Scuze pentru intrebarea asta idioata, dar cred ca ar fi utile niste subiecte lipicioase (in memoriam Pruteanu) cum ar fi spre exemplu circuitul complet de comanda al unui motor brushless.
Am vazut ca sunt controllere pentru asemenea motoare, si am vazut ca sunt unele care au BEC (Battery Eliminator Circuit), altele care nu au. Vazand asta am inceput sa ma uit prin poze dupa becuri, n-am vazut evident (am glumit), apoi am inceput sa caut pe net; se pare ca acest BEC este un stabilizator (liniar?) care scoate 5-6 V si alimenteaza servo, RX-ul, etc. Apoi am gasit ca exista si UBEC adica Ultimate BEC care ar fi o sursa in comutatie.
Din controller ies 3 natii de fire: una se duce la acumulator (2 fire + si -, mare atentie sa nu se inverseze polaritatea, altfel se strica), a doua natie de fire se duce la motor (3 fire, atentie sa nu se faca scurt circuit altfel ne luam adio de la el) si a treia natie se duce la RX?!? Aici rog sa fiu corectat/completat pentru ca nu stiu sigur daca toate au 3 fire, pe conexiunea cu RX-ul.
Ce nelamurire am, dat fiind ca nu m-am jucat cu asa ceva: pe a 3-a natie de fire, cea care se duce la RX, ce face fiecare fir in parte? Cum pot sa comand motorul fara a cumpara o statie de emisie receptie? In ce valori trebuie sa fie tensiunea de comanda, si ce pwm se poate folosi? Vreau sa-l comand pe fir si m-ar interesa o schema ceva.
Multumesc.
Pagina 1 din 1
Cum se comanda un motor brushless?
#2
Postat 06 May 2008 - 11:45 PM
p990i, la 6 May 2008, 23:26, a spus:
pe a 3-a natie de fire, cea care se duce la RX, ce face fiecare fir in parte? Cum pot sa comand motorul fara a cumpara o statie de emisie receptie? In ce valori trebuie sa fie tensiunea de comanda, si ce pwm se poate folosi? Vreau sa-l comand pe fir si m-ar interesa o schema ceva.
A treia natie de fire are un conector ca de servo. Un fir e masa, altul e VCC scos de BECul din ESC catre receptor, iar pe al treilea fir intra semnalul de comanda al ESCului, de la receptor, de la canalul corespunzator gazului.
Motorul poate fi comandat cu un generator de impulsuri care indeplineste conditiile standardului R/C PPM, si anume: impulsuri care se repeta la 20ms (frecventa 50Hz) si cu latimea variabila intre 1ms-2ms. Latimea impulsului determina turatia motorului.
Amplitudinea impulsurilor trebuie sa fie de aproximativ 5V. Sunt tolerate mici variatii.
Semnalul de comanda poate fi generat cu un circuit 555, cu un astabil cu tranzistoare, sau, cel mai elegant, cu un mic procesor. De asemenea, un servo tester din magazin este la fel de bun ptr teste.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#3
Postat 07 May 2008 - 08:24 PM
Multumesc pentru informatii.
In cazul regulatoarelor care au si functie de revers, cum se face deosebirea intre o comanda de inainte si una de inapoi?
Exista regulatoare care permit si luxul "regenerarii energiei de franare"? Ma intereseaza incarcarea acumulatorilor in momentul franarii.
LE: am gasit un site util care explica cum sta treaba cu PPM-ul. http://www.mp.ttu.ee/risto/rc/electronics/...adio/signal.htm
In cazul regulatoarelor care au si functie de revers, cum se face deosebirea intre o comanda de inainte si una de inapoi?
Exista regulatoare care permit si luxul "regenerarii energiei de franare"? Ma intereseaza incarcarea acumulatorilor in momentul franarii.
LE: am gasit un site util care explica cum sta treaba cu PPM-ul. http://www.mp.ttu.ee/risto/rc/electronics/...adio/signal.htm
Aceasta postare a fost editata de p990i: 07 May 2008 - 08:30 PM
#4
Postat 07 May 2008 - 10:52 PM
p990i, la 7 May 2008, 20:24, a spus:
In cazul regulatoarelor care au si functie de revers, cum se face deosebirea intre o comanda de inainte si una de inapoi?
Exista regulatoare care permit si luxul "regenerarii energiei de franare"?
Exista regulatoare care permit si luxul "regenerarii energiei de franare"?
Nu am auzit de regulatoare RC cu recuperare.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#5
Postat 18 May 2008 - 09:06 AM
See also my posts here, in English:
http://www.baronerosso.net/forum/aeromodel...html#post913316
Vriendelijke groeten ;) Ron van Sommeren
• int. electric fly-in, Nijmegen, the Netherlands (not certain yet ;) )
• brushless motor building tips & tricks
• diy brushless motor discussion group
• Drive Calculator download & discussion group
http://www.baronerosso.net/forum/aeromodel...html#post913316
Vriendelijke groeten ;) Ron van Sommeren
• int. electric fly-in, Nijmegen, the Netherlands (not certain yet ;) )
• brushless motor building tips & tricks
• diy brushless motor discussion group
• Drive Calculator download & discussion group
Arata acest topic
Pagina 1 din 1