Modelism - RHC Forum: racirea acumulatorilor la incarcare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

racirea acumulatorilor la incarcare diverse metode

#1 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 August 2003 - 08:01 PM

propun(din nou..dupa ce a fost sters) acest subiect , pentru a discuta diverse metode de racire a acumulatorilor fiind cunsocut faptul ca temperatura afecteaza performantele acestora.

tocmai am achizitionat un pack pt speed400 pt aripa zburatoare Infinity si la incarcare(mai ales cu fast-charge)am constatat ca se incalzeste binisor.
asa ca am facut un 'dispozitiv' pt racire: un ventilator pt sursa de calculator alimentet la 12v care sufla intr-o cutie de bere unde pun acumulatorii...am zis ca fiind din tabla, disipa mai bine caldura.
ma gandeam sa micsorez orificiul prin care 'sufla' ventilatorul pt ca apoi sa se destinda brusc, avand loc o transformare adiabatica,rezultand un jet de aer mai rece(vezi suflatul in ciorba) :D

dar pe camp ce ne facem?alimentam tot de la baterie de masina ventilatorul, ca si incarcatorul?
alta solutie ar fi sa realizez din tabla un lacas pt acumulator cu niste placute de tabla ca la un radiator.tot ansamnlul sa fie vospit negru pt a radia mai bine, si sa stea la umbra :D

sau sa pun acumulatorii intr-o punga rezistenta la temperaturi mai mari si sa scufund intr-o sticla cu apa :D , stiind ca apa are caldura specifica mare.

voi cum v-ati descurcat?

Aceasta postare a fost editata de teo: 26 August 2003 - 08:02 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#2 Useril este offline   One 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 192
  • Inregistrat: 22-July 03

Postat 26 August 2003 - 09:40 PM

Nu stiu sigur, dar exista niste reactii chimice care absorb caldura. Ceva pe baza de amoniac. De exemplu dizolvarea azotatului de amoniu in apa. Astfel, apa se raceste foarte mult. Apa are o caldura specifica relativ mare, dar uleiul, de exemplu are si mai mare. Nu cred ca asta trebuie sa cauti. O caldura specifica mica inseamna mai multa apa consumata pentru racire. Apa are alta caracteristica importanta fata de alte materiale: conductivitatea termica foarte buna. Daca folosesti ulei, poti scufunda acumulatorii :D nu se face electroliza, ca uleiul nu e conductor. Am experimentat treaba asta la un amplificator, ca n-am avut radiator si am scufundat tranzistorii finali in ulei de bucatarie :D .
Pentru a inventa ceva ai nevoie de o imaginatie bogata si o gramada de gunoi. Thomas A. Edison (1847 - 1931)
0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 27 August 2003 - 08:25 AM

Ulei , apa.... :D :D chiar e necesar ?
DT
0

#4 Useril este offline   One 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 192
  • Inregistrat: 22-July 03

Postat 27 August 2003 - 08:27 AM

Eu mai stiu ca acumulatorul se incalzeste cand este aproape incarcat.
Pentru a inventa ceva ai nevoie de o imaginatie bogata si o gramada de gunoi. Thomas A. Edison (1847 - 1931)
0

#5 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 27 August 2003 - 10:36 AM

nu va complicati prea tare...

racirea cea mai simpla si cred ca si cea mai eficienta se realizeaza electric. Raspunsul MEU este un tunel de fuga. In interiorul tunelului un suport care sa sustina bateria la o distanta cat de cat uniforma de pereti.

Eu mi-am facut un paralelipiped din plastic, e mai solid si mai usor de facut decat un tunel cilindric.
In capat, am montat un ventilator de procesor mic si nervos rau, cu trei viteze. Am facut niste teste.. ma apucasem si de un articol dar am renuntat.....
Am realizat o diferenta de temperatura a bateriei in momentul terminarii incarcarii de vreo 10 grade in jos fata de varianta cu pack-ul lasat in aer liber.

In general, cand incarc la 5A folosesc tunelul. Sau, il folosesc in zilele foarte calde cand oricum caldura ambianta este mare.

Nu tre' sa raciti pack-ul MULT sub temperatura ambianta. Aveti grija la condens: scapati de una si dati in alta...

Uite, o solutie SI mai simpla de racit.. daca aveti mijloacele la indemana: bagati stick-ul intr-o punga, legati-o BINE la gura si.. tzushti cu punga in apa. Racire.. ca la mama acasa.... La Barcute poate merge dar la masinute.. pe pista.. nu prea gasiti apa. Dar, e si asta o solutie. Simpla si foarte eficienta..

spor la treaba
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#6 Useril este offline   degetzica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 17-February 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3

Postat 27 August 2003 - 11:49 AM

Sau evantai chinezesc (15-20.000 lei ) + baton Snickers ( ~ 15.000 lei ).
Accu se racesc,
Nu te ingrasi ca se consuma caloriile. . .
Si te alegi si cu placerea data de ciocolata si alune . ..
Trei dintr-o lovitura. he he ! :)
Ala Bala Portocala ...
0

#7 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 27 August 2003 - 12:10 PM

aaa.. bine degetzico'....

pai atunci, cand mai iesim la pista vino si tu.
ramai tu cu dulciurile si ne racesti noua acumulatorii... ce zici.

dulcico...
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#8 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 27 August 2003 - 12:14 PM

si ce are daca bagi packul in geanta frigorifica in timp ce il incarci? Acolo se si baga daca iese fain cald dupa ce il chinui in model. Daca bagi in geanta si niste sticle de sampon umplute cu apa si inghetate in prealabil, poti sa folosesti treaba la 6-7 ciluri de incarcare.
packul bagat in apa nu imi suna bine :)
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 27 August 2003 - 12:31 PM

Dupa cum spunea si alexela nu trebuie inghetati ci doar controlata temperatura . Io am o sursa de calculator stricata. I-am scos "miezu" si ventilatoru. Ventilatoru l-am pus pe partea ailalta ca sa sufle inauntru Firele de la ventilator le-am lungit si am pus doi clesti cu care leg ventilatoru la bateria de la masina . Cand incarc acumulatoru il arunc acolo ii pun capacu si il scot caldutz.
Cand il scot din model frige . Il pun la incarcat si incepe sa se raceasca . Cand s-a incarcat e din nou caldutz .
s.a.m.d.
Ma cam grabesc cu el si mai mai mult ca sigur nu o sa ma tina mult. Dar e primul meu pack asa ca trebe sa se sacrifice cineva . Manole n-a facut nimic pana n-a zidit un pack de 2400 Sanyo in Biserica .
DT
0

#10 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 27 August 2003 - 12:56 PM

Mai tineti minte o recomandare, care nu vine de la mine....

Nu re-incarcati un pack inainte sa apuce sa se raceasca singur pana la temperatura ambianta.
Acordati o pauza de cateva ore intre incarcari... Ideal utilizati-l o data pe zi...

De aceea este bine sa aveti 2-3 acumulatori sau mai mult. In felul asta.. aveti timp sa-i
utilizati prin rotatie si .. va vor tine mai mult.

Sper sa nu vi se para deplasata comparatia cu papucii: daca aveti trei perechi de papuci si ii utilizati prin rotatie ei vor tine mai mult decat daca ati folosit perechile (pana la distrugere) una dupa alta.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro