Modelism - RHC Forum: Dual brushless in contra rotatie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Dual brushless in contra rotatie

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 September 2008 - 01:56 PM

Va salut,

pentru un proiect ce l-am inceput recent as fi interesat sa pun un dual brushless cu elici in contra rotatie intr-un efort de a anula cuplul motor si nevoia de a da unghi sistemului propulsor.

Am tot cautat si pe alte forumuri si parerile sunt impartite, unii zic ca prima elice trebuie cu pas si diametru mai mic, altii ca primul motor trebuie sa aiba turatie mai mica pentru a compensa cuplul (care cuplu daca sunt in contra rotatie?).

M-ar interesa daca are careva experienta cu asemenea sistem poate ma lumineaza si pe mine. Mi-ar fi suficient un 450-500W (2x225-250W) pentru proiectul meu.

Iata si ceva poze culese de pe net:




http://www.visionhobbies.com/files/14852640.jpg



Si inca una:
http://www.maxxprod.com/mpi/newdevelopment_files/DSCN2798A.JPG


si chiar un filmulet:
http://www.visionhob...es/16259440.wmv

Din cate am inteles trebuiesc 2 regulatoare si cel putin o baterie. Voi mai veni cu informatii indata ce gasesc.

Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 September 2008 - 02:05 PM



0

#2 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 20 September 2008 - 11:32 PM

Vezi ca exista un dual AXI, cu elici contrarotative. Vezi cum au lucrat ei, poate te ajuta.
Am cautat pe google 'dual axi outrunner'
0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 21 September 2008 - 10:09 AM

am gasit ceva info dar e DIY:
http://www.rcgroups....ad.php?t=246407

Speram sa gasesc ceva consacrat de la Himax sau AXI (cautarea "dual axi outrunner" mi-a dat rezultate numai catre un dual axi de 3800W... ceea ce e mult peste nevoile mele)

In cel mai rau caz stau si ma intreb daca ar merge sa iau 2 himax/axi de 250-300W, un ax mai lung si sa le prind intre ele cumva...

Numai bine,
Calin


0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 21 September 2008 - 10:18 AM

Inca un articol foarte bun:

Citeaza

The swirl dissipates through friction with the surrounding air. To recover the maximum of whatever swirl energy is available, the two props should be as close to each other as possible. However, that also worsens the vibrational effects of the blades passing each other. That arrangement also generally requires one of those complex and troublesome gearboxes I discussed above. It's a tradeoff. In the case of the Cessna 337, Dornier Do335 "Pfeil" ("Arrow"), Savoia-Marchetti S-65 racer, etc., they give up some of the possible swirl recovery, and also worsen the inflow environment and efficiency of the aft prop, to eliminate the gearbox. The mechanical simplicity may make it a worthwhile tradeoff.

http://www.djaerotech.com/dj_askjd/dj_ques...ontra-prop.html


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro