Modelism - RHC Forum: Test comparativ - Opel Vectra (Toyota Avensis) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Test comparativ - Opel Vectra (Toyota Avensis) Initial era Opel Vectra dar...

#1 Useril este offline   LEXXRDM 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 03-December 03

  Postat 06 February 2004 - 07:01 PM

Fiecare din cele doua autoturisme vin cu carti de vizita serioase, completate
de-a lungul timpului. Vechiul Opel Vectra a fost unul dintre cele mai iubite modele din aceasta clasa, iar in Romania reprezinta si acum o alternativa second-hand foarte viabila. Toyota Avensis s-a remarcat printr-o fiabilitate exemplara, fiind o masina nepretentioasa si usor de intretinut, dar poate un pic cam neinteleasa de catre europeni. Cu noile generatii, insa, cei doi constructori au vrut sa ofere mai mult decat atat, atacand segmentul mediu superior. In afara de calitatile de long cruiser, cerute de altfel de clientii traditionali, Vectra si Avensis ofera spatiu interior excelent, dotari pretentioase si chiar “pretentii”, fara falsa modestie. Observate in paralel, ambele modele impresioneaza prin solutii moderne cu inclinatii spre curentul sport. La nivelul partii frontale, Vectra seamana izbitor de mult cu Avensis sau, altfel spus, variatiuni pe tema trapezului, cu faruri alungite si proiectoare de ceata sub bara de protectie. In spate, diferentele sunt mai pronuntate, Opel lasand impresia ca s-ar fi inspirat din modelele americane. Pozitia joasa, pe bara de protectie, a numarului de inmatriculare imprima un aer mai elegant la Opel, dar forma masiva a portbagajului penalizeaza serios vizibilitatea, in special la mersul cu spatele. Merita precizate si insertiile cromate din exterior care reusesc sa confere un aer exclusivist dupa o reteta la care au apelat deja cu succes modele precum VW Passat sau Ford Mondeo.
In interior, ambele modele ofera loc suficient pentru cinci pasageri, dar eu acord votul final lui Avensis, a carui bancheta spate este mai primitoare, in sensul dimensional, dar si al formei. Aici exista mai mult loc pentru genunchi, iar distanta de la sezut la plafon este usor superioara. Toyota este “de-a dreptul imensa” in interior, apropiindu-se de modelele de clasa mare. A nu se intelege ca in Vectra nu se sta bine. Ca si la modelul japonez, scaunul soferului se regleaza manual pe inaltime, iar coloana de directie are doua
grade de libertate. In privinta postului de conducere nu avem multe
comentarii de facut, soferul gasindu-si fara mari probleme o pozitie relaxata in ambele cazuri. Aici se impune insa o completare. Opel a optat pentru o ambianta mai sobra, tipic germana, in vreme ce Toyota ofera celui de la volan un feeling mai sportiv, implicandu-l mai mult in procesul de condus, evident in sensul placut al cuvantului. Daca cele doua propun volane multifunctionale,
abordarea comenzilor se face insa diferit. Si putem incepe cu operatiunile premergatoare unei calatorii, anume reglatul oglinzilor.
La Vectra, butoanele sunt plasate pe usa, iar la Toyota pe plansa de bord, in dreapta volanului. Nu am putea spune ca o preferam pe una in detrimentul celeilalte, dar la comenzile pentru actionarea geamurilor punctam in dreptul lui Avensis deoarece solutia Opel necesita un timp de acomodare. In ambele cazuri avem computer de bord, intrarea in meniu la Vectra facandu-se prin doua mici butoane aflate la extremitatea manetei stergatoarelor de parbriz. La Avensis exista un comutator rotund si mai multe butoane la baza display-ului, plasat la partea superioara a consolei centrale. Acesta poate afisa in acelasi timp doua informatii separate, cum ar fi, de exemplu, autonomia si consumul mediu. Si aici, Toyota a gasit solutii mai bune decat Opel, care are o tendinta de a complica lucrurile. Consolele centrale se deosebesc geometric - la Vectra este masiva, in forma literei V, iar la Avensis dreptunghiulara - dar gazduiesc practic comenzi similare. Instalatiile de aer conditionat sunt cu reglare automata, bi-zona. Daca la Opel afisajul se face pe acelasi display cu al computerului de bord, Toyota a optat pentru un
loc separat. Dupa cum am observat si cu prilejul altor teste, meniul lui Vectra este cam stufos si implica o atentie sporita in timpul condusului, cand se doreste schimbarea modului de repartitie a
curentilor de aer. In ceea ce priveste calitatea materialelor folosite, Toyota a recurs la plastice mai prietenoase la atingere. Finisarile si asamblarile din habitaclul lui Avensis sunt inca o dovada a atentiei japoneze pentru detaliu. Nu trebuie uitat totusi ca Opel a depus un efort substantial pentru realizarea interiorului lui Vectra, aplicand practic o arhitectura cu totul noua in istoria modelului. Mai mult,interiorul vine sa sublinieze inca o data faptul ca Opel a preferat sa faca anumite compromisuri calitative pentru a mentine un pret
decent, in conditiile unei echipari bogate.
Motorizarea de 1,8 l benzina pentru care am optat in test implica un comentariu suplimentar. Desi in majoritatea cazurilor, modelele de
clasa medie au la baza gamei de motorizari propulsorul de 1,6 l,motorul de 1,8 l joaca un rol hotarator in succesul de piata. Cel putin teoretic, acesta ar trebui sa imbine cel mai bine comportamentul unui motor pe benzina destul de puternic cu un consum de combustibil moderat si cu un pret apropiat de versiunea de baza. Cu alte cuvinte, este motorizarea care vinde modelul
pentru cum arata si cum este dotat, adresandu-se clientului care nu
cauta neaparat superperformante sau economia unui propulsor diesel. Vectra si Avensis confirma un progres evident al clasei 1.8, acceleratiile si consumul mediu avand valori foarte apropiate, asa cum reiese si din datele comunicate de constructori. In practica, Avensis se comporta mai sportiv fata de Vectra, un avantaj pretios in special in traficul urban.
Modelul Toyota are de partea sa un motor mai puternic cu 7 CP, o etajare mai scurta a cutiei de viteze si un raport putere/masa proprie superior. A se nota ca Vectra cantareste cu peste 100 kg mai mult decat Avensis. La drum lung, ambele modele se dovedesc odihnitoare fiind placute la condus, asa cum precizam la inceput - adevarate long cruisere. Motoarele pot fi considerate relativ silentioase atat timp cat acul turometrului nu se apropie de 3500 rpm.
Si in ceea ce priveste pretul si dotarile versiunilor comparate, meciul este strans. Vorbim despre 15.366 euro pentru Vectra si
16.450 euro in cazul lui Avensis, evident fara taxe. Totusi, pentru a fi relativ similare la echipament, Vectra apeleaza la trei optionale: aer
conditionat cu reglare automata, senzor de ploaie si oglinzi
retrovizoare electrocromatice. In pretul masinilor intra cam toate functiile de siguranta si confort de care aveti nevoie: airbag-uri
frontale, laterale si cortina, aer conditionat manual, reglaje scaune si coloana de directie, comenzi electrice pentru geamuri si oglinzi, sistem audio, ABS, senzor de ploaie. Opel Vectra ofera controlul tractiunii si oglinzi retrovizoare exterioare electrocromatice, iar Toyota Avensis are airbag pentru genunchii soferului si jante din aliaj. Inca un aspect foarte important ar fi faptul ca cele doua modele sunt nu numai foarte bine echipate, ci si extrem de sigure.
La testele Euro NCAP, Vectra a obtinut patru stele, iar Avensis maximum de cinci. Rezultate remarcabile pentru doua masini cu pret bun si pretentii ridicate.
:rolleyes:

Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
0

#2 Useril este offline   mariantr2005 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 10-June 07

Postat 10 June 2007 - 05:08 AM

.D. Power a anuntat rezultatele studiului privind gradul de satisfactie al clientilor auto din Regatul Unit. Pentru a saptea oara consecutiv, marca japoneza Lexus a fost vazuta pe primul loc, primind premiul Gold Award.

Lexus a primit 882 de puncte dintr-un total de 1000. Lexus a primit cel mai mare punctaj la trei dintre cele patru categorii luate in calcul. Astfel, divizia de lux de la Toyota a castigat locul intai la categoriile care tin de calitate, servicii si atractivitate.

Pe langa titlul primit la categoria marcilor auto, Lexus a luat primul loc si la categoria modele individuale, unde IS a impartit prima pozitie cu Toyota Prius. Prius este primul hibrid care primeste o distinctie atat de importanta.

Toyota si Lexus au avut cinci modele in top 10. Pe langa succesul mare al modelelor japoneze, Skoda s-a evidentiat cu doua plasari in primele zece, Octavia a luat locul 5, iar Fabia locul 7.

Rezultatele studiului au fost obtinute in urma chestionarii a 18 mii de proprietari auto care si-au achizitionat masini noi intre septembrie 2005 si august 2006.

Steve Settle, directorul Lexus, a declarat: „Mesajul acestui studiu este clar. Calitatea produselor si serviciilor noastre nu are rival. In sapte ani nici unul dintre competitorii nostri nu a reusit sa atinga valoarea si performantele de care se bucara masinile Lexus”.
0

#3 Useril este offline   andrei_me 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 25-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:aero

Postat 28 May 2009 - 08:23 AM

Eu am mers din galati pana la iasi cu un avensis 2.0 diesel de 126 de cai,si in ciuda turatiei mari,motorul nu se auzea.Acu` era la 3700 turatii si tot nu se auzea.Am sarit calu` si am trecut la 4000.Acolo...in a 3 treapta am prins 140 km/h.
Asata da masina!Desi se spune ca viteza maxima e 200 eu am mers cu 240 si merge la fel de lin ca la 100.
E o super-masina!Dar la 20.000 E e ceva...un sac de bani!
Si mai stiu ca a luat 34 din 36 de puncte

Aceasta postare a fost editata de andrei_me: 28 May 2009 - 08:25 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro