
0

#7 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 07 June 2007 - 11:05 AM

Nu cred ca am cum sa-l pun gresit, eu nu am observat decat o singura posibilitate de montere.

Am umblat in schimb la gain si s-a mai stabilizat. Am sa ies afara diseara sa vad cum se comporta.
0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 June 2007 - 11:46 AM

Unele butonase se numesc inversoare de sens, incearca sa nu umbli la ele. Altele se numesc trimeri, la astea ai putea sa umbli (atita doar ca ar trebui sa stii cit si cum).....

Platoul stabilizator (bara metalica de sus, fara pale), se prinde in ax cu o cupla patrata. Din cauza eclisei de prindere la platoul superior, ai exact doua posibilitati fizice de prindere (cu un decalaj de 90 de grade) corect sau gresit. Daca e pusa corect, atunci bara respectiva compenseaza giroscopic platoul superior, daca e gresita, pina la o anumita viteza de rotatie nu se intimpla nimic, dupa care are o puternica tendinta de a rasturna elicopterul (soc violent fara cauze externe in platoul superior).

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 07 June 2007 - 11:47 AM

0

#9 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 08 June 2007 - 08:54 AM

De 3 zile incerc dar nu reusesc sa fac elicopterul sa nu se mai invarta in jurul axei verticale.
Am gasit pe net o metoda de reglare care zicea cam asa:
-reglez butonul de gain pe o pozitie medie
-reglez butonul de proportional pe pozitia minima, notez directia in care se invarte coada.
-reglez butonul de proportional pe pozitia maxima iar daca coada se invarte in directie opusa tot micsorez valoarea proportional-ului pana cand elicopterul devine stabil.
Din pacate nu reusesc, mi se pare ca raspunde putin aleator la schimbarile din proportional. Astfel, desi schimb valoarea lui cam cu jumatate de milimetru (f putin) o data elicopterul tot se invarte o data spre dreapta iar apoi (dupa un reglaj f fin) se invarte spre stanga.
Eu nu vorbesc despre rotiri fine, ci despre rotiri violente incat nici nu se vede coada elicopterului in aer.
0

#10 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 08 June 2007 - 10:08 AM

Grrr, nu reusesc sa fac nimic.

Este dispus cineva din Timisoara care sa ma ajute?
0

#11 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 08 June 2007 - 10:42 AM

down, la 30 May 2007, 12:27, a spus:

Salut,

Te sfatuiesc sa iei legatura cu unul dintre "zburatorii" din Timisoara. Cu siguranta te vor ajuta. O parte ii gasesti aici pe forum... sau ii poti gasi cu predilectie in weekend pe aeroportul utilitar din Timisoara.

Bafta

Nu astepta sa te caute ei, cauta-i tu!
0

#12 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 11 June 2007 - 05:19 PM

Zau daca reusesc sa ma prind. La inceput se invarte in partea stanga, apoi reglez putin(1-2 mm) din trimmerul de pe telecomanda si incepe sa se roteasca violent in cealalta directie.
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 June 2007 - 08:51 AM

Ai respectat ordinea de pornire RC? nu ai deprogramat receptorul ? vre-un controler ? giro-ul?

Sunt atitea lucruri care ar trebui sa le stii.... sfatul lui zozo, ti-e mai util tie decit noua.
0

#14 Useril este offline   TheSSeuS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 23-May 07

Postat 12 June 2007 - 11:31 AM

Ordinea de pornire am respectat-o. Cum puteam sa deprogramez receptorul? Elicopterul asta e destul de simplut.
0

#15 Useril este offline   Iceman575 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 14 June 2007 - 01:08 AM

Salut,

Eu sunt din Timisoara. Cei drept nu am zburat Lama pana acuma (doar Raptor 50, ECO8 si alte chestii din astea mai mici si simple) dar daca vrei pot incerca sa te ajut.

Daca crezi ca ai nevoie stii acuma cum sa ma gasesti...
0

#16 Useril este offline   kele 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 13-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Carta, HR

Postat 18 June 2007 - 05:55 PM

S-a gasit solutia. La schimbarea motoarelor din greseala acestea au fost conectate invers la cele 2 iesiri ale ESC. In acest fel efectul de stabilizare al giroscopului a devenit efect de amplificare al instabilitatii.
Da aripi viselor tale!
0

#17 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 11 July 2007 - 04:31 PM

Am si eu o intrebare, am primit azi un Raven trimat, reglat deja de la.....concurenta, dar cu palele stranse.

Mai trebuie reglat ceva?

Va multumesc

Primus
0

#18 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 22 July 2007 - 06:54 PM

Salutare la toata lumea,

Va rog, care este rolul trimerelor de pe radiocomanda(fiecare ce face), ca nu gasesc in documetatia de la Heli.
Din greseala, l-am miscat pe cel de sub stick-ul din dreapta, si as vrea sa stiu ce am facut.

Am un Walkera, Raven x40, cu radiocom cu 6ch.
Multumesc!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro