Modelism - RHC Forum: Gara/Autogara Filaret - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Gara/Autogara Filaret Oare isi merita soarta?

#1 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 03 January 2007 - 04:42 PM

Trec in fiecare zi cu tramvaiul 7 pe langa fosta gara CFR Filaret, actualmente Autogara Filaret. Si de fiecare data imi pun aceeasi intrebare: oare nu merita o soarta mai buna? Oare nu a fost aceasta prima gara din Romania? Fac abstractie cand pun imi pun aceasta intrebare retorica de garile construite mai devreme pe actualul teritoriu al Romaniei, dar care la acea vreme faceau parte din marile imperii. Oare nu s-a gasit nimeni care sa transforme aceasta gara in muzeu? Poate ca acolo ar fi trebuit sa fie actualul muzeu CFR. Impreuna cu locomotiva nr. 43 Calugareni si cu cele 3 vagoane pe care le avea cand aceasta era in fostul sediu al Muzeului CFR de la linia 14 din Gara de Nord din Bucuresti. Locomotiva era anul trecut pe 3 noiembrie in Gara de Nord. CFR-ul ar trebui sa revendice aceasta cladire, sa o reconditioneze si sa ii ofere soarta pe care o merita. La urma urmei, nu prin Bucuresti Filaret am intrat in marea familie feroviara a lumii?

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 03 January 2007 - 04:43 PM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#2 Useril este offline   lok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 04 January 2007 - 10:08 AM

totalmete de acord. ar trebui facut muzeul cfr acolo. insa aceasta ar insemna foarte multi bani investiti nu numai in cladire, ci si in terenuri adiacente. mai exact ar fi necesara o linie de racordare la cfi din vecinatate, care oricum nu mai rezista in locul acela decit maxim 2ani, instalare de sine, macazuri, apoi material rulant si locomotive reconditionate, aparataj de cale de adus. investitia ar fi enorma. plus ca nu stim care au fost conditiile de cedare a cladirilor si terenurilor adiacente. cred ca ideea e excelenta, dar, din pacate, nu se va pune niciodata in practica. vreau sa-ti spun ca sint foarte multi oameni care habar nu au ca ar exista un muzeu al cfr. si nici nu sint dispusi sa-si aloce timp sa viziteze un muzeu, oricare ar fi acela. pur si simplu nu sint interesati de nimic. nu cred ca la numarul de vizitatori actual ai muzeului cfr, societatea ar fi interesata de o investitie enorma intr-un muzeu. plus ca nu am pus la socoteala personalul aferent muzeului care ar trebui platit. desi ar fi frumos sa vedem acolo locomotive si trenuri care au facut istorie in rominia. spatiul ocupat de un astfel de muzeu e imens. in mod normal, unui pasionat, nu i-ar ajunge o zi sa viziteze un muzeu al cailor ferate. mie nu m-ia ajuns o zi sa-l vizitez pe cel de la sibiu, iar, pe vremuri, in subcetate am petrecut zile in sir.

din stiinta mea, linia bucuresti-giurgiu a fost construita incepind de la giurgiu, materialele fiind aduse cu vaporul pe dunare. nu stiu care a fost prima cladire construita, dar e posibil sa fie cea a garii din giurgiu.

ar fi interesant de aflat in ce fel ar fi o idee viabila aceasta de la autoritati.

Aceasta postare a fost editata de lok: 04 January 2007 - 04:58 PM

0

#3 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 05 January 2007 - 11:28 AM

Actualul muzeu CFR din Bucuresti este axat pe machete.
Sigur, ideal ar fi pe o suprafata semenificativa sa se gaseasca mai multe locomotive si vagoane, dar cum asta necesita o investitie foarte mare ma gandeam numai la o investitie mare - si anume reconditionarea cladirii garii Filaret, asezarea celor doua linii pe care le-a avut, si locomotiva nr 43 Calugareni cu vagoane. In cladirea garii s-ar putea pune si machetele din actualul muzeu.
Constructia liniei Bucuresti-Giurgiu a inceput daca nu ma insel in 1867.
In septembrie 1867, terasamentele dinspre Giurgiu erau in buna parte incepute, iar in octombrie 1868 podul peste Arges era, de asemenea inceput. Linia a fost inaugurata cu mare fast la 19/31 octombrie 1869, cu toate ca pe ea se putea circula din inca din august. Primul tren a circulat de la Filaret pana la Giurgiu in ziua de 26 August, cand Carol I pleca in strainatate pentru a-si vedea familia si a vizita pe suveranii puterilor garante (in special Franta), carora Romania le datora, pe linie politica, o indreptatita recunostinta.. Material preluat din D. Iordanescu, C. Georgescu - Constructii pentru transporturi in Romania, Bucuresti 1986.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro