Modelism - RHC Forum: SETARI + REGLAJE pompa fum - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SETARI + REGLAJE pompa fum pompa fum EMCOTEC

#1 Useril este offline   mihaiagu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1351
  • Inregistrat: 07-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Cessna 182<br />Batranul Farnkestein

Postat 27 July 2022 - 08:44 AM

Salutare dragilor ,

Am reusit sa imi instalez si eu pompa de fum ( de la EMCOTECH 740 HV ) dupa aporximativ 2 ani .
Toate bune si frumoase , insa nu reusesc , sau nu stiu ( deaceea cer sfatul de la cei mai experimentati si care folosesc sistem de fum pentru motoarele pe benzina ) sa ii fac setariile asa cum trebuie.

Asa dar , pompa este instalata ca in manual. Functioneaza OK , adica e pusa pe swicht separat cu functiile ON/OFF si facut MIX cu THROTLLE , turatia pompei creste odata cu turatia motorului .
Problema este ca debitul este foarte mare, adica un rezervor de solutie de fum de 250 ml, mi-l consuma in max 30 de secunde.
Fumul este foarte slab ca si intensitate, si aproximativ 80% din rezervor in da pe teava de esapament in stare lichida.
Se vede cum picura extraordinar de nult lichid pe teava de iesire din toba.

Mentionez ca este vorba de SBACH 342 - 2.2 anvergura, cu motor DLE 55RA si cu canistra dedicata DLE.
Probele s-au facut cu motorul cald, la temperatura optima de fuctionare ( adica chiar si la sol , dupa aproximativ 20 de min de mers ( reglaje ) toba era super fierbinte.
Furtunle sunt de 2.5 - 3 mm la interior ! Distanta de la pompa la rezervor aproximativ 15cm. iar distanta din pompa la studul de esapament este de aproximativ 15cm .
Stutul de intrare in canistra este dupa finalul partii flexibile care iese din motor si merge pana la canistra. Practic este pe gatul de intrare al gazelor arse in canistra(toba) .
Statie folosita un HITEC AURORA 9X


Asadar rog ajutor in setarea pompei de fum. Daca este nevoie revin si cu poze sau alte detalii daca trebuiesc pentru rezolvarea problemei.

MULTUMESC ANTICIPAT tuturor .

Aceasta postare a fost editata de mihaiagu: 27 July 2022 - 08:47 AM

AERO

Yak 54 1.1m electric
Yak 54 1.4m/8cc benzina
SBACH 2.2m PilotRC/DLE55RA
Sbach 2.2m PilotRC,Kit
BREEZE PRO - indoor
Lazy BEE - 1.5cc
Aeromodel Ehawk-1500,Kit

RX / TX
HITEC AURORA 9
0

#2 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2022 - 10:11 AM

As spune ca sunt doua lucururi la care sa te uiti:
- daca poti regla debitul, sa il faci mai mic
- diametrul stutului prin care e spray-at lichidul de fum in canistra - posibil sa fie prea mare si sa nu "atomizeze" suficient de bine


0

#3 Useril este offline   mihaiagu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1351
  • Inregistrat: 07-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Cessna 182<br />Batranul Farnkestein

Postat 27 July 2022 - 11:52 AM

 ANDUNG, la 27 July 2022 - 10:11 AM, a spus:

As spune ca sunt doua lucururi la care sa te uiti:
- daca poti regla debitul, sa il faci mai mic
- diametrul stutului prin care e spray-at lichidul de fum in canistra - posibil sa fie prea mare si sa nu "atomizeze" suficient de bine



Salut ANDU,

NU stiu cum as putea sa reglez debitul! DIn statie pot regla turatia pompei insa cu reglajul la minim, tot am debit foarte mare.
Ca sa iti faci idee , la relantii cu pompa de fum pe ON, am turatie minima ( abia se invarte pompa de fum ) iar in turantie maxima a motorului, am dus turatia pompei de fum la 20% si tot curge lichid de fum prin toba ca la balamuc .

Practic curge prin esapament solutia lichida, in cantitate foarte mare , iar fumul este foarte slab ca si densitate

Diametru stut-ului de pe canistra nu am cum sa il modific , este din turnare . iar in interior nu am acces sa pot sa imi dau seama daca pot sa il mai micsorez .Mai mult ca sigur ca nu "atomizeaza" cum trebuie .
Fisier atasat  Untitled.jpg (51.89K)
Number of downloads: 9

Aceasta postare a fost editata de mihaiagu: 27 July 2022 - 11:54 AM

AERO

Yak 54 1.1m electric
Yak 54 1.4m/8cc benzina
SBACH 2.2m PilotRC/DLE55RA
Sbach 2.2m PilotRC,Kit
BREEZE PRO - indoor
Lazy BEE - 1.5cc
Aeromodel Ehawk-1500,Kit

RX / TX
HITEC AURORA 9
0

#4 Useril este offline   mihaiagu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1351
  • Inregistrat: 07-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Cessna 182<br />Batranul Farnkestein

Postat 27 July 2022 - 11:56 AM

Acesta este modelul de canistra instalat pe SBACH .
Fisier atasat  Untitled.jpg (56.49K)
Number of downloads: 12
AERO

Yak 54 1.1m electric
Yak 54 1.4m/8cc benzina
SBACH 2.2m PilotRC/DLE55RA
Sbach 2.2m PilotRC,Kit
BREEZE PRO - indoor
Lazy BEE - 1.5cc
Aeromodel Ehawk-1500,Kit

RX / TX
HITEC AURORA 9
0

#5 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 27 July 2022 - 02:31 PM

 mihaiagu, la 27 July 2022 - 11:52 AM, a spus:

Salut ANDU,

NU stiu cum as putea sa reglez debitul! DIn statie pot regla turatia pompei insa cu reglajul la minim, tot am debit foarte mare.
Ca sa iti faci idee , la relantii cu pompa de fum pe ON, am turatie minima ( abia se invarte pompa de fum ) iar in turantie maxima a motorului, am dus turatia pompei de fum la 20% si tot curge lichid de fum prin toba ca la balamuc .

Practic curge prin esapament solutia lichida, in cantitate foarte mare , iar fumul este foarte slab ca si densitate

Diametru stut-ului de pe canistra nu am cum sa il modific , este din turnare . iar in interior nu am acces sa pot sa imi dau seama daca pot sa il mai micsorez .Mai mult ca sigur ca nu "atomizeaza" cum trebuie .
Untitled.jpg


Mai jos este specificatia pompei. Daca este alimentata la 7.4V, atunci cam acela este debitul ei normal. Ce poti face este sa intercalezi pe furtunul de alimentare cu lichid un reductor de debit , un simplu stut de alama gaurit cu 0.5mm -0.6mmm si vazut daca este suficient sau nu, iar daca este nevoie majorezi gaura din aproape in aproape eventual 1mm. In plus pe diagrama pompei de montaj apare un stut pentru reflux care se conecteaza intr-un T pentru a se intoarce surplusul in rezervor, astfel incit sa scazi cantitatea de lichid care intra in toba

Volt Range 4.8V to 12V
Current Draw 1-2.3A at 3.7-11.1V
Flow Rate 4.8V 400ml/minute at 1.2A
Flow Rate 7.4V 650ml/minute at 1.6A
Flow Rate 11.1V 1000ml/minute at 2.3A
Weight 95g (Pump Only)
Dimensions 67mm x 45mm x 27mm
0

#6 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 27 July 2022 - 02:39 PM

 John, la 27 July 2022 - 02:31 PM, a spus:

Mai jos este specificatia pompei. Daca este alimentata la 7.4V, atunci cam acela este debitul ei normal. Ce poti face este sa intercalezi pe furtunul de alimentare cu lichid un reductor de debit , un simplu stut de alama gaurit cu 0.5mm -0.6mmm si vazut daca este suficient sau nu, iar daca este nevoie majorezi gaura din aproape in aproape eventual 1mm. In plus pe diagrama pompei de montaj apare un stut pentru reflux care se conecteaza intr-un T pentru a se intoarce surplusul in rezervor, astfel incit sa scazi cantitatea de lichid care intra in toba

Volt Range 4.8V to 12V
Current Draw 1-2.3A at 3.7-11.1V
Flow Rate 4.8V 400ml/minute at 1.2A
Flow Rate 7.4V 650ml/minute at 1.6A
Flow Rate 11.1V 1000ml/minute at 2.3A
Weight 95g (Pump Only)
Dimensions 67mm x 45mm x 27mm



La cum arata specificatia se pare ca debitul pe care il ai este cel corect. E posibil ca modul in care este introdus lichidul in toba sa nu fie cel optim si poate acolo ar trebui schimbat ceva astfel incit lichidul sa fie cumva vaporizat in stilul injectoarelor de la masina, eventual un stut de intrare cu o gaura interioara mai mica
0

#7 Useril este offline   mihaiagu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1351
  • Inregistrat: 07-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Cessna 182<br />Batranul Farnkestein

Postat 28 July 2022 - 02:51 PM

 John, la 27 July 2022 - 02:39 PM, a spus:

La cum arata specificatia se pare ca debitul pe care il ai este cel corect. E posibil ca modul in care este introdus lichidul in toba sa nu fie cel optim si poate acolo ar trebui schimbat ceva astfel incit lichidul sa fie cumva vaporizat in stilul injectoarelor de la masina, eventual un stut de intrare cu o gaura interioara mai mica



Salut John,

Am citit toate specificatiile pompei. Intradevar asa este. Am crezut ca este vreo alta posibilitate.
Voi face incercari cu o baterie 1S sau voi incerca sa fac din teava de alama de 1-2 mm, un fel de duza ( incerc sa o turtesc la un capat )
Ar mai fi si varianta sa gatui furtul de alimentare ( ceva de genul variantei din poza de mai jos ) insa nu stiu cat de ok este aceasta varianta
Fisier atasat  Untitled.jpg (58.81K)
Number of downloads: 14
AERO

Yak 54 1.1m electric
Yak 54 1.4m/8cc benzina
SBACH 2.2m PilotRC/DLE55RA
Sbach 2.2m PilotRC,Kit
BREEZE PRO - indoor
Lazy BEE - 1.5cc
Aeromodel Ehawk-1500,Kit

RX / TX
HITEC AURORA 9
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro