Legatura intre A si Ah Care este?
#1
Postat 09 August 2008 - 08:15 AM
De mult vreau sa aflu dar nu reusesc: care este legatura dintre A si Ah (amperi si amperi/ora) ?.
De exemplu: daca un acumulator are 1 A ......... cati Ah va avea?
si in alta ordine
daca un acumulator are 5 Ah................ cati A va avea?
#2
Postat 09 August 2008 - 08:37 AM
Pe scurt, nici o legatura. 'A' nu exista in cazul asta.
#3
Postat 09 August 2008 - 08:49 AM
Un acumulator are in primul rand capacitate, exprimata in Ah = Amperi * ore.
Un acumulator "nu are x amperi", poate vrei sa zici ceva legat de curentul maxim de descarcare, dar ala este altceva.
Poate ca te-ai lamuri mai rapid daca am da un exemplu cu ce scrie pe un acumulator de pe piata: 2200mAh 15C.
Asta inseamna o capacitate de 2.2Ah, adica poti sa tragi din el fie 2.2A timp de o ora, fie 4.4A jumatate de ora, fie 1A timp de 2.2ore, 11A 12 minute, orice combinatie curent * timp care inmultite dau 2.2. Atentie, curentul tras din acumulator este determinat de sarcina, nu il poti impune tu (decat daca este un motor asupra caruia actionezi prin controlul turatiei sau al sarcinii). Ce se intampla dupa acest timp? Tensiunea la bornele acumulatorului scade pana la o valoare la care chimia din el o ia razna si poti sa il arunci daca nu te opresti si il reincarci la loc.
Relatia de mai sus este adevarata pana la un curent maxim tras din acumulator, peste care daca tragi mai mult, acumulatorul risca sa faca "puf"...
Acest curent maxim este dat de numarul 15C si in cazul acesta este de 33A, adica 2.2*15.
Pentru alt exemplu, un acumulator marcat 4000mAH 20C, va admite un curent maxim de 80A, samd.
Toate acestea sunt ideale, in realitate lucrurile sunt putin diferite, dar sa nu le complicam prea tare in faza asta.
dan.munteanu, la Aug 9 2008, 09:15 AM, a spus:
De mult vreau sa aflu dar nu reusesc: care este legatura dintre A si Ah (amperi si amperi/ora) ?.
De exemplu: daca un acumulator are 1 A ......... cati Ah va avea?
si in alta ordine
daca un acumulator are 5 Ah................ cati A va avea?
#4
Postat 09 August 2008 - 11:13 PM
renatoa, la Aug 9 2008, 09:49 AM, a spus:
Un acumulator are in primul rand capacitate, exprimata in Ah = Amperi * ore.
Un acumulator "nu are x amperi", poate vrei sa zici ceva legat de curentul maxim de descarcare, dar ala este altceva.
Poate ca te-ai lamuri mai rapid daca am da un exemplu cu ce scrie pe un acumulator de pe piata: 2200mAh 15C.
Asta inseamna o capacitate de 2.2Ah, adica poti sa tragi din el fie 2.2A timp de o ora, fie 4.4A jumatate de ora, fie 1A timp de 2.2ore, 11A 12 minute, orice combinatie curent * timp care inmultite dau 2.2. Atentie, curentul tras din acumulator este determinat de sarcina, nu il poti impune tu (decat daca este un motor asupra caruia actionezi prin controlul turatiei sau al sarcinii). Ce se intampla dupa acest timp? Tensiunea la bornele acumulatorului scade pana la o valoare la care chimia din el o ia razna si poti sa il arunci daca nu te opresti si il reincarci la loc.
Relatia de mai sus este adevarata pana la un curent maxim tras din acumulator, peste care daca tragi mai mult, acumulatorul risca sa faca "puf"...
Acest curent maxim este dat de numarul 15C si in cazul acesta este de 33A, adica 2.2*15.
Pentru alt exemplu, un acumulator marcat 4000mAH 20C, va admite un curent maxim de 80A, samd.
Toate acestea sunt ideale, in realitate lucrurile sunt putin diferite, dar sa nu le complicam prea tare in faza asta.
1) Mai pe simplu A/h inseamna ca daca tragi dintr-un acumulator capacitatea sa care sa zicem ca este 2000mA/h, inseamna ca il poti consuma acumulatorul respectiv intr-o ora numai daca absorbi din el 2A daca tragi mai mult logic timpul scade( folosesti regula de 3 simpla)
2) A inseamna consumul real pe care il are un consumator din acumulator, pote fi el motoras, bec, sau servo,sau un curect instantaneu maxim pe care il poate da un acumulator acesta de obicei este exprimat in "C" ceea ce inseaman capacitatea acumulator X numar de C (ex 20C X 2000ma/h = 80 Ah) atat ai voie sa extragi maxim din el daca tragi mai mult poate face poc...
3) acuma o mica problema de fizica:
-se da un acumulator de 2200mA/h cu 20c descarcare
-un consumator un motoras de 22 A
-cat timp tine acumulatorul
-R : 22/2.2x1=10 min
Aceasta postare a fost editata de odish1989: 09 August 2008 - 11:15 PM
#5
Postat 10 August 2008 - 02:01 AM
pt baietii din craiova: unde in manualele de fizica ati intalnit "C"-ul si ce faceti daca aveti un pack (nimh, nicd) pe care nu este scris niciun C?
uite eu am un pack nimh de 14 celule/4300 mA.
motorul de la barca imi ia 100A. merge sau nu merge? face poc sau nu? daca da dupa cat timp? daca nu, de ce?
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 10 August 2008 - 02:05 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#6
Postat 10 August 2008 - 02:17 AM
odish1989, la Aug 9 2008, 11:13 PM, a spus:
-se da un acumulator de 2200mA/h cu 20c descarcare
-un consumator un motoras de 22 A
-cat timp tine acumulatorul
-R : 22/2.2x1=10 min
BIIIIIIP! Sa mai incercam o data cu fizica asta...
-se da un acumulator de 2200mA/h
Nu exista asa ceva. Capacitatea se masoara in mAh, nu mA/h. A si scris renatoa foarte clar. Curent impartit la timp nu are semnificatie fizica.
-R : 22/2.2x1=10 min
Cine este 22 de la numarator si cine este 2.2 de la numitor? Ce formula a fost aplicata? Cum se pot obtine direct minute cand capacitatea contine "h" in unitatea de masura?
Sa mai incercam o data 2200[mAh]/22[A]=2200[mAh]/22000[mA]=0.1[h]=0.1*60[min]=6min
Se observa ca si unitatile de masura se simplifica. Daca imparteam 2.2[A/h] la 22[A] ar rezulta unitatea de masura [1/h], adica herti ;)
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#7
Postat 10 August 2008 - 07:01 AM
Ai dreptate, C-ul este ceva pur tehnic, nu are treaba cu fizica, am zis sa ii prezint toate datele problemei.
Cred ca si la Ni pe undeva prin foaia de date tehnice trebuie sa fie specificat un curent maxim debitat, ce vina am eu ca notatia s-a introdus de abia la LiPo...
http://www.rchobbies...reakthrough.htm
fulgerica, la Aug 10 2008, 03:01 AM, a spus:
pt baietii din craiova: unde in manualele de fizica ati intalnit "C"-ul si ce faceti daca aveti un pack (nimh, nicd) pe care nu este scris niciun C?
uite eu am un pack nimh de 14 celule/4300 mA.
motorul de la barca imi ia 100A. merge sau nu merge? face poc sau nu? daca da dupa cat timp? daca nu, de ce?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 August 2008 - 07:01 AM
#8
Postat 10 August 2008 - 09:06 AM
Multumesc!
#9
Postat 10 August 2008 - 09:14 AM
renatoa, la Aug 10 2008, 08:01 AM, a spus:
Ai dreptate, C-ul este ceva pur tehnic, nu are treaba cu fizica, am zis sa ii prezint toate datele problemei.
Cred ca si la Ni pe undeva prin foaia de date tehnice trebuie sa fie specificat un curent maxim debitat, ce vina am eu ca notatia s-a introdus de abia la LiPo...
http://www.rchobbies...reakthrough.htm
Este adevarat, la acumulatorii de firma si cu ``pretentii`` producatorii dau curentul maxim de descarcare.... (ex: 20C continuu, 30C/X secunde). Asta se intampla doar prin modelism, pt acumulatorii de propulsie mai ales, dar daca te duci prin magazine si cumperi acumulatori din astia ``pasnici``, nu stii decat tipul (Nixx,Lixx) si capacitatea(mAh). Practic nu stii daca motorul tau ii va face sau nu petarde.
Ca o paranteza, pt cei care inca nu stiu, as vrea sa subliniem ca nu este obligatoriu ca un acumulator care are capacitate mai mare sa poata da si un curent de descarcare mai mare. Spun asta pt ca un acumulator se alege in primul rand dupa consumator, adica dupa posibilitatea lui de a debita curentul maxim tras de consumator. Abia apoi lansam pretentii si la autonomie (capacitate cat mai mare).
Cred ca ar fi OK sa deschidem un subiect de genul ``cum alegem acumulatorul``... Am putea vedea acolo diferite combinatii de acu-motor, si cam totul despre Ah,A,U,Ri etc :D
#10
Postat 10 August 2008 - 09:23 AM
Lucrurile s-au mai schimbat si acum incarcarea la 1/3 capacitate, adica 3 ore cum e cazul tau a devenit normala. Cred ca nu se incalzesc semnificativ la o asemenea incarcare, nu ?
Cu oarecare deteriorare a capacitatii poti merge pana la incarcare la 1/1 adica 700mA timp de o ora, dar sigur le va scurta viata.
Acum depinde cat esti de grabit... avand in vedere ca un pack din asta este 20-30 ron si chiar cu incarcare la 1/1 te va tine 50-100 incarcari, poate ca merita.
In prospectul statiei mele, la incarcarea acumulatorului de 600mAh zice ca sub nici o forma sa depaseasca curentul de incarcare 2A cand se face incarcare rapida la camp. Asta ca sa ai o idee pana unde poti forta.
Eu am un charger de masina / priza destul de destept, cu descarcare (la curent fix 300mA), delta peak si detectie automata a numarului de celule, dar care are doar doi curenti selectabili cu un comutator: 1A si 2A. Nu l-am folosit decat pe 1A, sunt cam incinsi acumulatorii la terminarea incarcarii dupa vreo 40 minute, dar pana in 45 grade, asa ca nu mi-am facut grija.
L-am luat super convenabil, la reduceri de preturi, cu 20 Eur, dar din pacate, din Spania... pun aici modelul, daca intalnesti asa ceva sa stii ca merita banii.
http://www.amazon.co.uk/Minwa-Ultra-Charge...y/dp/B000GY75K8
dan.munteanu, la Aug 10 2008, 10:06 AM, a spus:
Multumesc!
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 August 2008 - 09:25 AM
#11
Postat 10 August 2008 - 01:28 PM
Aloha !
#12
Postat 10 August 2008 - 01:48 PM
renatoa, la Aug 10 2008, 10:23 AM, a spus:
nu cred ca in prospectul statiei se face referinta despre acumulatorul de 600 mA.
2A este o limitare a statiei respective la incarcare - deobicei se pune o siguranta care zboara cand depasesti curentul respectiv, indiferent de acumulatorul folosit. puteai sa ai si de 4000 mA - oricum se ardea siguranta.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#13
Postat 10 August 2008 - 02:31 PM
Asa putem avea toti pareri.
Din cate vad pe site-urile de profil, nu exista chargere cu descarcare si delta peak sub 100 RON.
Iar de prejudecati ca "daca e ieftin trebuie sa fie prost" sunt satul.
Alexxxandru, la Aug 10 2008, 02:28 PM, a spus:
Aloha !
#14
Postat 10 August 2008 - 02:34 PM
Probabil ca statia se livreaza numai cu 600mAh, si banuiesc ca si fara sa iti spunea producatorul nu ai fi bagat la incarcat la 3C , nu ?
fulgerica, la Aug 10 2008, 02:48 PM, a spus:
2A este o limitare a statiei respective la incarcare - deobicei se pune o siguranta care zboara cand depasesti curentul respectiv, indiferent de acumulatorul folosit. puteai sa ai si de 4000 mA - oricum se ardea siguranta.
#15
Postat 10 August 2008 - 02:40 PM
renatoa, la Aug 10 2008, 03:31 PM, a spus:
Asa putem avea toti pareri.
Din cate vad pe site-urile de profil, nu exista chargere cu descarcare si delta peak sub 100 RON.
Iar de prejudecati ca "daca e ieftin trebuie sa fie prost" sunt satul.
Cu 100 gasesti doar la mana a doua, noi se gasesc si cu 200 si din punctul meu de vedere diferenta de pret intre unul d-ala si al tau se justifica. Are Delta Peak pe bune nu doar pe hartie, chiar reglabil, are o plaja de valori intre 0.1A si 5A la incarcare si 0.1A si 1A la descarcare, se descurca cu toate tipurile de acumulatori, etc.
Sa justific ce anume ca din graba ai uitat sa pui ce anume vrei sa justific. Si cu cea nume doresti sa-ti justific ? Tu in ce proportie ai adus justificari, de natura pe care ti-o doresti si din partea mea, la ce ai scris tu mai sus ?
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 10 August 2008 - 02:42 PM
#16
Postat 10 August 2008 - 02:49 PM
Ce spui tu de multitudinea de optiuni pe care le au cele de 2-300 inseamna o gramada de reglaje.
Vezi de la ce a inceput discutia? De la necunoasterea diferentei dintre A si Ah... crezi ca se va descurca in toate optiunile unui charger scump?
Am 4 chargere, iar acesta de care am vorbit este cel mai ieftin si cel mai simplu si totusi face 95% din ce fac celelalte fara sa apesi un buton, si este preferatul meu la camp. Nu e nevoie sa ai LCD pe care sa urmaresti incarcarea pentru ca aceasta sa se faca bine :lol:
#17
Postat 10 August 2008 - 02:52 PM
renatoa, la Aug 10 2008, 03:49 PM, a spus:
Ce spui tu de multitudinea de optiuni pe care le au cele de 2-300 inseamna o gramada de reglaje.
Vezi de la ce a inceput discutia? De la necunoasterea diferentei dintre A si Ah... crezi ca se va descurca in toate optiunile unui charger scump?
Am 4 chargere, iar acesta de care am vorbit este cel mai ieftin si cel mai simplu si totusi face 95% din ce fac celelalte fara sa apesi un buton, si este preferatul meu la camp. Nu e nevoie sa ai LCD pe care sa urmaresti incarcarea pentru ca aceasta sa se faca bine :lol:
pai decat sa ia 5 incarcatoare in decurs de 2 ani, pe care sa dea o galagie de bani, mai bine ia unul bun si in timp mai invata el si usor usor se descurca cu butoanele. Mai suna un prieten si mai intreaba, mai citeste prin manual.... se descurca el....
Zic si eu, nu dau cu parul, ca sunt chel ! Aloha !
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...c=17817&hl=
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 10 August 2008 - 03:31 PM
#18
Postat 10 August 2008 - 03:49 PM
In cazul meu am avut nu o data nevoie sa incarc simultan acumulatoare de chimii diferite, asa ca pt Ni* am unul, si pt Lipo am altul, care chiar si acela permite incarcarea 2 lipo simultan, independent.
#19
Postat 10 August 2008 - 06:50 PM
dan.munteanu, la Aug 10 2008, 10:06 AM, a spus:
Multumesc!
Incarcarea unui pac de 700mAh cu 250mA nu dauneaza pacului, daca incarcarea este temporizata. La curenti mici de incarcare delta V este prea mic pentru a putea fi sesizat si exista pericolul ca chargerul sa nu se opreasca, asa ca trebuie limitat cumva timpul. Durata de incarcare, asa cum ai aproximat, este de cca. 3 ore fara nici un alt dezavantaj decat ca trebuie sa astepti mai mult decat la un incarcator de curent mai mare.
Cred ca merita un incarcator de curent mai mare numai daca te deranjeaza ca trebuie sa astepti mai mult si ca trebuie sa te uiti la ceas cand incarci. Daca incarci la curent mai mare, trebuie sa tii seama sa nu depasesti specificatiile pacului.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 10 August 2008 - 07:25 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.