Asa, acum despre zbor si concluziile mele.
Am ajuns sambata dimineata la zbor.Stiam ca trebuie sa fac rodajul la motor, lucru care mie mi sse pare un lucru extrem de plictisitor(chiar daca spun asta stiu ca pe cat de plictisitor este pe atat de important este).
Aici a intervenit din nou lipsa manualului.Motorul nu a venit fara nici un fel de manual asa ca am urmat si eu instructiunile de la un Magnum de 10 pe care il rodasem acum 2 ani parca.
2,5 ture la amestec.am tras cu carburatorul deschis complet 3-4 ture de elice sa vina gazul, din rezervor.Cuplez bujia si incerc sa pornesc.Motorul parea sa nu vrea sa cooperze cu demarorul.Dupa a doua incercare la demaror(ambele au fost 2 click-uri incepe pe butonul de la demaror) mia-m dat seama ca mot. este inecat.Am inchis amestecul complet si am dat sa pornesc.Motorul a pornit si mergea fara nici un stres si a mersa asa vre-o 15sec deci am tars ceva gaz.Deschid din nou la 2,5 ture si pornesc.De data asta o ia fara probleme.Stau cu gazul la 1/2 cum scria in manual tipm de 1 min.Dupa 1 min trec cu gazul la full si imbogatesc amestecul atat cat sa nu moara si il las 10 min exact cum scria la carte.Urmatoarele etape au fost de 5 min fiecare pana am totalizat cam 30 min cat scria in manualul al motorul de 10.
Totul gata, montez aripa si pornesc din nou.Reglez motorul cu amestecul cat mai bogat posibil dar totsui sesizabil mai turat, exact cat sa traga de model fara probleme dar nici sa nu ajung la tipatul ala de mot in 2T de aero.
Imping gazul la full treptat dar modelul fura puternic stanga din cauza ca nu aliniasem roata de bot corect cu directia(combinat cu cuploul motor a fost destul de interesant
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ).In fine, corectez din directie si in 20-25m m-am desprins.Urmeaza un viraj stanga si urcarea pana la o inaltime de siguranta.Primele constatari au fost ca motorul merge execelent.Isi face exact treaba lui.Porneste usor si trage de avion.Zborul la orizontala eu il pot face lejer cu gazul la 45%.Am avut cateva tentative de acrobatie cu el dar mi-a fost frica, motorul fiind nou sa nu taca atunci cand reduc turatia.Din fericire nu am avut probleme.Recunosc faptul ca nu am facut limite cu el asa cum zicea Valteras in programul lui de incercari dar pur si simplu mi-a fost frica tot din cauza ca nu stiam cum o sa raspunda la reprize.Din fericire cum am spus nu au fost probleme.
Aterizarea a fost momentul cel mai interesant pt ca nu am avut statia reglata cum trebuie sa pot sa reduc gazul complet si de abia la a treia trecere m-am hotarat sa vin jos.Aveam cam 30-35 grade de vant lateral dar modelul s-a comportat surprinzator de bine.La aterizare am venit fara bont si am fost multumit de cum aterizeaza, viteza pe panta fiind destul de mare dar totusi atunci cand tragi de el incetineste destul de mult si pune rotile jos la o viteza mai mult decat rezonabila.In nici un caz nu este un model dificil de zburat, singura tendinta rea pe care am observat-o in zbor a fost ca la inclinari medii spre mari la aripa trebuie sustinut cu eleron in partea opusa virjaului ca altfel cade in interior.Nu este foarte dificil dar trebuie retinut si lucrul asta necestia ceva coordonare in plus.
Tot zborul a durat 10-11 minute si nu am mai zburat in ziua aia pt ca la aerodrom activitatea 1/1 era destul de intensa si nu am vrut sa ma complic.
Concluzie:
Cum am mai spus, modelul are parti bune si parti rele.Totusi pentru pretul care il are in varianta cu motor este un model care isi merita pe deplin banii.Ci ceva munca si atentie se pot folosi si piesele originale dar eu am preferat sa scotocesc prin casa dupa diferite lucruri pe care eu le consideram mai bune si potrivite pt sarcina respectiva.Constructia, pt mine a avut cu grad de dificultate mediu spre scazut si as fi putut supne ca ar fi fost o experienta chiar placuta daca totul era etichetat corect si tot procesul ceva mai bine detaliat si scris si in engleza.
Kitul il recomand oricarui incepator care vrea sa debuteza la modele termice si are un buget strans.La banii astia trebuie sa fiti de acord cu mine ca nu puteti gasi ceva mai bun care sa fie si nou.
Dupa o absenta de 7 luni din acest hobby, din motive de bani(am faramat un Trainer 25 de la Graupner intr-un stalp, si am ramas si fara statie in acel moment)kit-ul asta a fost un inceput nou si in ciuda dificultatilor pe care le-am intampinat pe parcursul asamblarii eu zic ca a meritat per total.
Sper ca ce am scris a fost de ajutor si ca nu v-am plictisit cu posturile mele deja exagerat de lungi ;)
PS:pentru cei care isi fac probleme cu asamblarea si gradul de prefabricatie:mie mi-au trebuit cam 10-12 ore intr-o singura zi sa il asamblez.Probabil ca daca m-as fi straduit mai tare si as fi fost mai atent ar fi durat mai putin asamblarea dar vacanta se apropia de sfarsit(deh, sunt abia clasa a X-a).M-am trezit la 9, m-am luat de lucru la 10 si la 10 seara era gata cu toate pe el.
Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 16 April 2007 - 09:42 PM