Reglaje carburator H & L
#1
Postat 20 April 2019 - 10:58 AM
#4
Postat 23 April 2019 - 03:06 PM
Motorul este AS29BD, dar eu intreb..altceva.. Cand faci un reglaj..urmaresti cu urechea sau termometru sau ...sau...ceva. Despre asta zic.
#5
Postat 23 April 2019 - 03:28 PM
Adica o turatie la care nu ti se opreste motorul indiferent de cat il abuzezi... :unsure:
Cat despre cea de Hi, depinde de sarcina... nu poti avea aceasi turatie de Hi cu doua elici diferite.
Logic ar fi ca turatia respectiva sa iti asigure tractiunea necesara pentru cel mai defavorabil regim pe care ti-l doresti, iarasi depinde de aplicatie, una este sa faci 3D, alta pylon racing...
#6
Postat 23 April 2019 - 06:35 PM
mellbo, la 23 April 2019 - 03:06 PM, a spus:
Elegant este sa utilizezi o aprindere electronica care are si turometru:
http://www.sdshobby....-8-4v-622a.html
https://www.dlengine...tachometer.html
Sau sa folosesti un radio cu telemetrie...zic si eu
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 April 2019 - 06:36 PM
#7
Postat 24 April 2019 - 09:41 AM
dan_mitea, la 23 April 2019 - 06:35 PM, a spus:
http://www.sdshobby....-8-4v-622a.html
https://www.dlengine...tachometer.html
Sau sa folosesti un radio cu telemetrie...zic si eu
Ca sa iti faci o idee despre afirmatie. Inchide ambele jiglere, ca face electronica tot....
Nu are treaba aprinderea cu carburatia.
Din cate am inteles eu pana acum, L regleaza carburatia pana la 50% din throthle, H 50-100%.
Reglajul L,cu motorul cald, se deschide L pana cand motorul da sa moara, notam pozitia cu L1, apoi se inchide L pana da sa moara. Notam pozitia cu L2. Inchidem L pana la jumamatea dintre L1 si L2 plus inca ceva.
Cu H...nu am inteles..
#8
Postat 24 April 2019 - 09:54 AM
Vrei sa ai limitata mansa de gaz doar la jumatate de cursa pe toata durata zborului ? Sau vrei sa o poti folosi macar pe 70-80% si sa mai ai o rezerva acolo de 20% ?
Asta ar trebui sa se faca din reglajul de H... cel putin la electrice ESC-urile permit sa li se calibreze cursa intre orice doua puncte alese, si cam pe ideea asta alegem punctul de sus.
#10
Postat 24 April 2019 - 12:45 PM
mellbo, la 24 April 2019 - 09:41 AM, a spus:
Nu are treaba aprinderea cu carburatia.
Sesizez un pic de sarcasm si este pacat. Iti sugeram sa folosesti un turometru pentru a face reglajele corect. Si cel mai elegant, dupa mine, este un turometru care vine cu aprinderea electronica sau cu telemetria.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2019 - 12:45 PM
#12
Postat 24 April 2019 - 06:21 PM
De exemplu:
http://manuals.hobbi...0031-manual.pdf
paginile 12-13
PS. In pagina 17 se face vorbire despre turometru.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2019 - 06:22 PM
#13
Postat 25 April 2019 - 11:15 AM
Chiar nu ma descurc..
Note: Motorul are aprindere cu magnetou. Turatia eventual o citesc altfel, dar as vrea sa inteleg la nivel de teorie, ce urmaresc cand rasucesc de suruburile alea, ca sa ma exprim mai taraneste.
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 25 April 2019 - 11:17 AM
#15
Postat 25 April 2019 - 12:18 PM
Din cele doua jiglere, reglezi carburantul la cele doua limite.
La minim, trebuie sa mearga rotund, sa scoata un pic de fum si sa nu se supra incalzeasca pistonul.
La maxim, deschizi pina obtii turatia maxima cu elicea ta. Apoi mai deschizi un pic (in zbor, sarcina e mai mica si turatia e mai mare).
Daca e prea sec, se incalzeste si se uzeaza prematur, eventual se poate gripa.
Daca e prea bogat, merge ragusit si scoate fum, are ungerea mai buna si racirea mai buna.
#17
Postat 25 April 2019 - 12:44 PM
Motorul este pentru navo? Ai racire la el?. Ce sarcina are?
Eu credeam ca vorbim de un motor pentru aero cu elicea lui.
#18
Postat 25 April 2019 - 12:52 PM
dan_mitea, la 25 April 2019 - 12:44 PM, a spus:
Motorul este pentru navo? Ai racire la el?. Ce sarcina are?
Eu credeam ca vorbim de un motor pentru aero cu elicea lui.
da, este un motor Navo. Sigur, i-am pus racire, esapament, am verificat si distanga bujie(0.55), magnetou(0.35), ca sarcina i-am pus un dc motor pe post de generator cu sarcina pe el.
ideea e ca mi se pare bataie de joc cu acel 0.55 pe Low, poate de-asta nu merge, de aici am zis sa caut o idee cum sa-l reglez "la ureche".
uite, o informatie de genul caut "Daca moare, amestecul este sarac. Daca galgaie, este prea bogat."
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51iLZzV8zML.jpg
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 25 April 2019 - 12:57 PM
#19
Postat 25 April 2019 - 06:41 PM
Pe urma m-as juca cu acceleratii bruste.
Pe de alta parte, daca vrei sa-l utilizezi ca generator, ar trebui sa-l reglezi sa mearga frumos, la turatia de regim. Este mai simplu.
Nu-s mare mester, poate primesti sfaturi mai bune.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 April 2019 - 06:44 PM
#21
Postat 13 June 2019 - 01:58 PM
#22
Postat 23 June 2019 - 01:20 AM
Calu2, la 13 June 2019 - 01:58 PM, a spus:
nu. pentru ca i-am pregatit un ecu, dar inainte sa cuplez ecu, carburatia trebuie sa fie cel putin buna. nu o sa tin turatia ca sa am tensiunea dorita, asta o s-o fac electronic, eu vreau sa-l tin cat sa nu moara din ecu. as vrea sa lucrez cu el la turatii joase ca sa nu faca galagie aiurea.
oricum cu sfaturile voastre si cele primite in privat, am reusit sa-l fac sa stea destul de bine, dar are tendinta sa scada in turatie dupa o vreme de mers la ralanti. poate ca e normal la tipul asta de motor, care e conceput sa-l tot bazai.
am stagnat mult cu proiectul si pentru ca n-am avut timp, si pentru ca n-am reusit pana acum sa-i fac o flansa de prindere pe AX. nu e prevazut cu abelaj sau ambreiaj, practic a venit doar cu vibrochenu gol, conic..
acum ma incearca ganduri cum sa-l fac sa taca. are toba dar nu face mare diferenta, oricum toba lui e doar un mic cub gol, cu doua iesiri. mai mult...sa captureze stropii de ulei, in rest..
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 23 June 2019 - 01:23 AM
#23
Postat 24 June 2019 - 03:53 PM
https://www.sdshobby...eyword=canister
dar vei avea probleme de fixare daca nu este facuta pentru motorul tau.