Maverick, la 13 July 2015 - 04:59 PM, a spus:
Un
link util pentru cei care vor sa isi faca griji suplimentare si sa fie grijile documentate :)
Acum depinde si cat vrei sa sufli in iaurt.. Si daca aia de la benzinarie nu au depozitat bine benzina inainte sa o livreze la pompe? Daca e mai veche de 6 luni cand ajunge la benzinarie? Daca aia de la rafinarie au un por in teava de productie si intra aerul la ea? Daca..
Inca nu am auzit pe cineva ca a dat cu modelul de pamant si suspecteaza ca era benzina prea veche in rezervor, dar cum subiectul asta a devenit "hot" pe forum ma astept sa avem cat de curand un crash raportat si cu aceasta cauza :) De obicei cautam sa dam vina pe orice altceva, mai putin pe scurt-circuitul dintre urechi, cum ii spune Allen :p
PS. Aud in ultima vreme de tot felul de oameni care au citit pe net ca sunt bolnavi de te miri ce. Acum iau pastile de prin reclame.. "Noroc" cu netul, ca altfel erau sanatosi :clapping:
Multam de link,
Stiu ca poate suna a disperare/paranoia/exagerare dar vine oarecum si din natura meseriei, la munca controlez ca sa previn, la fel vreau sa fac si in aeromodelism. Cand dau 1700 de lei pe un motor, nu as vrea sa las la noroc totul, mai bine il caut si in cur ca sa fiu linistit. Cand am dat cu Sukhoi-ul de pamant a facut inainte un tonou mai lent si am zis ca e de la vant, las ca merge si asa, ete ca nu a mers, l-a pupat mama terra. Am o fisa de quality checks de vreo 65 de puncte si incerc pe cat posibil sa fac cat mai des acele verificari, ideal ar fi inainte de fiecare zbor - daca nu verificam axurile de la roti de la tren nu constatam ca de fapt pana si autoblocanta se slabeste de la vibratii, aveau joc deci posibil sa ma fi trezit ca au nu mai am o roata in zbor sau ambele la fel si pentru trenul de aterizare, o piulita autoblocanta mai avea un pic si sarea, mai ramaneau 3 suruburi dar nu stii niciodata.
Daca un prieten nu imi zicea ca am nevoie de canistra omologata pentru ca eu de fapt aveam un bidon ordinar si lasam benzina 2-3 saptamani, plasticul se descompunea si ajungea in motor si cu timpul in loc sa ma tina poate 5 ani ma tinea 2 ani sau mai putin.
Cred cu tarie ca in aermodelism trebuiesc urmate principiile din aviatia 1:1 si controlat totul cat mai in amanunt pentru a preveni. Cred ca e mai mare supararea daca iti sare o roata de la tren pentru ca nu ai pus bine ceva acolo sau s-a slabit si din cauza ca nu ai controlat rupi ceva la model sau il rupi bine de tot. Cand investesti o suma mare incerci sa iti faci treaba si sa previi cat mai mult ca sa eviti.
PS> mai bine controlez toba dupa fiecare zbor decat sa imi sara, sa imi rupa capote si sa ma duc la nevasta sa ii zic, bre' vezi ca mai am nevoie de 300 de lei sa pun o alta toba ca nu am gasit-o in camp si 150 pentru alt capota ca s-a crapat.
Discutia e lunga eu raman la pasaricile mele :) si sorry ca pun intrebari uneori exagerate de paranoia mea dar mai bine paranoia decat vorba fostului sef "nu o lasa la noroc, las ca merge - asta cred ca e tipic romaneasca".
Si mi-am adus aminte de inca una, daca nu citeam manualul cu atentie ca trebuie furtun cu interior de minim 3mm si puneam de 2 poate mi se oprea motorul si stai dupa sa intelegi de ce, ce? :)
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 13 July 2015 - 05:32 PM