Modelism - RHC Forum: Robbe Comtesse - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Robbe Comtesse intrebari

#1 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 18 April 2007 - 09:45 PM

Acum cateva zile mi-am luat modelul Comtesse de la Robbe.
Sunt incepator in ale velierelor.
Are careva dintre voi acest model?
Care este unghiul maxim pe care trebuie sa il faca velele cu linia mediana a puntii? Nu prea stiu cum sa le reglez.
Ce se recomanda: folosirea unui vinci cu tambur sau cu lever?

Multumesc.
0

#2 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 19 April 2007 - 10:05 AM

Velele se deschid intr-un unghi de 80-85 grade, pana ce ghiul aproape atinge sarturile (firele ce tin catargul in plan diametral).
La servoul de vele ar fi bine probabil cea ce recomanda producatorul. Nu de altceva, dar poate alt sistem nu incape in locul prevazut. Servoul cu levier ocupa spatiu mult mai mare decat cel cu tambur, insa de obicei este o sulutie mai ieftina. Planul ce zice?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#3 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 19 April 2007 - 07:21 PM

Planu prevede levierul (probabil ca solutie mai ieftina). Din cate am inteles acest levier poate fi montat pe orice servo mai puternic. Nestiind acest lucru am cumparat un vinci cu tambur. In momentul de maxim, ghiul face un unghi de aproximativ 45 de grade iar vela umflata atinge sarturile. Cele doua sarturi diametral opuse nu sunt pe aceesi liie cu catargul ci ceva mai in fata. Cred ca cel mai bine ar fi o poza.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1177003279.jpg

Aceasta postare a fost editata de sunrise_ro: 19 April 2007 - 07:24 PM

0

#4 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 19 April 2007 - 07:26 PM

Si o poza cu o vedere din laterala. Astept punctul vostru de vedere.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1177003615.jpg

0

#5 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 19 April 2007 - 07:33 PM

Si o ultima poza de ansamblu...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1177003992.jpg

0

#6 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 19 April 2007 - 11:57 PM

45 grade e prea putin. Daca nici din servo, nici din emitator nu poti regla o cursa mai mare, ai putea pune un tambur de diametru ceva mai mare pe servo. Ce fel de servo este?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#7 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 20 April 2007 - 08:21 AM

Pt a mari cursa, eu mai folosesc si trimul din statie, vei obsv. o crestere substantiala a cursei (la statia mea, cu un vinci GWS, cursa se mareste cu cca 25-30%, nu-i mult, dar e bine). Setarea am facut-o astfel: am dat trimul canalului pe care am vinciu la "minim" (ma rog, la unul din capete), pentru pozitia cu velele stranse (aproape de linia mediana a puntii), apoi folosesc atat stikul statiei, cat si trimmul ptr deschiderea velelor f. de necesitati
0

#8 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 20 April 2007 - 12:21 PM

Vinciul e un Sw 125. Numai ca din ceea ce am vazut eu nu face o rotatie completa adica 360 grade. Cred ca are in jur de 240 grade. Am incercat sa mai fur si eu din telecomada, marindu-i EPA (end point ajustment). Am sa incerc si faza cu trimerul sa vad daca mai castig ceva. Teoretic care e unghiul maxim pe care trebuie sa-l faca ghiul cu axa mediana longitudinala a puntii?
Ideal ar fi sa gasesc un tambur mai mare. Dar de unde?
0

#9 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 20 April 2007 - 01:39 PM

Sal sunrise_ro! la mine unghiul este in jur de 60grd, din trim sa zic ca-l duc pana la 75-80 (dar f. rar merg cu vantul din pupa).
Un tambur mai mare potzi sa-ti confectionezi din trei discuri suprapuse, in care discul unu si trei sa aiba diam ceva mai mare decat discul doi (cel din mijloc). Fixarea acestuia pe vinci nu cred sa fie o problema daca ai un burghiu, un surub, o pila si ceva indemanare. Eventual poti fixa acest tambur home made chiar pe-o cruce de servo, care se potriveste pe vinciul tau
Bafta
Soare
0

#10 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 20 April 2007 - 05:24 PM

Dragii mei,
Azi am iesit pe balta. A fost o cu totul alta mancare de peste fata de data tecuta. Am inceput sa ma deprind cu tovarasa mea. E mult mai frumos decat cu motorizatele.
Problema observata de mine este ca barcuta nu merge sub nici o forma cu vant din pupa. Sa fie oare din cauza unghiului < 90?
Am sa incerc un tambur home made pentru a putea deschide ghiul in maxim care nu cred ca va depasi 75-80 de grade datorita sarturilor.
0

#11 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 22 April 2007 - 08:58 PM

Pozele promise...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1177268286.jpg

0

#12 Useril este offline   sunrise_ro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 22 April 2007 - 09:00 PM

...in amurg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1177268408.jpg

0

#13 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 23 April 2007 - 08:58 AM

:rolleyes: Oaauuu, e o frumosete, felicitari
In legatura cu "vantul din pupa" nu dezamagi, Dl. Gyula ar putea sa-ti spuna mai multe, in mare ideea este ca diferenta dintre forta care impinge barca si rezistenta velelor la inaintare este destul de mica, in plus, la barca mea, apare si o tendinta de "aprovare" adica: <baga botu in apa>
Bafta
0

#14 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2007 - 09:38 AM

A trecut o luna...
Ai rezolvat ceva cu deschisul velelor?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#15 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2007 - 08:07 PM

Nimic?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#16 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2007 - 11:58 PM

Salutare
Am si eu o problema legata de Comtesse (o pun aici ca sa nu mai deschid alt subiect, cer scuze initiatorului): am cumparat, odata cu barca, si bulbul ala de tip talpa. Are ca 0,9 kg. In planul barcii, Robbe recomanda umplerea derivorului cu ca. 1,8 kg de balast. Are sens, prin folosirea bulbului creste bratul fortei si este necesara o greutate mai mica, centrul de greutate coboara. DAR: folosirea bulbului are si 2 mari dezavantaje, este o frana hidrodinamica serioasa si ai ocazia sa aduni o gramada de bradis din apele noastre "ecologizate".

Ce parere aveti: in ce parte inclina balanta avantajelor si dezavatajelor? Bulb sau derivor umplut?

Multumesc pentru raspunsuri, pe cat posibil, argumentate

Stima si consideratiunea
0

#17 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 28 September 2007 - 08:34 PM

Derivorul umplut da o barca mai grea deci ceva mai lenta. Daca asta nu conteaza, alte dezavantaje nu stiu.
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#18 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2007 - 12:29 PM

Multumesc Gyula (chair de la tine asteptam un raspuns, de fapt)

M-am mai gandit si cred ca o sa incerc intai cu derivor umplut, apoi, daca se va dovedi ca vreau mai multa viteza, o sa scot plumbul de acolo (sper sa fie si posibil http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ) si montez bulbul

Multumesc mult

Szima si consideratiunea
0

#19 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 29 September 2007 - 03:51 PM

si u este mai simplu sa faci invers?
sa probezi intai cu bulbul si poi sa il scoti (ceea ce este mai usor) si sa incerci varianta cealalta?

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#20 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 29 September 2007 - 05:55 PM

Daca planul prevede derivorul umplut cu 1,8kg plumb atunci folosind bulbul barca ar fi cu 0,9 kg mai usoara. Asta pe de o parte e avantaj, pe de alta parte e dezavantaj, pt ca nava nu mai pluteste pe linia de plutire proiectat ci pe una considerabil mai scurta. Viteza barcii depinde si de lungimea liniei de plutire (de fapt de lungimea valului creat) asa ca nu e usor de prevazut ce se va intampla. Oricum, diferentele sunt mici si eu zic ca e mai bine de urmat planul.
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#21 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2007 - 07:53 AM

@ iulica_ff
Nu, pentru ca bulbul, in afara de lipire de derivor, se mai prinde si in suruburi. Daca e sa-l montez INAINTE, raman apoi acele 2 gauri prin care intra apa (MULTA, cred)

@gyula
Asa voi face, voi urma planul si apoi, daca nu sunt multumit, montez bulbul.
0

#22 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2007 - 09:10 PM

Am ramas dator aici cu cate ceva: pana la urma am montat bulbul si... alte piese... si uite-l....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1193339410.ibf

0

#23 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2007 - 09:16 PM

... mai sunt de montat elemntele decorative, abia apoi consider ca e gata. La sedinta de azi (vreme superba, vant "numa' bun", ca. 1,5 ore) nu a prins bradis sau alte forma de vegetatie (sa bat in lemn, ca nu aveam nici o barca de recuperare)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-33-1193339763.ibf

0

#24 Useril este offline   HGV 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 28-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:motociclism, modelism

Postat 01 April 2013 - 04:18 PM

Salut!
Desi nu s-a mai postat de mult aici, poate totusi mai vede cineva. In toamna am achizitionat si eu acest velier, si acum l-am scos la apa. Poate ma puteti ajuta in rezolvarea urmatoarelor probleme:
1) Am optat pentru bulbul de plumb atasat de derivor. Barca bandeaza exagerat de mult, ceea ce duce si la pierderea directiei prin iesirea carmei din apa. Credeti ca ar trebui sa completez in derivor cu ceva alice, si daca da, cu ce cantitate (pasi din cate in cate grame?)
1) Prova are tendinta sa se afunde in apa, ceea ce duce la pierderea de viteza. Ce solutie sugerati?
Atasez si pozele ambarcatiunii.
Multumesc.
Imagine atasata: IMAG0327.jpg
Imagine atasata: IMAG0328.jpg
0

#25 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 02 April 2013 - 03:16 PM

Depinde pe ce vant apar aceste probleme. In mod normal lestul de fabrica ar trebui sa fie destul pt conditii de vant usor pana la moderat.... La vant mai puternic folosim la concursuri vele mai mici. Daca-l pui pe apa fara vant, barca pluteste pe linia de plutire?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#26 Useril este offline   HGV 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 28-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:motociclism, modelism

Postat 02 April 2013 - 04:03 PM

Vezi postareaGyula, la 02 April 2013 - 03:16 PM, a spus:

Depinde pe ce vant apar aceste probleme. In mod normal lestul de fabrica ar trebui sa fie destul pt conditii de vant usor pana la moderat.... La vant mai puternic folosim la concursuri vele mai mici. Daca-l pui pe apa fara vant, barca pluteste pe linia de plutire?

Da, pluteste pe linia de plutire. Fenomenul se manifesta la rafale de vant moderate aparute pe vant slab. De asemenea, daca vantul se inteteste, dar nu foarte tare. (sa-mi fie scuzata ignoranta, dar sunt la inceput).
0

#27 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 03 April 2013 - 08:41 PM

La rafale e normal ca se inclina mai mult. De obicei nu numai se inclina mult ci se si intoarce inspre vant. Cand vine o rafala trebuie un pic deschise velele ca o prte din vant sa "scape" si sa nu inclina barca asa mult. Asa face ca in acest video?
http://vimeo.com/34192156
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#28 Useril este offline   HGV 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 28-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:motociclism, modelism

Postat 05 April 2013 - 09:03 AM

Da, asta este fenomenul! Multumesc pentru sfat. Inteleg ca totul se reduce la capatarea experientei necesare. Inca o data, multumesc.
0

#29 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 12 April 2013 - 09:13 AM

Comtesse este o "semimacheta" cu performante de navigatie modeste.
Sarturile fixate in punte mult in spatele catargului sunt un tribut adus originalului si elimina necesitatea straiului pupa.
Pastrarea aspectului proportional cu originalul conduce la aceste performante.
E un model bun pentru castigat experienta in constructie si partial in navigatie.
Nu pot sa nu recomand inca odata Micromagic pentru cei care vor o barca cu calitati navigante onorabile, neasteptate pentru un model atat de mic.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro