Modelism - RHC Forum: Cularis von Multiplex - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cularis von Multiplex succes de piata...

#31 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 April 2007 - 01:58 PM

... am vazut la Cristi 8 prelungitoare, eu am socotit necesare ca fiind 10 :huh: (4 in aripi, 4 interconectare fuselaj-aripi, 2 pt. profundor si directie), pana la urma care-i treaba?
Detaliu incastrare aripi. Se vad locasurile pentru prizele catre receptor.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#32 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 April 2007 - 02:05 PM

Intrebare: floricelele alea specifice turnarii elaporului, n- ar trebui slefuite?

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#33 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 April 2007 - 02:24 PM

Cred ca la aterizari un pic mai dure, canopia s-ar putea deforma pe linia desenata, poate o ramforsare gen EZ Star/Glider la baza primilor 35cm de fuselaj, s-ar impune executata.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#34 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 21 April 2007 - 02:58 PM

Yeap, categoric e vorba de turbulizator! Insa in cazul asta are un alt scop- eficacitate mai mare a comenzilor prin desprinderea controlata a fileurilor de aer. Faina treaba! Multam de iluminare Silaxule!

Nu pare foarte fragila zona din cabina de care zici matale silfaxMeshtere. insa eu tot as face cum am facut si la IziGlider - patina din placaj care pe langa protectia burtii la aterizari ar mai rigidiza putin zona aia vulnerabila.

Pana imi vine si al meu, citez dintr-un clasic in viata:
Sictir!

bigCuLarice

Aceasta postare a fost editata de Big: 21 April 2007 - 02:59 PM

FROGS CAN FLY!
0

#35 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 645
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 21 April 2007 - 04:26 PM

silfax....il aduci la rapa?
0

#36 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 21 April 2007 - 04:58 PM

Rares, la 21 Apr 2007, 16:26, a spus:

silfax....il aduci la rapa?

Silfaxu nu poate ajunge .... dar eu sigur ..... :D
Si chiar daca n-o sa fie gata ..... sau o sa fie gata fara zburat il dezvirginam la Ripa!
Stima
0

#37 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 April 2007 - 05:04 PM

Big, la 21 Apr 2007, 14:58, a spus:

Faina treaba! Multam de iluminare Silaxule!

Crezi ca scapi numai cu multumirile... bagi si-un miel pe langa ele... ca ti l-oi dau indarat de ne mai iluminezi pe la ast subiect :D

Citeaza

Nu pare foarte fragila zona din cabina de care zici matale silfaxMeshtere. insa eu tot as face cum am facut si la IziGlider - patina din placaj care pe langa protectia burtii la aterizari ar mai rigidiza putin zona aia vulnerabila.


Exact la patina aia din placaj ma refeream, eu zic ca merita investitia in ea.

Citeaza

silfax....il aduci la rapa?


Eu cu parere de rau voi fi pe alte meleaguri, dar conu' Cristi trage tare sa-l faca pana atunci din cate am inteles.

PS. Pana m-am mocait eu sa scriu, ai primit si confirmarea lui mai sus :D

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 21 April 2007 - 05:13 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#38 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 645
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 21 April 2007 - 05:12 PM

pacat ca nu poti ajunge. macar cu inima sa fii la rapa rosie.
chiar vreau sa vad un cularis ca-s tare curios
0

#39 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 April 2007 - 07:13 PM

o sa vezi doua la alba sigur.si poate intr-o viteza ,la o panta de rr cu ciobeni si oi intr-o dupa amiaza.
in rest uitati de patina....aterizeaza mai usor decat ezglideru.scoci ajunge.
m-am dat cu el azi pe cln pe un vant in rafale de 8-10m/s,si e docil si cuminte...
plus ca urca ca nebunul cu motorul in full.

erata la manual: nu folositi bilele de otel (poate mai tineti minte scandalul cu bilele de la ezglider).pe cularisul zburat azi (warmk propitar) a fost montata o singura bila intrucat motorul avea putin peste suta de grame.gresit total in ciuda celor scrise in manual.s-a pavat cabina cu plumb...ca sa iasa centrajul.
dezavantaje: e lipit de cer,nu vrea sa aterizeze de nici un fel ,si alte bunatati.

pt aterizare mai rapida mix-ul "crow" face minuni!!!


@silfax

Silfax, la 21 Apr 2007, 14:58, a spus:

... am vazut la Cristi 8 prelungitoare, eu am socotit necesare ca fiind 10  :D (4 in aripi, 4 interconectare fuselaj-aripi, 2 pt. profundor si directie), pana la urma care-i treaba?

uita de ele...
pune mana taie mufele de la servo ,prelungeste masurat exact (cu cablu simplu si fludor).prea multe prelungitoare pana la urma unu face figura.
sa ai cuple doar la incastrarea aripilor.si nu ,nu slefuii floricelele din elapor ca si alea ajuta la curgere de fileuri.si pe extrados si peste tot.
flying is my life...
0

#40 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2007 - 09:27 PM

Ba o sa vada 3 la Alba din care cel putin 1 si pe la Rapa (poate zboara intre ele).

Stima si consideratiunea
0

#41 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 April 2007 - 10:34 PM

@Silviu66

Citeaza

nu slefuii floricelele din elapor ca si alea ajuta la curgere de fileuri.si pe extrados si peste tot.

Inteles sa traitzi... cu floricele ramane :D. Chiar ma freca un gand legat de bilele alea, imi amintesc si discutia de la EZ Glider, dar sa stii ca patina o pun mort-copt, chiar daca e docil bajetu'.
Silviu tu ce motorizare si pack ai pus pe el si la ce greutate l-ai scos?

Bai za uei, daca tot zici ca urca ca mushcat, oare un seria 550 n-ar mere pe el?

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 21 April 2007 - 11:06 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#42 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 21 April 2007 - 11:45 PM

Silfaxe dau mielu dar la RR! Propunere nemteasca se face o singura data!

La RR vor fi se pare minim 2 Cularis daca e sa ne luam dupa zvonuri. Am confirmarea pt termodinamica aferenta, cu plafon la 1500m si urcari de 3m/s.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#43 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 22 April 2007 - 12:04 AM

Big, la 21 Apr 2007, 23:45, a spus:

Silfaxe dau mielu dar la RR! Propunere nemteasca se face o singura data!

La RR vor fi se pare minim 2 Cularis daca e sa ne luam dupa zvonuri. Am confirmarea pt termodinamica aferenta, cu plafon la 1500m si urcari de 3m/s.

Big

Bigule, nu ma mai starni ca poate le deturnez dreaq astora de la Wizz airoplanu' si incerc termica de la RR cu el :rolleyes:. Oricum nu scapi ca-l trimit delegat pe Crisu', singurul bai la el e ca nu se apuca de mancat miel fara vadra de vin rosu...

Legat de motorizare cred ca renunt la idea cu 600/19 (nu stiu de unde am scos 550), deoareshce e recomandat pana la modele cu anvergura de 2m.
...audaces fortuna iuvat...
0

#44 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 22 April 2007 - 04:22 PM

Wizz sunt amicii mei, poate gasesti un pilot sa ma stie il rogi sa bage un razmut pe rapa sa vezi daca e multa lume, asa contra unei suspendari de licenta ca se poarta :-)

Lui Crisu' i-am retinut cel mai bun loc in termica, si o vadra de vin de la Padre in loc de miel pt tine :-)

bigofftopicrau
FROGS CAN FLY!
0

#45 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 22 April 2007 - 11:19 PM

Intreb in viteza ce elice pliabila trebe, nu de alta dar maine am o sansa de a-mi completa kit'ul de instalare si nu voi ca sa ratez ocazia,,,

@Big
Roger & deal :angry:.
...audaces fortuna iuvat...
0

#46 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 23 April 2007 - 07:37 AM

@silfax - pt deriva si profundor nu ai nevoie de prelungitoare, in schimb ai nevoie de prelungitor pt acumulatorul de la receptie (asta in cazul in care nu-ti faci singur pack-ul), ramforsarea de care ziceai pt partea din fata nu este necesara pt ca in kit o sa gasesti 2 bucati din plexiglas subtire care sunt folosite exact pt asa ceva.

Pt motor am folosit un Torque 2818/900 (104g) + regulator Airboss 35A + elicea recomandata Graupner pliabila 12x6, acumulator receptie 4 celule AA 2700mAh, acumulator motor Hyperion 3S lipo 2100 mAh (180g).
In manual spun sa folosesti doar o bila pt motor de 100g, ceea ce am si facut dar nu a fost bine pt ca a trebuit sa incarc in fata cu plumb ~50g.
In schimb recomand folosirea unei bile pt varianta originala de motorizare, pt ca are 160g.

Asa cum spunea si Silviu, modelul se comporta excelent si recomand folosirea crow-mixului (face minuni).

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 23 April 2007 - 07:38 AM

0

#47 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 23 April 2007 - 08:20 AM

Silfax, la 22 Apr 2007, 23:19, a spus:

Intreb in viteza ce elice pliabila trebe, nu de alta dar maine am o sansa de a-mi completa kit'ul de instalare si nu voi ca sa ratez ocazia,,,

@Big
Roger & deal :angry:.

12,5 x 6,5 sigur o sa te coafeze DAR la motorul ala de 600 al tau o sa-ti trebuiasca reductor planetar care sa-ti coboare turatia undeva pe la 8000-9000 de ture!.
Asa ca mai mult ata decit fata .... verifica in primul rind daca ai loc BAFTA.
Mai verifica si la ce greutate te duci cu tot ansamblul!
0

#48 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 23 April 2007 - 10:38 AM

Sunt totusi 2 lucruri care ma nelinistesc la Cularis:

1. Marimea servourilor ..... la alpha 27 (anvergura 2,7m) deci foarte apropape de cularis servourile de pe aripa sunt MICRO toate!
Banuiesc ca le-au pus pe astea mai mult datorita faptului ca n-aveau loc de altele mai groase! :rolleyes:

2. Modalitatea de fixare .... extragere ....a servoaielor ...... daca se buseste vre-unul din varii motive ai cam pus-o .... cablu foarte lung .... daca mai scapa si ceva superglue spre canal .... e gata...
D-asta inca nu m-am apucat de aripi .... mai cujetam :D
0

#49 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2007 - 10:44 AM

La problema fixarii servo-urilor in aripi m-am oprit si eu, solutia lipirii cu CA nu-mi place nici mie. Cred ca le voi prinde cu glue-gun (si servo-urile si capacele alea de plastic). Exista riscul de a se desprinde dar macar ai o sansa sa le mai scoti de acolo (prin incalzire). Nu e perfect, dar altceva nu-mi vine in cap. Am mai avut servo-uri lipite cu glue-gun si au tinut fara probleme
0

#50 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 23 April 2007 - 11:07 AM

lipit cu CA si daca se intampla ceva exista CA debonder...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#51 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2007 - 11:39 AM

"CA debonder" nu ataca elaporu'?
0

#52 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 23 April 2007 - 03:38 PM

NU folositi CA direct pe servou!! O sa intre pe la rosturi si o sa-l strice.

Cea mai buna solutie e imbracarea servoului in shrink (tub termocontractil) si apoi lipirea acesteia de elapor (cu CA...).
www.redsky.ro
0

#53 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 23 April 2007 - 04:36 PM

Oare numai cu banda dublu adeziva nu mere? Faza e ca la o solicitare mai mare sa nu plece servo ala cu totul din locasul lui.... Si vorba lui Cristi... alea nano vor face fata?

PS la lipire fuselaj si aripi se recomanda cianoacrilat bicomponent... pe asta unde-l pot gasi?

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 23 April 2007 - 04:37 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#54 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 23 April 2007 - 05:17 PM

Silfax, la 23 Apr 2007, 16:36, a spus:

Oare numai cu banda dublu adeziva nu mere?

PS la lipire fuselaj si aripi se recomanda cianoacrilat bicomponent... pe asta unde-l pot gasi?

Nu mere.

O solutie mai buna decat cea cu shrink ar fi lipirea direct cu UHU POR (un fel de prenandez mai scump care nu ataca nici macar polistirenul sau depronul).

Foloseste cu incredere CA "simplu". Super Bond de la Henkel e foarte bun. Dai pe o jumatate de fuselaj, apoi le lipesti din prima. N-o sa ai a doua sansa. Daca vrei o uscare foarte rapida (<5 minute) poti sa dai pe cealalta jumatate cu activator. Daca oricum nu-l zbori in aceeasi zi, dai doar pe exterior pe la rosturi. Sau nu mai dai deloc.
www.redsky.ro
0

#55 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 24 April 2007 - 08:10 AM

Eu am folosit pt eleroane HS-65MG, flaps HS-65, si 2 HS-81.

Sincer recomand pt aripi seria de HS-65 pt ca sunt mult mai solide decat HS-55 care la cea mai mica atingere pierd dintii de pe pinioane.
Am folosit fara probleme HS-65 (fara MG) si pe un 3D care are suprafete de control mult mai mari si solicitarile sunt mult mai intense.

Teoretic cu servo-urile pe care le-am montat nu ar trebui sa am probleme, adica sa fiu nevoit sa le schimb. La celelalte modele care le-am avut de la multiplex, nu am stricat niciodata vre-un servo.
De lipit, le-am lipit cu o picatura de superglue, bineinteles cu atentia de rigoare pt a nu intra in servo. Sincer daca se ajunge la schimbarea servourilor orice varianta am adopta tot o sa lase "cicatrici" mai mici sau mai mari.

P.S. Red Sky are mare dreptate cu shrink-ul sau cu UHU POR (pe care l-am folosit si eu cu rezultate foarte bune).

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 24 April 2007 - 08:27 AM

0

#56 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 24 April 2007 - 06:30 PM

Azi la ansamblare am intilnit o surpriza neplacuta:
piesa 50 din figura 34 care tine ampenajul spate (respectiv TOTUL e profundor ) au pus-o de 2 ori... B) si
A trebuit sa tai sa lipesc si sa gauresc din nou.... ampenajul spate a devenit NEDEMONTABIL....
Sa punem asta pe seama lansarii in fabricatie ...
0

#57 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 April 2007 - 06:38 PM

restul kiturilor venite in tara au fost in regula....ai avut tu ghinion... ;)

sa-l dezlegi de ghinion prin descant inainte de zbor sa fuga ghinionu... B)
vezi ca mama amidala e sigur prezenta la rapa!!
flying is my life...
0

#58 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 24 April 2007 - 06:51 PM

pa d-asta mamulica .... o sa-i faca baba primu descintec la ripa.... pardon voiam sa spun zbor! B)
0

#59 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 06 May 2007 - 09:35 AM

azi primul test de zbor!
Revin cu amanunte ... ;)
0

#60 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 May 2007 - 05:48 PM

un link cu un filmulet interesant ...
luati aminte si nu faceti ca cel din film..
dar este de vazut si agilitatea planorului si totodata si performantele lui...pentru ca se vede ca urca frumos... (pana la ultimul viraj)

http://www.youtube.c...h?v=zZ9Ftkw2Z3w
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro