CLASIFICARE MODELE EDF ( Ducted Fun )
#1
Postat 10 January 2011 - 01:49 PM
A - materialele din care sunt construite
A1 - spume
A2 - fibra/composite
B - caracteristici de zbor
B1 - trainere
B2 - de viteza
C - forma si design
C1 - semiscale/scale
C2 - sport
Nu stiu daca este corect ce am scris .
In cadrul acestor categorii am putea sa dam exemple de modele si sa scoatem in evidenta
principalele particularitati ale fiecarei categorii in parte atat aspectele bune dar si rele ( stabilitate/instabilitate, incarcare alara mica/medie/mare/foarte mare, wing-rock prezinta/nu prezinta, tren aterizare rezistent/fragil, lansare pe roti/din mana/cu catapulta etc etc.)
Cineva care doreste sa porneasca la drum citind va reusi sa isi faca cat de cat o idee si va sti la ce sa se astepte.
Daca ceva nu am gandit bine rog corectati .
P.S.
Si eventuale liste ( link-uri ) de unde se pot cumpara astfel de modele - cum am mai spus in limita Regulamentului RHC !
Si eventual link-uri cu zborurile colegilor si chiar ale altora de pe YouTube dar care sa scoata in evidenta anumite aspecte ( greseli, modele proaste etc )
#2
Postat 10 January 2011 - 10:54 PM
Pentru inceput haideti sa vedem care se zboara mai usor si le putem ateriza mai safe :
1 - modele de scart sport fara la care se poate renunta la trenul de aterizare - se pare ca sunt bune ca prim pas in lumea EDF - urilor !
- HABU - 250 Euro EDF 70 mm , LiPo 4S 3200 mAh ( destul de scump dar se pare cu produse mai bune putin ) 4S LiPo Avantaj Decolare /Aterizare - din mana / pe iarba
- Twister - 150 Euro EDF de ? , LiPo 3S 3200mAh ( mai ieftin decat Habu, pack-uri de doar 3 celule , dar se pare si putin mai instabil suferind de asa numitul wing rock .
Poate mai sunt si altele - rog
. Intrebare .. la aceste modele turbina trebuie echilibrata inainte de primul zbor sau sunt O.K. ?
2 - modele de scart semiscale
2.1 modele de vanatoare ( Mig 29, F22, Su 34, F18, EuroFighter, Hawk .... ) cu aripa delta
2.2 modele militare sa spunem trainer - A-10 , L 39, MB 339, Mig 15, F9 ...
Am luat in calcul gama de modele mai mare ca dimensiuni din aceasta categorie cu o turbina de 90 mm sau doua de 60 - 70 mm , cu thust vector , cu tren escamotabil etc.
Dintre aceste modele care sunt recomandate , care pot evolua si la viteze mai mici fara a se angaja violent, asta in vederea aterizarii in special . Am vazut spre exemplu ca Albatros L 39 are incarcare alara destul de mare, F22 pe de alta parte are fuselajul foarte lat ( ca si MIG 29 si nunumai ) care ajuta la portanta si l-am vazut in diverse filme venind mult mai placat la aterizare (de F22 vorbesc), si atunci nu mai inteleg clasificarea de trainer - poate gresesc.
Ca producatori am gasit FlyFly, Lanxiang si poate mai sunt
3 - modele de fibra
3.1 sport
3.2 semiscale
de astea nu stiu nimic nici cum se comporta fata de cele din spuma, daca se pot decola de jos sau trebuie musai catapulta, daca merg pe iarba sau nu.
Am vazut in schimb ca in general vin kit fara echipare si atunci trebuie sa alegi motorizarea ( bine ar fi niste link-uri cu magazine de unde se pot lua turbine si motoare.
La H.K. exista turbine care sa poata fi cumparate ?
Apare in curand varianta din fibra de sticla a modelului aminit la pct 1 si anume Habu - arata foarte tare, dar se pare ca are un set-up special livrat tot de poducator si asta va duce la un pret foarte mare ( poate undeva peste 1000 euro ).
Eu am inceput , astept completari chiar de genul eu mi-as lua asta caci poate cineva a avut mai mult timp si a cautat pe net diverse magazine sau producatori.
#3
Postat 11 January 2011 - 10:42 AM
Citeaza
- HABU - 250 Euro EDF 70 mm , LiPo 4S 3200 mAh ( destul de scump dar se pare cu produse mai bune putin ) 4S LiPo Avantaj Decolare /Aterizare - din mana / pe iarba
- Twister - 150 Euro EDF de ? , LiPo 3S 3200mAh ( mai ieftin decat Habu, pack-uri de doar 3 celule , dar se pare si putin mai instabil suferind de asa numitul wing rock .
Poate mai sunt si altele - rog
. Intrebare .. la aceste modele turbina trebuie echilibrata inainte de primul zbor sau sunt O.K. ?
hmmm nu stiu altele dar sunt sigur ca mai sunt
-habu vine cu turbine eflite v-15 cu motor de 3600kv care este pre-echilibrata
-twister vine cu turbine himax nu stiu motorul ce kv are dar zboara decent modelul cu el ar trebui sa ai aprox 800 de grame thrust. nu e echilibrat dar e ok nu necesita echilibrare.
dupa ce te-ai obisnuit cu modelul ambele trebuie upgradate deorece modele pot mult mai mult, habu la 5s iar twisterul la 4s mai mult e dificil din cauza cg sau renunti la timp de zbor. habu este mai scump dar este de generatie mai nou are performante si stabilitate superioara fata de twister.
Citeaza
nu prea poti spune care sunt recomandate, mai ales ca exemplu f-22 e produs de multi producatori si sunt in general semi-scale si cam fiecare are o alta dimensiunea a aripii de exemplu fata de scale ,deci se va comporta altcumva.
trainere sunt acelea care au fost concepute ca i trainere, acum ca gripen/f-15/f22 etc se comporta ca si trainere e partea 2.
in general daca au aripi lungi ca si l-39, A-10 vor suferi de wing rocking iar f-22 wine placat datorita fuselajului cum spuneai tu care defapt e un "lifting body". dar fii sigur ca l-39, A10 vor avea nevoie viteza de stall mai mica fata de f-22.
astept si eu completari pareri de la alti colegi in fiecare zi inveti ceva nou
#4
Postat 11 January 2011 - 05:03 PM
Citeaza
La ce a mai ramas la vanzare la ready2fly ( F 22 nu mai este ) unele sunt prea scumpe ( Mig 29 ) , altele nu imi plac . Singurul care a mai ramas in discutie este Eurofighter . Am citit insa si despre asta review-uri in care scria ca ba a cedat servoul de roata fata, ba nu mai functionau trapele de la tren, si altele mai rele - sa dus servoul de la canard si POC de s-a facut farame si astea foarte repede de la achizitie.
De aceea as prefera sa iau doar modelul si sa il echipez dupa aceea ( servo mai bune, EDF si motor , tren mai tapan etc ). Daca e sa crape macar sa fie din vina mea nu a unui parlit de servo de 3 USD.
Dar si aici e greu caci nu stiu de unde sa iau nici modelul nici turbina cu motor+ ESC . Nu vreau comenzi in SUA sa vina dupa 3 luni si lovite.
M-as gandi si la unul din fibra , dar care sa nu aiba nevoie de catapulta. Am vazut si la H.K. ceva , dar este cam mic - doar 920 mm( un L 39 Albatros Alb + Rosu ).
Deci grea alegere !
pai RTF sunt RTF, fiind capitalism si concurenta deja destul de mare sunt mai mult jeturi de sezon si e bine asa ptr ca oricum la anul o sa iti doresti altul :lol:)
eu recomand ca al doilea jet tuturor unul din fibra. In primul rand arata bine , plus performantele de zbor sunt mai bune. daca se pune un tren mai bun de aterizare va rezista daca terenul nu are gropi.
cate despre de unde cumperi fibra cred ca numai de la chinezi daca contactezi de exemplu grumania din germania aia o sa iti puna pe un jet doar kit de 955m din fibra epoxy=calitate 600 de eur din start
de la chinezi recomand
1)het (cea mai slaba calitate dar si cele mai bune preturi), si anume iti recomand single 90mm f-18A la un twin de 70mm nu o sa mai ai loc de retract fara sa faci sacrifici la ducting. het daca ti se face praf modelul pe drum doar faci poze si iti trimit altul.
2) proedf astia fac calitate mai buna dar sunt un pic cam neseriosi. nu raspun la emailuri te tine cu livrarea produsului un pic dar in final "they deliver"
3) smartmodel astia sunt seriosi si fac calitate (epoxy) dar pretul este pe masura la ei
daca iti iei unul din fibra mai intai pusi servouri il asamblezi pui trenul tot(cantaresti) si apoi vezi cu motorizare si decizi cum vrei sa zboare.
rog sa mai adauge si alti colegi firme pe care le cunosc
referitor la clasificare cred ca mai trebe adaugat ceva dar nu stiu cum de exemplu sa luam un mig-29 daca tot iti place
sa zicem ca e A2 dar la B unde il pui ca nu e trainer dar nici de viteza ?
#5
Postat 11 January 2011 - 06:59 PM
B1 - trainere
B2 - viteza
B3 - acrobat ( caci daca are si Thrust V. am vazut ca poate face o gramada de figuri acro ... de jet bineinteles )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 January 2011 - 07:00 PM
#6
Postat 11 January 2011 - 07:53 PM
1)Bae Hawk -Red Arrow jet electric cu EDF de 70mm,categoria trainer ,docil in zbor,viteza mica la aterizare,recomand pt inceputul pilotajului la aceasta categorie.
2)J-10,jet electric cu EDF de 70mm,categoria intermediara, necesita mixaje (eleroane +canard)pt decolare de pe pista, destul de sensibil la manevre de stg-dr(necesar curse mici la eleroane) ,aripa canard te ajuta mai ales la aterizare,scapi de necesitatea de a avea viteza mare la aterizare (caracteristica modelelor militare),acest lucru l-am observat si la alt aeromodel,Foxbat care era echipat cu acest tip de aripa -Canard.
3)F86 Sabre (anvergura)1420mm ,deocamdata pe masa de montaj,din rewiew-uri am citit ca e un model docil.
Poze cu modelele..
..
..
Obs. Twister-ul ,cand l-a zburat Zoli la Arad mi s-a parut un model destul de ascultator,bineinteles in varianta cu accu 3s... la decolare ,aruncat din mana e foarte stabil,la aterizare nu are nevoie de viteza mare .
Fisiere atasate
-
Red_Arrow_01.JPG (167.53K)
Number of downloads: 25 -
J_10_12.JPG (320.26K)
Number of downloads: 23 -
_Bae_Hawk_15.JPG (169.82K)
Number of downloads: 28
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 11 January 2011 - 08:08 PM
#7
Postat 11 January 2011 - 08:11 PM
1. In categoria modelelor EDF nu asi recomanda Jet Ilusion de la Kyosho. De ce nu m-a satisfacut:
a. fara vant decolarea se poate face greu si numai cu ajutor la lansarea din mana. Ajutorul trebuie sa alerge nitel si trebuie sa stie cum sa-l lanseze ca sa nu-l bagi direct in pamant. Mai este solutia cu prastia dar e prea complicat. Cel putin pe mine m-a dezamagit.
b. Greu de tunat. Prea complicat sa-i infigi un EDF mai mare ca diametru. Oricum ii creste si greutatea.
c. motorul nu este foarte fiabil. Neavand rulmenti apar jocuri mari, destul de repede in lagare. Singurii care fac EDF (45) , cu motor cu tot sunt cei de la Schuebeler, FC la un pret care depaseste pretul avionului. KIT-ul original nu se merita cumparat la 49 USD.
In zbor este OK, are viteza suficienta, roll rate excelent, poti face orice (sau aproape orice cu el), se aterizeaza relativ usor. Lansat contra vantului, la o intensitate a vantului rezonabila, este acceptabil imediat dupa decolare.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#9
Postat 11 January 2011 - 09:33 PM
Ce parere aveti ?!
#10
Postat 11 January 2011 - 09:37 PM
REAL DESIGN, la Jan 11 2011, 09:33 PM, a spus:
Ce parere aveti ?!
As merge pe Breitling Blue... :D
#11
Postat 11 January 2011 - 09:59 PM
Ice9, la Jan 11 2011, 09:37 PM, a spus:
Nu de culoare e vorba ci de modelul in sine !
Am optat pe rosu alb caci cel albastru nu prea cred ca se mai vede pe cer - poate doar o pata neagra .
Ce ma incurca la astia cu EDF- urile este faptul ca nu dau suprafata portanta ca sa poti face un calcul privind incarcarea alara .
Ansamblul retract si strut cred ca sunt destul de grele si nu stiu daca nu da peste cap si C.G. -ul - nu dau nici greutatea lor pe site.
Nu am vazut nici un review si nici macar un film ( cu modelul in cauza ). Spume sau Jet reactor am vazut dar la dimensiunea asta ( 1150 mm cu 890 mm ) nu !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 January 2011 - 10:00 PM
#12
Postat 11 January 2011 - 10:24 PM
vezi uitate si pe aici poate gasesti ceva d2air.at. eu unu iti recomand sa iti gasesti un model mai mare , cat mai mare cu atat mai bine :D
#15
Postat 12 January 2011 - 10:34 AM
si trenul ar fi greu de gasit problema e la retract cam toate au 3mm tija intre retract si tren si sunt sigur ca daca dai intro groapa acolo se va indoi.
eu am renuntat de mult la tren dar stiu ca arata fain cu el si e misto. Jetul acela va ajunge pe la 3kg si va avea nevoie de un pic de viteza ca se ridice de la sol. Orisicum nu cumpara decat modelul si turbina wemo(daca chiar vrei). apoi trebuie rezolvat cu trenul facute teste si apoi motorizarea dar acelea le vei cumpara din alte parti in functie de necesitati.
trebuie sa vezi si avantajul sa nu iei rtf in caz de crash cam tot inafara de model supravietuieste si poti sa iei alt model de 90mm si pui totul inautru deci al doilea va fi semnificativ mai ieftin.
#16
Postat 12 January 2011 - 12:22 PM
Iamzoli, la Jan 12 2011, 10:34 AM, a spus:
si trenul ar fi greu de gasit problema e la retract cam toate au 3mm tija intre retract si tren si sunt sigur ca daca dai intro groapa acolo se va indoi.
eu am renuntat de mult la tren dar stiu ca arata fain cu el si e misto. Jetul acela va ajunge pe la 3kg si va avea nevoie de un pic de viteza ca se ridice de la sol. Orisicum nu cumpara decat modelul si turbina wemo(daca chiar vrei). apoi trebuie rezolvat cu trenul facute teste si apoi motorizarea dar acelea le vei cumpara din alte parti in functie de necesitati.
trebuie sa vezi si avantajul sa nu iei rtf in caz de crash cam tot inafara de model supravietuieste si poti sa iei alt model de 90mm si pui totul inautru deci al doilea va fi semnificativ mai ieftin.
Ei zic 2.500 grame greutate de zbor - deci cam cat o spuma ( dar e posibil sa fie fara pack, si/ sau fara retract ) . Nu am gasit nici un review despre el . Il luasem in colimator pentru ca este cum ai spus mai mare 1400 mm.
Offf !
Mai bine fac unul din depron !
#17
Postat 12 January 2011 - 01:38 PM
#19
Postat 13 January 2011 - 10:12 AM
#20
Postat 13 January 2011 - 10:32 AM
Iamzoli, la Jan 13 2011, 09:09 AM, a spus:
Frumos tare dar cam decurajant daca ai doar pista de iarba si folosesti catapulta - FAILED START
Banuiesc ca cel din film mai are EDF-uri si are si experienta ! Eu daca dau de pamant cu un model de aprox 4 Kg in halul asta , sigur il fac praf din prima zi !
Am cam hotarat 80 % care va fi al-II-lea model.
P.S.
Am citit si review-ul cu MIG-ul de la ProDesign si omul a facut modificari serioase la el ( a taiat, a lipit , etc pentru ca nu erau aliniate profundoarele ... nu stiu ce mai zicea el acolo ( de aici si presupnerea mea ca are experienta )). Nu cred ca as fi in stare sa fac modificari din capul meu la un prim model daca
nu se pupa toate ca in manual !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 January 2011 - 10:43 AM
#21
Postat 13 January 2011 - 03:22 PM
#22
Postat 13 January 2011 - 03:31 PM
am avut si eu o peripetia dinasta tocmai legam un jet la catapulta si verificam totul linistit, desigur nu aveam statia in mana era pusa pe cealalta parte a catapultii cand dintro data sistemul sa declansat si am vazut cum jetul a plecat frumos drept in sus sub un unghi de 15 de grade . totzi sau ras cand m-am vazut cum fugeam ca disperatu si nu gaseam statia pana ce am pus mana pe statia si am dat power deja jetu era in stall, am mai incercat eu sa redresez da sa draq. oricum faina amintirea de fiecare data cand imi amintesc imi da un zambet:)
na oricum ma bucur ca te-ai hotarat 80% ptr al doilea model.
si da e un pic de lucru cu jeturile care nu sunt rtf dar e si placerea si te atasezi mai mult de model cand investesti timp in el plus ca acumulezi experienta.
fati un cont gratuit si pune in cos dar cred ca 15 EUR ar trebui sa fie dhl/posta romana
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 13 January 2011 - 03:33 PM
#23
Postat 13 January 2011 - 03:47 PM
shogi, la Jan 13 2011, 03:22 PM, a spus:
Daca vrei iti dau PM cu link-ul in care se face review la el si ai acolo si toata electronica . Ma tem insa ca nu se va potrivi mai nimic . De servouri uita, de motorizare iarasi cred ca trebuie altceva pentru simplul motiv ca MIG-ul ajunge la aproape 4 Kg.
P.S.
Am optat pentru spuma EuroFighter de la ready2fly si vedem dupa aceea daca ramane sa luam si unul din fibra - dar cu tren, nu vad bine unul de 4 Kg aterizand pe burta - se duce toata vopseaua aia - degeaba e facuta ea la mare arta si lacuita !
#24
Postat 13 January 2011 - 07:07 PM
un sfat real design: asteapta un pic cu comanda ptr EF , sa vedem cum se descurca shogi cu f-22 pe iarba ca daca al lui merge si EF va merge
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 13 January 2011 - 07:11 PM
#25
Postat 13 January 2011 - 07:29 PM
Iamzoli, la Jan 13 2011, 07:07 PM, a spus:
un sfat real design: asteapta un pic cu comanda ptr EF , sa vedem cum se descurca shogi cu f-22 pe iarba ca daca al lui merge si EF va merge
Sa nu se supere Shogi pe noi ca ii luam modelul drept " cobai " pt. experimente !
A iesit in 3Kg probabil pentru ca nu are tren - cam cat ar cantarii un retract care sa suporte 4 - 5 kg ?
Si o ultima intrebare : care trebuie sa fie raportul tractiune / greutate model ? sau altfel spus cu 2,5 Kg thrust sa spunem poti duce pe verticala un model de 3 Kg. ?
#26
Postat 13 January 2011 - 07:52 PM
tren complet cam 350-400 de grame
raport 0,9/1
nu sa pus niciodata problema ca migul sa zboare pe verticala sau pe verticala unlimited.
la 2.5 kg va zbura decent
#27
Postat 13 January 2011 - 08:05 PM
Referitor la EF,asa cum zicea si zoli,mai asteapta pana ii dau drumul la al meu ca ai aceleasi chestii pe el.Daca cedeaza trenul automat nu se merita sa il iei cu toate ca am vazut destul de multe clipuri cu decolari de pe iarba destul de denivelata in care suspensia isi facea destul de bine treaba.
Poate peste ceva timp de combinam amandoi la niste mig-uri d-astea si ma ocup eu de modificari la ambele daca nu te descurci.Am vazut linkul de pe rcgroups parca...cel care a venit putin ciobit.
Ca tot mi-am adus aminte...vezi ca baietii de la pilot-rc au scos si ei un EDF de care sunt tare mandrii.Trage un ochi la ei pe site.
Aceasta postare a fost editata de shogi: 13 January 2011 - 08:10 PM
#28
Postat 13 January 2011 - 08:22 PM
shogi, la Jan 13 2011, 08:05 PM, a spus:
Referitor la EF,asa cum zicea si zoli,mai asteapta pana ii dau drumul la al meu ca ai aceleasi chestii pe el.Daca cedeaza trenul automat nu se merita sa il iei cu toate ca am vazut destul de multe clipuri cu decolari de pe iarba destul de denivelata in care suspensia isi facea destul de bine treaba.
Poate peste ceva timp de combinam amandoi la niste mig-uri d-astea si ma ocup eu de modificari la ambele daca nu te descurci.Am vazut linkul de pe rcgroups parca...cel care a venit putin ciobit.
Ca tot mi-am adus aminte...vezi ca baietii de la pilot-rc au scos si ei un EDF de care sunt tare mandrii.Trage un ochi la ei pe site.
O.K. ! Mai asteptam !
Dar de ce pack ai nevoie ca poate gasim de imprumut pentru un zbor, doua ?
P.S.
Ia da un email lu nea MIG-ul si intreaba daca iei doua bucati le lasa mai jos ( poate ne scoatem macar cu shiping-ul ) sau ne luam si tren retract de la ei si mai economosim ceva ! Bine era daca avea si thrust vector ( faceam niste flip-uri in formatie ) - poate formatie de 3 si cu Iamzoli !
#29
Postat 14 January 2011 - 02:18 AM
#30
Postat 14 January 2011 - 01:51 PM