Electronica aero Ce are si la ce folosesc
#1
Postat 19 March 2003 - 07:52 PM
Dupa cum am scris in titlu doresc sa vorbim in primul rind despre partile componente electonice folosite la constructia unui avion. Atit componentele interne cat si accesorile folosite de acestea cum ar fi "control panel" scria in alte subiecte.
Asa ca rog pe cei mai invatati si mai cititi decat mine sa enumereze partile electronice ale avioanelor si cu explicatile aferente.
In alta paranteza sa enumereze accesorile folosite de acestea pentru pornire, incarcare, reglaji, etc.
Dupa ce se epuizeaza acest subiect si stie toata lumea aceasta latura atit de importanta propun deschiderea unui subiect in care se sa se discute despre componentele mecanice ale avioanelor ci ce rol au acestea.
Dar am rabdare si astept sa nu ne aglomeram cu subiecte deschise si neterminate. Au mai fost deschise subiecte interesante si sa ajuns sa se discute alte lucruri.
Asa ca va rog sa pastram baza subiectului si daca vin alte idei geniale sa se deschida alte subiecte.
Astent sa miroasa a creier incins si sa vad neuroni agitati ca doar suntem barbati si avem. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#2
Postat 19 March 2003 - 08:40 PM
Punem de-o bere? Am 1-0? Ce zici? Ai nimerit rau, saptamâna asta am chef de glume. Sincer... Noroc ca-i pe terminate!
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 20 March 2003 - 08:51 AM
Electronica: Statie cu tot ce tine de ea...gata...atat!
Control panel...nu e vital! Se poate folosi un element de 1.2V pentru bujie si gata.
Charger accu
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 20 March 2003 - 10:01 AM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 20 March 2003 - 10:31 AM
Asta daca e vorba de acelasi lucru .
Acum inghesuiti-va la topicu postului .
La ce foloseste un mixer de canale ?
Un receptor de pe model am vazut ca merge pe 30 sau 40 mhz . Asta inseamna ca daca imi iau o statie care merge pe 30 -40 mhz imi merge ?
Am vazut ca exista sisteme RC cu software si fara . Care e diferenta ?
Daca am o statie cu 6 canale ce inseamna ? Si de ce este specificata distanta dintre canale ? In ce masura conteaza ? N-am vazut la specificatii cat "bate" o statie . De ce depinde distanta asta ? Da stiu de putere . Si puterea ? Am vazut ca exista de cumparat quartz . La ce foloseste ?
Pentru un aeromodel electric exista componente electronice mai usoare ?
Un receptor de pe un model poate comanda orice servomecanism ?
Mai am intrebari dar deocamdata atat .
Va multumesc anticipat (pentru fiecare raspuns important dau o bere la alegere )
#6
Postat 20 March 2003 - 07:04 PM
aia din EFT-uri si mai ales din cele facute la noi(sau AC-uri) e mult mai toxica decat ceea ce se foloseste pt pc-uri....asa ce aveti grija
#7
Postat 21 March 2003 - 10:55 AM
Componentele electronice care trebuiesc montate intr-un model radio-comandat sunt:
-receptorul sistemului de radiocomanda
-servomecanismele, cate unul pentru fiecare comanda separata
-acumulatorii
-intrerupatorul (poate crea mari probleme de la vibratii)
-akku-controler un sistem electronic care indica tensiunea acumulatorilor (nu este obligatoriu)
Suplimentar daca aeromodelul este propulsat de un motor electric:
-motor electric
-controller motor electric - controleaza turatia motorului
-acumulatori (pentru alimentarea motorului electric)
Cam acestea ar fi componentele de baza montate in interiorul unui model.
In cazul in care modelul este propulsat de un motor termic, pentru pornirea acestuia (nu si in timpul mersului) este nevoie sa alimentam bujia si sa invartim axul motorului.
Bujia poate fi alimentata cu ajutorul:
-unui acumulator 2v 5A Pb
-a doua baterii 1,5v (R20) legate in paralel
-unui acumulator1,2v 2A NiCd
-unui Power panel, acesta se alimenteaza de la o sursa 12v DC (bateria masinii) cu acest aparat se poate regla gradul de incalzire al filamentului bujiei.
Pentru a porni motorul trebuie sa rotim axul motorului:
-antrenarea axului se poate face manual prin intermediul elicei, solutie destul de periculoasa (dureroasa).
-cu un demaror electric.
#8
Postat 21 March 2003 - 01:18 PM
La cati tranzistori am spart eu si am folosit pesta toxicitatea pastei este echivalenta cu a unei bonbe chimice. Tu nu sti ca la boala noastra nu ne poate face rau nici bomba atomica? Intreabai pe cei de la rachetomodele ca genisti sunt mici copi pe linga ei. Oricum cred ca toti suntem atomici......
Comonentele electronice din radiocomenzi si alte aparate, cuartzurile si canalele stiu eu ce fac si ce inseamna ca doar sunt electronist.
Pe mine ma intereseaza schemele electronice folosite.
Servomecanismele sunt niste chesti mecanice? Sau sunt inlocuite de componente electronice?
Control panelul cate tensiuni trebuie sa aibe.
Eu ma gandeam sa construiesc un aparat care se poate alimenta atit la priza cat si la bateria masini si sa aibe trei tensiuni reglabile de la 0 la 12 volti si cu indicator de tensiune pe fiacare iesire care sa aibe protectie la polarizare inversa, scurt circuit si suprasarcina.
Acest aparat se poate folosi la alimentarea oricarei componenta electronica cat si ca charger pentru orice acumulator.
Intrebarea: credeti ca ajung cele trei tensiuni si merita construit aparatul?
2: componentele electronice din mesajul de mai sus sunt toate folosite in constructia unui avion?
3: la auto si navo se folosesc alte sisteme electronice?
4: controlerele de motorase se folosesc numai la motorase electrice sau au si motorasele termice si sunt diferite de la motor la motor?
Nu am numarat cate intrebari am pus si cate beri am sa dau dar astept sa vad cui dau berile.
Poate asa ne mai intalnim si noi modelisti.
#9
Postat 21 March 2003 - 01:39 PM
GIGI, la 21 Mar 2003, 13:18, a spus:
Si mecanice si electronice... vezi poza aceasta.
La magazinul RHC.ro gasesti o gramada de servomecanisme...
#11
Postat 21 March 2003 - 09:56 PM
Stefan, la 21 Mar 2003, 10:55, a spus:
Componentele electronice care trebuiesc montate intr-un model radio-comandat sunt:
-receptorul sistemului de radiocomanda
-servomecanismele, cate unul pentru fiecare comanda separata
-acumulatorii
-intrerupatorul (poate crea mari probleme de la vibratii)
-akku-controler un sistem electronic care indica tensiunea acumulatorilor (nu este obligatoriu)
Suplimentar daca aeromodelul este propulsat de un motor electric:
-motor electric
-controller motor electric - controleaza turatia motorului
-acumulatori (pentru alimentarea motorului electric)
Cam acestea ar fi componentele de baza montate in interiorul unui model.
In cazul in care modelul este propulsat de un motor termic, pentru pornirea acestuia (nu si in timpul mersului) este nevoie sa alimentam bujia si sa invartim axul motorului.
Bujia poate fi alimentata cu ajutorul:
-unui acumulator 2v 5A Pb
-a doua baterii 1,5v (R20) legate in paralel
-unui acumulator1,2v 2A NiCd
-unui Power panel, acesta se alimenteaza de la o sursa 12v DC (bateria masinii) cu acest aparat se poate regla gradul de incalzire al filamentului bujiei.
Pentru a porni motorul trebuie sa rotim axul motorului:
-antrenarea axului se poate face manual prin intermediul elicei, solutie destul de periculoasa (dureroasa).
-cu un demaror electric.
Zic si eu :
Sursele de tensiune( deci si bateriile) NU SE LEAGA in paralel !!!! Numai in serie , pentru ca nu au rezistenta interna identica si in fapt cea cu rezistenta interna mai mica ( sursa mai buna deci ) va debita curent atat spre sarcina propriuzisa cat si inspre cealalta sursa .Fenomenul se lasa cu incalzire si epuizarea ambelor surse !Daca se vrea o legare in paralel totusi a doua surse de tensiune obligatoriu se face un mic artificiu care insa consuma putere inutil : se inseriaza sursele cu cate o rezistenta ptr a compensa diferentele de rezistenta interna.
#12
Postat 24 March 2003 - 08:24 AM
Cu rabdare si ciocan.